Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-01-2006, 10:25
Juli-tje
Juli-tje is offline
Hoi hoi

Ik heb een aantal vragen voor mensen die geloven. Sommige zijn nogal persoonlijk, dus je mag natuurlijk ook pm sturen! Graag zelfs.

Wie ben je?
Hoe oud ben je?
Welke opleiding doe je?
Welke godsdienst heb je?
Ben je actief met je geloof bezig?
Zo ja; waarmee dan precies?
Wat geloof jij in het kort?
Hoe denk jij/ jouw godsdienst over zonde en schuld?
Hoe kan jij/iemand van jouw godsdienst verlossing bereiken?
Wat is je eigen rol hierin?
Wat is de rol van de Goden/God hierin?
Is er zekerheid over verlossing?
Zijn er ook andere manieren tot verlossing?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-01-2006, 12:13
Belgarath
Belgarath is offline
Je hebt pm .
Oud 18-01-2006, 15:59
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
Belgarath schreef op 18-01-2006 @ 13:13 :
Je hebt pm .
Oud 18-01-2006, 16:31
cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Juli-tje schreef op 18-01-2006 @ 11:25 :
1) Wie ben je?
2) Hoe oud ben je?
3) Welke opleiding doe je?
4) Welke godsdienst heb je?
5) Ben je actief met je geloof bezig?
6) Zo ja; waarmee dan precies?
7) Wat geloof jij in het kort?
8) Hoe denk jij/ jouw godsdienst over zonde en schuld?
9) Hoe kan jij/iemand van jouw godsdienst verlossing bereiken?
10) Wat is je eigen rol hierin?
11) Wat is de rol van de Goden/God hierin?
12) Is er zekerheid over verlossing?
13) Zijn er ook andere manieren tot verlossing?
1 is iets te uitgebreid om hier te beantwoorden, ik denk dat je daar met 2 t/m 13 een heel klein beetje beeld van krijgt.
2) 19
3) BioMedische Technologie
3) protestants christelijk
5) ja
6) ik zit bij een christelijke studentenvereniging waarbij ik wekelijks een bijbelstudiekring volg, ga wekelijks naar de kerk en in mijn dagelijks leven interesseer ik me voor vrijwel alles dat iets met het christendom te maken zou kunnen hebben.
7) Dat christus voor onze zonden gestorven is en dat wij door zijn dood verlost zijn van de zonden en dankzij hem weer met het goddelijke kunnen communiceren. (te kort)
8) zie 7. Als je gelooft dat Jezus voor je zonden is gestorven is zondigen nogsteeds vervelend (je hebt immers er jezus lijden mee veroorzaakt) maar het is niet meer van belang voor hemel/hel omdat er vergeving is.
9) Zich bekeren tot het christendom.
10) Ik ben gedoopt dus God kent mij als een van zijn kinderen. Ik heb nog geen beleidenis van mijn geloof gedaan voor een kerk omdat ik nog niet bij één specifieke kerk zit. Verder voel ik mij meestal wel verlost.
11) God accepteert de mensen, de mensen niet God. Het feit dat ik christen ben geworden is dus een geschenk van God en niet iets waar ik zelf trots op hoef te zijn.
12) Voor mij wel.
13) Dat weten we niet. Ik vermoed dat er in buiten jezus geen redding is, hoewel de joden wat dat betreft een twijfelgeval zijn.

Ga je zelf de vragen ook nog beantwoorden?
Met citaat reageren
Oud 18-01-2006, 16:31
Belgarath
Belgarath is offline
Waar is het eigenlijk voor?
Oud 18-01-2006, 18:19
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
Belgarath schreef op 18-01-2006 @ 17:31 :
Waar is het eigenlijk voor?
Hitlist....
Oud 18-01-2006, 19:08
hmmmm
hmmmm is offline
Wie ben je?
Dat weet ik niet.
Hoe oud ben je?
Volgens onze tijd 19 jaar oud in dit leven
Welke opleiding doe je?
Personeel & Arbeid
Welke godsdienst heb je?
Ik heb niet 1 godsdienst, ik vind alle geloven interessant. Met Hindoeisme, Boedhisme en Sjamanisme ben ik het meeste bezig.
Ja. Ik vind contact op een goddelijk niveau interessant. Bij Sjamanisme is dat door (natuurlijke) hallucinerende middelen te nemen en eventueel ritmisch te dansen. Bij boedhisme/hindoeisme kan dat doormiddel van meditatie/yoga of tantra (hoeft niet tijdens seks, kan wel).
Verder lees ik veel. Bijvoorbeeld de Koran, bijbel, Bagavad gita, Upanishaden en andere religieuze geschriften.
Dat er een soort van 4e dimensie is op een energetisch niveau. 'De hemel' is waar deze krachten gebundeld zijn. Op aarde kan iedere ziel als individu leren. In de hemel is alles 1. Door tantra kunnen zielen zich met elkaar verbinden.
Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen goed en kwaad. Het leven is een toneelstuk. Een slechte acteur kan ook slecht zijn, maar wel goed spelen. Dit is de hindoe visie.
Door regelmatig te mediteren. Hierdoor wordt je niet meer afgeleid door alledaagse verlangens en begeertes. Verlangens bieden voldoening op een korte termijn, meditatie op de lange termijn. Je zou het kunnen vergelijken met junkfood en groente.
Door alleen maar te mediteren is er geen reden om te leven en kan je net zo goed zelfmoord plegen. Meditatie is een vorm om tot jezelf te blijven en te beseffen dat alles 1 is.
Ik mediteer ook dagelijks
God = goddelijke kracht, alles is 1 en god zit dus in alles.
Eenieder is hier op aarde met een taak. Gedurende een periode van zo'n 5000 jaar maakt je ziel een cyclus door (d.m.v. reincarnatie). Telkens ga je steeds verder op in verlangens en materiele waarde. Op een gegeven moment bereikt dat zijn top en ga je steeds meer beseffen dat er meer is, totdat je uiteindelijk totaal verlost bent. Hierna herhaalt dit proces zich weer. Dit is afkomstig van het Hindoeisme.
Bij verlossing moet de gedachtegang (fantasie) stil gezet worden. Dit is de grondslag van meditatie. Door herhaling (in dans of zang: mantra's) of visualtie kan dit bereikt worden

Laatst gewijzigd op 18-01-2006 om 19:24.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2006, 19:28
vichog
vichog is offline
Citaat:

