Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-07-2005, 12:58
Verwijderd
Celstraf voor verheerlijken terreur
DEN HAAG Minister Donner (Justitie) wil dat er op het verheerlijken, goedpraten, bagatelliseren of ontkennen van terreur gevangenisstraf komt te staan. Hij stelt een maximumstraf van één jaar voor.

Verder wil Donner dat rechters imams meteen uit hun ambt kunnen zetten als ze haat zaaien in hun preken, of mensen werven voor de Jihad.

De minister wil met zijn wetsvoorstel de samenleving beter beschermen tegen uitlatingen die de grenzen van het toelaatbare ver overschrijden, en zo de tegenstellingen verscherpen. Onder het wetsontwerp valt ook het goedpraten of ontkennen van oorlogsmisdrijven

Nosnieuws

Ik vind dit onzin aangezien er ook nog ziets is als vrijheid van meningsuiting is. Was het niet datgene waar Nederland zo trots op was en is en wat na de dood na Theo van Gogh meer dan ooit tevoren gekoesterd is en zou moeten blijven. En nu lopen de politici de vrijheid van meningsuiting zelf de nek om te draaien. Dit is de omgekeerde wereld. De huidige wet voorziet al in straffen voor haatzaaien, enz. daar is deze nieuwe wet niet voor nodig en mijnsinziens is deze wet dan ook overbodig.

Laatst gewijzigd op 28-07-2005 om 13:03.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-07-2005, 13:00
Raven
Raven is offline
Haat prediken is mijns inziens altijd kwaadaardig en ook als zodanig bedoelt.
daar moet dus tegen opgetreden worden
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 13:00
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Maar Donner is dan ook een bekrompen gereformeerde randdebiel.
Oud 28-07-2005, 13:02
Verwijderd
Citaat:
Raven schreef op 28-07-2005 @ 14:00 :
Daar voorziet de huidige wet al in.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 13:04
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Raven schreef op 28-07-2005 @ 14:00 :
Mee eens.

Idealiter mag in een democratie 'alles'. Maar een democratie moet ook geen zelfmoord plegen (in overdrachtelijke zin) door acitiviteiten toe te staan die haar voortbestaan bedreigen.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 13:07
Verwijderd
Zie mijn reactie in het Tiswah topic. Trouwens Rick Steiner, hou nou eens op met dat panische 'ohohhh help ik word gestraft omdat ik mijn mening geef!!!!1' gezeur. Je wordt niet gestraft omdat je je mening geeft, je wordt gestraft omdat die mening inhoudt dat je terrorisme verheerlijkt. Fundamenteel verschil.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 13:16
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 28-07-2005 @ 14:07 :
Zie mijn reactie in het Tiswah topic. Trouwens Rick Steiner, hou nou eens op met dat panische 'ohohhh help ik word gestraft omdat ik mijn mening geef!!!!1' gezeur. Je wordt niet gestraft omdat je je mening geeft, je wordt gestraft omdat die mening inhoudt dat je terrorisme verheerlijkt. Fundamenteel verschil.
mening is mening. Rechts-extremisten houden er ook niet bepaald een vriendelijke mening op na, maar ze mogen die mening hebben. En als je denkt dat met deze wet die meningen aan banden worden gelegd heb je het mis. Die meningen blijven bestaat alleen zulllen die niet meer openlijke worden geuit en gaan ze ondergronds wat toch gevaarlijk is aangezien ze dan onvoorspelbaar zijn.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 13:18
Verwijderd
Alsof de gevangenissen niet al vol genoeg zitten. vul die cellen liever met echte criminelen ipv met mensen die alleen maar iets zeggen. En wat gaat dat allemaal niet kosten? Daarmee wordt een heleboel belastinggeld over de balk gesmeten.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 13:21
Verwijderd
En nog iets @ Nare Man: Toen Theo vermoord was was jij het en met jou je mede-autochtonen die Panisch herrie stonden te maken op de Dam en te zeuren dat de "vrijheid van meningsuiting" vermoord is. Kom hier dus geen verwijten maken aan het adres van anderen zonder eerst in de spiegel te kijken.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 13:25
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ik vind de topictitel suggestief.

