Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-08-2005, 07:09
Experium
Experium is offline
Mensen. ik heb zover ik weet ADHD. alle symptomen komen overeen..

Nu weet ik waarom:
ik het gemiddeld nooit langer dan drie maanden bij één baas uithoud; een baas het gemiddeld nooit langer dan drie maanden met mij uithoudt; waarom ik nooit meer "leuke" baantjes moet accepteren; mensen vaak zo dom vind; zo weinig vrienden heb; liever geen 30 zenders op m´n televisie installeer; geen krantenabonnement wil en waarschijnlijk nooit gevraagd zal worden voor een gastcollege op de faculteit communicatiewetenschappen...

hier alles heb ik last van. .

ADHD, een aantal veelvoorkomende symptomen:
problemen met organiseren, problemen met dingen opstarten, zaken uitstellen, veel dingen tegelijk doen, snel verveeld in baan of relatie, snel afgeleid, creatief, problemen met procedures en vaste patronen, neiging tot verslaving, chronische problemen met gevoel van eigenwaarde, lage frustratiedrempel, stemmingswisselingen, depressie (bij beëindigen relatie of project), onnauwkeurige zelfwaarneming, zéér dominant in gesprekken, moeite met luisteren, snel afdwalen terwijl een ander praat, dagdromen,

en vooral:

problemen met het geheugen: dingen wegleggen en na een halve minuut vergeten zijn waar je het gelaten hebt, opstaan, de kamer uitlopen, met de deur van de koelkast in je handen staan en je realiseren dat je eigenlijk naar het toilet wilde...
Slecht in het onthouden van namen of gebeurtenissen.

nu zit het zo. ik ben zo'n 7 jaar geleden getest op ADHD en dat kwam dus positief uit.. dus ik had ADHD. maar omdait ik dit weigerde te geloven.. was ik na 2 maanden gestopt met Ritalin. nu wil ik me opnieuw laten testen. omdat ik het toch te erg vind worden dit. maar waar kan ik dit het beste laten doen? gewoon een afspraak maken met de huisarts?

maar het vage is.. ik heb alle symptomen.. maar ben absoluut niet meer hyperactief...

ik vroeg me af. moet ik opnieuw getest worden om Ritalin te krijgen dan? want dat wil ik weer gaan proberen..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-08-2005, 08:52
Verwijderd
Of je opnieuw getest moet worden zou je even moeten overleggen met je huisarts, net als dat je nogmaals getest wilt worden (waarom eigenlijk?), langs je huisarts daar zal je toch moeten om de Ritalin te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 12:06
Verwijderd
als je alle symptomen hebt maar niet hyperactief bent, heb je dan niet gewoon ADD? Dat is hetzelfde maar dan zonder de hyperactiviteit Maargoed, daar zal een arts over moeten beslissen. Veel mensen met ADHD zijn niet meer echt hyperactief als ze ouder zijn, omdat ze weten wanneer ze zich in moeten houden.

Gewoon een afspraak maken met je huisarts verder, die wijst je wel door naar de instelling die je gaat testen. Ik weet niet of een nieuwe test nodig is, maar je huisarts weet dat wel.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 16:31
duff-mckagan
duff-mckagan is offline
ik heb zown jongen in de klas met adhd.
en elke keer als je wat verkeerd zegt gaat hij met stoelen gooien of loopt de klas woedend uit om vervolgens in de aula boos te zitten wezen.
Oud 15-08-2005, 17:17
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
De H in adhd staat juist voor hyperactief. Al eens info over ADD gezocht?
Oud 15-08-2005, 17:19
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Misschien is je hyperactiviteit naar binnen geslagen.
Oud 15-08-2005, 22:21
jimmeken
jimmeken is offline
och,ik heb ook veel van die dingen voor...behalve dan dat frigo-wc gedoe das allemaal niks heb ook test moeten ondergaan toen ik klein was...alles was dik in orde...ma ik kan me wel vinde in die 'problemen' van u
Oud 16-08-2005, 11:12
Fog
Fog is offline
ik was vroeger ook hyperactief en nu alleen nog vanbinnen, heb add

en je moet gewoon naar je huisarts gaan en je verhaal vertellen, die kan je doorverwijzen...je hebt een recept van een psychiater nodig om ritalin te halen dus ik denk dat je daar eerst heen moet om te kijken of het wel iets voor jou is...
Oud 17-08-2005, 02:50
Fatal-Mind
Fatal-Mind is offline
ik heb ook ADD..
Daarbij zit de hyperactiviteit in je hoofd (jeeej )

Ik heb nooit Ritalin gehad, maar een ander middel ik ben de naam even kwijt, ik heb dat middel gekregen en daarbij ook therapie gehad en daardoor kan ik nu veel beter omgaan met de energie die ik in mijn hoofd heb ik kan me beter concentreren op dingen die echt moeten.

Vergeetachtig ben ik nog steeds en dat zal ook nooit overgaan jammergenoeg.

Maar Ritalin of andere medicatie is allen verkrijgbaar na een gesprek met je huisarst een psycholoog of dergelijke...
En dan krijg je een mega lang verhaal over waarom en hoe en wat en waarom je het wil gebruiken en die psycholoog bepaald dan uiteindelijk of je medicatie krijgt en zoja welke...
tenminste zo is het bij mij gegaan...

kusjeskate
Reageren

Regels voor berichten