Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Bekijk resultaten poll: Is het erg dat een 18-jarige met een 13-jarige heeft?
Ja.. 96 77.42%
Nee.. 28 22.58%
Aantal stemmers: 124. Je mag niet stemmen in deze poll

Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-03-2004, 07:02
Anathemaruled
Anathemaruled is offline
Het is al de zoveelste keer dat dit te sprake komt en ik heb ook al de zoekfunctie gebruikt maar ik voel me er erg onzeker door, want nou ja het leeftijdsverschil maakt op zich wel mee, maar toch.. Misschien kan iemand mijn onzekerheid wegvegen.. Ik heb nu 4 maanden een "relatie" met een meisje dat 13 jaar is ze word over 6 maanden 14 maar ik ben zelf 18.. Ze ziet er zelf "volwassen" uit en gedraagd zich ook zo.. Ik heb er totaal geen problemen mee en mijn omgeving ook niet echt.. Maar toch het zit me niet helemaal lekker.. Is het zo`n ramp dat zij nu 13 is en ik 18?! We hebben het echt leuk tesamen en aan seks denken we sowieso nog niet, dat zou ik nu nog geeneens willen met haar, maar.. Hoe kijken jullie hier tegen aan?! Please zeg niet dat ik de zoekfunctie moet gebruiken! Ik heb gekeken maar dan kom ik nog niet echt op mijn antwoord...
Advertentie
Oud 24-03-2004, 07:43
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Ik denk dat de topic misschien beter verwoord had kunnen worden. Ik dacht nl ook dat het de zoveelste 'wat is je leeftijd' topic was.

Mjah, 13 is wel jong, maar als je haar heel voorzichtig en met respect behandelt dan zie ik niet zo heel gauw een probleem. Al verwacht ik op een gegeven moment problemen, maar daar wil ik nog niet op ingaan.
Oud 24-03-2004, 08:55
M. Arnoldi
M. Arnoldi is offline
Dat meisje van 13 kan nog heel erg veranderen, vooral geestelijk!

Ik ben/was ook verliefd op een meisje van 17, die achteraf 15 bleek te zijn...Ik had altijd gedacht dat ze 17 was, en ik ging daarom ook niet naar de bekende weg vragen...Toen ik hoorde dat zij 15 was, kreeg ik wel een shock-effect. Het was bij alleen zoenen gebleven...

Vijf jaar verschil vind ik erg groot en als je goed oplet zie je ook duidelijke verschillen qua gedragingen, humor, denkwijze en etc. Dat wil overigens niet zeggen dat je geen lol met elkaar hebben, niet met elkaar kan lachen of wat dan ook. Integendeel, met dat meisje kan ik erg goed opschieten, alleen een relatie met haar aangaan, lijkt mij niks. Ik vind haar te jong. Ik zit in een totaal andere levensfase! Voor mijn gevoel gaat dat erg snel botsen...Nee, ik vind het prima zo, en gelukkig dacht zij er ook over!
Oud 24-03-2004, 09:02
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Misschien is het raar, maar ik vind 13/18 niet kunnen en 18/23 wel. Het scheelt allebei 5 jaar maar het is toch wel anders.
Oud 24-03-2004, 09:07
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
p.s. mijn nichtje die 13 is, zit in groep 8 en iemand die 18 is heeft waarschijnlijk de middelbare school al afgerond.
Oud 24-03-2004, 09:11
nou en
nou en is offline
Citaat:
charmedkiz schreef op 24-03-2004 @ 10:02:
Misschien is het raar, maar ik vind 13/18 niet kunnen en 18/23 wel. Het scheelt allebei 5 jaar maar het is toch wel anders.
ja dat komt omdat 5 jaar van 13 meer is dan 5 jaar van 18..

goh
Oud 24-03-2004, 09:18
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Citaat:
nou en schreef op 24-03-2004 @ 10:11:
ja dat komt omdat 5 jaar van 13 meer is dan 5 jaar van 18..

goh
Ik zeg toch ook dat het hetzelfde is.
Oud 24-03-2004, 09:19
*Madel*
*Madel* is offline
Waarom zou je iemand van 13 samen met iemand van 18 niet goed vinden en iemand van 18 met iemand van 23 wel? Ik zelf ben 16 en heb een vriend van 22 en dat gaat prima samen. Ik blijf erbij dat er tegenwoordig genoeg meisjes/jongens zijn die op jonge leeftijd volwassener overkomen dan dat ze eigenlijk zijn. Natuurlijk zijn er bij 13 en 18 andere grenzen dan bij 18 en 23 bijvoorbeeld op het gebied van seks. Maar als iemand van 13 dn 18 zich samen toch gelukkig voelen en als ze zelf niets merken van dat leeftijdsverschil, maar moet je je dan druk om maken?
Oud 24-03-2004, 09:43
Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik heb helaas ja gestemd.

Helaas omdat ik mijn vriend en ik véél meer schelen maar ik dit niet vind kunnen.
Iemand van 13 is nog een kind, hoe 'volwassen' hij/zij zich ook gedraagd. Een 18 jarige is voor de wet volwassen en zit of in het laatste jaar van de middelbare of is al aan het studeren.

Het verschil is te groot, bovendien ben je met 'illegale zaken' bezig dus als ik jou was zou ik heel goed oppassen.
Oud 24-03-2004, 09:59
Verwijderd
Citaat:
Anathemaruled schreef op 24-03-2004 @ 08:02:
Ze ziet er zelf "volwassen" uit en gedraagd zich ook zo..
Ze is alleen geen volwassene. Als het werkt dan werkt het, maar echt makkelijk en reëel lijkt het me niet.
Oud 24-03-2004, 10:31
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 24-03-2004 @ 10:43:
Het verschil is te groot, bovendien ben je met 'illegale zaken' bezig dus als ik jou was zou ik heel goed oppassen.
Toch niet als je nog geen seks hebt gehad? Kijk als dat het geval was, dan zou ik het ook met klem afraden (al is het alleen al omdat je jezelf in een gevaarlijke positie zet).
Oud 24-03-2004, 10:36
Verwijderd
De mogelijkeden -

1. Zij is dertien en haar geestelijke ontwikkeling loopt véel te snel, in dat geval moet je er ver van blijven.
2. Jij bent achttien jaar en jouw geestelijke ontwikkeling loopt véel te ver achter, in dat geval moet je je nog niet met meisjes gaan bezighouden.
3. Zij is 'gewoon' slim voor haar leeftijd en jij bent 'gewoon' niet zo snugger voor je leeftijd, in dat geval moet je er ver van blijven omdat dertien gewoon nog een klein kind is.

Ik blijf erbij, hoe 'volwassen' (wat is dat?) ze zich ook gedraagt, hoe grote jetsers ze ook al heeft, het blijft een meisje van dertien. Think.
Oud 24-03-2004, 10:55
Verwijderd
Ik kende vorig jaar wel wat dertienjarigen, vooral wat meisjes die zelf vonden dat ze volwassener waren dan hun leeftijdgenoten, Niet zo vreemd, want vrijwel alle dertienjarigen zijn van mening dat ze volwassener zijn dat hun leeftijdgenoten (net zoals 80 % van de vrouwen van boven de 50, zelf vindt dat ze er jonger uit zien dan ze zijn). Als ze bij een 18jarige in de buurt zijn, dan gaan ze nog meer hun best doen om zich volwassener te gedragen en als ze een beetje intelligent zijn voeren ze dat stukje heel goed op. Maar uiteindelijk blijven ze toch 13.
Oud 24-03-2004, 11:38
Verwijderd
Het kan... maar ik vermoed dat het toch problemen gaat opleveren.
Ik was 16 toen ik met een vaste relatie begon en uiteindelijk was dat al veel te jong.
En ik heb als 20jarige iets met een 16jarige gehad en hoewel het op het 1e zicht goed ging, begonnen er toch kleine dingen op te vallen waar een enorm verschil in zat qua leeftijd. Uiteindelijk heeft hij zich toch naar zijn leeftijd gedragen en het ' uitgemaakt' omdat zijn vrienden mij niet moesten.
Een vriend van mij heeft het als 24jarige met een 14/15jarige gehad, dat is ook stukgelopen door het te grote verschil. En dan was er het probleem van aanrakingen. Hij durfde haar soms niet aan te raken, bang dat zij daar nog helemaal niet klaar voor was en zij wilde dat weer net wel en snapte niet waarom hij dat deed...

