Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-07-2005, 19:23
Elmoo
Elmoo is offline
Hey allemaal,

Ik heb een OV-jaarkaart (voor doordeweeks) en ik ga morgen (donderdag) met mijn mamsie naar Utrecht. Alleen vraag ik mij of ik m'n moeder dan mee mag nemen met 40% korting op haar treinkaartje???

Heb al ff op IB-Groep.nl gekeken maar daar staat t niet echt bij... weet iemand misschien of je gewoon iemand mee mag nemen met korting of niet???
Misschien iemand al eens gedaan, iemand met korting meenemen op je OV-jaarkaart?

Ik hoor t graag!

Groetjes!
Oud 06-07-2005, 19:29
Freestyler*
Freestyler* is offline
ja

en kan je beter kijken op ns.nl
Oud 06-07-2005, 19:30
xearo
xearo is offline
je mag er 3meenemen met korting
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 19:36
SaisPas
SaisPas is offline
Ja, heb vandaag m'n vader meegenomen. Conducteur maakte nog wel 'n flauwe opmerking.
Oud 06-07-2005, 19:47
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ja, dan mag je iemand meenemen met 40% korting.
Oud 06-07-2005, 21:16
akumabito
akumabito is offline
Antwoord #48.712

Ja, kan idd..

Staat geloof ik ook achterop je OV kaart, maar ik ben ff te lui om 't te checken voor je..
Oud 06-07-2005, 21:33
Elmoo
Elmoo is offline
Citaat:
SaisPas schreef op 06-07-2005 @ 20:36 :
Ja, heb vandaag m'n vader meegenomen. Conducteur maakte nog wel 'n flauwe opmerking.
Conduteurs zijn er denk ik om flauwe opmerkingen te maken... gehehe.

Maar bedankt voor alle reacties Ga morgen lekker met mn moeder shoppen
Oud 07-07-2005, 10:06
Verwijderd
staat inderdaad gewoon achterop je OV
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 13:10
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Elmoo schreef op 06-07-2005 @ 20:23 :
Hey allemaal,

Ik heb een OV-jaarkaart (voor doordeweeks) en ik ga morgen (donderdag) met mijn mamsie naar Utrecht. Alleen vraag ik mij of ik m'n moeder dan mee mag nemen met 40% korting op haar treinkaartje???

Heb al ff op IB-Groep.nl gekeken maar daar staat t niet echt bij... weet iemand misschien of je gewoon iemand mee mag nemen met korting of niet???
Misschien iemand al eens gedaan, iemand met korting meenemen op je OV-jaarkaart?

Ik hoor t graag!

Groetjes!
als je niet voor negen uur vertrekt mag je je moeder gewoon meenemen.
Oud 07-07-2005, 13:46
ganralph
ganralph is offline
1. ja het mag
2. het staat niet op je ov (althans niet op die van mij)
3. dit geldt voor bijna alle treinabonnementen
4. het mag ook voor 9 uur (iig voor je OV, maar dit geldt NIET voor alle treinabonnementen)

geen dank
Oud 07-07-2005, 19:41
Verwijderd
Citaat:
ganralph schreef op 07-07-2005 @ 14:46 :
4. het mag ook voor 9 uur (iig voor je OV, maar dit geldt NIET voor alle treinabonnementen)
Nou, twee jaar terug mocht het anders nog niet toen ik met mijn vriend meereisde, ik mocht bijbetalen. Het mag wel als jijzelf bijvoorbeeld in het weekend met korting op je weekov reist voor negenen, maar anderen mogen dat niet.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 21:19
Neiu
Neiu is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 07-07-2005 @ 20:41 :
Nou, twee jaar terug mocht het anders nog niet toen ik met mijn vriend meereisde, ik mocht bijbetalen. Het mag wel als jijzelf bijvoorbeeld in het weekend met korting op je weekov reist voor negenen, maar anderen mogen dat niet.
In de maanden juli en augustus wel ten tijde van de zomerdienstregeling, omdat er dan geen spits is, net als op feestdagen en in het weekend voor 9.00.
De rest van het jaar niet voor 9.00 nee.
Oud 07-07-2005, 22:00
Verwijderd
Citaat:
Neiu schreef op 07-07-2005 @ 22:19 :
In de maanden juli en augustus wel ten tijde van de zomerdienstregeling, omdat er dan geen spits is, net als op feestdagen en in het weekend voor 9.00.
Right....
Wat is de NS toch vaag!
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 22:12
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Neiu schreef op 07-07-2005 @ 22:19 :
Dat geldt toch alleen voor je kortingskaart Althans dat werd steeds omgeroepen.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 06:31
Neiu
Neiu is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 07-07-2005 @ 23:12 :
Dat geldt toch alleen voor je kortingskaart Althans dat werd steeds omgeroepen.
De OV-jaarkaart is een kortingskaart, het staat als je goed zoekt ook op ns.nl.
Oud 08-07-2005, 17:13
Naru
Naru is offline
je kan gewoon ten alle tijden voor 40% korting reizen hoor
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 17:31
Verwijderd
Citaat:
Naru schreef op 08-07-2005 @ 18:13 :
Ja, maar anderen buiten de zomervakantie dus niet.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 19:34
Neiu
Neiu is offline
Citaat:
Naru schreef op 08-07-2005 @ 18:13 :
Niet met een weekend-ov, daarmee moet je in de spits van dinsdag t/m vrijdag (dus tussen 4.00 en 9.00 's ochtends) vol tarief betalen. Medereizigers die je ov, of je nou week of weekend hebt, als kortingskaart gebruiken mogen dit ook niet van dinsdag t/m vrijdag tussen 4.00 en 9.00 's ochtends.
Dit staat trouwens ook achterop je ov.
De vakantiedienstregeling duurt van 4 juli t/m laatste vrijdag in augustus. In die tijd is je ov altijd geldig als kortingspas en mensen met een weekend-ov (zoals ik ) hoeven dan niet het volle tarief te betalen in de ochtendspits. Dat laatste staat alleen op ns.nl.
Sneaky bastards.
Oud 09-07-2005, 09:15
Winner
Winner is offline
Ja dat kan.
Oud 09-07-2005, 16:20
Elmoo
Elmoo is offline
NS en korting geven en het ook nog duidelijk maken voor de mensen gaat niet samen
Oud 11-07-2005, 11:41
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Neiu schreef op 08-07-2005 @ 20:34 :
Niet met een weekend-ov, daarmee moet je in de spits van dinsdag t/m vrijdag (dus tussen 4.00 en 9.00 's ochtends) vol tarief betalen. Medereizigers die je ov, of je nou week of weekend hebt, als kortingskaart gebruiken mogen dit ook niet van dinsdag t/m vrijdag tussen 4.00 en 9.00 's ochtends.
Dit staat trouwens ook achterop je ov.
De vakantiedienstregeling duurt van 4 juli t/m laatste vrijdag in augustus. In die tijd is je ov altijd geldig als kortingspas en mensen met een weekend-ov (zoals ik ) hoeven dan niet het volle tarief te betalen in de ochtendspits. Dat laatste staat alleen op ns.nl.
Sneaky bastards.
dan heb jij een andere ov dan ik, want bij mij staat achterop nergens "9.00", in geen enkel verband. 4.00 is logisch want dat is de "datumgrens" van de ns. over mee-reizigers staat sowieso helemaal nix op mijn ov.
ik reis van maandag 4.00 tot zaterdag 4.00 gratis. en ik heb nog nooit problemen gehad met mee-reizers (maar dat is dan misschien mazzel hebben)

[edit]ja ik heb een week en jij een weekend-ov, maar je zei dat het voor allebei gold, dus lijkt het me ook dat het bij allebei achterop zou staan.[/edit]

een week-ov is trouwens alleen van 16 juli - 16 augustus kortingspas. de vakantiedienstregeling heeft daar (voor de eigenaar) geen invloed op. ik reis nu nog gewoon gratis. (dat staat dan weer WEL op mn ov)
Oud 11-07-2005, 17:35
Verwijderd
Citaat:
ganralph schreef op 11-07-2005 @ 12:41 :
dan heb jij een andere ov dan ik, want bij mij staat achterop nergens "9.00", in geen enkel verband. 4.00 is logisch want dat is de "datumgrens" van de ns. over mee-reizigers staat sowieso helemaal nix op mijn ov.
ik reis van maandag 4.00 tot zaterdag 4.00 gratis. en ik heb nog nooit problemen gehad met mee-reizers (maar dat is dan misschien mazzel hebben)

[edit]ja ik heb een week en jij een weekend-ov, maar je zei dat het voor allebei gold, dus lijkt het me ook dat het bij allebei achterop zou staan.[/edit]

een week-ov is trouwens alleen van 16 juli - 16 augustus kortingspas. de vakantiedienstregeling heeft daar (voor de eigenaar) geen invloed op. ik reis nu nog gewoon gratis. (dat staat dan weer WEL op mn ov)
op de week en weekendov staan verschillende dingen en dus niet allebei.

weekendov'ers mogen idd van dinsdag tot en met vrijdag van 04:00-9:00 niet met korting reizen, erg flauw in de maanden juli en augustus ook niet --> 16-juli tot 17 aug normale regeling linkje ns

heb trouwens het idee dat je ondanks de vrije 'feest' reisdagen en vrij reizen in het weekend gedurende de zomervakantie met een weekendov toch slechter af bent.

ik stap volgend jaar over op een weekov als ik 's maandags niet om 9 uur hoef te beginnen

Laatst gewijzigd op 11-07-2005 om 17:37.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 19:52
Neiu
Neiu is offline
Citaat:
ganralph schreef op 11-07-2005 @ 12:41 :

Die 9.00 uur staat wel achter op je ov als geldend voor medereizigers. een na laatste puntje geloof ik.
En we hebben sowieso een andere ov ja.
Oud 13-07-2005, 11:06
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Neiu schreef op 12-07-2005 @ 20:52 :
Die 9.00 uur staat wel achter op je ov als geldend voor medereizigers. een na laatste puntje geloof ik.
En we hebben sowieso een andere ov ja.
ok, op de week-ov staat helemaal nix over mee-reizen, maar goed.
Oud 13-07-2005, 16:07
Neiu
Neiu is offline
Citaat:
ganralph schreef op 13-07-2005 @ 12:06 :
ok, op de week-ov staat helemaal nix over mee-reizen, maar goed.
Je hebt gelijk. Het staat idd niet op de week-ov, maar ook niets over meereiskorting. De studenten ov-jaarkaart geldt als een gewone kortingskaart voor medereizigers en de voorwaarden daarvoor staan op ns.nl. Dat houdt dus in: niet in de ochtendspits. Meereiskorting geldt dan ook alleen bij de NS.
Reageren

Regels voor berichten