Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-07-2005, 08:49
JJ13
JJ13 is offline
ik kwam er gisteren achter dat ik blaas ontsteking heb, moest een beetje bloed plassen en deed pijn bij plassen. savonds heb ik cranberry pillen en vitamine c gehaald en meteen die avond had ik er minder l;ast van, ik plastte geen bloed meer en t deed minder pijn. vanmorgen deed t helemaal geen pijn meer. zou t nu over kunnen zijn of moet ik nog steeds naar de dokter. nog een andere vraag: zijn die cranberry pillen (van t kruidvat) van invloed op de betrouwbaarheid van de pil (omdat ik ergens las da dat bij sint janskruid wel t geval was)?
Oud 26-07-2005, 08:58
Verwijderd
cranberry pillen zijn volgens mij niet van invloed op de betrouwbaarheid van de pil, maar dat weet ik niet zeker.

Je hoeft sowieso niet naar de dokter met een blaasontsteking (behalve als je een erg zwakke gezondheid hebt of een jongen/man bent, of als het erg lang duurt). Als je er geen last meer van hebt denk ik dat het ergste weg is, maar ga beter nog maar wel een tijdje door met het cranberry en vitamine c spul en vooral met veel drinken (ik zie nergens staan of je daar al mee bezig was).

Een blaasontsteking ontstaat door bacteriën in de blaas, die daar niet horen. De ontsteking zorgt voor de pijn en de aandrang om te plassen, maar de ontsteking is vaak eerder weg dan de bacteriën. Dé manier om die weg te krijgen is veel drinken zodat je veel plast en je de bacteriën zo uit je blaas spoelt (naast antibiotica die de bacteriën doden, maar die moet je alleen gebruiken als het écht nodig is).

Omdat het zo snel opkwam en weg ging kan het ook zijn dat je een klein beschadiginkje bij je vagina hebt opgelopen, dat even gebloed heeft en dat schrijnt als je plast
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 09:07
Verwijderd
Cranberry pillen hebben geloof ik geen invloed op de werking van de pil, ik slik die dingen gerust samen, heb er nooit bij stil gestaan dat 't invloed zou kunnen hebben... Maar goed, ik ben nog niet zwanger

Als ik jou was zou ik nu die vit C en cranberry dingen even door blijven slikken, nog een dag of twee, drie. Misschien iets minder dan voorheen. Zodat je zeker weet dat die bacterie er echt uit is.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 10:15
Cat
Cat is offline
Je goed verzorgen anders kan een blaasontsteking ontaarden in een nierbekkenontsteking
Oud 26-07-2005, 11:38
ekki
ekki is offline
Als je naar de dokter gaat krijg je waarschijnlijk antibiotica en dat is denk ik juist wat je niet wilt als je cranberry hebt gehaald enzo en als het nu beter gaat.

Wel inderdaad even goed de cranberry doorslikken enzo! En veel water drinken!
Oud 26-07-2005, 12:48
Loezzel
Loezzel is offline
Volgens mij moet je echt wel naar een dokter als je blaasontsteking hebt (en de cranberrypillen helpen niet), want anders kan je blaasontsteking doorsteken naar een nierbekkenontsteking... en dat is niet fijn!
Oud 26-07-2005, 13:06
Verwijderd
Citaat:
Loezzel schreef op 26-07-2005 @ 13:48 :
Volgens mij moet je echt wel naar een dokter als je blaasontsteking hebt (en de cranberrypillen helpen niet), want anders kan je blaasontsteking doorsteken naar een nierbekkenontsteking... en dat is niet fijn!
je lichaam kan dat meestal zelf wel oplossen... als het na een dag of vijf nog niet duidelijk veel minder dan in het begin is, moet je wel naar een dokter inderdaad want dan kan het misgaan (als je érg veel last hebt ervan mag je ook best naar een dokter hoor, dan gaat t sneller)

Ik heb verder geen idee of cranberry pillen helpen, zit volgens mij veel vitamine c in en dat kan nooit kwaad bij een infectie. Maar veel drinken helpt beter.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 13:14
JJ13
JJ13 is offline
ik heb er bijna geen last meer van, alleen n beeje pijn met plassen, op t laatste, maar geen bloed meer.
maar nu weet ik nog niet of de betrouwbaarheid van de pil aangetast wordt door de cranberry pillen, t staat niet op het potje en op internet kan ik niks vinden, dus t zal wel gewoon samen kunnen denk ik dan.
Oud 26-07-2005, 19:18
ekki
ekki is offline
Citaat:
Loezzel schreef op 26-07-2005 @ 13:48 :
Dat is zeker zo, ja. Je moet ontzettend oppassen. Met een nierbekkenontsteking ben je nog niet jarig.

Ik heb een keer overlegd met mijn huisarts en zij zei dat als ik koorts zou krijgen, dat ik dan direct moest komen. Als je echt veel pijn hebt, zou ik antibiotica nemen. Maar als de pijn na een dag al afneemt doordat je veel drinkt en cranberry slikt, denk ik dat het niet zoveel kwaad kan. Ik denk dat je het wel voelt als je echt naar de dokter moet of niet (ik ben er in ieder geval een keer heeeeeel beroerd van geweest, dat ik niet meer wist hoe ik moest zitten of liggen, amper kon fietsen, enz).

Ik heb nog nooit gehoord dat cranberrytabletten de pil beinvloeden (maar ik ben dan ook geen arts). Ik heb ze iig wel samen geslikt en ben niet zwanger geworden.

Cranberry hielp bij mij wel veel beter dan alleen drinken. Ik slikte er ook best wel veel (meer dan op de verpakking stond) en het hielp ontzettend goed. Ik denk dat de combinatie het beste is: veel drinken en cranberrytabletten slikken. En weinig suiker eten natuurlijk!
Oud 26-07-2005, 21:21
annetjuh
annetjuh is offline
zolang het niet op de bijsluiter staat van de pil, zou ik er gewoon van uit gaan, dat er niets mis kan gaan of anders bel je de dokter ff
Oud 27-07-2005, 11:48
W1A
W1A is offline
Zover ik weet hebben ze inderdaad geen invloed op de pil. Ik heb ze vaker samen geslikt. Ik heb toen wel de bijsluiter eerst goed gelezen en daar stond niks invloed op de pil in.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 11:54
juno
juno is offline
Cranberry zit vol vitamine C, en daarom werkt het, maar het is beduidend duurder.

Vitamine C helpt bij zo goed bij blaasontsteking, omdat het je urine aanzuurt, en dat vinden die bacterien niet leuk.

Blijven slikken, en veel drinken. Denk niet in kopjes thee, maar in potten.

Geen invloed op de pil.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 12:43
JJ13
JJ13 is offline
ok, bedankt, er staat in de bijsluiter van de pil idd niks over cranberrypillen, alleen over sint janskruid

Regels voor berichten