Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je schrijft hier dat je dan energie gaat steken in andere dingen, maar is het bij jou dan niet zo dat dat de energie en concentratie kost, die je beter bij een voorstelling kan inzetten? Ik heb toen ik jonger was, uiteraard ook mijn spanning afgereageert door outacting, maar ik kwam er puur voor mezelf achter, dat ik dan moe was, en ongeconcentreerd, voor datgene, waar het wel omgaat: je prestatie, op welk gebied dan ook. Hoe zit dat bij jou dan ( begrijp me niet verkeerd, het is geen aanval, maar wel interesse of jij dan zo'n energierijk persoon bent ) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
* Of ik ben vréselijk zenuwachtig, en dan sta ik compleet op spanning > dat kan ik dan mooi door deze oefeningen er een beetje uitgooien, door gewoon maar wat te doen. * Of ik zit compleet onder spanning, en ik besef nauwelijks dat ik over een klein half uurtje ofzo een voorstelling moet spelen > en dan moet ik gewoon even een beetje warm worden, bijv. door van die energieke dingen. Ja, ik snap jou idee ook wel. Maar het is voor iederen volgens mij ook heel persoonlijk. Bij mij zit het "Je moet dadelijk geconcentreerd en op energie zijn" wel in mijn achterhoofd, ook als ik van tevoren gewoon even enorm gek doe. Ik vind het 'doen waar je zelf zin in hebt'-principe dus altijd heel prettig voordat ik ga spelen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar even serieus, jij moet echt vreselijk energie hebben als je daarna nog een voorstelling uitspeelt. Ik zou dat niet kunnen, daar het bij mij om een concentratie boost gaat van een paar minuten tot hooguit een uur, per keer. Dan focus ik alle energie en concentratie naar dat moment. Als ik dan van te voren gekke dingen doe om die spanning af te reageren, voel ik me tijdens het concert net een slappe pop. Ik gebruik zelf ook de spanning in mijn spel om zinnen te maken, dus als het ware vorm ik het om. Dus ik kan er niks van missen ook. Hoe hou jij die spanning dan vast?? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
niet als aanval, maar als mogelijkheid. Je zal de eerste niet zijn die teveel concentreert. Hoe ga je daar mee om, of heb je dat nog niet mogen ervaren>?? |
![]() |
|
Van spanning is eigenlijk bij mij nooit echt sprake, wel die kriebel die je nodig hebt om alert het (theater)stuk in te gaan, maar geen braakneigingen, extreem kloppende halsslagaderen of overmatig toiletgebruik. Soms een beetje een droge mond.
Met drie vrienden van me maak ik theater via een theaterproductiebureau van m'n opleiding en dan speel je in één week 2 avonden wat je gemaakt hebt. De eerste dag ben je dan continu met het stuk bezig, lichten worden in het theater opgehangen, soundchecks en generale repetitie waardoor je dus werkelijk op scherp staat. De tweede avond is vooralsnog elke keer fout geweest, het voelde keer op keer fout juist omdat je er dan zo weinig mee bezig bent. Tijdens het eten spreek je nog snel gezamelijk de tekst door, maar omdat je die toch wel kent gaat dat vervelen en stop je nog voor je op de helft bent. Als je dan in het theater aankomt... wanneer IK die keren dan in het theater aankwam is het leuk, maar gevoelloos. Geen spanning, even snel grimen en net voor aanvang warming up, maar zonder gevolg. Leegte terwijl juist dan een beetje spanning terecht zou zijn. Ik heb zelf het idee dat het komt doordat je er op die dag zo weinig mee bezig bent en dat je daarom zo weinig voelt, maar eigenlijk zou je altijd op scherp moeten staan en meteen kunnen spelen. Heeft één van jullie misschien een tip? www.rudiment.tk
||
Verwijderd
|
Citaat:
Kan het kloppen dat ik vorig jaar samen met een acteur uit jullie groep auditie heb gedaan in Maastricht? Ralph, bedoel ik. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
en ja, dan ben ik van het soort die dat vervelend vindt en dat soort mensen ontloop ik, tot na het concert. Maar als jij op een hele rustige manier hyper bent, zal ik me niet echt aan je storen, maar je zou wel de eerste zijn. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Lichamelijke klachten door stress Heksjuh | 10 | 21-03-2012 17:51 | |
Liefde & Relatie |
Hoe voel je je op relationeel gebied #116 Verwijderd | 500 | 05-05-2011 08:50 | |
De Kantine |
Weerwolfspel #57 Biertank 52 | 500 | 24-03-2009 21:01 | |
Flora & Fauna |
Overtuig mij es van het nut van vissen? (de sport dan he?) Eend | 301 | 06-01-2005 10:12 | |
Psychologie |
MIJN SPREEKBEURT WILLEN JULLIE PLEASE ChEcKEN kleinedraak | 13 | 25-08-2002 20:43 | |
Psychologie |
Spanningsmeter Linda | 8 | 22-06-2002 19:42 |