En Rick is nog steeds een gillende keukenmeid.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 13:26
CobraKing
CobraKing is offline
De reacties in het Tiswah topic:

nare man
Goed idee, er was in Nederland toch al geen vrijheid van meningsuiting. Ook heel charmant gedaan door onze grote CDA-vriend met het uitgestreken doodgraversgezicht, onder het mom van 'het bewaren van de vrede tussen bevolkingsgroepen' stukje bij beetje mensen de mond snoeren. Go christendemocratie

Rollo Tomasi
Ik weet niet of ik hierom moet lachen of huilen.

Rollo Tomasi
nare man schreef op 28-07-2005 @ 13:48 :
Ook heel charmant gedaan door onze grote CDA-vriend met het uitgestreken doodgraversgezicht

Ja, als er iets is dat inbreuk maakt op mijn grondwettelijke vrijheden is het Donners uitstraling wel.

CobraKing
nare man schreef op 28-07-2005 @ 13:48 :
Goed idee, er was in Nederland toch al geen vrijheid van meningsuiting.
Tja de 'goeden' lijden eronder..
Maar veel van die mensen hebben laten zien niet met hun vrijheid om te kunnen gaan en dan ben ik wel voor deze wet. Misschien is 1 jaar celstraf wel wat overdreven maar wel terecht voor de mensen die misbruik maken van "grondwettelijke vrijheden ten koste van anderen grondwettelijke vrijheden ten koste van anderen" zoals Donner het zo mooi verwoordt

Verder ben ik het ook niet eens met de topictitel: je belandt echt niet in de cel om je mening..
Oud 28-07-2005, 13:31
Boebsie
Boebsie is offline
Ik vind als jij mensen werft voor de jihad, je mensen aanzet tot geweld. Volgens mij is dat een misdrijf.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 13:34
Boebsie
Boebsie is offline
Maar moet wel zeggen, dat dit (wetsvoorstel) natuurlijk geld voor alle mensen, en niet specifiek imams.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 13:39
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 28-07-2005 @ 14:21 :
En nog iets @ Nare Man: Toen Theo vermoord was was jij het en met jou je mede-autochtonen die Panisch herrie stonden te maken op de Dam en te zeuren dat de "vrijheid van meningsuiting" vermoord is. Kom hier dus geen verwijten maken aan het adres van anderen zonder eerst in de spiegel te kijken.
Haha, je hebt z'n posts uit die tijd dus niet gelezen.
Oud 28-07-2005, 13:46
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
CobraKing schreef op 28-07-2005 @ 14:26 :
De reacties in het Tiswah topic:

Misschien is 1 jaar celstraf wel wat overdreven maar wel terecht voor de mensen die misbruik maken van "grondwettelijke vrijheden ten koste van anderen grondwettelijke vrijheden ten koste van anderen" zoals Donner het zo mooi verwoordt
Ja, het is wel duidelijk dat Donner van rechtsfilosofie weinig kaas gegeten heeft. Je kunt niet iemands rechten schenden door middel van woorden.

Citaat:
CobraKing schreef op 28-07-2005 @ 14:09 :
Maar wat die 60-jarige doet is beledigend voor de moslims en ik weet wel zeker dat die man het bewust doet. Hij scheert alle moslims ook over een kam.
Nou, wat een ramp. Daar hoef je echt niet voor te worden vervolgd.
Oud 28-07-2005, 13:50
CobraKing
CobraKing is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 28-07-2005 @ 14:46 :
Ja, het is wel duidelijk dat Donner van rechtsfilosofie weinig kaas gegeten heeft. Je kunt niet iemands rechten schenden door middel van woorden.

Nou, wat een ramp. Daar hoef je echt niet voor te worden vervolgd.
Als er niets tegen wordt gedaan dan nemen de mensen het recht in eigen handen en daar ben ik banger voor dan dat een of ander gek wordt vervolgd of niet.
Oud 28-07-2005, 13:53
Verwijderd
Tussen iets zeggen en iets doen zit een groot verschil. Als mensen al gestraft worden omdat ze iets zeggen, dan is dat de omgekeerde wereld hier in Nederland.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 13:54
Verwijderd
Citaat:
Boebsie schreef op 28-07-2005 @ 14:31 :
Ik vind als jij mensen werft voor de jihad, je mensen aanzet tot geweld. Volgens mij is dat een misdrijf.
En Rechts-extremisten die mensen werven voor haat en geweld jegens andere mensen is niet strafbaar?
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 13:55
Verwijderd
Citaat:
Boebsie schreef op 28-07-2005 @ 14:34 :
Maar moet wel zeggen, dat dit (wetsvoorstel) natuurlijk geld voor alle mensen, en niet specifiek imams.
En toch zal er met twee maten gemeten worden. rechts-extremisten zullen met rust gelaten worden terwijl moslims om het minste of geringste wat ze zeggen de cel in gaan.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 13:55
Levitating Nun
Citaat:
Rick Steiner schreef op 28-07-2005 @ 14:55 :
En toch zal er met twee maten gemeten worden. rechts-extremisten zullen met rust gelaten worden terwijl moslims om het minste of geringste wat ze zeggen de cel in gaan.
Hoe de fuck denk je dat NU al te weten?
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 13:57
Verwijderd
Citaat:
Rick Steiner schreef op 28-07-2005 @ 14:53 :
Tussen iets zeggen en iets doen zit een groot verschil. Als mensen al gestraft worden omdat ze iets zeggen, dan is dat de omgekeerde wereld hier in Nederland.
Het probleem is dat sommigen er niet tegenkunnen als ze met woorden worden beledigd en dan met daden wraak nemen. Dus om te pogen dat te voorkomen wordt het met woorden beledigen ook strafbaar.
Met citaat reageren
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-07-2005 @ 14:07 :
Theo van G. werd niet op zeer toepasselijke wijze als een geit geslacht vanwege zijn mening maar vanwege zijn aanhoudende kwetsende beledigingen. Ook een fundamentele verschil.
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 28-07-2005 @ 14:55 :
Weet je toch, allochtonen zijn altijd meteen schuldig, maakt niet uit of ze wat doen of niet.
Met citaat reageren
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
idd?
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 13:58
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
De terreurwetgevingen zijn gebaseerd op moslims. Of wil je dat ontkennen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-07-2005, 14:00
Levitating Nun
Citaat:
Mujahideen schreef op 28-07-2005 @ 14:58 :
Naar aanleiding van problemen met radicale moslims, ja. Maar dat wil niet zeggen dat ze alleen voor hen gelden, of wel soms?
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 14:01
Levitating Nun
Citaat:
Mujahideen schreef op 28-07-2005 @ 14:57 :
Theo van G. (...)
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 14:03
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
CobraKing schreef op 28-07-2005 @ 14:50 :
Als er niets tegen wordt gedaan dan nemen de mensen het recht in eigen handen en daar ben ik banger voor dan dat een of ander gek wordt vervolgd of niet.
Ik vind het beschermen van een grondrecht toch wat belangrijker. Mensen die met geweld dreigen hun zin geven lijkt me echt geen geslaagd plan.
Citaat:
Rick Steiner schreef op 28-07-2005 @ 14:55 :
Ja, ik was bijna vergeten dat slechts moslims zich hieraan schuldig maken.
Oud 28-07-2005, 14:03
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 28-07-2005 @ 14:58 :
ja, want stiekem wil de regering alle moslims het land uit hebben.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 14:04
Verwijderd
Citaat:
Kijk maar hoe er nu al wordt geoordeeld op dat soort situaties. En dan is die wet er nog niet eens.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 14:04
Verwijderd
Het is vast een Joods complot.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 14:05
Levitating Nun
Citaat:
Rick Steiner schreef op 28-07-2005 @ 15:04 :
Kijk maar hoe er nu al wordt geoordeeld op dat soort situaties. En dan is die wet er nog niet eens.
Daar heb ik geen boodschap aan. Je bent zo suggestief als de neten.
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 28-07-2005 @ 15:03 :
Ik vind het beschermen van een grondrecht toch wat belangrijker. Mensen die met geweld dreigen hun zin geven lijkt me echt geen geslaagd plan.Ja, ik was bijna vergeten dat slechts moslims zich hieraan schuldig maken.
Moslims worden bij voorbaat al voor slecht aangezien. Al doen ze hun best om het tegendeel te bewijzen.
Met citaat reageren
Levitating Nun
Citaat:
Blackwater_park schreef op 28-07-2005 @ 15:04 :
Japans.
Met citaat reageren
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Ben je paranoïde, jongen?
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 14:06
Verwijderd
Citaat:
Nee, het is een atheistisch complot tegenover religie en met name de islam
Met citaat reageren
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 28-07-2005 @ 15:05 :
Moslims worden bij voorbaat al voor slecht aangezien. Al doen ze hun best om het tegendeel te bewijzen.
Rick, kom op. Niet teveel aanstellen.
Met citaat reageren
Levitating Nun
Citaat:
(...) Al doen ze hun best om het tegendeel te bewijzen.
Je kunt niet alle blanke autochtonen verantwoordelijk houden voor een stel mongoolse boeren.
Net zo min dat opgaat voor andere situaties.
Met citaat reageren
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 28-07-2005 @ 15:06 :
Nee, het is een atheistisch complot tegenover religie
en zo hoort het ook, mensen moeten maar eens volwassen worden en inzien dat ze allemaal in sprookjesboeken lezen
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 14:09
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 28-07-2005 @ 15:06 :
en zo hoort het ook, mensen moeten maar eens volwassen worden en inzien dat ze allemaal in sprookjesboeken lezen
Tja, als jij op die toer wilt gaan dan kun je er vanuit gaan dat er meer aanslagen zullen volgen.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 14:10
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 28-07-2005 @ 15:09 :
Tja, als jij op die toer wilt gaan dan kun je er vanuit gaan dat er meer aanslagen zullen volgen.
ik geef mijn mening
en dan plegen ze maar aanslagen, boeiend, dan hoop ik dat ze vanuit die 'mooie' hemel zien wat ze allemaal missen nu ze dood zijn.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 14:10
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 28-07-2005 @ 15:06 :
Je kunt niet alle blanke autochtonen verantwoordelijk houden voor een stel mongoolse boeren.
Net zo min dat opgaat voor andere situaties.
Ooh! Daar zeg je me wat! "je kunt niet alle autochtonen verantwoordelijk houden voor een stel mongoolse boeren"