1 Wie ben je?
2 Hoe oud ben je?
3 Welke opleiding doe je?
4 Welke godsdienst heb je?
5 Ben je actief met je geloof bezig?
6 Zo ja; waarmee dan precies?
7 Wat geloof jij in het kort?
8 Hoe denk jij/ jouw godsdienst over zonde en schuld?
9 Hoe kan jij/iemand van jouw godsdienst verlossing bereiken?
10 Wat is je eigen rol hierin?
11 Wat is de rol van de Goden/God hierin?
12 Is er zekerheid over verlossing?
13 Zijn er ook andere manieren tot verlossing?
1) ik ben vichog
2)17
3)middelbare school
4)Christendom
5)Ja
6)zo af en toe naar de kerk, naar een celgroep (huisgroep), binnenkort de alpha-cursus, bidden, Bijbel-lezen, preken beluisteren.
7)Zelfde als Cartman, dat inderdaad wel erg kort is, maar wel helder.
8)Bekeer je! (doop in HG en water)
9)Door Jezus aan te nemen als zijn of haar verlosser en zich te laten dopen.
10)Jezus aannemen. Het Evangelie vertellen aan anderen zodat zij ook verlossing ontvangen.
11)Het vergeven van zonden en het reinigen van je 'hart' (wel erg traditioneel...). En als je de HG hebt onvangen kun je ook zelf demonen uitwerpen in de naam van Jezus.
12)Als je Jezus aanneemt wel.
13)Daar heb ik nog geen openbaring van gezien.
Oud 18-01-2006, 19:33
hmmmm
hmmmm is offline
Citaat:
vichog schreef op 18-01-2006 @ 20:28 :
demonen uitwerpen in de naam van Jezus.
Demonen wegdrijven is zeker gaaf. Goede en interessante ervaringen mee. Ik weet niet of je dit letterlijk bedoelt natuurlijk, maar aangezien ik dat heb bijgewoont in een Christelijke kerk ga ik daar maar vanuit.
Oud 18-01-2006, 20:56
Wobuzowatsj
Wobuzowatsj is offline
Wie ben je?
Mijn naam doet niet ter zake.
Hoe oud ben je?
Ik ben 14 jaar oud.
Welke opleiding doe je?
VWO
Welke godsdienst heb je?
Islam
Ja, ik ben actief.
De studie van de heilige Koran en de Hadith (leer van de profeet Mohammed, zvmh).
Allah swt, heeft de wereld geschapen en alle levende wezens. Hij heeft ons de Koran gegeven. Na een goed leven mogen wij in zijn nabijheid verblijven in het paradijs.
Iedereen zondigt, maar Allah swt is barmhartig en genadevol en vergeeft al je zondes zodra je berouw toont.
Door de Shahada uit te spreken en te leven naar de vijf zuilen van de Islam.
Ik bid elke dag 5 keer, ik help de armen en ik vast tijdens de ramadan. Ik moet tenminste één keer in mijn leven op pelgrimstocht naar Mekka, voor de Hadj.
Allah zal tevreden zijn en me toelaten in het paradijs.
Ja, in ieder geval wel wanneer je leeft als een goed moslim.
Niet dat ik weet.
Oud 18-01-2006, 21:03
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
hmmmm schreef op 18-01-2006 @ 20:08 :
Bagavad gita[/B]
Daar staan best wel leuke dingen in, ik had er is doorheen gebladerd tijdens levo.
Oud 19-01-2006, 01:53
hmmmm
hmmmm is offline
Citaat:
Hanneke schreef op 18-01-2006 @ 22:03 :
Daar staan best wel leuke dingen in, ik had er is doorheen gebladerd tijdens levo.
Het wordt in het Hindoeisme gezien als een wat simpelere, lager geschrift. Bovendien zijn de hare krishna er zo van in de ban dat je er vanzelf negatief over gaat denken. Toch staan er erg bijzondere verhalen met een mooie symboliek.
Oud 19-01-2006, 13:04
Juli-tje
Juli-tje is offline
Hey
iedereen hartstikke bedankt voor jullie antwoorden!

Ikzelf doe nu ook de alfa-cursus, die iemand hierboven ook noemt. Vet interessant hoor.. over Jezus enzo.

Nou groetjes
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 15:18
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Wie ben je?
Dat vraag ik mij ook af. Dus kan ik (nog ?) niet antwoorden.
Citaat:
Hoe oud ben je?
19 jaar.
Citaat:
Welke opleiding doe je?
Rechten.
Citaat:
Welke godsdienst heb je?
Een godsdienst heb je niet, maar hang je aan.
Ik geloof in de Islam.
Citaat:
Voor mijn gevoel ben ik niet actief genoeg bezig met mijn geloof.
Citaat:
Ik geloof dat er een createur is voor alles wat bestaat, dat deze Createur zich via profeten (waarvan Muhammed de laatste was), heilige boeken en de creatie zelf aan de mens kenbaar heeft gemaakt en dat het geloof in Hem het enige doel op aarde is en zou kunnen zijn.
Citaat:
Dat er bij elk mens 2 engelen zijn, die hun zonden en goede daden bijhouden. Op de dag des oordeels zal Allah deze wegen en bepalen of jij in de hemel of in de hel hoort.
Je kan van gemaakte zondes afkomen door vergiffenis te vragen aan Allah (zonder tussenkomst van een imam, gewoon rechtstreeks)
Alleen moet je wel echt spijt hebben van je zonden en ze nooit meer overdoen.
Citaat:
Geen stoute dingen doen.
Citaat:
Zoeken naar wat stout gedrag is en dat gedrag niet tentoonstellen.
Citaat:
Billenkoek/lolly geven.
Citaat:
Nee, alleen Allah weet wie er in de hemel komt.
Citaat:
Ja, kinderen en geestelijk gehandicapten komen automatisch in de hemel. Maar dat is meer een uitzonderingsregel. In feite is er maar 1 manier om in de hemel komen: naar Allah's regels leven.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 15:22
L'rijn
L'rijn is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 19-01-2006 @ 16:18 :
Een godsdienst heb je niet, maar hang je aan.
Ik geloof in de Islam.
Je gelooft in Allah en je hangt de Islam aan.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 15:27
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
L'rijn schreef op 19-01-2006 @ 16:22 :
Je gelooft in Allah en je hangt de Islam aan.
Ik zou bijna godver zeggen, maar je hebt gelijk.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 16:24
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
hmmmm schreef op 19-01-2006 @ 02:53 :
Het wordt in het Hindoeisme gezien als een wat simpelere, lager geschrift. Bovendien zijn de hare krishna er zo van in de ban dat je er vanzelf negatief over gaat denken. Toch staan er erg bijzondere verhalen met een mooie symboliek.
Hmm, dat wat ik zag was niet echt een doorlopend verhaal ofzo. Komt misschien ook wel omdat ik alleen doorgebladerd heb, maar het kwam op mij meer over als een aantal spreuken ofzo.
Oud 19-01-2006, 17:21
vichog
vichog is offline
Citaat:
hmmmm schreef op 18-01-2006 @ 20:33 :
Demonen wegdrijven is zeker gaaf. Goede en interessante ervaringen mee. Ik weet niet of je dit letterlijk bedoelt natuurlijk, maar aangezien ik dat heb bijgewoont in een Christelijke kerk ga ik daar maar vanuit.
Ja dat bedoel in inderdaad letterlijk . Wat leuk dat je zulke goede ervaringen heb!

