Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-07-2005, 21:14
Gatara
Gatara is offline
Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die creatief bezig zijn met doodeenvoudige materialen als kurk, wasknijpers, afgerolde wc-rollen, lege plastic flessen en dergelijke. Zoja, wat doe je ermee? Misschien is het ook leuk om een foto ervan on-line te zetten
Oud 24-07-2005, 21:49
rodina
rodina is offline
Moet voor school vaak dingen maken van afvalmaterialen.. Dus dat soort dingen.. Wel koele dingen mee gemaakt, oude fietsvelgen met autospiegels, stukken stof verhard dat soort dingen
Oud 24-07-2005, 22:19
0fd1ba6bef258b3
0fd1ba6bef258b3 is offline
Citaat:
Gatara schreef op 24-07-2005 @ 22:14 :
Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die creatief bezig zijn met doodeenvoudige materialen als kurk, wasknijpers, afgerolde wc-rollen, lege plastic flessen en dergelijke. Zoja, wat doe je ermee? Misschien is het ook leuk om een foto ervan on-line te zetten
Is je vraag een knipoog naar heb corresponderende VPRO-programma?
Oud 24-07-2005, 23:07
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
0fd1ba6bef258b3 schreef op 24-07-2005 @ 23:19 :
Is je vraag een knipoog naar heb corresponderende VPRO-programma?
ja, en ik zat mezelf net te vervelen met een wasknijper dat nu een draak geworden is
Oud 25-07-2005, 07:04
Verwijderd
Toen ik nog op de PABO zat moest ik voor school vrij regelmatig met kosteloos materiaal dingen maken... Van rest hout een schip (of iig, dat was mijn onderwerp) en een masker, van karton een schip (of iig, dat was ook hier weer mijn onderwerp), van 'afval' een figuur uit een sprookje, van spullen uit elektrische apparaten een 'robot', enz. Dat masker, dat sprookjesfiguur en die 'robot' heb ik weggegooid, van die schepen moet ik ergens nog wel foto's hebben, als ik ze vind zal ik ze wel posten.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2005, 11:56
Flower_4_u
Flower_4_u is offline
Mijn papa heeft ooit eens met zijn leerlingen Beeldhouwen grote kurksculpturen gemaakt en ze dan laten drijven op één of andere vijver in Antwerpen. Daar gingen wel jaren van verzamelen aan vooraf, want er kropen echt wel duizenden kurken in die dingen . Geslaagd resultaat, vond ik.
Oud 25-07-2005, 12:06
brinta
brinta is offline
Ik moet wat meer met kosteloze materialen gaan werken, besteed nu veel te veel geld aan materiaal Ik heb heel lang in een kinderatelier gewerkt met goedkope/ kosteloze materialen en dat was ik een beetje zat...wilde alles nu juist nieuw nieuw nieuw.

Hier staan wat fotootjes:
http://www.student.hro.nl/0750299/we...erk.blok4.html

Ik heb het bed plus lattenbodem, hout voor hemel, speciale schroeven, scharnieren, 20 waterpistolen, 4 luchtbedden,douchegordijnen, parasol plus voet, kadopapier, maskers, vilt etc etcallemaal nieuw gekocht...sta nu nog in de min Maar wel A's gehaald
Met citaat reageren
Oud 25-07-2005, 12:22
Flower_4_u
Flower_4_u is offline
Citaat:
brinta schreef op 25-07-2005 @ 13:06 :
Ik moet wat meer met kosteloze materialen gaan werken, besteed nu veel te veel geld aan materiaal Ik heb heel lang in een kinderatelier gewerkt met goedkope/ kosteloze materialen en dat was ik een beetje zat...wilde alles nu juist nieuw nieuw nieuw.

Hier staan wat fotootjes:
http://www.student.hro.nl/0750299/we...erk.blok4.html

Ik heb het bed plus lattenbodem, hout voor hemel, speciale schroeven, scharnieren, 20 waterpistolen, 4 luchtbedden,douchegordijnen, parasol plus voet, kadopapier, maskers, vilt etc etcallemaal nieuw gekocht...sta nu nog in de min Maar wel A's gehaald
Is er mogelijkheid om die foto's groter te zien? Want nu zie ik er eigenlijk niet veel van en die waterpistolen enzo maken me uiterst nieuwsgierig!
Oud 25-07-2005, 12:45
brinta
brinta is offline
Citaat:
Flower_4_u schreef op 25-07-2005 @ 13:22 :
Is er mogelijkheid om die foto's groter te zien? Want nu zie ik er eigenlijk niet veel van en die waterpistolen enzo maken me uiterst nieuwsgierig!
ik hotmail ze naar je.

