Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ogen dicht. En dan beginnen met je ademhaling. Je concentreren op wat je doet. Wat je inademd is positief, wat je uitademt is negatief. Zo begin je boven in je hoofd en ga je steeds verder naar benenden.. een soort van schuif die je naar beneden werkt. Dan richten op wortels die uit de grond komen, die circelen om je benen en hechten je vast aan je ruggengraad. Nu zit je veilig zeg maar aan de grond vast. Daarna stel je je voor dat je helemaal gloeit.. (overigens ben je dan goed beschermd).. maar je bent er zo mee bezig dat je echt niet aan iets anders kan denken..
|
![]() |
||
Citaat:
Of tellen...1..2..3 en als je gedachten alweer ergens heengaan voordat je bij de 3 bent weer opnieuw beginnen.. Desnoods de getallen voor je zien. Maar eerlijk gezegd lukt het me nog steeds nauwelijks om alles weg te krijgen ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
Mediteren kan op verscheidene manieren, ik gebruik er 2:
Als ik in de ochtend opsta en ik voel me niet zo lekker of ik ben te moe, dan kijk ik mezelf aan in de spiegel, en focus ik me alleen op mijn ogen. Dan zie ik na een tijdje ook alleen maar mijn ogen. Probeer ze grondig te analyseren, stukje voor stukje in mijn hoofd te prenten. Dan juist denken aan andere dingen, er even aan blijven denken, en vervolgens weer loslaten. Weg laten waaien bijvoorbeeld. Zodra ik me goed genoeg voel, dan ben ik klaar ![]() Mijn andere manier, die ik tevens ook gebruik voordat ik aan paranormale activiteiten begin is deze: Ik ga rustig zitten of liggen, of staan als het echt heel snel moet gebeuren. Ik zorg dat alles bij mij in balans komt en alles rustig wordt. Eerst moet mijn ademhaling regelmatig en gecontroleerd worden, dan zorg ik ervoor dat ik alle lichaamsdelen voel, van beneden naar boven. Hierdoor wordt ik heel rustig, dan heb ik nog de gedachten waar jij dus een probleem mee hebt. Ik laat ze komen, ik ontloop ze niet, ik denk aan wat ik dan denk.. en los het probleem snel op of maak de gedachten af. Daarna laat ik ze weg dwarrelen, of visualiseer ik dat ze op de een of andere manier weg gaan.. bijvoorbeeld dat het langzaam wegbrandt. Ieder heeft zijn eigen manier. Soms als ik dat heb gedaan dan voel ik mijn eigen lichaam helemaal trillen, mijn vader heeft dat ook.. en hij zegt dat dat betekent dat wij onze atomen kunnen voelen trillen. Dat we de frequentie van hoe onze atomen trillen kunnen voelen. Dan zijn mijn gedachten school, en kan ik doen waar ik op doel. Dit is denk ik wat jij bedoelt |
![]() |
|
![]() |
HAi
ik ben ook net begonnen met meditatie en het lukte laatst voor het eerst en als et dan lukt heb je echt zoiets van: "goh das eigelijk hemaal niet zo moeilijk" maar ik had wel als ik een maal aan het mediteren ben en ik ontspan me dan gaan men ogen weer open. Ik moet me dus de hele tijd op men ogen concentreren en dan gaat het hele gevoel van ontspanning weer weg. iemand tips voor mij¿ ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
...hernieuwde informatie:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
toen ik het nog deed,probeerde ik me te concentreren op een kunt recht voor mein het begin dacht ik nog over alles maar na een tijd je kon ik niets meer bedenken ofzoiets. Dan deed ik mijn ogen dicht en concentreerde me nog zogezegt op het punt.
Het lukte heel goed.
|
![]() |
Misschien een late reactie maar ik gebruik een andere manier. Ik kom "in"mijn meditatie door gebruik te maken van een mantra. Ik heb namenlijk bij mijn inwijding een persoonlijke mantra gekregen en die gebruik ik dus.
Je herhaalt je mantra en op een gegeve moment laat je die vanzelf los. Dan zit je pas echt in je rust. Ohja, een mantra is een soort "code"woord dat bestaat uit bepaalde klanken. Het wordt gebruikt bij meditatie zoals die bekent is bij het Boedhisme. Maar de manier waarop mediteer komt vanuit de TM. Trancedente Meditatie. Of te wel de leer van Maharishi. (niet dat ik dat aanhang hoor) |
Advertentie |
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Wat zijn jouw spirituele ervaringen? gewoonmax | 52 | 07-01-2007 15:45 | |
Psychologie |
Materialisme combineren met ..... kabouterkop | 25 | 03-05-2006 19:09 | |
Psychologie |