Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-07-2005, 21:20
crook
crook is offline
volgens mij had ik hier laatst ook al een topic over geopend. maar één van de forumbazen had hem weer verwijderd. Hoe doe jij de was? Sorteer jij het uit? Of flikker je alles bij elkaar en was je alles op 40 graden? Ben je student en doe je de was bij je ouders, of bij de wasserette of heb je een wasmachine in het studentenhuis? en wat doe je met drogen? aan de droogmolen in de tuin? Of aan een wasrekje aan de deur? of heb je een droger?
vertel mij alles over het wassen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-07-2005, 21:21
Cosa_nostra
Cosa_nostra is offline
Ik breng het naar de wasserette
Oud 29-07-2005, 21:25
Verwijderd
handwas in bad of emmers. drogen met ouwe centrifuge van mn ouders.
af en toe was brengen naar mn moeder als ik veel heb zoals handdoeken en beddegoed.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2005, 21:28
Verwijderd
Ik heb vandaag voor het eerst gewassen

Netjes uitgesorteerd, donkere en lichte spulletjes.. daarna hup in de wasmachine, wasverzachter en waspoeder erin.. en dan op 40 graden.

Bij de eerste was keek mn moeder toe, de tweede deed ik toen ze al weg was.. kwam er achter dat ik vergeten was de bh's in zo'n netje te doen en dat ik de was er pas veel te laat uithaalde omdat ik em vergeten was

Verder is wassen echt een piece of cake..blij dat ik het nu kan.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2005, 21:42
June bug
June bug is offline
ik woon bij m'n moeder maar we doen alletwee de was wel, net zoals het uitkomt. zwarte, gekleurde en witte was apart, graadje of 30 of 40 en gaan met die banaan ofzo. strijken doe ik wel meestal maar dat doe ik omdat ik het leuk vind en m'n moeder niet.
Oud 30-07-2005, 15:09
brinta
brinta is offline
Wat leuk, een wastopic!
Ik heb een mooie kleine, compacte wasmachine. Ik heb een tijdje kleding met de hand gewassen toen ik nog geen machine had, daarom ben ik nu elke keer weer blij als ik een ladinkje in de wasmachine kan gooien.
Ik koop extra lekker geurende wasverzachters, Calgon om te ontkalken...Ik selecteer elke keer zorgvuldig het juiste programma, wol, tere materialen, kunststof, katoen...sorteer alles zorgvuldig op kleur...ik maak er echt een Zenritueel van als het ware
Met citaat reageren
Oud 30-07-2005, 15:10
Verwijderd
Citaat:
brinta schreef op 30-07-2005 @ 16:09 :
Wat leuk, een wastopic!
Ik heb een mooie kleine, compacte wasmachine. Ik heb een tijdje kleding met de hand gewassen toen ik nog geen machine had, daarom ben ik nu elke keer weer blij als ik een ladinkje in de wasmachine kan gooien.
Ik koop extra lekker geurende wasverzachters, Calgon om te ontkalken...Ik selecteer elke keer zorgvuldig het juiste programma, wol, tere materialen, kunststof, katoen...sorteer alles zorgvuldig op kleur...ik maak er echt een Zenritueel van als het ware
Met citaat reageren
Oud 30-07-2005, 15:11
Verwijderd
Ik was m'n kleren gewoon nooit. Dat doet de Moeder voor me.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2005, 15:13
Verwijderd

ik was altijd zelf, ben bang dat mijn vader het verkeerd doet .

ik zet de machine op 40 graden en ik stop mijn was nooit in de droger (dan krimpt het).
Met citaat reageren
Oud 30-07-2005, 15:15
Stevill
Stevill is offline
Sorteren.

Vaak thuis soms op de kazerne.
Oud 30-07-2005, 15:38
Tom Violence
Tom Violence is offline
ik ben dol op wasjes draaien.
ik lease een wasmachine met huisgenoten en ik was meestal op 40 of 60 graden. verder gooi ik alles bij elkaar, ik was nooit dingen apart.

Laatst gewijzigd op 30-07-2005 om 15:41.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2005, 16:05
Lente
Lente is offline
ik sorteer op kleur (donker, licht en rood) en handdoeken en beddengoed was ik meestal apart en heter dan kleding. Dat laatste gaat in de droger die we gelukkig eindelijk hebben in ons studentenhuisje, kleding hang ik op om te drogen. tof ehh
Met citaat reageren
Oud 30-07-2005, 16:16
Roos
Roos is offline
Citaat:
Tom Violence schreef op 30-07-2005 @ 16:38 :
ik ben dol op wasjes draaien.
ik lease een wasmachine met huisgenoten en ik was meestal op 40 of 60 graden. verder gooi ik alles bij elkaar, ik was nooit dingen apart.
Hoe duur is dat nou, zo'n wasmachine leasen?
Oud 30-07-2005, 16:22
Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
ik ben altijd dolgelukkig als ik weer schone kleren heb dus heb het maar zelf geleerd.
ik woon nog 1 week thuis en thuis is t heel makkelijk, ik sorteer de was op 30 of 40 graden en met of zonder wasverzachter en daarna hang ik het op.
als ik alleen ga wonen heb ik ook een wasmachine en een droger omg wat een luxe (L) dus das geen probleem!
Oud 30-07-2005, 16:25
pipimädchen
pipimädchen is offline
Ik was nooit, want ik de wasmachine doet heel raar en je moet er op gaan zitten als hij raar doet en ik ben te licht denk ik

Maar ophangen vind ik dolletjes En dan een week later opvouwen
Oud 30-07-2005, 16:54
Hagel
Hagel is offline
ik heb een eigen wasmachine en ik gooi alles bij elkaar op 40 graden erin, behalve handdoeken en bedovertrekken etc die doe ik op 60 want anders heb ik het idee dat het nog vies is. Ik heb vloeibaar wasmiddel voor zwart en witte was Ik heb geen droger en hang alles op het balkon. Ik strijk niet want ik heb niet zo'n ding en heb hem ook nog niet nodig gehad.
Oud 30-07-2005, 17:19
Tom Violence
Tom Violence is offline
Citaat:
Roos schreef op 30-07-2005 @ 17:16 :
Hoe duur is dat nou, zo'n wasmachine leasen?
Ja eh, dat ligt er natuurlijk helemaal aan waar je least enzo.
Oud 30-07-2005, 17:25
suikerprinses
suikerprinses is offline
ik vind wassen stom.
witte&bonte was gaat apart. bont op 40 en wit op 60graden, tenzij het hele aparte stofjes zijn, dan gaat het apart.
verder doe ik bijna alles in de droger omdat het dan lekker zacht wordt. en het meeste krimpt amper.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2005, 17:48
Paris
Paris is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 30-07-2005 @ 16:11 :
Ik was m'n kleren gewoon nooit. Dat doet de Moeder/Vader voor me.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2005, 18:51
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Tom Violence schreef op 30-07-2005 @ 16:38 :
......verder gooi ik alles bij elkaar, ik was nooit dingen apart.
Dan zal die wasgoed van jou wel als varkensbrei uitzien.

Ik was T shirts ed altijd op 40 graden, op het fijnwas programma. Beddengoed, handdoeken, jeans ed op 60 graden (kreukherstellend programma).

Theedoeken, ondergoed ed op 75 graden hoofdwas.

Wassen met een machine is toch niet moeilijk, op de meeste kledingstukken zitten etiketjes met wasvoorschriften, dus iets ''verwassen'' gebeurd mij eigenlijk nooit.

Tot slot mijn (wollen) handgebreide truien was ik met de hand, met woolite.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2005, 19:43
Verwijderd
Ik sorteer op wit en niet-wit, en soms als ik heel veel was heb sorteer ik het niet-witte op donker en niet-zo-donker. Ik was het witte op 40 graden en het niet-witte op 30 graden want dan is het in elk geval niet te heet, en ik gebruik robijn fast dry want dat werkt, en ah huismerk waspoeder. Ik heb zo'n uitvouwbaar droogrek met drie verdiepingen en daar hang ik alles heel netjes aan om te drogen, behalve mijn beddengoed, dat hang ik over stoelen en banken en tafels. Oh en ik lease een wasmachine met de huisgenoten samen (dat kost in totaal geloof ik 14 euro per maand).
Met citaat reageren
Oud 30-07-2005, 20:01
Tom Violence
Tom Violence is offline
Citaat:
Cornel schreef op 30-07-2005 @ 19:51 :
Dan zal die wasgoed van jou wel als varkensbrei uitzien.
Nee. Ik heb nog nooit problemen gehad.
Oud 30-07-2005, 20:28
Broeder
Broeder is offline
ik doe mijn was meestal in de wasmachine die hier ergens in de gang staat. ik weet niet van hij is. eigenlijk moet je in een boek schrijven wanneer je je wasje wilt doen maar sinds iemand daar sinaasappelsap overheen gegooid heeft gaat dat niet meer. nu ga ik meestal maar 's nachts wassen en het dan in de ochtend wat dus eigenlijk de middag is ophangen op een wasrekje
soms was ik op 40 graden en soms op 60 graden net in hoe wilde bui ik ben de enige witte was die ik heb is mijn beddengoed dus dat was ik dan maar apart ik voel me erg opgelucht dat ik dit met anderen heb kunnen delen
Oud 30-07-2005, 20:41
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik beheers het wassen helemaal

Ik was al mijn bovenkleding op 30 graden(hoewel dit natuurlijk ook afhangt van het merkje) en mijn onderkleding op veertig. Uiteraard wel na alles keurig gescheiden en gesorteerd te hebben.

Verder was ik alle handoeken, onderbroeken, theedoeken, beddengoed, sokken etc. allemaal, ongeacht kleur, bij elkaar op 60 graden. Ik vind het namelijk helemaal niet erg als mijn witte onderbroeken of sokken een beetje grijzig of zwart worden.
Reageren

Regels voor berichten