Ik weet niet of je zo af en toe christelijke cd's luistert (zoals Hillsong, Soul Survivor etc), maar zo af en toe hoor je daar ook iemand uit het publiek gillen; die demoon trekt het niet meer .
Oud 19-01-2006, 22:10
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
vichog schreef op 19-01-2006 @ 18:21 :
Ja dat bedoel in inderdaad letterlijk . Wat leuk dat je zulke goede ervaringen heb!

Ik weet niet of je zo af en toe christelijke cd's luistert (zoals Hillsong, Soul Survivor etc), maar zo af en toe hoor je daar ook iemand uit het publiek gillen; die demoon trekt het niet meer .
Bij een concert van Robie Williams of iets dergelijks hoor je ook wel is iemand gillen
Oud 30-01-2006, 14:45
Minami
Minami is offline
OFFTOPIC:
Citaat:
Hanneke schreef op 19-01-2006 @ 23:10 :
Bij een concert van Robie Williams of iets dergelijks hoor je ook wel is iemand gillen
maar dat is meestal omdat ze dan kwijlen en gillen om aandacht. Als ik hem tegenkwam zou ik keihard wegrennen
Oud 30-01-2006, 14:57
Minami
Minami is offline
Wie ben je? Tja

Hoe oud ben je? 17

Welke opleiding doe je? Juridisch

Welke godsdienst heb je? Christendom

Ben je actief met je geloof bezig? Ja, ik ben sinds 2 jaar gelovig, en ik ben nog steeds heel actief bezig, en vind het onwijs cool om God te ervaren!

Zo ja; waarmee dan precies? Bijbelstudies volgen, worship muziek luisteren, zingen, jeugddiensten bezoeken, naar de kerk gaan, jeugdavonden, samen met vrienden bijbelverzen uit ons hoofd leren

Wat geloof jij in het kort? Dat God zijn zoon Jezus naar aarde heeft gestuurd om mens te worden, zo heeft hij geleefd en hij is gestorven voor onze zonden. Ik leef voor Jezus en hij is het belangrijkste in mijn leven, ik begin elke dag met hem en eindig elke dag met hem. Ik geloof dat Jezus je altijd steunt, er altijd voor je is en voor eeuwig van je houdt!

Hoe denk jij/ jouw godsdienst over zonde en schuld? Ik weet dat iedereen zondigt, en dat je als er oprecht spijt van hebt vergeving kan vragen in de naam van Jezus, en hij je zal vergeven omdat hij jou zonden al op zich heeft genomen op het moment dat Hij stierf aan het kruis voor ons.

Hoe kan jij/iemand van jouw godsdienst verlossing bereiken? Voor hem bidden, en met hem bidden. Ik heb ook een vriend die het op het moment erg moeilijk heeft en ook christelijk is. Ik ben voor hem een bijbelstudie aan het maken, met vragen die hem kunnen helpen om dichter bij God te komen.

Wat is je eigen rol hierin? Ik ben bekeerd toen mensen mij 2 jaar geleden vertelden over Jezus, en wat hij voor mij heeft gedaan. Binnenkort laat ik mij dopen, zo wil ik laten zien dat ik echt voor Jezus heb gekozen.

Wat is de rol van de Goden/God hierin? God ziet dat je Hem als richtlijn hebt in je leven, en hij houdt voorwaardelijk van je en helpt me met alles waar ik mee zit, ook al zie je het in eerste instantie niet

Is er zekerheid over verlossing? Ja, Jezus komt terug op aarde dat weet ik zeker. Ik weet ook dat als ik overlijdt ik bij Jezus ben en het eeuwige leven in de Hemel heb. De enige manier waarop jij als mens verlost kan worden is alleen maar door Jezus.

Zijn er ook andere manieren tot verlossing? Nee.

Ik heb het zo kort mogelijk proberen te houden, veel succes ermee!
Oud 31-01-2006, 18:14
keessie
keessie is offline
Citaat:
vichog schreef op 19-01-2006 @ 18:21 :

Misschien heeft hij wel last van ekster-ogen en staat zijn buurman erop.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 16:39
***ailá***
***ailá*** is offline
Wie ben je?
Ayla
Hoe oud ben je?
18 jaar
Welke opleiding doe je?
Biomedische wetenschappen aan de UvA
Welke godsdienst heb je?
Christelijk
ja
Elke dag draag ik het uit... maar niet speciaal met andere mensen in gedachten. Het is gwn mijn leven, mensen zien het zonder dat ik wat zeg. En dan niet eens zozeer aan mn uiterlijk, maar aan mijn manier van doen. Tis niet echt uit te leggen
Dat Jezus kwam om mij te verlossen
Een christen kan niet zondigen.... omdat hij wedergeboren is. Een mens is een faler om te beginnen.... dus je moet niet op anderen neerkijken, we zijn allemaal mens
kan hij niet, hij krijgt het gewoon van God
Geen, ik kan er nix aan doen
alles dus, hij verlost mij, dat is die genade. Verlossing voor niets
Absoluut
nee
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 15:34
Verwijderd
Ayla; hoe bedoel je, een christen kan niet meer zondigen?
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 16:53
BlackWolf
BlackWolf is offline
Wie ben je?
Een oude ziel..

Hoe oud ben je?
18

Welke opleiding doe je?
Chemische Technologie

Welke godsdienst heb je?
Ik bekijk meerdere en zoek dingen dat in elkaar vallen en elkaar tegenspreken, en zo bouw ik mijn eigen geloof op.. Dus het is niet echt 1 Godsdienst

Ik verdiep me er steeds meer in en probeer verschillende geestelijke methodes uit, dus ik zou zeggen van wel. Ik zoek ook een soort van connectie tussen logica en geloof, en die zijn er degelijk wel te vinden ook al zeggen veel van niet.

Dat alles 1 is. En dat "1" is God. Dus iedereen is daar onderdeel van, en iedereen heeft een eigen inbreng. Je bent verantwoordelijk voor je eigen realiteit. En je ontwikkelt jezelf verder tot je op een hoger niveau komt, en dus niet meer naar de aarde terugkeert. Je bent hier om te leren..

Je bent verantwoordelijk voor je eigen daden. Er zijn geen zonden of schulden, alleen lessen die je moet leren om jezelf geestelijk te ontwikkelen.

Je lessen leren (zie hierboven). Zolang dat niet het geval is blijf je ongeveer dezelfde omstandigheden houden. Je kunt er zelf wat aan doen, en zolang je het niet doet blijft je leven een "hel" en als je ermee leert om te gaan ga je vooruit, tot je na vaak reïncarneren zo ver bent dat je naar een hoger niveau/dimensie kan. Dat zou je de "hemel" kunnen noemen.

Mezelf ontwikkelen..

Alles is 1. Dus er is niet echt een aparte rol van God. De rol is gewoon het bestaan van alles en de samenstelling ervan..

Dat ligt aan jezelf

Meditatie om je ware aard te vinden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-02-2006, 17:14
Verwijderd
Dit topic staat er nou al en tijdje, maar er staat nog steeds niet waarvoor het is...
Met citaat reageren
Oud 04-02-2006, 12:37
hmmmm
hmmmm is offline
Citaat:
lady-kebiss schreef op 03-02-2006 @ 18:14 :
Dit topic staat er nou al en tijdje, maar er staat nog steeds niet waarvoor het is...
Het uitbreiden van kennis
Oud 10-02-2006, 23:18
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Wie ben je?
Dana

Hoe oud ben je?
19 jaar

Welke opleiding doe je?
Biologie en medisch laboratoriumonderzoek

Welke godsdienst heb je?
Protestant Christelijk

Niet echt actief als in de zin van naar de kerk gaan enzo maar wel actief als in de zin van ik ben er mee bezig voor mezelf, ik denk er over na en ik praat erover.

Zie hierboven.

Dat God de Hemel en Aarde geschapen heeft, dat Hij zijn zoon Jezus naar de Aarde heeft gezonden, dat Hij gestorven is voor onze zonden en dat de Heilige Geest nu over ons waakt tot Jezus op een dag terugkeert.

Jezus is gestorven voor de zonden van de mensen op aarde.

Hoe kan jij/iemand van jouw godsdienst verlossing bereiken?Door te geloven in God, Jezus en de Heilige Geest.

Ik geloof in de drie eenheid.

God heeft de Hemel en de Aarde en ook de mensen geschapen en zal niet loslaten wat Hij gemaakt heeft.

Ja, God houdt van de mensen.

Niet dat ik weet.
Oud 11-02-2006, 17:14
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Wie ben je?
ik ben zwartwit.
Hoe oud ben je?
ik ben 16 jaar.
Welke opleiding doe je?
ik zit in vwo5.
Welke godsdienst heb je?
ik ben protestants christelijk.
mja.
ik lees de bijbel, ga naar de kerk. ik ben niet echt actief gelovig, maar het bepaalt wel veel in mijn leven.
Citaat:
Ik geloof in God de Vader, de Almachtige, Schepper van de hemel en de aarde.
En in Jezus Christus, zijn eniggeboren Zoon, onze Here;
die ontvangen is van de Heilige Geest, geboren uit de maagd Maria;
die geleden heeft onder Pontius Pilatus, is gekruisigd, gestorven en begraven, neergedaald in de hel;
op de derde dag opgestaan uit de doden;
opgevaren naar de hemel, en zit aan de rechterhand van God, de almachtige Vader; vandaar zal Hij komen om te oordelen de levenden en de doden.
Ik geloof in de Heilige Geest.
Ik geloof een heilige, algemene, christelijke kerk, de gemeenschap der heiligen;
vergeving van de zonden;
opstanding van het vlees;
en een eeuwig leven.
de zonde vanaf adam, waarom alle mensen kwaad doen. daarom zijn alle mensen der verdoemenis waardig. er is geen uitweg.
door het geloof in jezus christus.
god achtte het nodig naar de mens te gaan toen hij voor hem vluchtte, jezus christus heeft vanuit eigen initiatief besloten de straf te gaan dragen. de goddelijkheden hebben dus besloten dat er weg gekomen is, en zij besluiten nog steeds wie daarin gaan wandelen.
het is nu de bedoeling dat je daarin wilt gaan wandelen. dat komt van jou vandaan, maar god is daarin zeker niet van jou afhankelijk.
absoluut. de vruchten van het geloof en verzekering van gods geest.
neen, geensinds.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2006, 01:20
hmmmm
hmmmm is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 11-02-2006 @ 18:14 :

neen, geensinds.
Bullshit!

(sorry ik kon het niet laten. Een lage streek....)
Oud 13-02-2006, 10:22
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 11-02-2006 @ 18:14 :

neen, geensinds. [/B]
Dan toch weer fijn dat 95% van de wereldbevolking zal branden
Oud 13-02-2006, 22:01
Verwijderd
Citaat:
hmmmm schreef op 13-02-2006 @ 02:20 :
Bullshit!

