Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-07-2005, 13:18
DioS
DioS is offline
Explorer gebruikt de laatste dagen constant 50 tot soms wel 80% van m'n CPU, iemand een idee hoe dat kan en hoe ik het op kan lossen?
Oud 25-07-2005, 13:23
CobraKing
CobraKing is offline
Misschien heb je last van spyware.

Check deze topic voor meer info: Centraal Spyware & Adware topic
Met citaat reageren
Oud 25-07-2005, 13:26
DioS
DioS is offline
Zou goed kunnen ja, zal eens wat zoeken om te scannen.
Oud 25-07-2005, 22:00
Verwijderd
Een andere browser zoals Firefox (gratis) of Opera (gratis versie is met banner) gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2005, 22:28
Verwijderd
Citaat:
mrboot schreef op 25-07-2005 @ 23:00 :
Een andere browser zoals Firefox (gratis) of Opera (gratis versie is met banner) gebruiken.
Hoezo, het gaat toch niet om internet explorer? Explorer is gewoon de kern van Windows, Explorer is de GUI die ervoor zorgt dat je programma's kunt opstarten en dat je door mappen kunt browsen. Open de Task Manager maar eens en sluit explorer.exe af

(Er zijn ook mensen die juist beweren dat je voor werkelijk goed gamen die explorer ook daadwerkelijk moet afsluiten, maar zoveel load neemt hij - als het goed is - niet).
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 00:51
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-07-2005 @ 23:28 :
Hoezo, het gaat toch niet om internet explorer? Explorer is gewoon de kern van Windows, Explorer is de GUI die ervoor zorgt dat je programma's kunt opstarten en dat je door mappen kunt browsen. Open de Task Manager maar eens en sluit explorer.exe af

(Er zijn ook mensen die juist beweren dat je voor werkelijk goed gamen die explorer ook daadwerkelijk moet afsluiten, maar zoveel load neemt hij - als het goed is - niet).
Ik had 'n tijdje geleden hetzelfde probleem en vanaf 't moment dat ik Firefox gebruikte, was 't probleem bij mij ook opgelost... Vreemd weliswaar, maar toch.
Oud 26-07-2005, 01:37
Kawoutertje
Kawoutertje is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 26-07-2005 @ 01:51 :
Ik had 'n tijdje geleden hetzelfde probleem en vanaf 't moment dat ik Firefox gebruikte, was 't probleem bij mij ook opgelost... Vreemd weliswaar, maar toch.
Firefox Rules !!!
Oud 26-07-2005, 01:38
Verwijderd
Citaat:
Hoezo, het gaat toch niet om internet explorer? Explorer is gewoon de kern van Windows, Explorer is de GUI die ervoor zorgt dat je programma's kunt opstarten en dat je door mappen kunt browsen.
Een deel van Iexplore.exe wordt afgehandeld door Explorer.exe. (Vraag me geen details, want die weet ik niet.)
Althans, dat was vroeger zo, en ik neem aan dat dat nog steeds zo is. Mijn oude bak met 98 ging soms spontaan mijn taakbalk en vensters uit beeld halen op het moment dat ik een weer eens gecrashte IE4 met dwang had afgesloten.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 08:58
Verwijderd
Citaat:
Ik moet echt nog goed leren lezen
Citaat:
Methuselah schreef op 26-07-2005 @ 01:51 :
Lukt het met mijn oplossing misschien toch nog
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 09:17
Rohit
Rohit is offline
Misschien heb je te weinig ruimte?
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 10:35
Verwijderd
Citaat:
hppa schreef op 26-07-2005 @ 02:38 :
Een deel van Iexplore.exe wordt afgehandeld door Explorer.exe. (Vraag me geen details, want die weet ik niet.)
Althans, dat was vroeger zo, en ik neem aan dat dat nog steeds zo is. Mijn oude bak met 98 ging soms spontaan mijn taakbalk en vensters uit beeld halen op het moment dat ik een weer eens gecrashte IE4 met dwang had afgesloten.
Ja, maar 98 en 98SE zijn ook zo ongeveer de slechtste programmeersels die ooit voor verkoop op de markt gebracht zijn. Als je inderdaad een IE-venster afsluit is de kans groot dat het de hele kernel meetrekt en je meteen je hele systeem kunt rebooten. Dat gebeurt bij XP eigenlijk nooit meer.

Daarom vind ik het ook nogal overdreven als gasten meteen gaan blèren 'dan moet je geen M$ nemuhh!11'. Er zijn genoeg mensen die prima met XP werken en die nergens last van hebben. Het is echt niet zo dat je met IE niet normaal kunt werken.

Maar om maar eens even ontopic te blijven, als de explorer zoveel resources gebruikt komt dat meestal doordat je systeem vergeven is van de spy- en adware. Draai eens een scan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten