|
|
Bekijk resultaten poll: Is het erg dat een 18-jarige met een 13-jarige heeft? | |||
Ja.. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
96 | 77.42% |
Nee.. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
28 | 22.58% |
Aantal stemmers: 124. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
De mogelijkeden -
1. Zij is dertien en haar geestelijke ontwikkeling loopt véel te snel, in dat geval moet je er ver van blijven. 2. Jij bent achttien jaar en jouw geestelijke ontwikkeling loopt véel te ver achter, in dat geval moet je je nog niet met meisjes gaan bezighouden. 3. Zij is 'gewoon' slim voor haar leeftijd en jij bent 'gewoon' niet zo snugger voor je leeftijd, in dat geval moet je er ver van blijven omdat dertien gewoon nog een klein kind is. Ik blijf erbij, hoe 'volwassen' (wat is dat?) ze zich ook gedraagt, hoe grote jetsers ze ook al heeft, het blijft een meisje van dertien. Think. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik kende vorig jaar wel wat dertienjarigen, vooral wat meisjes die zelf vonden dat ze volwassener waren dan hun leeftijdgenoten, Niet zo vreemd, want vrijwel alle dertienjarigen zijn van mening dat ze volwassener zijn dat hun leeftijdgenoten (net zoals 80 % van de vrouwen van boven de 50, zelf vindt dat ze er jonger uit zien dan ze zijn). Als ze bij een 18jarige in de buurt zijn, dan gaan ze nog meer hun best doen om zich volwassener te gedragen en als ze een beetje intelligent zijn voeren ze dat stukje heel goed op. Maar uiteindelijk blijven ze toch 13.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Het kan... maar ik vermoed dat het toch problemen gaat opleveren.
Ik was 16 toen ik met een vaste relatie begon en uiteindelijk was dat al veel te jong. En ik heb als 20jarige iets met een 16jarige gehad en hoewel het op het 1e zicht goed ging, begonnen er toch kleine dingen op te vallen waar een enorm verschil in zat qua leeftijd. Uiteindelijk heeft hij zich toch naar zijn leeftijd gedragen en het ' uitgemaakt' omdat zijn vrienden mij niet moesten. Een vriend van mij heeft het als 24jarige met een 14/15jarige gehad, dat is ook stukgelopen door het te grote verschil. En dan was er het probleem van aanrakingen. Hij durfde haar soms niet aan te raken, bang dat zij daar nog helemaal niet klaar voor was en zij wilde dat weer net wel en snapte niet waarom hij dat deed... Waarschijnlijk zal nu alles goed gaan, maar ik vrees dat het niet blijft duren. |
![]() |
|
![]() |
hey..
eigenlijk is leeftijd maar een getal maar er zit wel 5 jaar tussen jullie relatie in het begin zijn jullie erg verliefd en alles is nog nieuw maar op een gegeven moment beginnen er steeds kleine ruzie's te komen en door die kleine ruzie's kunnen jullie relatie kapot gaan maar als jullie heel erg verliefd zijn dan moet je gewoon niks van anderen aantrekken want jij hebt een relatie met haar en niet je omgeving |
![]() |
|
![]() |
Ik zie dat vele tog op "ja" hebben gestemd.. Dit kan ik best begrijpen.. Nou ja erg goed zelfs.. En ik wil het ook niet allemaal goed praten, maar wat kan je eraan doen als je verliefd raakt op zo iemand.. En ik ben helemaal niet op mijn achterhoofdgevallen want nou ja dit is mijn laatste jaar Havo5 Ec&M dus dat valt wel meej en kinderlijk ben ik ook niet, maar zij dus ook niet.. En we vinden elkaar egt heel leuk, tot nu toe dan in ieder geval dan maar ik baal er wel eens van wat de omgeving erover denkt.. Ik let er wel niet zo op maar tog.. Jullie hebben gelijk dat als iemand van bijvoorbeeld 17 met iemand van 26 neemt dat dat niet zo erg is.. Want die zijn beide dan al volwassen.. Maar zij gedraagt zich ook best volwassen en we hebben gewoon beide onze eigen vrienden en uit gaat ze niet, en ik ga om de 2 weken een keer zonder haar uit en dat gaat goed en voor de rest doen we gewoon leuke dingen als de bios enz.. Dus.. Maar ik doe geen illegale dingen tenmisnte dat geloof ik niet.. Alleen nou ja het is zo jammer dat de leeftijd zo verschillend is jammergenoeg.. Maar moet ik dan die 4 maanden ervoor op geven?! Ik bedoel ik ben helemaal niet uit op seks, maar gewoon haar liefde en nou ja blijdschap die ik van haar krijg is genoeg.. en nou ja wat kussen doen we wel maar dat is niet verboden
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar wat niet is kan nog komen, al is ze 15, dan is het nog strafbaar
||
Verwijderd
|
Citaat:
Denken dat iemand echt 'ouder kan zijn dan hij is' vind ik zulk slap gewauwel. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb op "ja" gestemd.
