Ik weet dat iets onder Eindhoven (als je vanuit Utrecht kijkt) afgelopen weekend motorcross was.
GROTE PRIJS MOTOCROSS MX3 LOMMEL 9-10 JULI
Geen eindzege voor eigen volk voor Sven Breugelmans. De leider in de tussenstand van het wereldkampioenschap moest in de Grand Prix MX3 van Lommel de zege aan de Nederlander Bas Verhoeven laten.
Breugelmans leek wel sterk op weg in de eerste reeks om de volle buit te scoren maar een val toen hij op kop reed, gooide roet in het eten. Hij kon opnieuw starten als 8e en rukte nog op naar de 6e stek. Die valpartij was in het voordeel van de Nederlander Bas Verhoeven die de reeks op zijn naam schreef.
Na de pauze liet Breugelmans er geen gras overgroeien. De Fransman Yves Demaria lukte een "holeshot" maar moest al snel zijn meerdere erkennen in onze landgenoot Sven Breugelmans. Die maakte er een echte ereronde van en eindigde met een straat voorsprong. Nochtans was de Belg fel ontgoocheld na de aankomst. "Zonder die val win ik beide reeksen en dan waren mijn supporters tevreden huiswaarts kunnen keren. Die stomme val was er teveel aan", aldus Breugelmans.