ben een beetje digibeet dus grotere foto's kan ik hier niet plaatsen
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 19:51
analese
analese is offline
wat grappig...
ik zag gister voor het eerst in mn leven een
dvd met de titel: creatief met kurk...hehe
Oud 26-07-2005, 21:01
Sawna
Sawna is offline
Ik heb mijn profielwerkstuk gemaakt op twee borden met een totale grootte van 2 bij 1 meter, waarop ik geschilderd heb, hout, boekenruggen, spijkers, bouten, touw, knijpers, ijzeren draadjes, ijzeren staafjes en dun hout gebruikt heb.

Er was een 15 minuten durende dvd van gemaakt die vervolgens op de diploma uitreiking werd getoond, waar ik niets vanaf wist, terwijl iedereen aan het klappen was en de directeur en de leraar verkondigden dat ze nog nooit een 10 hebben gegeven voor een examen schilderen/tekenen. Zo_beschamend.
Oud 26-07-2005, 21:05
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Sawna schreef op 26-07-2005 @ 22:01 :
Ik heb mijn profielwerkstuk gemaakt op twee borden met een totale grootte van 2 bij 1 meter, waarop ik geschilderd heb, hout, boekenruggen, spijkers, bouten, touw, knijpers, ijzeren draadjes, ijzeren staafjes en dun hout gebruikt heb.

Er was een 15 minuten durende dvd van gemaakt die vervolgens op de diploma uitreiking werd getoond, waar ik niets vanaf wist, terwijl iedereen aan het klappen was en de directeur en de leraar verkondigden dat ze nog nooit een 10 hebben gegeven voor een examen schilderen/tekenen. Zo_beschamend.
Foto foto foto! En je zou juist trots moeten zijn.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 15:42
Verwijderd
ik bouw huisjes van gebruikte lucifers, maar eigenlijk is dat niet echt kunst maar gewoon knutselen. De huisjes hebben niets bijzonders en het is ook niet m'n eigen idee .
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 20:43
Myuki
Myuki is offline
Ik maak in de winter kaarsjes van mandarijntjes
Oud 29-07-2005, 21:06
Roos
Roos is offline
Citaat:
Myuki schreef op 27-07-2005 @ 21:43 :
Ik maak in de winter kaarsjes van mandarijntjes
Hoe doe je dat?
Oud 29-07-2005, 21:42
Boas
Boas is offline
Altijd van je af snijden!
Oud 29-07-2005, 23:43
Sawna
Sawna is offline
Citaat:
Sketch schreef op 26-07-2005 @ 22:05 :
Foto foto foto! En je zou juist trots moeten zijn.
Ik heb alleen een 15 minuten durende dvd Ik kan ook geen foto maken want ik heb hem op school gelaten, hij is te groot om mee te nemen of ooit ergens neer te leggen.
Oud 30-07-2005, 00:20
Vice
Vice is offline
Citaat:
analese schreef op 26-07-2005 @ 20:51 :
wat grappig...
ik zag gister voor het eerst in mn leven een
dvd met de titel: creatief met kurk...hehe
Heb je hem gekocht? Het is een aanrader.

Citaat:
Boas schreef op 29-07-2005 @ 22:42 :
Altijd van je af snijden!
Oud 31-07-2005, 12:33
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Sawna schreef op 30-07-2005 @ 00:43 :
Ik heb alleen een 15 minuten durende dvd Ik kan ook geen foto maken want ik heb hem op school gelaten, hij is te groot om mee te nemen of ooit ergens neer te leggen.
Dan upload je die dvd.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2005, 19:20
Myuki
Myuki is offline
Citaat:
Roos schreef op 29-07-2005 @ 22:06 :
Hoe doe je dat?
Je snijdt voorzichtig /\/\/\/\/\ op zo'n manier de schil open... dwars-over.

dan haal je voorzichtig draaiend t vruchtvlees eruit. Je hebt dan zo'n wit steeltje in de mandarijn. Daar druppel je was over, die je later aansteekt.

Eerst moet je een sterretje (of wat je wil) uit de bovenkant van t lampionnetje snijden, anders vliegt t in de fik.

snapévou?
Reageren

Regels voor berichten