Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-08-2005, 15:58
*9-puma-9*
*9-puma-9* is offline
Ik had gewoon ff een vraagje: Is het mogelijk als je hier in nederland op het gymnasium zit om naar een hele goede school in Amerika te gaan (Harvard/Yale/Princeton, kan dat?)

Alvast bedankt voor jullie reacties

Laatst gewijzigd op 08-08-2005 om 16:18.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-08-2005, 15:59
Verwijderd
Dat wordt dokken
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 16:02
Verwijderd
Als je (heel) veel geld hebt kan het misschien wel.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 16:03
Verwijderd
Cost of Attendance for 2005-2006
Tuition $28,752
Health Services Fee $1,370
Student Services Fee $1,975
Room $5,148
Board $4,430
Subtotal
$41,675
Estimated Personal Expenses $2,675
Total Budget $44,350

Van http://www.admissions.college.harvar...ial_aid/costs/ over de toelatingscriteria voor Harvard-studenten, staat ook veel over internationale toelatingen.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 16:13
*9-puma-9*
*9-puma-9* is offline
idd vrij prijzig (zacht uigedrukt), maar wat voor cijfer moet je gemiddeld staan? 8 of 9? En kan je ook een informatiepakket krijgen? zoja weet iem. waar?

Laatst gewijzigd op 08-08-2005 om 16:17.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 16:19
Jades
Jades is offline
Harvard is waarschijnlijk te hoog gegrepen, toevallig ken ik iemand die daar heen is geweest en Engels + Journalistiek heeft gedaan. Ze (Amerikaanse) vertelde dat je talloze papieren moet invullen, letters of recommendation moet zien te verzamelen van betrouwbare bronnen (worden ook geverifieerd) en een hele zooi buitenschoolse activiteiten op je CV moet hebben staan. Ze had het over iets van 7% van de mensen die een application procedure goed doorloopt ook maar daadwerkelijk wordt toegelaten. En niet de minste mensen zullen proberen binnen te komen bij Harvard.

Persoonlijk zou ik eens kijken bij een state college. California bijvoorbeeld staat goed aangeschreven en is een stuk goedkoper.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 16:24
*9-puma-9*
*9-puma-9* is offline
Ja ik heb me er nog niet heeeel erg in verdiept, maar ik wilde ook informatiepakketten aanvragen. Maar ik wilde eerst weten of het eigenlijk wel mogelijk is. Maar sorry hoor, misschien klink ik niu een beetje dom, maar kun je misschien zeggen wat een State college precies inhoudt?
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 16:24
Verwijderd
Citaat:
*9-puma-9* schreef op 08-08-2005 @ 17:13 :
idd vrij prijzig (zacht uigedrukt), maar wat voor cijfer moet je gemiddeld staan? 8 of 9? En kan je ook een informatiepakket krijgen? zoja weet iem. waar?
Staat allemaal op die site. Als je naar Harvard wilt moet je toch tenminste wel zelf in staat zijn dat van die site af te halen, want ze zoeken leiders, geen volgers. De site vermeldt overigens heel diplomatiek dat er niet te sterk naar cijfers wordt gekeken, maar dat feitelijk iedereen die wordt toegelaten tot Harvard wel bij de beste tien procent van zijn of haar klas hoorde, dus dat zegt wel iets

Het is ambitieus om binnen te willen komen en ik zou het niet op voorhand uitsluiten, maar zoals Jades al zegt zijn het niet de minsten. Je moet een lange lijst hebben van belangwekkende nevenactiviteiten: een buitenlandse reis of stage, veel bestuurservaring, enorme ambitie, veel referenties en aanbevelingen en een echte winnaarsmentaliteit hebben en (belangrijker) uitstralen. Dus of het mogelijk is, dat moet je zelf bepalen als je hoort wat voor eisen er gesteld worden en hoeveel geld het kost

State is trouwens gewoon door de overheid gefinancierd. Daarom is Harvard ook zo duur: het is particulier, dus de bedrijfskosten drukken vrijwel direct op de (ouders van de) studenten.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 16:25
*9-puma-9*
*9-puma-9* is offline
hmm als ik dit zo allemaal hoor, dan weet ik niet of ik er wel meer door wil gaan
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 16:59
Jades
Jades is offline
Laat je vooral niet ontmoedigen, er zijn genoeg alternatieven. Maar Harvard, Yale, Princeton, Columbia, UCLA e.d. zijn simpelweg top scholen in de wereld en zijn dus moeilijk binnen te komen. Daar komt in Amerika ook nog eens het competitieve effect bij. Informatiepakketten aanvragen brengt je niets verder dan wat er op Internet zal staan. Harvard handelt bijvoorbeeld de MBA applications al volledig via Internet af. Vergeet ook niet dat je vaak via een Nederlandse universiteit (als je bij de top van je klas zit) vrij voordelig een jaar naar Amerika kunt. Persoonlijk zou ik dat ook als eerste opstapje gebruiken om een eventuele studie voort te zetten in Amerika.

Heb je al een idee welke studie je zou willen gaan doen (in Nederland of daarbuiten)?
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 17:16
*9-puma-9*
*9-puma-9* is offline
ik weet het nog niet precies, maar ik heb dan ook nog een jaar. Maar in ieder geval de technische kant op, er zijn zoveel studies. Ja ik heb ook gelezen dat je hier bachelor kunt halen en dan naar Amerika om je master-diploma te halen. Maar ik kijk nog wel ff rond
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 17:23
Verwijderd
Een jaar voor je klaar bent met je vwo?

Ik denk dat je, als je naar Amerika wilt, wel vroeg moet beginnen met inschrijven ed, volgens mij werkt het daar met aanmelden heel anders dan in Nederland.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 17:32
*9-puma-9*
*9-puma-9* is offline
ja idd, maar moet je je dan nu al inschrijven als je naar amerika wilt
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 17:42
Verwijderd
Citaat:
*9-puma-9* schreef op 08-08-2005 @ 18:32 :
ja idd, maar moet je je dan nu al inschrijven als je naar amerika wilt
Ik weet niet of het nu al moet, maar ik denk wel tijdens je laatste jaar en misschien al wel in het begin/halverwege daarvan...maar dat zal vast ook op de site staan.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 18:20
*9-puma-9*
*9-puma-9* is offline
ja t staat er heb al ff gekeken, maar iig bedankt voor al jullie reacties!!
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 19:31
Gothic
Gothic is offline
wij hadden een amerikaans meisje op het gymnsium. Ze stond een 9 gemiddeld, was de beste van de school en van ons jaar. Ze is niet toegelaten tot Harvard. Als er iemand als 'buitenlander' voldeed aan alles, was zij het wel. Ze was zelfs Amerikaanse en toch niet toegelaten. Het lijkt me voor niet-Amerikaan nog veel moeilijker, dan niet onmogelijk, of je moet de lotto hebben gewonnen, maar zelfs daar heb je niets aan als je niet wordt toegelaten...
Oud 08-08-2005, 19:39
Li
Li is offline
Misschien kun je in aanmerking komen voor een beurs? (athletes team of vanwege nevenactiviteiten?)
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 20:01
El Kim
El Kim is offline
Probeer anders Oxford of Cambridge, iets minder duur, ook zeer hoog aangeschreven en het is wat dichterbij. En volgens mij is het ook iets makkelijker om er binnen te komen.
Reageren

Regels voor berichten