Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-06-2005, 21:29
murwari
murwari is offline
De zomer op je bord!

De zomer en vakantie zijn weer zeer actueel, we hebben zelfs al enkele hete dagen gehad. Goed om dan eens even stil te blijven staan bij wat er tijdens de zomerdagen op de tafel kan verschijnen !

Wat vinden jullie lekker in de zomer als het erg warm is, wat zijn geschikte gerechten om een lange avond te tafelen in de zomerzon of wat serveer je op gezellige tuinbijeenkomsten? Laat het hier weten!

Laatst gewijzigd op 07-06-2005 om 21:36.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-06-2005, 21:46
freakje
freakje is offline
Pastasalade is de ultieme warme-zomerdagen-maaltijd! Gewoon pasta koken, laten afkoelen en mengen met allerlei lekkers, zoals komkommer, paprika, stukjes appel, ui, stukjes gegrilde kip, ... en daarbij een lekker dressing o.i.d.

Verder zijn lange zomeravonden ook wel gezellig met allerlei knabbeltjes, zoals olijven, zoute nootjes, feta-kaas, dip-sticks met kruidenkaas, radijsjes, taco's met guacamole, ...

Als je gebarbecued hebt, kan je ook marshmellows roosteren of een banaan (of ananas) op de barbecue met bruine suiker...
Oud 08-06-2005, 13:56
Scorpi
Scorpi is offline
In ieder geval veel fruit! Maar alleen daarop kan je natuurlijk niet leven.

Barbequeën (schrijf je dat zo?) met saté, kippenpootjes, -vleugeltjes, speklapjes enzo.

En salades!
Oud 08-06-2005, 14:03
ninpo
ninpo is offline
Citaat:
Scorpi schreef op 08-06-2005 @ 14:56 :
In ieder geval veel fruit! Maar alleen daarop kan je natuurlijk niet leven.

Barbequeën (schrijf je dat zo?) met saté, kippenpootjes, -vleugeltjes, speklapjes enzo.

En salades!
Jah dat is standaard zo bij ons..
We kunnen elkaar omstebeurt benoemen tot CHEFKOK, zolang die persoon het maar aan kan ...

BTW speciale gerechten op de BBQ zijn nu mijn specialiteit geworden ..
Ik wil mijn KOOKBOEK uitbreiden..
VAN ALLES WAT, VARIATIE = BELANGRIJK...
Oud 09-06-2005, 12:22
-Farfalla85-
-Farfalla85- is offline
Fruitsalade: tropisch fruit met iets van aardbeien/bramen, daarover dressing van vers citrussap gezoet met kristalsuiker en een beetje verse munt
Oud 10-06-2005, 11:21
Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Echt een geweldig recept

Je neemt een galia-meloen (zon kleine gele meloen)

Je snijdt hem door 2, en haalt de pitjes erui

Leg de 2 helften los van elkaar (vruchtvlees naar boven) , en snij zachtjes wat sneetjes in het vruchtvlees

Vul de meloenen met Port, Glad eroverheen (Vreemd woord voor plastic). En 4 uur in de koelkast gooien.

Eruit halen, en opeten maar (port ook drinken)
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 16:31
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Juda[NL] schreef op 10-06-2005 @ 12:21 :
Echt een geweldig recept

Je neemt een galia-meloen (zon kleine gele meloen)

Je snijdt hem door 2, en haalt de pitjes erui

Leg de 2 helften los van elkaar (vruchtvlees naar boven) , en snij zachtjes wat sneetjes in het vruchtvlees

Vul de meloenen met Port, Glad eroverheen (Vreemd woord voor plastic). En 4 uur in de koelkast gooien.

Eruit halen, en opeten maar (port ook drinken)
Wij deden dat op vakantie altijd met watermeloen en wodka (evt met smaakje). Ook lekker
Oud 14-06-2005, 12:21
Cookie
Cookie is offline
Bowl (of hoe schrijf je dat)
Geweldig spul
Oud 14-06-2005, 15:00
El Kim
El Kim is offline
Appel schillen, bestrooien met kaneel en dan ingepakt in aluminiumfolie op de bbq leggen
Oud 19-06-2005, 13:52
Verwijderd
wat ziet die foto er gezellig uit!

- coolatje met ijsklontjes;
- vanille ijs met stukjes meloen;
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 18:08
sas
sas is offline
men pakken een banaan, snijdt de schil aan een kant open, snijd met een mes in de langte van de banaan, maar niet helemaal open, en doet daar een stokje butterscotch chocolade in, dan de schil weer terugklappen en op de bbq leggen totdat de schil zwart is verkleurd (dus niet laten aanbranden) als de schil warm wordt verkleurd ie.
dan de schil erafhalen en smikkelen maar
Oud 20-06-2005, 21:41
Verwijderd
hoppa,
neem een plamuurmes,
een grote (bbq achtige) koekepan,
een grote pak shoarma (biologisch kan ook, alhoewel..)
een zaken bolletjes met
een knijpondersteboven fles knoflooksaus of
een knijpondersteboven fles kurrie (wat je ook maar lekker vind op zo'n broodje).
een grote fles water.
brandblusser.

gebruiksaanwijzing:
leg de shoarma in de (al voorverwarmde) koekepan. wacht tot de shoarma lekker ruikt en doe het op je (al voorgesneden) bolletje(s) middels de plamuurmes. Pak de knijpondersteboven fles(sen) en doe saus over je bolletjes (indien je dat lekker vindt).
en zet je tanden erin.
vergeet niet de plamuurmes uit de pan te halen, tenzij deze van hout is. dit om ook te denken aan je (eventuele) mede bbq'rs.
Neem de grote fles water om de toch nog warme sharma door te spoelen naar je maag. Dit dient mede als dorstlessende verkoeling.

en na gebruik, goed blussen.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 16:29
blurred
blurred is offline
Al genoemd: Pastasalade en fruit. Maar alle andere maaltijdsalades zijn 's zomers ook heerlijk, met ciabatta erbij of ander lekker brood.

Van fruit kun je hele lekkere shakes maken. Fruit en yoghurt in de blender of met de staafmixer mengen en opdrinken, vind ik echt een fantastisch zomerdrankje, en erg gezond en light!!

En laten we de ijsjes natuurlijk niet vergeten... Een raket vind ik lekker dorstlessend en geeft me een zomergevoel. Maar op een terrasje zitten met een lekkere coupe is echt ultiem zomer!!
Oud 29-06-2005, 11:38
Nijn*
Nijn* is offline
IJS! Normaal vind ik roomijs heel lekker (Ben & Jerry's) maar nu vind ik toch ijsjes als Raket, Fruitjoy en Suske & Wiske heel lekker!!

Verder: salades en fruit.
Salade Nicoise is mijn favoriet: boontjes, aardappeltjes, stukjes tonijn en lekkere sla, of Greek Salad. Maar ook fruit vind ik heerlijk in de zon, met name watermeloen, kersen, aardbeien, rode besjes, perziken, bramen en bosbessen. Zo'n beetje al het rode fruit dus, heerlijk ook in een fruitsalade met een beetje siroop en likeur erover heen!
Oud 03-07-2005, 11:31
Roos
Roos is offline
Fruit met een beetje honing.
Oud 07-07-2005, 19:14
steefos
steefos is offline
fruitsalade & granaita's (= soort van gemalen ijs substantie met een smaaktje, ik vind het heel lekker iig )
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 09:34
Stefanie
Stefanie is offline
Ik heb laatst koude pastasalade gegeten met pijnboompitjes en gedroogde tomaatje, heerlijk!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten