Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-07-2005, 15:06
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
of iets waarvan jij denkt dat het paranormaal was, of misschien wel iets bovennatuurlijks?
Oud 03-07-2005, 16:54
Verwijderd
Nee.
Oud 03-07-2005, 17:10
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
het is meer bedoeld om je ervaring te delen, dus wat je precies heb meegemaakt. en niet enkel aangeven dat je bijv. een voorgevoel heb gehad.

maar vertel dan waar. wanneer, hoe het voelde etc. etc.
Oud 03-07-2005, 18:00
Verwijderd
Citaat:
Mr.Ed. schreef op 03-07-2005 @ 18:10 :
het is meer bedoeld om je ervaring te delen, dus wat je precies heb meegemaakt. en niet enkel aangeven dat je bijv. een voorgevoel heb gehad.

maar vertel dan waar. wanneer, hoe het voelde etc. etc.
Oh op die manier! Mijn excuses!

Ik moet nu eten, maar straks wil ik hier best wel even over meepraten.
Oud 03-07-2005, 20:15
Vejji
Vejji is offline
ik heb ooit een een lepel omgebogen...
Oud 04-07-2005, 07:51
lady of the dark
lady of the dark is offline
Laat ik dan maar weer dat oude maar ijzersterke verhaal van die geest te voorschijn halen. Volgens mij heb ik het hier al driehonder keer verteld, maar hier komt het nog een keer. Ik was een jaar of vijftien toen het gebeurde. Mijn ouders hadden een tweedehands boekwinkel en ik mocht daar zo vaak boeken uit lenen als ik wilde, als ik ze maar weer teruglegde. Ik had een boek uit en wilde het weer terugzetten. Het was al donker en ik was te lui om het licht aan te doen dus ik liep de donkere winkel in. Toen zag ik een meisje met lang haar en een ouderwetse jurk die zich verschrikt omdraaide. Ik schrok er rende de winkel uit. Ik dacht dat ik wel een oud kleed voor een spook zou hebben aangezien en ging weer terug. Maar er was niets wat ik voor een geest zou hebben kunnen aan gezien. Een tijd later vertelde ik het aan mijn moeder, maar dacht er verder niet meer aan. Ik hoorde wel vaak voetstappen, maar bracht ze niet echt in verband met het meisje dat ik het gezien. Ik hoorde ze wel, maar dacht er niet over na wat ze waren. Jaren later begon ik me toch af te vragen wat dat geloop toch was. Ik had in de winkel ook vaak het gevoeld dat er iemand naar me keek. Mijn ouders waren inmiddels al gescheiden toen ik er met mijn moeder over praatte. Toen vertelde ze me iets. Mijn vader is altijd erg geïnteresseerd in geschiedenis en hij had dan ook al lang geleden de geschiedenis van ons huis (en de plek waar het gestaan had). Mijn moeder had hem eens gevraagd of er inderdaad een jonge vrouw in het huis was overleden. Dat was zo. Ze was vijftien toen ze na een ziekte overleed. Niet lang daarna emigreerde haar familie naar Amerika. Die voetstappen die ik hoorde hadden ook iets zoekends, ze liep ook aldoor rondjes. Ik denk dat ze haar familie zocht. Ik heb wel geprobeerd haar te bevrijden met allerlei reiki rituelen (terwijl ik zelf niet eens reiki heb, maar goed, je moet toch iets) of het gelukt is weet ik niet, ik woon er zelf niet meer. Sinds ik wist wie ze was ben ik niet meer echt bang voor haar geweest en heb ik zelfs wel eens tegen haar gepraat. (hoewel dat erg raar voelde)
Oud 04-07-2005, 08:45
Vejji
Vejji is offline
Citaat:
lady of the dark schreef op 04-07-2005 @ 08:51 :
Laat ik dan maar weer dat oude maar ijzersterke verhaal van die geest te voorschijn halen. Volgens mij heb ik het hier al driehonder keer verteld, maar hier komt het nog een keer. Ik was een jaar of vijftien toen het gebeurde. Mijn ouders hadden een tweedehands boekwinkel en ik mocht daar zo vaak boeken uit lenen als ik wilde, als ik ze maar weer teruglegde. Ik had een boek uit en wilde het weer terugzetten. Het was al donker en ik was te lui om het licht aan te doen dus ik liep de donkere winkel in. Toen zag ik een meisje met lang haar en een ouderwetse jurk die zich verschrikt omdraaide. Ik schrok er rende de winkel uit. Ik dacht dat ik wel een oud kleed voor een spook zou hebben aangezien en ging weer terug. Maar er was niets wat ik voor een geest zou hebben kunnen aan gezien. Een tijd later vertelde ik het aan mijn moeder, maar dacht er verder niet meer aan. Ik hoorde wel vaak voetstappen, maar bracht ze niet echt in verband met het meisje dat ik het gezien. Ik hoorde ze wel, maar dacht er niet over na wat ze waren. Jaren later begon ik me toch af te vragen wat dat geloop toch was. Ik had in de winkel ook vaak het gevoeld dat er iemand naar me keek. Mijn ouders waren inmiddels al gescheiden toen ik er met mijn moeder over praatte. Toen vertelde ze me iets. Mijn vader is altijd erg geïnteresseerd in geschiedenis en hij had dan ook al lang geleden de geschiedenis van ons huis (en de plek waar het gestaan had). Mijn moeder had hem eens gevraagd of er inderdaad een jonge vrouw in het huis was overleden. Dat was zo. Ze was vijftien toen ze na een ziekte overleed. Niet lang daarna emigreerde haar familie naar Amerika. Die voetstappen die ik hoorde hadden ook iets zoekends, ze liep ook aldoor rondjes. Ik denk dat ze haar familie zocht. Ik heb wel geprobeerd haar te bevrijden met allerlei reiki rituelen (terwijl ik zelf niet eens reiki heb, maar goed, je moet toch iets) of het gelukt is weet ik niet, ik woon er zelf niet meer. Sinds ik wist wie ze was ben ik niet meer echt bang voor haar geweest en heb ik zelfs wel eens tegen haar gepraat. (hoewel dat erg raar voelde)
en toen werd je wakker?
Oud 04-07-2005, 17:51
Verwijderd
Vroeger toen ik klein was, zag ik vaak zwarte verschijningen op mijn kamer. Het leek wel of ze mijn kamer doorzochten, maar uiteindelijk kwamen ze ook naar mij toe.

Ik was pas 3 jaar oud ofzo; dus als vanzelfsprekend ging ik gillen tot mijn ouders naar me toe kwamen en het licht aan deden. De verschijningen waren nergens meer te bekennen en mijn ouders concludeerden daar uit dat het dus een nachtmerrie moest zijn geweest.

Zodra ze weer weg waren, kwamen de verschijningen alsnog op me af! Soms vervaagden en verdwenen ze vlak voor ze me bereikten. Maar het is vaker gebeurd dat ze me wel bereikten. Dan werd alles zwart, begon ik te rillen en kreeg ik nachtmerries over vuur.
Oud 04-07-2005, 18:34
Rocker Rhodan
Rocker Rhodan is offline
Citaat:
Gijsbertus schreef op 04-07-2005 @ 09:45 :
en toen werd je wakker?
Sorry man, maar dan zullen er wel heel erg veel overtuigde mensen hebben gedroomd, vind je ook niet?

Sorry dat ik hier post, maar ik kan mezelf nu even niet in de hand houden als het om dit soort grapjes gaat...
Oud 04-07-2005, 20:06
Vejji
Vejji is offline
Citaat:
Rocker Rhodan schreef op 04-07-2005 @ 19:34 :
Sorry man, maar dan zullen er wel heel erg veel overtuigde mensen hebben gedroomd, vind je ook niet?

Sorry dat ik hier post, maar ik kan mezelf nu even niet in de hand houden als het om dit soort grapjes gaat...
ik geloof zeker dat er meer is tussen hemel en aarde, maar dat verhaal had wel een erg hoog bullshit gehalte...

tuurlijk heeft iedereen wel eens het gevoel dat iemand naar je zit te kijken, of dat je iemand hoort, maar om dat dan meteen toe te schrijven aan het bovennatuurlijke...

btw Lady of the Dark, mocht je dit serieus menen dat spijt het me dat ik die opmerking heb geplaatst.

maar over het algemeen als ik dit soort dingen hoor dan denk ik toch echt ff dat ik in de zeik word genomen.

ik heb zelf eigenlijk nog wel een vraagje, heeft iemand hier wel een een seance oid gedaan?
ik niet namelijk want ik vind dat je niet moet zitten kutten met dat soort dingen, maar hebben jullie daar wel ervaringen mee? zo ja wat gebeurde er dan?

Laatst gewijzigd op 04-07-2005 om 20:09.
Oud 05-07-2005, 06:56
lady of the dark
Citaat:
Gijsbertus schreef op 04-07-2005 @ 21:06 :

btw Lady of the Dark, mocht je dit serieus menen dat spijt het me dat ik die opmerking heb geplaatst.

maar over het algemeen als ik dit soort dingen hoor dan denk ik toch echt ff dat ik in de zeik word genomen.

Nou, dit is toch echt een serieus verhaal vriend, ik kom hier al jaren en post altijd serieus, dus ik heb er geen belang bij om hier onzin te gaan vertellen. Ik zweer plechtig dat ik dat meisje gezien heb. Ik ben trouwens niet de enige die haar heeft gehoord en mijn stiefvader zegt dat toen hij daar was ook het idee had dat er iemand naar hem keek. En dat zei hij voordat ik zelf iets gezegd had. Geloof me, ik heb nog nooit één bullshit verhaal verteld hier, daarvoor neem ik dit forum veel te serieus.
Oud 05-07-2005, 09:40
Vejji
Vejji is offline
Citaat:
lady of the dark schreef op 05-07-2005 @ 07:56 :
Nou, dit is toch echt een serieus verhaal vriend, ik kom hier al jaren en post altijd serieus, dus ik heb er geen belang bij om hier onzin te gaan vertellen. Ik zweer plechtig dat ik dat meisje gezien heb. Ik ben trouwens niet de enige die haar heeft gehoord en mijn stiefvader zegt dat toen hij daar was ook het idee had dat er iemand naar hem keek. En dat zei hij voordat ik zelf iets gezegd had. Geloof me, ik heb nog nooit één bullshit verhaal verteld hier, daarvoor neem ik dit forum veel te serieus.
mijn oprechte excuses
Oud 05-07-2005, 09:55
Vejji
Vejji is offline
en das niet cynisch
Oud 05-07-2005, 23:14
lady of the dark
Citaat:
Gijsbertus schreef op 05-07-2005 @ 10:55 :
en das niet cynisch

Okay
Oud 07-07-2005, 07:54
MTpower
MTpower is offline
ik had vanochtend iets vaags in de douche.
Ik geloof nooit zo in dat paranormale gebeuren, maar vond het wel vaag, heb het nu de hele ochtend al.
Ik stond onder de douche en had het gevoel of ik iemand zag (weet niet eens meer of ik het nu wel of niet zag ).
Het was een vage gedaante waar ik een meisje in zag.
Heb nu ook al de hele tijd het gevoel dat ik hier niet alleen ben en vind dat best een raar gevoel, als ik even met mijn ogen knipper of iets dergelijks zie ik weer die vage gedaante voor me, het lijkt ook steeds duidelijker te worden
Ik weet niet of het nou echt is wat ik zie of dat het gewoon mijn verbeelding is...
Maarja, erg vaag iig
Oud 07-07-2005, 15:32
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
@ Mtpower:

laat het toe, en wees er niet al te bang voor. zodra je het niet meer leuk vind, of eng dan moet je er niet meer aan proberen te denken.

mijn eigen ervaring, heb ik hier al eerder neergezet maar goed,

het was een aantal jaar terug, zo'n 5 jaar gok ik. maar goed toen had me broer net een nieuwe vriendin, en die was hier die avond ook. omdat m'n broer me vaak pestte deed ik vaak mijn deur op slot zodat hij m;n kamer niet in kon terwijl ik beneden was.

die avond wou ik naar boven toegaan in me kamer, maar me deur was opslot dus me moeder werd erg boos en die begon al van, ja ! ga maar je sleutel zoeken want jij moet elke keer je deur op slot doen etc. etc.

na een uur zoeken ga ik op een gegeven moment kijken door het sleutel gat en zie ik ineens dat de sleutel nog in de deur zit, aan de binnenkant wel te verstaan! inmiddels heb ik het allemala beneden verteld en me broer die trapt de deur in en aangekomen in de kamer staat het licht aan, terwijl ik die dus niet aan had gedaan en me raam zat gewoon dicht en ik mijn kamer is op 1 hoog.

ikzelf denk dus dat het iets mustrieks is geweest omdat ik wel vaker heb gedacht dat er iemand bij ons in de hoek op de trap zit. sommige mensen die ik het vertel die zeggen dat het vanzelf is gegaan en dat ik er nix achter moet zoeken.. maarja ik geloof het wel.
Oud 07-07-2005, 23:00
Fatal-Mind
Fatal-Mind is offline
Lees mij topic "krassen op arm" zou ik zeggen kate
Oud 08-07-2005, 02:18
JCG
JCG is offline
Citaat:
kusjeskate schreef op 08-07-2005 @ 00:00 :
Lees mij topic "krassen op arm" zou ik zeggen kate
en lees mijn post over het spook in mijn monitor
Oud 08-07-2005, 08:14
lady of the dark
Citaat:
JCG schreef op 08-07-2005 @ 03:18 :
en lees mijn post over het spook in mijn monitor
Klinkt interessant, ik kan hem alleen niet vinden, heb je ergens een link?
Oud 08-07-2005, 13:30
JCG
JCG is offline
Citaat:
lady of the dark schreef op 08-07-2005 @ 09:14 :
Klinkt interessant, ik kan hem alleen niet vinden, heb je ergens een link?
Citaat:
JCG schreef op 09-05-2005 @ 21:28 :
ik heb een keer wat naar boven gehaald met itc (camera op tv richten die laat zien wat er op d camera word op genomen). namelijk dit:
[afbeelding]

een draadje over die foto op een andere (engelstalig) forum. Let op ik zeg niet dat het echt een spook is, maar ik heb geen idee wat het voor de rest zou kunnen zijn.

Als jullie ideeen hebben, post maar
edit: had de verkeerde post gequote
Oud 09-07-2005, 00:02
*oma*
*oma* is offline
Ik heb wel twee keer een geest gezien, al weet ik het ook niet zeker. Het waren wel duidelijke gedaantes. Ook heb ik eens een raar licht gezien, wat groening/ blauwig was en er zomaar was, er was geen bron ofzoiets.
Oud 10-07-2005, 11:56
Met@lFre@kie
Met@lFre@kie is offline
Citaat:
*oma* schreef op 09-07-2005 @ 01:02 :
Ik heb wel twee keer een geest gezien, al weet ik het ook niet zeker. Het waren wel duidelijke gedaantes. Ook heb ik eens een raar licht gezien, wat groening/ blauwig was en er zomaar was, er was geen bron ofzoiets.
dat licht is een elektromagnetisch veld
Oud 10-07-2005, 13:01
*oma*
*oma* is offline
Citaat:
Met@lFre@kie schreef op 10-07-2005 @ 12:56 :
Oke Waarom zie je zoiets dan?
Oud 11-07-2005, 18:02
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
^en hoe zie je zoiets?

ik bedoel wist je gelijk va, ja duidelijk dat is een magnetisch veld? of zag je iets waarvan je eigenlijk niet wist wat het was en heb je het opgezocht enzo?
Oud 13-07-2005, 13:33
chen
chen is offline
okey k zat n keer bij een vriendin op msn en we waren aan t msne met iemand en die had zn cam aan en hij was ff aan het rotzooien met de kleurinstellingen ofzo en toen opeens zagen we allebei een zwarte gedaante naast hem staan en we vroegen zo aan elkaar van heb jij wat gezien net
t kan geen toeval zijn, we hadden het allebei gezien en die zwarte gedaante was opeens ook weer weg.
dus we vroegen aan de persoon achter de cam of er iemand naast hem stond, dus hij zegt van niet, maar er was echt iemand, maar hij wou ons niet geloven.
maar ik geloof er heilig in dat er echt iemand was
Oud 13-07-2005, 15:00
lady of the dark
Citaat:
chen schreef op 13-07-2005 @ 14:33 :
okey k zat n keer bij een vriendin op msn en we waren aan t msne met iemand en die had zn cam aan en hij was ff aan het rotzooien met de kleurinstellingen ofzo en toen opeens zagen we allebei een zwarte gedaante naast hem staan en we vroegen zo aan elkaar van heb jij wat gezien net
t kan geen toeval zijn, we hadden het allebei gezien en die zwarte gedaante was opeens ook weer weg.
dus we vroegen aan de persoon achter de cam of er iemand naast hem stond, dus hij zegt van niet, maar er was echt iemand, maar hij wou ons niet geloven.
Nou en of, ik denk dat het wel zeker zo was. Als jullie het allebei zagen... Er vanuitgaand dat het geen vlek op het behang was of zo...
Oud 13-07-2005, 15:46
JCG
JCG is offline
Citaat:
Met@lFre@kie schreef op 10-07-2005 @ 12:56 :
licht is elektromagnetische straling .
Oud 13-07-2005, 15:47
JCG
JCG is offline
Citaat:
chen schreef op 13-07-2005 @ 14:33 :
Daarvoor heb je de toets "prtscn" op je toetsenboord.
Oud 13-07-2005, 19:46
chen
chen is offline
Citaat:
lady of the dark schreef op 13-07-2005 @ 16:00 :
Nou en of, ik denk dat het wel zeker zo was. Als jullie het allebei zagen... Er vanuitgaand dat het geen vlek op het behang was of zo...
neej het was zeker geen vlek op het behang, het was er en het was weer weg.
we vonden het best wel freaky, vooral omdat we allebei dachten dat we het niet echt hadden gezien, maja het was niet echt te ontkennen toen we het allebei hadden gezien.

Citaat:
JCG schreef:
Daarvoor heb je de toets "prtscn" op je toetsenboord.
hmm die toets heb ik nog nooit gezien
en we zijn niet zo technisch + het ging allemaal zo snel dat we het echt niet vast hadden kunnen leggen.

Laatst gewijzigd op 13-07-2005 om 20:03.
Oud 13-07-2005, 22:00
JCG
JCG is offline
Citaat:
chen schreef op 13-07-2005 @ 20:46 :
neej het was zeker geen vlek op het behang, het was er en het was weer weg.
we vonden het best wel freaky, vooral omdat we allebei dachten dat we het niet echt hadden gezien, maja het was niet echt te ontkennen toen we het allebei hadden gezien.

hmm die toets heb ik nog nooit gezien
en we zijn niet zo technisch + het ging allemaal zo snel dat we het echt niet vast hadden kunnen leggen.
Boven je "home" toets, schuif rechts-boven van je backspace
Oud 14-07-2005, 01:19
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Ik zie iedere kendotraining energie aan het werk. Verschillende van m'n clubgenoten zijn daar erg goed mee.
Oud 14-07-2005, 01:45
McCaine
McCaine is offline
Nee.
Oud 14-07-2005, 14:07
chen
chen is offline
Citaat:
JCG schreef op 13-07-2005 @ 23:00 :
Boven je "home" toets, schuif rechts-boven van je backspace
heej die toets hebbe we dus ook
had k nog nie gezien maar kijk ook niet zo vaak naar t toetsenbord, volgende keer dat ik iets raars zie zal k m gebruiken
Oud 14-07-2005, 19:42
Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
In de nacht dat een vriend en vriendin een frontale botsing meemaakten in een auto had ik een droom over die vriend die op de kermis in een botsautootjes zat. Dat vond ik wel...apart
Oud 16-07-2005, 17:20
*oma*
*oma* is offline
Citaat:
Mr.Ed. schreef op 11-07-2005 @ 19:02 :
^en hoe zie je zoiets?

ik bedoel wist je gelijk va, ja duidelijk dat is een magnetisch veld? of zag je iets waarvan je eigenlijk niet wist wat het was en heb je het opgezocht enzo?
Ik zag het door een raam in mijn slaapkamer bij mijn ouders (ik woonde daar toen nog wel). Een vriendin van me sliep bij me en we zagen het alle twee. Dat raam had geen uitzicht naar buiten btw, maar naar de keuken. Er was werkelijk geen enkele bron te verzinnen voor dat licht. We dachten aan weerkaatsing oid, maar dat was het niet. Ik wist niet wat het was en ik weet nog steeds niet was het is. Want zo'n veld, waar komt dat dan vandaan en wat doet het?
Oud 16-07-2005, 18:29
Roos
Roos is offline
Citaat:
JCG schreef op 08-07-2005 @ 14:30 :
edit: had de verkeerde post gequote
Sorry maar ik zie er niks in?
Oud 16-07-2005, 21:30
timwaagh
timwaagh is offline
Citaat:
*oma* schreef op 16-07-2005 @ 18:20 :
Ik zag het door een raam in mijn slaapkamer bij mijn ouders (ik woonde daar toen nog wel). Een vriendin van me sliep bij me en we zagen het alle twee. Dat raam had geen uitzicht naar buiten btw, maar naar de keuken. Er was werkelijk geen enkele bron te verzinnen voor dat licht. We dachten aan weerkaatsing oid, maar dat was het niet. Ik wist niet wat het was en ik weet nog steeds niet was het is. Want zo'n veld, waar komt dat dan vandaan en wat doet het?
ehm al het licht is een elektromagnetisch veld (zichtbaar licht is gewoon een deel van het elektromagnetisch spectrum, net als ultraviolet en rontgen enzo)....
echt een gevalletje van..duh..
vermoedelijk hebben degenen die dit suggereerden het alleen maar gepost om te kijken 'hoe dom mensen kunnen zijn'. en ik moet zeggen...jullie zijn er aardig ingetrapt. maar goed het blijft flauw natuurlijk.
Oud 18-07-2005, 12:53
Badmutssssss
Badmutssssss is offline
Citaat:
Dragonda schreef op 04-07-2005 @ 18:51 :
Vroeger toen ik klein was, zag ik vaak zwarte verschijningen op mijn kamer. Het leek wel of ze mijn kamer doorzochten, maar uiteindelijk kwamen ze ook naar mij toe.

Ik was pas 3 jaar oud ofzo; dus als vanzelfsprekend ging ik gillen tot mijn ouders naar me toe kwamen en het licht aan deden. De verschijningen waren nergens meer te bekennen en mijn ouders concludeerden daar uit dat het dus een nachtmerrie moest zijn geweest.

Zodra ze weer weg waren, kwamen de verschijningen alsnog op me af! Soms vervaagden en verdwenen ze vlak voor ze me bereikten. Maar het is vaker gebeurd dat ze me wel bereikten. Dan werd alles zwart, begon ik te rillen en kreeg ik nachtmerries over vuur.
had ik in mijn oude huis ook
heb daar 3x een geest gezien, nie zo vaak, maar ik werd wel elke nacht wakker met nachtmerries.
Mn moeder heeft daar ook wel vreemde dingen gezien...
Net als bij een monument in schalkhaar (Deventer), daar zien behoorlijk wat mensen vreemde dingen, koeien blijven nooit lang leven als ze in de buurt van dat monument staan, er worden geluiden gehoord, en toen ik er was kleurde de lucht opeens rood (btw, k was toen nog heel jong en wist nix over dat monument)
Oud 19-07-2005, 08:30
mandi
mandi is offline
@JCG: ik heb het eindelijk ook gezien/meegemaakt! alleen was ik zo verbaasd dat ik de print screen knop vergeten ben
het was er nog geen halve seconde, en zoals ik vaker heb als ik dingen zie die 'echt' zijn begon ik te huilen.. vraag me niet waarom.
dat heb ik trouwens altijd als ik een 'echte' geestverschijning meemaak, dan gaan mijn ogen tranen. heel apart, ik weet niet echt wat ik ermee moet.

nu maar es mijn ervaring van gisteravond. ik roep al een tijdje dat onze kraan behekst is (), en sinds gisteren ben ik daar echt van overtuigd. onze kraan begint vaak spontaan keihard te stromen. dat kan dus niet aan het rubbertje dinges liggen, de kraan stroomt daar te hard voor. gisteravond begon het dus weer, de kraan begon weer te stromen en ik liep ernaartoe om hem uit te doen. halverwege de kamer zag ik dat er een gedaante in de keuken stond, het moet een kind geweest zijn. veel groter was het in ieder geval niet. het was een meisje, 'ze' had lang haar.

ik ga denk ik toch maar es uitzoeken wat hier gebeurd is
Oud 19-07-2005, 13:27
*oma*
*oma* is offline
Citaat:
timwaagh schreef op 16-07-2005 @ 22:30 :
ehm al het licht is een elektromagnetisch veld (zichtbaar licht is gewoon een deel van het elektromagnetisch spectrum, net als ultraviolet en rontgen enzo)....
echt een gevalletje van..duh..
vermoedelijk hebben degenen die dit suggereerden het alleen maar gepost om te kijken 'hoe dom mensen kunnen zijn'. en ik moet zeggen...jullie zijn er aardig ingetrapt. maar goed het blijft flauw natuurlijk.
En wat bedoel je hiermee te zeggen?
Ik bedoel... ik heb het zelf gepost en gezien. Of bedoel je de reacties op mijn post van anderen. Ik vind je reply nogal arrogant, dus leg maar uit.
Oud 20-07-2005, 09:20
Dauron
Dauron is offline
*oma* mag ik het uitleggen? nee? ik doe het lekker toch .

als je magnetische-energie in een atoom stopt schiet een electron in een hogere baan. het electron wil vaak terug naar zijn oorspronkelijke baan, bij het terug vallen ontstaan er, omdat de energie die in het electron vast zit er weer uit moet, een foton (een deeltje dat wij ervaren als licht). als je dit maar vaak genoeg doet krijg je het effect van een lamp. vuur is hetzelfde, maar niet door electromagnetische effecten, maar door de warmte die wordt omgezet in kinetische energie voor electronen.

dat is de verklaring voor licht. nu de link naar geesten:

een geest bestaat uit ectoplasma (pure energie maar ik weet niet in welke vorm), als een geest veel energie weggeeft aan zijn omgeving nemen de electronen het op en dan krijg je het verhaal van boven. boe! een geest die zichbaar is.
Oud 20-07-2005, 16:14
Ostentation
Ostentation is offline
ik heb mijzelf een keer weggeorbt toen ik in gevaar was. en dat is serieus
Oud 20-07-2005, 17:07
GoddessOfDesire
GoddessOfDesire is offline
zat.
Oud 20-07-2005, 18:59
Verwijderd
vroeger praatte ik met geesten
mijn tante (die allerlei dingen op paranormaal gebied doet) heeft me er toen 'vanaf geholpen'
nu begint het weer, niet dat ik het erg vind, ik weet hoe ik me moet weren, mocht het foutgaan, ik ben van nature al voorzichtig.
Rare flashbacks zijn me niet onbekend, ik laat ze toe ..

Verder weet ik écht zeker dat mijn gevoel van tijd niet klopt. misschien ligt het aan mij, misschien aan een paranormale oorzaak .. het enige waar ik echt bang voor ben is dat elke dag volledig buiten 'normale' datum gaat zijn over een tijd .. en geloof me, dat is écht eng ..

verder kan ik wel leuke trucjes ..
Oud 20-07-2005, 23:52
Fainne
Fainne is offline
Een keer stond ik in mijn oude schoolgang te wachten aan het secretariaat, en opeens stond er een meisje vlak achter me, erg dichtbij, maar niet helemaal duidelijk. Ze had ene blauwe pull aan en blond haar.
Ik keek dan nog eens terug en de gehele gang was leeg.

En het aller engste: Mijn moeder waait me altijd erg lief uit als ik naar school vertrok smorgens, dan loop ik altijd naar de overkant van de straat en waai terug. We wonen op het 2de verdiep van een half open huis. Op een ochtend waaide ik terug en ik zag mijn moeder, die aan de voorkant van het raam wuift naar me, en ik zie aan de zijkant van het huis door het keukenraam een zwarte gedaante naar het raam lopen en naar me kijken. Ik verschoot toen zo hard, ik dacht aan een invaller ofzo maar dan had ik hem moeten tegenkomen op de weg naar buiten. Maar hij was zo menselijk. Brrr

Ik heb ooit eens in een woedeuitbarsting gedaan alsof ik een bal smeet naar mijn moeders hoofd, terwijl ze met haar rug naar me toe zat. Ze dook in elkaar en ze draaide zich om en riep: Wat die je nou?
(Voor de flauwegrappenmakers: nee ik had zeker niets vast)

Heb onlangs gedroomd dat een vriend van me zijn haar had geknipt, ga ik de volgende dag naar school en vraag waar hij is, wordt er me verteld dat hij niet naar school durft omdat zijn haar geknipt is.

En ik hoor stemmen zeggen da ze hun tennischoenen kwijt zijn en vrouwen haten enzo, in allerlei talen,maar daar ga ik me niet over uitweiden want ik wil niet bestempeld worden als schizofreen.

Op meer kan ik niet zo gauw komen.
Oud 21-07-2005, 11:45
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Maar geloven jullie nu echt serieus in geesten? Er bestaat ook nog zoiets als gezichtsbedrog. Niet alles wat je ziet bestaat echt ...
Oud 21-07-2005, 11:46
TreeMonkey
TreeMonkey is offline
Het posten van porno is niet toegestaan.
Oud 21-07-2005, 11:48
TreeMonkey
TreeMonkey is offline
Je hebt

1) photoshop foto's
2) verzonnen verhalen
3) verhalen over dingen die mensen gezien hebben (onder invloed?)

4) echt gebeurd?
Oud 22-07-2005, 00:49
Johnnie-mannuh
Johnnie-mannuh is offline
ik heb eens een keer over mijn ex gedroomd nadat het dus echt al een behoorlijk tijdje uit was. Later bleek dat zij ook over mij had gedroomd in diezelfde nacht. Erg vaag dus ... vorm van telepathie?
Advertentie

Regels voor berichten