Waarschijnlijk zal nu alles goed gaan, maar ik vrees dat het niet blijft duren.
Oud 24-03-2004, 12:45
angel850
angel850 is offline
hey..

eigenlijk is leeftijd maar een getal maar er zit wel 5 jaar tussen jullie relatie in het begin zijn jullie erg verliefd en alles is nog nieuw maar op een gegeven moment beginnen er steeds kleine ruzie's te komen en door die kleine ruzie's kunnen jullie relatie kapot gaan maar als jullie heel erg verliefd zijn dan moet je gewoon niks van anderen aantrekken want jij hebt een relatie met haar en niet je omgeving
Oud 24-03-2004, 13:01
Anathemaruled
Anathemaruled is offline
Ik zie dat vele tog op "ja" hebben gestemd.. Dit kan ik best begrijpen.. Nou ja erg goed zelfs.. En ik wil het ook niet allemaal goed praten, maar wat kan je eraan doen als je verliefd raakt op zo iemand.. En ik ben helemaal niet op mijn achterhoofdgevallen want nou ja dit is mijn laatste jaar Havo5 Ec&M dus dat valt wel meej en kinderlijk ben ik ook niet, maar zij dus ook niet.. En we vinden elkaar egt heel leuk, tot nu toe dan in ieder geval dan maar ik baal er wel eens van wat de omgeving erover denkt.. Ik let er wel niet zo op maar tog.. Jullie hebben gelijk dat als iemand van bijvoorbeeld 17 met iemand van 26 neemt dat dat niet zo erg is.. Want die zijn beide dan al volwassen.. Maar zij gedraagt zich ook best volwassen en we hebben gewoon beide onze eigen vrienden en uit gaat ze niet, en ik ga om de 2 weken een keer zonder haar uit en dat gaat goed en voor de rest doen we gewoon leuke dingen als de bios enz.. Dus.. Maar ik doe geen illegale dingen tenmisnte dat geloof ik niet.. Alleen nou ja het is zo jammer dat de leeftijd zo verschillend is jammergenoeg.. Maar moet ik dan die 4 maanden ervoor op geven?! Ik bedoel ik ben helemaal niet uit op seks, maar gewoon haar liefde en nou ja blijdschap die ik van haar krijg is genoeg.. en nou ja wat kussen doen we wel maar dat is niet verboden .. Kijk ik heb al meedere relaties/verkerinkjes gehad met oudere meiden en jongere al hoewel nooit zo jong maar nou ja egt veel verschil heb ik daar niet van gemerkt en soms waren die meiden die rond de 20 waren kinderachtiger dan een meid bijvoorbeeld van 15 dus.. Het is maar net hoe als iemand zich toch ook gedraagt of niet?!
Oud 24-03-2004, 13:02
Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
Sponstanietje schreef op 24-03-2004 @ 11:31:
Toch niet als je nog geen seks hebt gehad? Kijk als dat het geval was, dan zou ik het ook met klem afraden (al is het alleen al omdat je jezelf in een gevaarlijke positie zet).
Dar heb je gelijk in, sorry.
Maar wat niet is kan nog komen, al is ze 15, dan is het nog strafbaar
Oud 24-03-2004, 13:16
Verwijderd
Citaat:
angel850 schreef op 24-03-2004 @ 13:45:
hey..

eigenlijk is leeftijd maar een getal maar er zit wel 5 jaar tussen jullie relatie in het begin zijn jullie erg verliefd en alles is nog nieuw maar op een gegeven moment beginnen er steeds kleine ruzie's te komen en door die kleine ruzie's kunnen jullie relatie kapot gaan maar als jullie heel erg verliefd zijn dan moet je gewoon niks van anderen aantrekken want jij hebt een relatie met haar en niet je omgeving
Godsallemachting niet dit gezeur weer. Leeftijd is zeer zeker wel meer dan een nummer. Zoals sarahbressers heel terecht opmerkt: tachtig procent van de dertienjarige meisjes vindt zichzelf veel volwassener dan haar leeftijdgenoten en ook het grootste gedeelte van de vijftigjarige vrouwen vindt zichzelf er jonger uitzien dan haar leeftijdgenoten.

Denken dat iemand echt 'ouder kan zijn dan hij is' vind ik zulk slap gewauwel.
Oud 24-03-2004, 13:22
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Anathemaruled schreef op 24-03-2004 @ 08:02:
Het is al de zoveelste keer dat dit te sprake komt en ik heb ook al de zoekfunctie gebruikt maar ik voel me er erg onzeker door, want nou ja het leeftijdsverschil maakt op zich wel mee, maar toch.. Misschien kan iemand mijn onzekerheid wegvegen.. Ik heb nu 4 maanden een "relatie" met een meisje dat 13 jaar is ze word over 6 maanden 14 maar ik ben zelf 18.. Ze ziet er zelf "volwassen" uit en gedraagd zich ook zo.. Ik heb er totaal geen problemen mee en mijn omgeving ook niet echt.. Maar toch het zit me niet helemaal lekker.. Is het zo`n ramp dat zij nu 13 is en ik 18?! We hebben het echt leuk tesamen en aan seks denken we sowieso nog niet, dat zou ik nu nog geeneens willen met haar, maar.. Hoe kijken jullie hier tegen aan?! Please zeg niet dat ik de zoekfunctie moet gebruiken! Ik heb gekeken maar dan kom ik nog niet echt op mijn antwoord...
Dit had m'n, inmiddels ex, vriendje een paar jaar geleden kunnen schrijven. We hadden het gezellig, t heeft een jaar geduurd en het werkte. Maar dat zegt niet dat het bij iedereen zo werkt en ik denk dat je eerst de reacties van nare man en sarahbressers heel goed moet lezen voor je verder gaat. Het kàn, that's all.
Oud 24-03-2004, 13:33
Verwijderd
Ik heb op "ja" gestemd.

Ik snap het gewoon niet.. waar val je dan op? (niet lullig bedoeld, het is vast een heel leuk meisje ) Maar ziet ze er dan echt al uit als een meisje van ongeveer 16?
Gedraagt ze zich dan echt zo volwassen voor haar leeftijd?
Heb je helemaal nooit het gevoel dat ze een beetje kinderlijk is, of dat je "op haar moet passen"?
Oud 24-03-2004, 13:41
Anathemaruled
Anathemaruled is offline
Nou ik val op haar, op haar karakter, uiterlijk ze is het gewoon helemaal voor mij.. Ze ziet er niet uit als een 13-jarige niet dat ik dit mag zeggen want dan krijg ik weer verwijten.. Alleen de leeftijd is zo jammer... Daar baal ik enorm van.. Maar ze is zo lief..

En zoals ik hierboven net al zo ongeveer zei:

Kijk ik heb al meedere relaties/verkerinkjes gehad met oudere meiden en jongere alhoewel nooit zo jong maar nou ja egt veel verschil heb ik daar niet van gemerkt en soms waren die meiden die rond de 20 waren kinderachtiger dan een meid bijvoorbeeld van 15 dus.. Het is maar net hoe als iemand zich toch ook gedraagt of niet?!
Oud 24-03-2004, 13:45
DeathKnight
DeathKnight is offline
Nee dat kan nooit gezond zijn. Zelf zie ik altijd dat wanneer een meisje op haar 16e ofzo een vriend krijgt dat het altijd binnen 2 jaar uit is

Gewoon omdat ze nog te jong zijn om zich te binden. Zeker als ze naar een andere school gaan ofzo kunnen ze behoorlijk veranderen.

Met alle respect maar volgens mij ben je of heel triest dat je niemand van je leeftijd kan krijgen, of bizar lelijk. En scoot zij punten bij haar vriendinnen als ze een oud vriendje heeft.
Oud 24-03-2004, 13:57
Verwijderd
Citaat:
DeathKnight schreef op 24-03-2004 @ 14:45:

Met alle respect maar volgens mij ben je of heel triest dat je niemand van je leeftijd kan krijgen, of bizar lelijk. En scoot zij punten bij haar vriendinnen als ze een oud vriendje heeft.
goh negatiever dan dit scenario bedenken kan bijna niet zeg

13 en 18 is wel erg veel verschil, maar zolang het goed gaat, en je niet echt tegen de lamp loopt met verschillen in ontwikkeling (tenminste ik hoop voor je dat je wat verder ontwikkeld bent dan haar), kan t best. alleen zijn dit volgens mij nooit relaties die eeuwig stand zullen houden. geniet ervan zolang t nog leuk is
Oud 24-03-2004, 14:04
DeathKnight
DeathKnight is offline
Trouwens die ouders van haar? Wat vinden die er van?

Citaat:

goh negatiever dan dit scenario bedenken kan bijna niet zeg

13 en 18 is wel erg veel verschil, maar zolang het goed gaat, en je niet echt tegen de lamp loopt met verschillen in ontwikkeling (tenminste ik hoop voor je dat je wat verder ontwikkeld bent dan haar), kan t best. alleen zijn dit volgens mij nooit relaties die eeuwig stand zullen houden. geniet ervan zolang t nog leuk is
Zie je jezelf al bij de basisschool staan om je 12 jarige vriendin uit groep 8 op te halen.
Oud 24-03-2004, 14:07
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
DeathKnight schreef op 24-03-2004 @ 14:45:
Nee dat kan nooit gezond zijn. Zelf zie ik altijd dat wanneer een meisje op haar 16e ofzo een vriend krijgt dat het altijd binnen 2 jaar uit is

Gewoon omdat ze nog te jong zijn om zich te binden. Zeker als ze naar een andere school gaan ofzo kunnen ze behoorlijk veranderen.

Maar het hoeft toch ook niet de rest van hun leven te duren? Tuurlijk, de kans dat ze "de ware" voor elkaar zijn, is niet erg groot. Maar dat hoeft toch ook nog niet? (of heb ik iets niet goed begrepen van de topicstarter)
Advertentie
Oud 24-03-2004, 14:11
Verwijderd
Citaat:
DeathKnight schreef op 24-03-2004 @ 15:04:
Trouwens die ouders van haar? Wat vinden die er van?

Zie je jezelf al bij de basisschool staan om je 12 jarige vriendin uit groep 8 op te halen.
nop, maar als je 13 bent zit je volgens mij 'al' in de 1e of 2e. kijk het verschil, ja het klinkt absurd voor sommige mensen. maar ik ken wel meer op het oog absurde relaties die werken. ik zei ook niet dat ik het mezelf zie doen
Oud 24-03-2004, 14:12
DeathKnight
DeathKnight is offline
Citaat:
grl schreef op 24-03-2004 @ 15:07:
Maar het hoeft toch ook niet de rest van hun leven te duren? Tuurlijk, de kans dat ze "de ware" voor elkaar zijn, is niet erg groot. Maar dat hoeft toch ook nog niet? (of heb ik iets niet goed begrepen van de topicstarter)
Hou het dan gewoon op een gezonde vriendschap. Want als het op seks uitdraait ben je verder van huis. En je kan er verder niet echt een gezonde relatie van verwachten denk ik.
Oud 24-03-2004, 14:21
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
DeathKnight schreef op 24-03-2004 @ 15:12:
Hou het dan gewoon op een gezonde vriendschap. Want als het op seks uitdraait ben je verder van huis. En je kan er verder niet echt een gezonde relatie van verwachten denk ik.
Kijk, ik ken de topicstarter en dat meisje niet maar zoals ik al zei: bij mij werkte het. En ja, daar zat ook seks bij (na een maand of 6). Ik heb daar geen spijt van en het ging gewoon goed.
Maar ik heb geen zin om de topicstarter te gaan verdedigen omdat ik er niet geheel achter sta. Voor mezelf stond en sta ik erachter, maar dat is m'n eigen verantwoordelijkheid. Bij hen wil ik er niet zomaal achterstaan omdat het (toevallig?) bij mij wel goed ging. Maar ik weet vanuit eigen ervaring dat het wel kan.
Oud 24-03-2004, 14:33
DeathKnight
DeathKnight is offline
Citaat:
grl schreef op 24-03-2004 @ 15:21:
Kijk, ik ken de topicstarter en dat meisje niet maar zoals ik al zei: bij mij werkte het. En ja, daar zat ook seks bij (na een maand of 6). Ik heb daar geen spijt van en het ging gewoon goed.
Maar ik heb geen zin om de topicstarter te gaan verdedigen omdat ik er niet geheel achter sta. Voor mezelf stond en sta ik erachter, maar dat is m'n eigen verantwoordelijkheid. Bij hen wil ik er niet zomaal achterstaan omdat het (toevallig?) bij mij wel goed ging. Maar ik weet vanuit eigen ervaring dat het wel kan.
Ik zeg ook niet dat het perse fout zal gaan. Maar elk weldenkend individu kan begrijpen dat je als 13e jarige je nogal laat beinvloeden door iemand van 18.