(sorry ik kon het niet laten. Een lage streek....)
Jezus heeft gezegd dat niemand tot de Vader komt dan door Hem.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 00:05
BlackWolf
BlackWolf is offline
Citaat:
soldaat schreef op 13-02-2006 @ 23:01 :
Ja, en dat kun je op verschillende manieren opvatten. Dat betekent niet dat je hem moet gaan aanbidden ofzo, maar dat hij jou een beeld gegeven heeft van hoe je zou moeten leven. Hij heeft de mens wat geleerd om zich op een positieve manier door te ontwikkelen. Dat bedoelt hij ermee in mijn ogen. Niet alles te letterlijk opvatten mensen... Dat iedereen precies hetzelfde moet doen lijkt me sterk want iedereen heeft zijn eigen sterktes en zwaktes, en een ander beeld op de wereld. Uhm ik ga er maar verder niet op in hier is dit topic niet voor.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 14:58
cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
soldaat schreef op 13-02-2006 @ 23:01 :
johannes 14:6 kan evengoed gelezen worden als: niemand komt to de vader dan via mij. Refererende aan het oordeel dat Jezus zal uitspreken aan het einde van de tijd, maar er staat niet dat hij alleen positief zal oordelen over christenen.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 14:00
jjw
jjw is offline
Citaat:
Hoi hoi

Ik heb een aantal vragen voor mensen die geloven. Sommige zijn nogal persoonlijk, dus je mag natuurlijk ook pm sturen! Graag zelfs.

Wie ben je?
Jurriën
Hoe oud ben je?
15
Welke opleiding doe je?
VWO
Welke godsdienst heb je?
Rooms Katholiek
Ik keer me dagelijks tot god soms meermalen per dag, maar in kerkbezoeken ben ik minder actief.
In god de vader, schepper van hemel en aarde, ik geloof in Jezus, zijn enige zoon die ons voordeed hoe wij moesten leven. Ik geloof in de heilige geest, die ons inspireert tot al het goede wat er is en ons helpt bij lastige vraagstukken/ situaties. Ik geloof in de heilige maagd Maria en de gemeenschap der heiligen. Ik geloof in de heiligheid van de paus (de heilige vader) en al zijn medewerkers, kardinalen, bisschoppen en priesters etc. Ik geloof dat de paus de werkelijke plaatsbekleder is van Jezus Christus.
In mijn godsdienst is het mogelijk door te biechten van je schulden verlost te worden. Ik geloof in het biechten maar maar niet de mannier waarop, ik vind niet dat je dan direct geen schulden meer hebt. je moet jezelf bijvoorbeeld beteren vind ik.
Geloven in God, Jezus en de Heilige geest
geloven in god, jezus en de heilige geest
god moet de mensen accepteren.
Wanneer je in god gelooft en een goed mens bent wel
nee
Met citaat reageren
Oud 23-02-2006, 19:31
Schuah
Schuah is offline
Wie ben je?
Bart
Hoe oud ben je?
20 dacht ik zo
Welke opleiding doe je?
niveau 4 politieopleiding
Welke godsdienst heb je?
christelijk (ga naar de gereformeerde (vrijgemaakte) kerk
nogal ja
Zit in het bestuur van de jeugdkerk hier (uplink.nu), en probeer mijn persoonlijke relatie met God zoveel mogelijk te onderhouden en het in mijn dagelijks leven te weerspiegelen
Dat God alles wat wij kennen gemaakt heeft. Wij zijn zondige mensen, maar dankzij Jezus, de zoon van God, die naar ons is toegekomen om voor onze zonden te sterven zijn we vrij, zonder daar zelf iets voor te hoeven doen.
In principe is de mens een wezen dat alles wil doen wat God verboden heeft, we zijn vooral bezig voor ons eigen hachje.
Door vergeving te vragen aan God en zijn leven proberen te beteren
proberen heilig te leven. Niet haalbaar voor ons, maar het kan zeker geen kwaad om zoveel mogelijk je best te doen!
Mentale hulp is de beste omschrijving denk ik...
Voor mij wel, dat kan ik namelijk zo in de bijbel lezen
Dat denk ik niet. Hoe het met jonge kinderen gaat enzo zou ik echt niet weten en daar laat ik me dan ook niet verder over uit (MIETJE! Tja, ach...)
Reageren

Regels voor berichten