![]() |
|
![]() |
Ik ben zelf nogal een musical fan en vorig jaar ben ik al naar 'De Vliegende Hollander' van Greg&Baud Productions geweest. Ging over de legende van een VOC schip dat verging in een storm. Het was echt mega goed! Gave muziek en een vet decor. Het was in de open lucht dus het was wel vet dat het stuk heftiger werd naarmate het donkerder werd. Ze hadden trouwens Marleen van der Loo (van Chicago o.a.) en Jeroen Pfaff (Aida & understudy Lion King) er ook in mee spelen.
Dit jaar doen ze "Jack the Ripper" en ik denk wel dat ik ga. Er plofte vandaag nog een mailtje in m'n box -- Vanaf 9 juni is de nieuwe Nederlandse musical Jack the Ripper eindelijk te zien in het Buytenpark in Zoetermeer. Reserveer nu voor deze unieke show die je niet mag missen! Verhaal In Jack the Ripper is te zien hoe de Liverpoolse zakenman James Maybrick onder invloed van arsenicum waandenkbeelden krijgt en een campagne start om de aarde te zuiveren van alle ontrouw. Hij begint met de prostituees van het Londense Whitechapel en gaat de geschiedenis in als de eerste seriemoordenaar. Achtervolgd door het politiekorps van Scotland Yard, onder leiding van inspecteur Abberline, krijgt Maybrick steeds meer moeite zijn identiteit verborgen te houden voor zijn vrouw Florence en minnares Sarah. Uiteindelijk sterft hij aan de gevolgen van zijn arsenicumgebruik en wordt Florence beschuldigd van moord.. De bizarre feiten rondom de nooit opgehelderde moorden en verminkingen in 1888 liggen ten grondslag aan de musical. De bekentenissen van James Maybrick zijn te lezen in het beruchte “Dagboek van Jack the Ripper” dat in 1992 opdook. De musical mengt feiten en fictie, maar maakt één ding overduidelijk: na 100 jaar is de identiteit van Jack the Ripper bekend. Jack the Ripper wordt gespeeld in een unieke theatrale opstelling. Het publiek is vanaf het begin af aan te gast in Whitechapel, waar de straten en steegjes onveilig gemaakt worden door een waanzinnige moordenaar. Het Victoriaanse Londen komt tot leven, wanneer meer dan 50 zangers en acteurs het decor bevolken. Het publiek wordt onderdeel van de actie en kan zelf zien hoe de levens van alle bewoners geraakt worden door de daden van Jack the Ripper. De musical is geschreven door Tjeerd de Haas (muziek) en Sebastiaan Smits (tekst). In de hoofdrollen staan onder meer Gijs Geers (De Vliegende Hollander) als James Maybrick, Peter Rijnbeek (3 Musketiers) als inspecteur Abberline en Evelien van Hooff (The Scarlet Pimpernel) als Florence. Data De voorstellingen vinden plaats vanf 9 juni t/m 24 juni, iedere donderdag-, vrijdag-, zaterdag- en zondagavond om 20.30 uur. Toegangsprijzen De kaarten kosten € 15,- Meer informatie en kaartverkoop Kijk voor meer informatie op www.greg-baud.nl/jacktheripper ! ---- Wie denkt hier ook naar toe te gaan? |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' Mark Almighty | 500 | 21-11-2006 19:32 | |
Algemene schoolzaken |
Weet iemand een onderwerp voor mijn geschiedenis werkstuk? Shadina | 41 | 14-03-2004 12:48 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Engels presentatie Aileen | 8 | 03-09-2003 18:23 | |
De Kantine |
Wat betekend jou nickname? Deliveran©e | 111 | 20-08-2002 17:36 | |
Lifestyle |
je nick Ninnoc | 155 | 29-05-2002 21:30 |