Ik snap het gewoon niet.. waar val je dan op? (niet lullig bedoeld, het is vast een heel leuk meisje ![]() Gedraagt ze zich dan echt zo volwassen voor haar leeftijd? Heb je helemaal nooit het gevoel dat ze een beetje kinderlijk is, of dat je "op haar moet passen"? |
![]() |
|
![]() |
Nou ik val op haar, op haar karakter, uiterlijk ze is het gewoon helemaal voor mij.. Ze ziet er niet uit als een 13-jarige niet dat ik dit mag zeggen want dan krijg ik weer verwijten.. Alleen de leeftijd is zo jammer... Daar baal ik enorm van.. Maar ze is zo lief..
En zoals ik hierboven net al zo ongeveer zei: Kijk ik heb al meedere relaties/verkerinkjes gehad met oudere meiden en jongere alhoewel nooit zo jong maar nou ja egt veel verschil heb ik daar niet van gemerkt en soms waren die meiden die rond de 20 waren kinderachtiger dan een meid bijvoorbeeld van 15 dus.. Het is maar net hoe als iemand zich toch ook gedraagt of niet?! |
![]() |
|
![]() |
Nee dat kan nooit gezond zijn. Zelf zie ik altijd dat wanneer een meisje op haar 16e ofzo een vriend krijgt dat het altijd binnen 2 jaar uit is
![]() Gewoon omdat ze nog te jong zijn om zich te binden. Zeker als ze naar een andere school gaan ofzo kunnen ze behoorlijk veranderen. Met alle respect maar volgens mij ben je of heel triest dat je niemand van je leeftijd kan krijgen, of bizar lelijk. En scoot zij punten bij haar vriendinnen als ze een oud vriendje heeft. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() 13 en 18 is wel erg veel verschil, maar zolang het goed gaat, en je niet echt tegen de lamp loopt met verschillen in ontwikkeling (tenminste ik hoop voor je dat je wat verder ontwikkeld bent dan haar), kan t best. alleen zijn dit volgens mij nooit relaties die eeuwig stand zullen houden. geniet ervan zolang t nog leuk is ![]() |
![]() |
||
![]() |
Trouwens die ouders van haar? Wat vinden die er van?
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar ik heb geen zin om de topicstarter te gaan verdedigen omdat ik er niet geheel achter sta. Voor mezelf stond en sta ik erachter, maar dat is m'n eigen verantwoordelijkheid. Bij hen wil ik er niet zomaal achterstaan omdat het (toevallig?) bij mij wel goed ging. Maar ik weet vanuit eigen ervaring dat het wel kan. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Laatst gewijzigd op 24-03-2004 om 14:56. |
![]() |
|
![]() |
Ik ga geen foto`s plaatsen mede omdat wat hierna komt; ik moet eerlijk zijn ik heb ook nog een andere naam, maar ik wil niet dat mensen me weer gaan afkeuren omdat ze me kennen of weet ik veel wat
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Je hoeft er niet onzeker over te zijn (vind ik, maar kan t me wel voorstellen)
Maar niemand hoeft zich met jouw relatie te bemoeien, toch? En als het goed voelt, waarom niet.. ![]()
|
het ligt zo aan het persoon vind ik! Een vriend van me heeft al 3 jaar een vriend die 10 jaar ouder is. Zij was gewoon op dr 14e heel erg volwassen en ze konden over precies dezelfde dingen praten.