Doe dat aub dan ook in het omgekeerde geval? Wanneer een allochtoon iets doet, niet meteen alle allochtonen er verantwopordelijk voor houden ?
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 14:11
Levitating Nun
Citaat:
Rick Steiner schreef op 28-07-2005 @ 15:10 :
Ooh! Daar zeg je me wat! "je kunt niet alle autochtonen verantwoordelijk houden voor een stel mongoolse boeren"

Doe dat aub dan ook in het omgekeerde geval? Wanneer een allochtoon iets doet, niet meteen alle allochtonen er verantwopordelijk voor houden ?
Citaat:
Levitating Nun schreef op 28-07-2005 @ 15:06 :
(...)Net zo min dat opgaat voor andere situaties.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 14:12
Verwijderd
Citaat:
Blackwater_park schreef op 28-07-2005 @ 14:57 :
Het probleem is dat sommigen er niet tegenkunnen als ze met woorden worden beledigd en dan met daden wraak nemen. Dus om te pogen dat te voorkomen wordt het met woorden beledigen ook strafbaar.
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 28-07-2005 @ 15:06 :
Volgens die wet zou je nu 1 jaar achter de tralies moeten.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 14:13
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 28-07-2005 @ 15:10 :
ik geef mijn mening
en dan plegen ze maar aanslagen, boeiend, dan hoop ik dat ze vanuit die 'mooie' hemel zien wat ze allemaal missen nu ze dood zijn.
Kun je ook nog de fundamenten van je mening geven?
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 14:15
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Nee, dat maak jij ervan.
Oud 28-07-2005, 14:16
Verwijderd
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 28-07-2005 @ 15:15 :
Nee, dat maak jij ervan.
nee,dat ervaar ik.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 14:18
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 28-07-2005 @ 15:16 :
nee,dat ervaar ik.
leuk he, het slachtoffer rol
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 14:18
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 28-07-2005 @ 15:16 :
nee,dat ervaar ik.
Je bent opgepakt wegens zaaien van haat of iets dergelijks en toen vertelde de politie dat ze dat eigenlijk alleen bij moslims deden?
Oud 28-07-2005, 14:20
Levitating Nun
Hey, Rick&Mujahideen, een gerichte vraag: waarom stellen de moslims die ik persoonlijk ken zich af waarom zoveel mede-moslims zich zo aanstellen? Dat je moet werken voor erkenning (zoals iedereen) en dat het gezeur beter achterwege gelaten moet worden?

Hebben ze twee gezichten/maskers? Zijn ze geen vroom moslim? Zijn ze teveel verwesterd? What?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten