Mensen. ik heb zover ik weet ADHD. alle symptomen komen overeen..
Nu weet ik waarom:
ik het gemiddeld nooit langer dan drie maanden bij één baas uithoud; een baas het gemiddeld nooit langer dan drie maanden met mij uithoudt; waarom ik nooit meer "leuke" baantjes moet accepteren; mensen vaak zo dom vind; zo weinig vrienden heb; liever geen 30 zenders op m´n televisie installeer; geen krantenabonnement wil en waarschijnlijk nooit gevraagd zal worden voor een gastcollege op de faculteit communicatiewetenschappen...
hier alles heb ik last van. .
ADHD, een aantal veelvoorkomende symptomen:
problemen met organiseren, problemen met dingen opstarten, zaken uitstellen, veel dingen tegelijk doen, snel verveeld in baan of relatie, snel afgeleid, creatief, problemen met procedures en vaste patronen, neiging tot verslaving, chronische problemen met gevoel van eigenwaarde, lage frustratiedrempel, stemmingswisselingen, depressie (bij beëindigen relatie of project), onnauwkeurige zelfwaarneming, zéér dominant in gesprekken, moeite met luisteren, snel afdwalen terwijl een ander praat, dagdromen,
en vooral:
problemen met het geheugen: dingen wegleggen en na een halve minuut vergeten zijn waar je het gelaten hebt, opstaan, de kamer uitlopen, met de deur van de koelkast in je handen staan en je realiseren dat je eigenlijk naar het toilet wilde...
Slecht in het onthouden van namen of gebeurtenissen.
nu zit het zo. ik ben zo'n 7 jaar geleden getest op ADHD en dat kwam dus positief uit.. dus ik had ADHD. maar omdait ik dit weigerde te geloven.. was ik na 2 maanden gestopt met Ritalin. nu wil ik me opnieuw laten testen. omdat ik het toch te erg vind worden dit. maar waar kan ik dit het beste laten doen? gewoon een afspraak maken met de huisarts?
maar het vage is.. ik heb alle symptomen.. maar ben absoluut niet meer hyperactief...
ik vroeg me af. moet ik opnieuw getest worden om Ritalin te krijgen dan? want dat wil ik weer gaan proberen..
|