Laatst gewijzigd op 24-03-2004 om 14:56.
Oud 24-03-2004, 14:38
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
DeathKnight schreef op 24-03-2004 @ 15:33:
Ik zeg ook niet dat het perse fout zal gaan. Maar elk weldenkend individu kan begrijpen dat je als 13e jarige je nogal laad beinvloeden door iemand van 18.
Ja, dat is zeker waar.
Oud 24-03-2004, 15:00
Anathemaruled
Anathemaruled is offline
Ik ga geen foto`s plaatsen mede omdat wat hierna komt; ik moet eerlijk zijn ik heb ook nog een andere naam, maar ik wil niet dat mensen me weer gaan afkeuren omdat ze me kennen of weet ik veel wat .. Maar ik ben dus niet lelijk.. Laten we het daarop houden en ik ben ook niet hopeloos, want ik heb al genoeg relaties, verkerinkjes en voor een nachtje mensen gehad.. Daar ligt het helemaal niet aan.. Maar weet je als je op iemand verliefd word dan gaat dat niet zo makkelijk weg.. En ik kende haar al vanaf toen ze 11 was en toen was ze al helemaal hoteldebotel op me.. De "grote krantenjongen", maar ik dacht zo toen was ik rond de 16 doe een beetje normaal 11 en 16 jaar das echt niet gezond en heb ook gewoon gezegd dat het gewoon niet kon, maar nu 2 jaar verder vond ze me nog steeds leuk en ik vond haar ook steeds leukerder worden. En ik dacht toen bij mijn eigen nou kijk ze is 13 en ik ben 18 dat gaat dan net wel.. Weet je wat het is mensen waren er heel anders tegen aan gaan kijken als ik bijvoorbeeld 17 was en zij 13 dan was de grens nog net niet gepasseerd en dan was het een heel ander beeld maar door die ene schakeling die je dan helemaal volwassen zou maken en een kenmerkend getal is klopt het niet.. Dat vind ik wel jammer.. We houden het nu al netjes 4 maanden vol, zij dr eigen vrienden, ik de mijne af en toe zit ik eens bij haar vrienden en zij bij de mijne.. Uitgaan mag ze nog niet en hoe graag ze het ook wilt ik zou het ook niet willen dus ik ga gewoon alleen om de 2 weken uit en voor de rest doen we gewoon echt alles tesamen, behalve de sex maar daar draait het toch niet alleen om?! Of wel soms?! Nou ja mijn en haar ouders weten het nog niet allemaal precies zo niet dat we echt geniepig doen ofzo maar de leeftijd is nog niet echt ter sprake gekomen en ik wil er ook niet met mijn ouders tenminste nu nog niet over beginnen al komt het moment daarom stel ik het hier ook ter sprake dat ik er eens over moet beginnen dus.. Meestal als ik een relatie had kwam die meid gewoon na een week al meej naar huis enz en werd alles al voorgesteld en weet ik veel wat maar dat was dan niet zo erg, want ja als leeftijd ter sprake kwam dan was ze of 15,16,17 ja of zelfs een keer 22 maar nu is het een ander verhaal en ben k de oudste.. En ik doel toch ook niet op een eeuwige relatie maar we hebben het nu gewoon erg leuk dus.. Alleen de omgeving zit af en toe tegen en daarom wil ik graag een mening weten..
Oud 24-03-2004, 15:04
Verwijderd
Citaat:
Anathemaruled schreef op 24-03-2004 @ 16:00:
verhaal
trek je niets aan van anderen. doe gewoon wat jij wil. sommige mensen reageren met spot, maar daar sta je boven ik ken wel ergere leeftijdsverschillen die ook goed gingen
Oud 24-03-2004, 15:15
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Citaat:
STUFF schreef op 24-03-2004 @ 16:04:
trek je niets aan van anderen. doe gewoon wat jij wil. sommige mensen reageren met spot, maar daar sta je boven ik ken wel ergere leeftijdsverschillen die ook goed gingen
Maar dat staat niet garant voor dat het hier ook goed zal gaan. Ik vind het zelf erg risky om zoiets aan te gaan. Verder ben ik het wel met je eens, al begrijp ik net zo goed de mening van anderen.
Oud 24-03-2004, 15:22
DeathKnight
DeathKnight is offline
Ik denk dat de belangrijkste vraag aan jezelf is wat je nu eigenlijk van deze relatie verwacht en waar je naartoe wilt.
Oud 24-03-2004, 15:31
chientjuh
chientjuh is offline
als je van haar houdt kan t
Oud 24-03-2004, 15:46
droomkoningin
droomkoningin is offline
Je hoeft er niet onzeker over te zijn (vind ik, maar kan t me wel voorstellen)
Maar niemand hoeft zich met jouw relatie te bemoeien, toch? En als het goed voelt, waarom niet..
Oud 24-03-2004, 16:04
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
het ligt zo aan het persoon vind ik! Een vriend van me heeft al 3 jaar een vriend die 10 jaar ouder is. Zij was gewoon op dr 14e heel erg volwassen en ze konden over precies dezelfde dingen praten.
Maar ja een breezertutje met een 18-jarige player....nee dat kan eg niet!
Oud 24-03-2004, 16:27
Auryon
Auryon is offline
Het is allemaal maar hoe jullie het zelf ervaren... Voor de ene lukt het niet, voor de andere kant het perfect klikken. Maar liefde overwint alles hoor. Trek je echt niet teveel aan van wat sommige mensen hier op het forum erover zeggen. Zolang ze zelf nooit zo een relatie hebben gehad, weten ze echt niet waarover ze spreken... Ik heb zelf een vriendin van 16 terwijl ik 22 ben, dus neem van me aan dat ik wel weet waarover ik spreek . Het blijft natuurlijk wel altijd afhankelijk van persoon tot persoon...

Moet alleen wel begrijpen dat doordat ze jonger is, ze nog niet behoefte heeft aan bepaalde zaken...Terwijl jij er zelf na een bepaalde tijd misschien wel behoefte aan gaat hebben? Maar uiteindelijk is dat nu ook niet onoplosbaar he

Veel succes samen
Oud 24-03-2004, 17:54
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik vind dat het moet kunnen. Mijn zusje was 14 en toen kreeg ze iets met een jongen van 20. En nu gaan ze al weer 3 jaar met elkaar. Op deze leeftijd lijkt het leeftijdsverschil altijd groter dan bijvoorbeeld 20 jaar en 25 jaar, maar dat komt gewoon dat je tussen de 12 en 19 jaar echt van gedrag verschilt (pubertijd, volwassen worden), maar het moet kunnen vind ik.
Oud 24-03-2004, 17:58
Anathemaruled
Anathemaruled is offline
Ow thnxxx hier fleur ik wel van op.. Met al die (negatieve) reacties werd ik alleen maar meer *down* van.. Gelukkig zijn er ook mensen die wel zien dat het niet altijd even goed is maar toch mogelijk is

De laatste reactie vind ik leuk, omdat daar de leeftijd hetzelfde is als bij mij ongeveer.. Maar heeft je zusje vaak commentaar gehad of dr vriend?! En hoe hadden jouw ouders en die van die jongen gereageerd ongeveer?!
Oud 24-03-2004, 18:09
Cruz
Cruz is offline
Ik denk dat je als 13jarige gewoon nog té kinds bent
Oud 24-03-2004, 18:10
raarheid
raarheid is offline
Ik ben zelf net 15, mijn vriend is 19, en hebben nu 3 maanden een relatie. Zijn goede maatjes van elkaar, en hij wordt eerder ouder dan jonger geschat... ik vind dat je op leeftijd niet kan oordelen, ik bedoel ik ben net 15 ja... 15? so what... mijn 'echte' vrienden (hieronder vallen de mensen die mij door en door kennen) geven mij alleen al kwa praten 18/19. en dan hebben ze het niet over m'n taalgebruik maar over de 'wijsheid' die ik heb, die zo'n beetje gelijk staat aan een persoon van 19. Ik wordt vaak op m'n leeftijd benadeelt, geen probleem, want geef de buitenwereld eens ongelijk...

tegen mijn vriend werd in eerste instantie ook gezegt... tering hey, vet jong wijffie, die zal wel 'makkelijk' zijn... met andere woorden ahh die wil ook wel eens weten hoe het is om te neuken... etc. etc. Daar zijn zijn vrienden inmiddels ook op terug gekomen, veel gepraat via msn etc. en ze geven nu ook toe dat ze eigelijk niets met me te maken wilde hebben omdat ik nog zo'n 'jonkie' was.

Zolang jullie er niets van merken, zie ik het probleem niet, laat de buitenwereld maar lullen, want jullie zijn immers toch de enigste die het echt weten te beoordelen en die alle feiten kennen. Zorg dat je goed met elkaar kan praten, en seks... ach werk je rustig naartoe, geef haar het vertrouwen in je, en zorg dat ze zich op je gemak bij je voelt.... ik was ook nog nooit verder geweest dan zoenen, maar ik lag binnen 3 weken al tussen de lakens... en dan heb ik het niet over "het" maar je begrijpt vast wel wat ik bedoel hahaha, Komt goed!! Ik en mijn vriend voelen zich goed bij elkaar, merken niets van het leeftijdsverschil, hebben een open en eerlijke relatie, enigste dat hij niet echt kan is met mijn vriendinnen overweg kunnen van mijn leeftijd... No Problemo, dan ga ik wel met zijn vriendengroep mee (ala 18 t/m 24 jaar)
Oud 24-03-2004, 18:14
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Ik heb nee ingevuld, al ben ik wel van mening dat 13 wel erg jong is.

Maarja.. ik heb zelf al anderhalf jaar verkering met een jongen die 13 (ja je leest het goed) jaar ouders is dus... tja.
Oud 24-03-2004, 20:27
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Citaat:
Anathemaruled schreef op 24-03-2004 @ 18:58:
Ow thnxxx hier fleur ik wel van op.. Met al die (negatieve) reacties werd ik alleen maar meer *down* van.. Gelukkig zijn er ook mensen die wel zien dat het niet altijd even goed is maar toch mogelijk is

De laatste reactie vind ik leuk, omdat daar de leeftijd hetzelfde is als bij mij ongeveer.. Maar heeft je zusje vaak commentaar gehad of dr vriend?! En hoe hadden jouw ouders en die van die jongen gereageerd ongeveer?!
Nice, maar sta wel open voor de argumenten van beide kanten, ook al bevallen ze soms niet, maar blijkt er wel waarheid in te schuilen. Het zou zonde zijn als het toch mis zou gaan en je jezelf voor je kop zou slaan omdat je niet met alles rekening hebt gehouden.
Verder wens ik je succes in je relatie.
Oud 24-03-2004, 21:26
Verwijderd
13

mijn zusje is nu 14, ziet er uit als 16, voelt zich 18
maar geestelijk is ze echt niet ouder dan 11....

hmmm dat bevooroordeelt mij mss, maar 13 - 18 vind ik ronduit smerig
Oud 24-03-2004, 21:55
Verwijderd
Citaat:
Aragnabite schreef op 24-03-2004 @ 19:14:
Ik heb nee ingevuld, al ben ik wel van mening dat 13 wel erg jong is.

Maarja.. ik heb zelf al anderhalf jaar verkering met een jongen die 13 (ja je leest het goed) jaar ouders is dus... tja.
Dat bewijst alleen maar dat er meer gekken rondlopen, niet dat relaties met grote leeftijdsverschillen dus goed zijn ofzo.
Oud 24-03-2004, 22:07
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-03-2004 @ 22:55:
Dat bewijst alleen maar dat er meer gekken rondlopen, niet dat relaties met grote leeftijdsverschillen dus goed zijn ofzo.
Normaal ben ik niet zo'n taalzeikertje maar:

Definieer 'goed' als je wil.
Oud 24-03-2004, 22:07
DeathKnight
DeathKnight is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-03-2004 @ 22:55:
haha inderdaad ik wou net zeggen.. dat zegt meer over jou dan over leeftijdsafwijkingen opzich.
Oud 24-03-2004, 22:36
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Zeg laten we het vriendelijk houden
Oud 24-03-2004, 23:06
DeathKnight
DeathKnight is offline
excuus. Ik zou alleen nog graag van de TS de motivatie voor deze relatie willen weten. Wat wil hij er mee bereiken?

Veel meer dan handjes vasthouden en naar de bios gaan kan hij denk ik niet doen.

Sexen lijkt me niet zo'n strak plan en een diepgaand gesprek lijkt me ook nogal ver te zoeken.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten