Advertentie | |
|
![]() |
|
Het hoeft niet in je hoofd te zitten, zelf geloof ik niet in geesten, maar het kan net zo goed een buurvrouw zijn die lawaai maakt en op bepaalde plekken in het huis laat het goed door.
vraag jezelf eens af: "wat zeggen ze dan"? als je daar achter bent, ben je al een heel stuk verder. en inderdaad, ik raad aan als je er niet achter kan komen wat het preciies is, naar een psychiater of dergelijk te gaan... of horen meerderen mensen in jouw huishouden deze stemmen????
||
Citaat:
|
![]() |
tis idd zo dat heel erg veel paranormale 'genezers', zoals ze zichzelf voordoen, er niets van bakken. Dat is gewoon omdat er geen controle is of diegene wel goed is in wat hij doet, en niet gewoon een of andere kwakzalver. Daardoor worden mensen dus vaak niet goed geholpen en zweren ze die hele boel af. Okay, iksnap dat ik nu degene met het mooie wazige verhaal ben...maar ik geloof dat er ook mensen zijn die je wel kunnen helpen. Ik weet niet hoe ik die voor je in jouw buurt kan vinden hoor, maar mij hebben ze in elk geval goed geholpen...
en wie weet is er gewoon iets lichamelijks aan de hand. Want iets als bijv. epilepsie kan ook stemmen in je hoofd veroorzaken..dus, je moet maar kijken wat je doet, een doktersonderzoek of direct een doorverwijzing naar een psych, maar doe in elk geval rustig aan! |
![]() |
||
Citaat:
één van de symptomen van schizofrenie =|
|
![]() |
Eros,
Heb je hier toevallig geen dromen over gekregen? Soms vind je meer kennis in je dromen. Als dat zo is, kan ik je droom misschien uitleggen. ( edit: ) Je kunt dit soort dingen ook aan de tarot vragen. Die leg jij ook, zie ik in een andere post. Als je met de tarot niet verder komt, dan kun je de vraag, de betekenis van de verschillende posities en de kaarten die je kreeg, opschrijven, misschien kom ik er dan uit wat het betekent. ~pe. Laatst gewijzigd op 08-07-2002 om 20:04. |
![]() |
|
![]() |
ik heb gehoord dat er zoveel symptomen van schizofrenie bestaan, dat je alles wel een symptoom van schizofrenie kunt noemen. Dan zijn we dus allemaal schizofreen.
Volgens Carl G. Jung zijn we dat ook allemaal, omdat we allemaal meer delen van een persoon in ons hebben. Hij geeft als voorbeeld een telefoniste...die met een deel van haar aandacht bij de man aan de andere kant van de lijn zit, en met een ander deel bij iets anders. Zij heeft dus ook een 'gespleten persoonlijkheid'. Ik heb ook gelezen dat psychiaters alles wat ze niet konden begrijpen nogal eens als een symptoom van schizofrenie bekijken. Ik zou het niet leuk vinden schizofreen genoemd te worden, maar ik kan van zo'n diagnose 'schizofreen' helemaal niets geloven - dus ik kan zo'n opmerking ook niet serieus nemen. Hij kan onnodig suggestief zijn, dat vind ik ervan. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Het is selectieve aandacht, en ook een voorbeeld van schizofrenie, meer persoonlijkheden in je. Met dit voorbeeld legde hij het prinicipe uit. Het staat in zijn boek "archetypen", dat dure boek, was 60 gulden, vind je ook in de openbare bieb vaak. Dit is een van zijn begrijpelijke boeken, voor het grote publiek geschreven.
Schizofrenie betekent letterlijk: een gespleten geest. Van het Griekse Schizo= splitsen en phrenos=geest. Meer zegt het woord niet. In psychologieboeken rond de 60-er jaren werd geprotesteerd tegen de gangbare praktijk, om allerlei dingen die de psychiaters niet konden begrijpen, op een hoop te gooien en er het etiketje "schizofreen" aan te plakken. Maar een gespleten geest hebben we dus allemaal als je het goed begrijpt. Dat is al het geval als iemand zegt: "Ergens denk ik dit en ergens denk ik dat ervan". Twee gedachtegangen over een het hetzelfde onderwerp. Het nut van gesplitste aandacht is, dat je de verschillende kanten van een zaak apart goed kunt begrijpen, dat zou je nooit in 1 gedachtegang kunnen. |
Advertentie |
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Jouw stem is nodig voor wereldwijd onderwijs! Verwijderd | 16 | 18-10-2008 00:39 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Blanco stemmen Verwijderd | 6 | 22-11-2006 12:48 | |
Werk, Geld & Recht |
Jongen van 16 moeten kiesrecht krijgen met een halve stem. Nastro | 29 | 10-01-2006 09:28 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
[Grondwet] Wat heb je nu daadwerkelijk gestemd (tevens nabespreking) Draakje83 | 352 | 06-06-2005 21:33 |