Maar ja een breezertutje met een 18-jarige player....nee dat kan eg niet!
|
![]() |
Het is allemaal maar hoe jullie het zelf ervaren... Voor de ene lukt het niet, voor de andere kant het perfect klikken. Maar liefde overwint alles hoor. Trek je echt niet teveel aan van wat sommige mensen hier op het forum erover zeggen. Zolang ze zelf nooit zo een relatie hebben gehad, weten ze echt niet waarover ze spreken... Ik heb zelf een vriendin van 16 terwijl ik 22 ben, dus neem van me aan dat ik wel weet waarover ik spreek
![]() Moet alleen wel begrijpen dat doordat ze jonger is, ze nog niet behoefte heeft aan bepaalde zaken...Terwijl jij er zelf na een bepaalde tijd misschien wel behoefte aan gaat hebben? Maar uiteindelijk is dat nu ook niet onoplosbaar he Veel succes samen ![]() |
![]() |
|
Ik vind dat het moet kunnen. Mijn zusje was 14 en toen kreeg ze iets met een jongen van 20. En nu gaan ze al weer 3 jaar met elkaar. Op deze leeftijd lijkt het leeftijdsverschil altijd groter dan bijvoorbeeld 20 jaar en 25 jaar, maar dat komt gewoon dat je tussen de 12 en 19 jaar echt van gedrag verschilt (pubertijd, volwassen worden), maar het moet kunnen vind ik.
|
![]() |
Ow thnxxx hier fleur ik wel van op.. Met al die (negatieve) reacties werd ik alleen maar meer *down* van.. Gelukkig zijn er ook mensen die wel zien dat het niet altijd even goed is maar toch mogelijk is
![]() De laatste reactie vind ik leuk, omdat daar de leeftijd hetzelfde is als bij mij ongeveer.. Maar heeft je zusje vaak commentaar gehad of dr vriend?! En hoe hadden jouw ouders en die van die jongen gereageerd ongeveer?! |
![]() |
|
Ik ben zelf net 15, mijn vriend is 19, en hebben nu 3 maanden een relatie. Zijn goede maatjes van elkaar, en hij wordt eerder ouder dan jonger geschat... ik vind dat je op leeftijd niet kan oordelen, ik bedoel ik ben net 15 ja... 15? so what... mijn 'echte' vrienden (hieronder vallen de mensen die mij door en door kennen) geven mij alleen al kwa praten 18/19. en dan hebben ze het niet over m'n taalgebruik maar over de 'wijsheid' die ik heb, die zo'n beetje gelijk staat aan een persoon van 19. Ik wordt vaak op m'n leeftijd benadeelt, geen probleem, want geef de buitenwereld eens ongelijk...
tegen mijn vriend werd in eerste instantie ook gezegt... tering hey, vet jong wijffie, die zal wel 'makkelijk' zijn... met andere woorden ahh die wil ook wel eens weten hoe het is om te neuken... etc. etc. Daar zijn zijn vrienden inmiddels ook op terug gekomen, veel gepraat via msn etc. en ze geven nu ook toe dat ze eigelijk niets met me te maken wilde hebben omdat ik nog zo'n 'jonkie' was. ![]() Zolang jullie er niets van merken, zie ik het probleem niet, laat de buitenwereld maar lullen, want jullie zijn immers toch de enigste die het echt weten te beoordelen en die alle feiten kennen. Zorg dat je goed met elkaar kan praten, en seks... ach werk je rustig naartoe, geef haar het vertrouwen in je, en zorg dat ze zich op je gemak bij je voelt.... ik was ook nog nooit verder geweest dan zoenen, maar ik lag binnen 3 weken al tussen de lakens... en dan heb ik het niet over "het" maar je begrijpt vast wel wat ik bedoel hahaha, Komt goed!! Ik en mijn vriend voelen zich goed bij elkaar, merken niets van het leeftijdsverschil, hebben een open en eerlijke relatie, enigste dat hij niet echt kan is met mijn vriendinnen overweg kunnen van mijn leeftijd... No Problemo, dan ga ik wel met zijn vriendengroep mee (ala 18 t/m 24 jaar) ![]()
|
Ik heb nee ingevuld, al ben ik wel van mening dat 13 wel erg jong is.
Maarja.. ik heb zelf al anderhalf jaar verkering met een jongen die 13 (ja je leest het goed) jaar ouders is dus... tja.
||
Citaat:
Verder wens ik je succes in je relatie. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
excuus. Ik zou alleen nog graag van de TS de motivatie voor deze relatie willen weten. Wat wil hij er mee bereiken?
Veel meer dan handjes vasthouden en naar de bios gaan kan hij denk ik niet doen. Sexen lijkt me niet zo'n strak plan en een diepgaand gesprek lijkt me ook nogal ver te zoeken. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Liefde en het leeftijdsverschil keepdreaming | 2 | 14-03-2010 18:13 | |
Liefde & Relatie |
stelling ivm leeftijdsverschil vedetje | 33 | 04-05-2006 08:26 | |