Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-07-2005, 13:18
WhiiiLA
WhiiiLA is offline
Ik heb een lijst van alle cd's die ik heb opgesteld
maar nu zou ik die graag alfabetisch rangschikken zonder veel moeite natuurlijk bij dit weer...
Dus hoe moet ik dat doen met Word? Of kan dit alleen met excel? En hoe dan hier?
Alvast bedankt !!
Oud 28-07-2005, 14:31
Kawoutertje
Kawoutertje is offline
Geen idee of het in word kan, maar ik denk het niet.

In excell is het heel simpel...
Data => sorteren

Wat je ook kan doen is: Data => Filter => autofilter. Dan kan je namelijk niet alleen alfabetisch ordenen, maar kan je ook per letter laten zien en zo. Wel niet vergeten om op de eerste regel van excell dan "titeltjes" te zetten, zoals 'Artiest' - ' titel' - 'album' - ....
Oud 28-07-2005, 18:40
ILUsion
ILUsion is offline
Hoe is het gerangschikt?
Code:
CD1
CD2
CD3
...
Word gebruiken om te sorteren kan volgens mij misschien wel, maar echt handig is het niet. Ik ga er even van uit dat je het bovenstaande formaat gebruikt en in dat geval zou ik eerst exporteren naar een simpele .TXT in Word (Bestand > Opslaan Als > Tekstbestand), de extensie van het bestand verander je naar .CSV en in Excel kun je die opendoen. Dan heeft hij normaal wel de scheidingen gemaakt.
In Excel kun je dan de genoemde weg gebruiken.

Dat lijkt mij het meeste simpele, maar voor die dingen gebruik je inderdaad beter Excel (of nog beter Access of een andere database; maar die zijn dan weer iets moeilijker in gebruik).
Oud 28-07-2005, 18:48
dutch gamer
dutch gamer is offline
Als je ze alleen maar op de albumtitel wilt sorteren kan het net zo goed in Word lijkt mij. Je zet eerst ieder album op een nieuwe regel en selecteert dan uit het menu "Tabel" de optie "Sorteren". Als je de standaardinstellingen hebt laten staan hoef je nu alleen nog maar op "OK" te klikken.
Oud 29-07-2005, 14:45
Earphone
Earphone is offline
Ik sorteer die gewoon in Word. Op elke lijn zet ik: Artiest - Albumtitel en dan doe ik Table > Sort en dan lukt het mooi. Ik weet niet wat jouw bedoeling is en hoe jij het wil sorteren? In Excel heb je natuurlijk nog meer en betere mogelijkheden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten