Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Heel erg bedankt. Wist het ongeveer wel, maar niet hoeveel water ed. Wij hebben namelijk zo'n stoom unit voor onderin de pan, dus ik wist niet helemaal wat ik daarmee moest. Maar dan doe ik het wel op deze manier ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Weet niet waar jij dat eigenlijk vandaan hebt, maja ieder zijn eigen kookstijl ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Of hij kookt altijd, of hij prutteld een beetje op laag vuur. Dan heb ik lieveer aardappels die een korte bereidings tijd hebben, waardoor zo min mogelijk smaak stoffen verloren gaan ![]() Owja!
||
Citaat:
maar als je hem op hoog vuur laat staan stroomt het toch over?
||
Verwijderd
|
Citaat:
en ja, natuurlijk mogen ze doorkoken, waar zeg ik dat dat niet mag? Als het water eenmaal aan de kook is, heb je écht geen hoog vuur nodig om het aan de kook te houden ![]() Maargoed, als jij graag met water knoeit en energieverspilt, dan mag dat, iedereen zijn eigen kookstijl he ![]() Koken water is 100 graden. Als het water minder dan 100 graden is, dan kookt het niet. Als het water meer dan 100 graden is, dan is het stoom en geen water. Ja, misschien gaat het af en toe naar de 97, maar dat gaat echt niet voor een merkbaar langere kooktijd vertragen. Als water 90 graden is, dan bubbelt 't echt niet meer, dan komt er hoogstens een minibeetje stoom vanaf. Laatst gewijzigd op 21-07-2005 om 22:31. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() Een beetje water knoeien op het fornuis kan geen kwaad, ik heb een tijdslimiet waar ik mij moet aan houden, en als ik voor mijn familie kook hetzelfde, dan gewoon hoog vuur, maar zonder deksel ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik kook ook op tijdslimiet (dingen moeten gewoon tegelijk klaar zijn) en dat gaat altijd prima. Gewoon een kwestie van plannen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik kan het anders ![]() In kleine stukjes snijden is het ook niet ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
Mbt pannen die te vol zijn: "Doctor it hurts when i do that! Then don't do that." Oplossing: niet teveel water er in doen of een grotere pan nemen. De vork-truc is een goeie tip. Gepofte aardappels zijn het gezondst. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Mbt weer koken het punt is dat je dan zo dun mogelijk hebt geschilt. Ik doe het 'the hard way' met een papiertje, of bak ze vervolgens, maar ik kan goed begrijpen wanneer iemand verbrande vingers niet prettig vindt. In dat geval is opnieuw even opwarmen voor enkele minuten een goed alternatief.
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Eten & Drinken |
Ideeën voor recepten nodig? Vraag ze hier! deel 2 Calyx | 371 | 10-08-2015 21:32 | |
Eten & Drinken |
Nog nooit gekookt - Tips? NadeHAVO | 14 | 21-11-2012 18:36 | |
Lichaam & Gezondheid |
Puistjes R093 | 53 | 20-10-2010 14:25 | |
Eten & Drinken |
Wat eten we vandaag? #9 Bloem | 500 | 22-05-2007 14:54 | |
Verhalen & Gedichten |
[Vervolg]Achter de gele deur #2 Eend | 166 | 20-06-2006 20:32 | |
Eten & Drinken |
Eten dat vúlt!? FayLa32 | 72 | 05-11-2004 19:39 |