Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-05-2005, 22:08
Farfalla
Farfalla is offline
Hoi, ik weet niet zo heel goed waar hij moet staan, maar plaats 'm hier maar... Ik wou iets weten over het op jezelf laten testen van medicijnen (als baantje zegmaar). Ik kan me opgeven om in juli een week mee te doen aan experimenten met medicijnen die je moet innemen, ze kijken dan bijv. wat de bijwerkingen van een bepaald medicijn kunnen zijn (hoofdpijn, misselijk enz). Uiteraard letten ze goed op je, en wordt je beschermd door heel wat wetten. Als je echt gevaar dreigt te lopen, stoppen ze meteen het experiment. Wat ook nogal een (groot!!) voordeel is, is dat het heel goed betaald, en je helpt er natuurlijk de zieke mensen van de toekomst mee. Maar toch knaagt het wel een beetje... Hoe groot nou de kans is dat je wel echt ziek wordt, of dat het allemaal heel erg tegenvalt...

Heeft er iemand ervaring met het op zich laten testen van nieuwe medicijnen? Is er iemand die er meer over kan vertellen? En anders, zou het je wat lijken om dit voor een weekje te doen? Ik hoor het graag...
Oud 27-05-2005, 22:42
Farfalla
Farfalla is offline
Hmmm... misschien staat ie toch niet zo handig
Oud 27-05-2005, 22:43
ekki
ekki is offline
Ik verplaatst 'm naar Lichaam en Gezondheid.

Ik zou overigens niet met een dergelijk onderzoek mee doen, behalve als ik zelf ziek zou zijn, omdat je de gevolgen voor de lange termijn niet weet.
Oud 27-05-2005, 22:51
muts8848
muts8848 is offline
dat ligt helemaal aan de situatie, hoeveel geld ik zou krijgen en waarvoor ik het nodig zou hebben. Maar als ik het zou doen zou ik dat wel in overleg met een onafhankelijk arts doen die mij daar ook over zou kunnen voorlichten. En alleen bij een gerenomeerd bedrijf. Maar ik zeg nooit nooit
Oud 28-05-2005, 00:30
MTpower
MTpower is offline
Het ligt eraan wat voor medicijnen het zijn die ik moet testen op mezelf...
Maar het betaald idd goed, daarom alleen zou ik het al doen
Maar ik geef ook niet bijster veel om m'n gezondheid..
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 01:40
Party_P
Party_P is offline
ik zit er stiekem ook wel een beetje aan te denken.
Oud 28-05-2005, 02:44
Verwijderd
Het blijft natuurlijk een gok, altijd goed in de advertentie lezen waar het om gaat en ook goed navragen. Injecties zou ik niet willen doen, evenmin als een maand intern moeten zitten.

Het verdiend wel erg goed, maar ik denk dat ik het niet zou doen. Ik ben niet zo voor medicijnen en vooral de nog niet zo bekende. Dus van mij zouden ze dat geld mogen houden
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 05:31
Roos
Roos is offline
Hier zijn al heel veel topics over geweest. Gebruik de zoekfunctie eens voor meer tips
Oud 28-05-2005, 09:45
Farfalla
Farfalla is offline
Oke, ik heb idd nog meer gevonden met andere woorden, maar er zouden nog wel wat reacties bij kunnen
Oud 28-05-2005, 10:19
jet
jet is offline
ik test ook heel vaak medicijnen op mezelf, maar dat moet van de dokter ik krijg er niet voor betaald dus

maar ik bedoel het ergste wat er kan gebeuren is dat je er ziek van wordt.. tijdelijk dan. nou dat zou ik wel over hebben voor het geld
Oud 28-05-2005, 11:15
Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
jet schreef op 28-05-2005 @ 11:19 :

maar ik bedoel het ergste wat er kan gebeuren is dat je er ziek van wordt.. tijdelijk dan. nou dat zou ik wel over hebben voor het geld
Volgens mij kan er wel wat ergers gebeuren dan alleen tijdelijk ziek worden. Je weet namelijk nooit of er ook effecten op de lange termijn aan vastzitten. Maargoed ik heb ook wel eens zo'n site bekeken en het klinkt altijd erg aanlokkelijk.
Alleen stom dat ze bijna altijd mannen zoeken, of anders vrouwen die gesteriliseerd zijn.
Oud 18-07-2005, 20:41
*ikniet*
*ikniet* is offline
het lijktme super eng!
maar zou je ook medicijnen mogen testen
als je zelf regelmatig (oftewel dagelijks) zelf medicijnen gebruikt?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2005, 20:44
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
*ikniet* schreef op 18-07-2005 @ 21:41 :
het lijktme super eng!
maar zou je ook medicijnen mogen testen
als je zelf regelmatig (oftewel dagelijks) zelf medicijnen gebruikt?
Nee, meestal zoeken ze gezonde mensen om op te testen.
Behalve als het medicijnen voor die specifieke klachten zijn, dan zoeken ze mensen daarmee (vaak bv een bep. type diabetes ofzo).
Maar volgens mij mag je dan niet die andere medicijnen slikken, want als je dan ergens last of juist geen last van hebt, weten ze niet of dat door hun middel of door andere medicijnen komt.
Oud 18-07-2005, 20:49
*ikniet*
*ikniet* is offline
Citaat:
Konijn schreef op 18-07-2005 @ 21:44 :
Nee, meestal zoeken ze gezonde mensen om op te testen.
Behalve als het medicijnen voor die specifieke klachten zijn, dan zoeken ze mensen daarmee (vaak bv een bep. type diabetes ofzo).
Maar volgens mij mag je dan niet die andere medicijnen slikken, want als je dan ergens last of juist geen last van hebt, weten ze niet of dat door hun middel of door andere medicijnen komt.
oohja, klinkt ook logisch..
Met citaat reageren
Oud 18-07-2005, 21:29
coopergirl
coopergirl is offline
Weet je om welk soort medicijn het gaat? Het lijkt mij op zich wel wat, maar ik kom er niet voor in aanmerking
Oud 18-07-2005, 22:55
Silverchoice
Silverchoice is offline
Hét voordeel is dat het goed betaalt, wat het natuurlijk verleidelijk maakt, maar het betaalt niet voor niets zo goed.. Ik zou het niet (zo snel) doen; zeker geen medicijnen met hormonenwerking e.d. Lijkt me gewoon niet gezond op lange termijn.

Regels voor berichten