Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2002, 16:11
Gatara
Gatara is offline
*Hoe* maak je je geest leeg als je mediteert?

Mij lukt dat niet. Ik denk veel te veel na

Gatara
Advertentie
Oud 14-06-2002, 16:16
Verwijderd
Ik ken twee manieren die, althanks bij mij, goed werken.
1. Stel je voor dat je al je gedachten in een prullenbak gooit, en dan de prullenbak ook weer weggooit.
2. Kijk (echt of in je gedachten) naar een brandende kaarsvlam. Werkt bij mij het beste!

Succes.
Oud 14-06-2002, 16:46
Verwijderd
euhmm..ik focus op mn adem, dat helpt bij mij heel goed om nergens aan te denken.
Oud 14-06-2002, 17:37
Gatara
Gatara is offline
maar dan denk je toch aan die kaars? Of aan de adem?

Ik weet het niet hoor, maar ik ga dan allemaal dingen denken als:
hoe lang is de langste vlam geweest
hoe heet zou het vuur zijn

of hoe kan ik mijn adem controleren
kan de manier waarop ik adem mijn hartslag veranderen

e.d. dingen. Dat blijf ik dan ook denken en krijg het er gewoon niet uit.

Gatara
Oud 14-06-2002, 17:45
Verwijderd
je moet niet echt denken aan je adem ofzo, meer luisteren ernaar...niet echt uit te leggen, maar als ik dat doe denk ik nergens aan...
Oud 14-06-2002, 18:40
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Gatara schreef:
maar dan denk je toch aan die kaars? Of aan de adem?

Ik weet het niet hoor, maar ik ga dan allemaal dingen denken als:
hoe lang is de langste vlam geweest
hoe heet zou het vuur zijn

of hoe kan ik mijn adem controleren
kan de manier waarop ik adem mijn hartslag veranderen

e.d. dingen. Dat blijf ik dan ook denken en krijg het er gewoon niet uit.

Gatara
Ja het maakt dan niet uit als je aan de kaars denkt, probeer het maar zo, als je inademt dan zie je de kaars groter worden, en als je uitademt de kaars kleiner worden.
Oud 14-06-2002, 18:45
Agamemnon_temp
Agamemnon_temp is offline
Ik luister zelf ook altijd naar m'n ademhaling, of naar het bloed wat door me lichaam stroomt. Op een gegeven moment kan je dan je organen ook horen. Ik vind deze manier zelf het makkelijkst
Oud 14-06-2002, 18:58
Verwijderd
Ogen dicht. En dan beginnen met je ademhaling. Je concentreren op wat je doet. Wat je inademd is positief, wat je uitademt is negatief. Zo begin je boven in je hoofd en ga je steeds verder naar benenden.. een soort van schuif die je naar beneden werkt. Dan richten op wortels die uit de grond komen, die circelen om je benen en hechten je vast aan je ruggengraad. Nu zit je veilig zeg maar aan de grond vast. Daarna stel je je voor dat je helemaal gloeit.. (overigens ben je dan goed beschermd).. maar je bent er zo mee bezig dat je echt niet aan iets anders kan denken..
Oud 16-06-2002, 21:22
CryperA
CryperA is offline
Citaat:
[AuC] schreef:
euhmm..ik focus op mn adem, dat helpt bij mij heel goed om nergens aan te denken.
...

Of tellen...1..2..3 en als je gedachten alweer ergens heengaan voordat je bij de 3 bent weer opnieuw beginnen.. Desnoods de getallen voor je zien. Maar eerlijk gezegd lukt het me nog steeds nauwelijks om alles weg te krijgen
Oud 16-06-2002, 21:41
Rrr.
Rrr. is offline
gebruiken jullie ook meditatie-muziek? zo ja wat raden jullie aan?
Oud 17-06-2002, 17:44
CryperA
CryperA is offline
Citaat:
YuckFou schreef:
gebruiken jullie ook meditatie-muziek? zo ja wat raden jullie aan?
celtic myst, natuurcd's, of gewoon van die new age -achtige muziek, en op muziek van Faith & The Muse kan ik ook helemaal op ingaan.
Oud 18-06-2002, 16:20
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
judith2211 schreef:
maar wat moet je dan doen als je die kaars ziet?
ik ben zelf ook altijd heel snel afgeleid, maar als ik me dan even op die kaars concentreer denk ik "ja en nu?" ik bedoel, dan zie je dus een kaars. maar wat dan?
Hoezo niks maar wat dan? Waarom zou er nog iets meer moeten zijn? Is het verdomme nie genoeg om alleen de kaars te visualiseren? De kaars heb ik verzonnen voor mensen waarvan hun gedachte gingen dwalen, mediteren is rust van de geest en lichaam, het is niet erg dat je onder het mediteren wat gaat denken, laat het maar komen (kunnen beelden zijn uit de toekomst voor paranormaal begaafde), het is gewoon simpel.
Oud 18-06-2002, 20:10
Verwijderd
Citaat:
Ki Fighter schreef:

Hoezo niks maar wat dan? Waarom zou er nog iets meer moeten zijn? Is het verdomme nie genoeg om alleen de kaars te visualiseren? De kaars heb ik verzonnen voor mensen waarvan hun gedachte gingen dwalen, mediteren is rust van de geest en lichaam, het is niet erg dat je onder het mediteren wat gaat denken, laat het maar komen (kunnen beelden zijn uit de toekomst voor paranormaal begaafde), het is gewoon simpel.
Go Ki Fighter! Helemaal mee eens..
Oud 18-06-2002, 21:34
Yule
Yule is offline
hmm...ki-fighter, je bedoeling is goed, en snap em ook wel, maar je bent wel wat vijandig ingesteld volgens mij, die reactie was wel wat vijandig iig.....
Oud 19-06-2002, 10:24
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
judith2211 schreef:

nou precies...
(thanks yule )

kijk wat ik bedoel: Ki Fighter, je zegt dat meditatie de rust is van geest en lichaam. maar ik voel me niet rustiger als ik aan die kaars denk. ik ben zowiezo al een erg 'denkerig' (is dat een woord?) persoon dus visualiseren (over zeer alledaagse dingen)(bv. ik moet de volgende dag een moeilijk gesprek met iemand houden: dan doe ik dat al in mn hoofd) doe ik wel vaker.
hoe weet ik wanneer ik 'goed' aan het mediteren ben?
Ja sorry dat ik zo vijandig deed (was niet de bedoeling), maar mensen snappen verdomme nog steeds niet dat je geest leeg moet zijn voor mediteren. Echt iedereen kan mediteren zolang ze zich maar rustig voelen, nee je hoeft natuurlijk niet zo proffesioneel te zijn zoals die monniken die dagenlang onder de grond blijven zitten met heel weinig lucht. Maar hoe lang mediteer je dan op een dag Judith2211?
Oud 19-06-2002, 12:03
Yule
Yule is offline
Citaat:
kijk wat ik bedoel: Ki Fighter, je zegt dat meditatie de rust is van geest en lichaam. maar ik voel me niet rustiger als ik aan die kaars denk. ik ben zowiezo al een erg 'denkerig' (is dat een woord?) persoon dus visualiseren (over zeer alledaagse dingen)(bv. ik moet de volgende dag een moeilijk gesprek met iemand houden: dan doe ik dat al in mn hoofd) doe ik wel vaker.
hoe weet ik wanneer ik 'goed' aan het mediteren ben?
Heb ik ook wel last van, al voel ik me wel altijd een stuk rustiger na 20 minuten mediteren, dus et werkt bij mij wel...maar ik moet ook moeite doen om niet met m`n ged8e veelste ver af te dwalen maar kalm te blijven....
Oud 22-06-2002, 00:50
Gael
Gael is offline
Mediteren kan op verscheidene manieren, ik gebruik er 2:

Als ik in de ochtend opsta en ik voel me niet zo lekker of ik ben te moe, dan kijk ik mezelf aan in de spiegel, en focus ik me alleen op mijn ogen. Dan zie ik na een tijdje ook alleen maar mijn ogen. Probeer ze grondig te analyseren, stukje voor stukje in mijn hoofd te prenten. Dan juist denken aan andere dingen, er even aan blijven denken, en vervolgens weer loslaten. Weg laten waaien bijvoorbeeld. Zodra ik me goed genoeg voel, dan ben ik klaar

Mijn andere manier, die ik tevens ook gebruik voordat ik aan paranormale activiteiten begin is deze:
Ik ga rustig zitten of liggen, of staan als het echt heel snel moet gebeuren. Ik zorg dat alles bij mij in balans komt en alles rustig wordt. Eerst moet mijn ademhaling regelmatig en gecontroleerd worden, dan zorg ik ervoor dat ik alle lichaamsdelen voel, van beneden naar boven. Hierdoor wordt ik heel rustig, dan heb ik nog de gedachten waar jij dus een probleem mee hebt. Ik laat ze komen, ik ontloop ze niet, ik denk aan wat ik dan denk.. en los het probleem snel op of maak de gedachten af. Daarna laat ik ze weg dwarrelen, of visualiseer ik dat ze op de een of andere manier weg gaan.. bijvoorbeeld dat het langzaam wegbrandt. Ieder heeft zijn eigen manier.
Soms als ik dat heb gedaan dan voel ik mijn eigen lichaam helemaal trillen, mijn vader heeft dat ook.. en hij zegt dat dat betekent dat wij onze atomen kunnen voelen trillen. Dat we de frequentie van hoe onze atomen trillen kunnen voelen.
Dan zijn mijn gedachten school, en kan ik doen waar ik op doel. Dit is denk ik wat jij bedoelt
Oud 22-06-2002, 00:52
Belle
Belle is offline
Citaat:
[AuC] schreef:
Oud 14-07-2002, 14:54
guapo
guapo is offline
HAi
ik ben ook net begonnen met meditatie en het lukte laatst voor het eerst en als et dan lukt heb je echt zoiets van: "goh das eigelijk hemaal niet zo moeilijk" maar ik had wel als ik een maal aan het mediteren ben en ik ontspan me dan gaan men ogen weer open. Ik moet me dus de hele tijd op men ogen concentreren en dan gaat het hele gevoel van ontspanning weer weg. iemand tips voor mij¿
Oud 14-07-2002, 15:57
Verwijderd
...hernieuwde informatie:

Citaat:
There is a fine line between New Age meditation and occult meditation. New Age books will train you to sit comfortably and clear your mind -- which is correct as far as occultists are concerned. But then they'll guide you through "visualizations" in which you imagine "white light surrounding you" and such. This can be correct, but the distinction must be drawn -- if you have to try to imagine it, it's not metaphysically real.
Ook:

Citaat:
Proper meditation

Magic happens in a unique state of consciousness called "gnosis," in which ESP is as effortless as chewing gum. Gnosis is the absence of any thought other than a vague impression that you exist. It may sound mysterious, but in truth it's quite simple. This state of mind happens to you every time you wake up slowly from a dreamless sleep; you have no consciousness, then you realize that you're alive, you exist, somewhere -- then you eventually become aware of where you are and what plans you have for the rest of the day.

Gnosis can be achieved through several means. Some occultists prefer to use pain as a method to clear their minds - when you are in pain, you cannot easily think of anything else. Another method is to reach a state of excitement by dancing wildly, or spinning, or shouting. But the easiest and safest method I have found of reaching gnosis (and the only method I would recommend) is through meditation. Do not despair -- meditation is not the lotus-position quack science you might imagine it to be. Meditation is merely waiting in a comfortable position for your mind to clear. (But not too comfortable -- you don't want to fall asleep!)

How do you meditate? As a computer programmer once eloquently put it, "Shut down all your processes until all that's left running is the kernel." Simply get comfortable and take several deep breaths to calm down. A common method is to mentally count 1, 2, 3, 4 as you inhale deeply; then 1, 2, 3, 4 as you hold the breath; then 1, 2, 3, 4 as you exhale all the air; and finally, 1, 2, 3, 4 before you start over again. Watch patiently as your body slows its processes. Observe, but do not participate, in the trickle of thought that eventually blacks out into nothing -- but stay awake. Some like to mentally chant a mantra in order to keep from falling asleep; the trick, however, is to not get too involved in it. When your mind is a clean slate, you're in gnosis and ready for the next step (which is usually a spell).

I must emphasize here: meditation does not involve thinking. Your mind must be completely clear before you can exercise your magical Will. Now, you may consciously try to reach this state, but that's useless -- you'll be thinking about not thinking. This is an uphill battle. Instead, do nothing but watch and wait. Do this long enough, and you will notice yourself drastically shifting into deeper and deeper states of consciousness.

Don't despair if you have trouble clearing your mind. Don't fight a flow of thought, but rather let it play itself out until it is exhausted. If any new thoughts fight for your attention, realize that they're not important. What's more important is watching and waiting. With practice, your mind will accept stillness over turbulence.

Remember, the more patience you exercise in each stage of meditation, the deeper your state of gnosis will be. The perfect state of gnosis has been described in Eastern philosophies for centuries -- as feeling like a "single point of consciousness suspended in infinity." Beyond this there are evolutionary stages of yoga, which you can learn more about by reading Crowley's Book 4. Most of us will never reach the stage of discipline it takes to experience this, but that's fine as far as general metaphysics goes. Some spells, such as simple "vibration," require very little gnosis to pull off.
Oud 14-07-2002, 16:04
guapo
guapo is offline
wat een info in een keer bedankt maar er staat nerges antwoord op mun vraag
Oud 14-07-2002, 16:47
Amuwébee
Amuwébee is offline
toen ik het nog deed,probeerde ik me te concentreren op een kunt recht voor mein het begin dacht ik nog over alles maar na een tijd je kon ik niets meer bedenken ofzoiets. Dan deed ik mijn ogen dicht en concentreerde me nog zogezegt op het punt.
Het lukte heel goed.
Oud 14-07-2002, 20:17
Verwijderd
Citaat:
guapo schreef:
wat een info in een keer bedankt maar er staat nerges antwoord op mun vraag
Staat er wel
Oud 24-07-2002, 16:15
kitana
kitana is offline
Misschien een late reactie maar ik gebruik een andere manier. Ik kom "in"mijn meditatie door gebruik te maken van een mantra. Ik heb namenlijk bij mijn inwijding een persoonlijke mantra gekregen en die gebruik ik dus.

Je herhaalt je mantra en op een gegeve moment laat je die vanzelf los. Dan zit je pas echt in je rust.

Ohja, een mantra is een soort "code"woord dat bestaat uit bepaalde klanken. Het wordt gebruikt bij meditatie zoals die bekent is bij het Boedhisme. Maar de manier waarop mediteer komt vanuit de TM. Trancedente Meditatie. Of te wel de leer van Maharishi. (niet dat ik dat aanhang hoor)
Advertentie

Regels voor berichten