![]() |
|
![]() |
vraag 1.
wat weet je van adhd? genoeg, een vage vriend heeft t vraag 2. hoe heb je de kennis die je hebt over adhd gekregen? is het je verteld, heb je het gelezen enz.? gehoord, meegemaakt en gelezen vraag 3. heb je in je directe omgeving wel eens te maken (gehad) met mensen die ADHD hebben? ja dus vraag 4. ga je anders om met mensen die adhd hebben of zou je anders met ze om gaan als je mensen met adhd kende? ja rustiger probeer me meer in te leven, vergeef rare uitspraken sneller vraag 5. weet je iets over het genezen van de ziekte adhd? ja, niet genezen meer onderdrukken met medicijnen ervaring: jongen die ik ken heeft niet alleen ADHD maar ook lichte schizofrenie, licht authistisch. Hij zit nu in een psychiatrisch ziekenhuis (gesticht noemt hij t zelf). Hij is heel druk, kan slecht relativeren, is heel erg aanhankelijk, heeft van allerlei fobieen en angsten, is heel onzeker, kan slecht tegen mensen die hij niet kent. gaat altijd heel lang over iets door. ligt ook aan al zijn andere 'afwijkingen'
|
![]() |
vraag 1.
wat weet je van adhd? - genoeg is een soort van stoornis dat te maken heeft met hyperactivteit, concentratiestoornis etc vraag 2. hoe heb je de kennis die je hebt over adhd gekregen? is het je verteld, heb je het gelezen enz.? Verteld en een foldertje gelezen vraag 3. heb je in je directe omgeving wel eens te maken (gehad) met mensen die ADHD hebben? Mn broertje heeft add, hij is niet hyperactief, dus add en niet adhd vraag 4. ga je anders om met mensen die adhd hebben of zou je anders met ze om gaan als je mensen met adhd kende? neej, meer geduld af en toe moet je wel es hebben. ALs je mn broertje roept voor het eten komt ie bijv. niet meteen, want hij is meteen vergeten dattie moet komen (soms dan) vraag 5. weet je iets over het genezen van de ziekte adhd? ehm. onderdrukken met ritalin ? ervaring: ik zei mn broertje niet als iemand vreemds want dat is hij niet hij is zoals iedereen alleen af en toe kan ie behoorlijk irri zijn net zoals andere broertjes eigenlijk. Ik vergeet altijd dattie add heeft, want hij heeft het ook niet erg ik merk wel heel vaak dat heel veel (meestal) jongetjes bijv . op kamp (ik geef zeilles) ritalin moeten hebben. want het schijnt toch steeds vaker voor te komen of in ieder geval herkend te worden [Dit bericht is aangepast door juppeltje (07-12-2001).]
||
Citaat:
|
![]() |
|
vraag 1.
wat weet je van adhd? Dat het enorm lastig is om mee om te gaan ![]() Dat er pilletjes voor zijn, maar dat die niet altijd effect hebben. En dat sommigen er in hun puberteit enigszins overheen groeien en ermee om leren gaan. vraag 2. hoe heb je de kennis die je hebt over adhd gekregen? is het je verteld, heb je het gelezen enz.? Over gelezen, gezien bij mensen die ik ken, over gehoord, enz. vraag 3. heb je in je directe omgeving wel eens te maken (gehad) met mensen die ADHD hebben? Ja, een vriend van mij (19) heeft het, en kennisje (16)... vraag 4. ga je anders om met mensen die adhd hebben of zou je anders met ze om gaan als je mensen met adhd kende? Neej ik ga er niet anders mee om, ook al weet ik van 1 iemand wel dat hij soms aggressief kan worden. Als hij dus opgefokt wordt ergens van slepen we 'm naar buiten (op school en in de kroeg bijv) om ff af te koelen. vraag 5. weet je iets over het genezen van de ziekte adhd? Ik weet dat er pilletjes voor zijn (ben alleen de naam kwijt) en dat het dus vaak na de puberteit verminderd... verder niet... Cat |
![]() |
|
![]() |
1)ADHD is niet echt een ziekte maar een aandoening en het houd in dat ze overactief gedrag tonen. Je moet die mensen tot zover het kan hun gang laten gaan en raar gedrag niet gelijk afkeuren. Hou ze bezig met activiteiten zodat ze hun energie kwijt kunnen raken.
2)Ik heb een oppaskindje van 7 jaar die dat hebt dus weet ik het 1 en ander wel van en ik volg de opleiding SCW die daar ook een klein beetje op in gaan maar SPW gaat daar dieper op in 3)zoals ik al zei heeft mijn oppaskind het. het broertje van mijn beste vriendin heeft het, een oude vriend van me heeft het 4) Je gaat altijd wel anders met ze om omdat die mensen een ander gedrag tonen dan de normale mensen maar je moet ze wel respecteren en in hun waarde laten want het blijven toch mensen en als je die mensen laat weten dat je ze begrijpt en begrip toont en natuurlijk geduld voor ze hebt dan zijn het hartstikke lieve mensen alleen een beetje vermoeiend. 5) je kan medicijnen voor ADHD halen maar ik weet de naam niet meer ervan (sorry) maar wat je heel erg bij jongeren ziet is dat ze gaan blowen, want van de effecten van wiet word je rustig van en relaxed Ik wil later heel graag met dat soort kinderen gaan werken en activiteiten voor ze organiseren, want heel vaak voelen mensen met HDAD zich niet begrepen door anderen en 9 van de 10 keer is dat ook zo. Ik hoop dat je er iets aan had maar nu een vraag voor jou wil je me laten weten hoe het is gegaan. |
![]() |
|
Verwijderd
|
vraag 1.
Voldoende. vraag 2. Dingen over gelezent, tv programma's er over gekeken, paar dingen van school, mensen die het hebben. vraag 3. Ja, kinderen uit de klas. vraag 4. 'k zou niet weten waarom. Misschien af en toe een beetje meer rekening met ze houden, maar niet te veel, krijg je van dat 'agossie' gedoe, en daar heb ik een hekel aan. Je weet waardoor ze bepaalde dingen doen, dat is wel handig, ik denk dat ik daardoor soms begrijpelijker zou reageren op dat soort dingen bij mensen met ADHD dan met mensen zonder. vraag 5. Er zijn pillen voor (Ritalin), maar die helpen niet altijd en hebben bij sommige mensen verveelde en/of lastige bijwerkingen. |
![]() |
|
Iedereen onwijs bedankt voor de reacties. Ik heb onverwachts wat uren vrij gehad en in die tijd ben ik alvast een stuk gaan schrijven. Ik heb jullie reacties er in verwerkt en ik kon er heel veel mee!
Bedankt dus. Meer reacties heb ik niet meer nodig, want het bleek (totaal onverwachts) eigenlijk heel snel te gaan. Nogmaals erg bedankt!
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[BIO] Enquete invullen! Esmee1999 | 1 | 08-02-2017 19:26 | |
Lichaam & Gezondheid |
Enquête: Methylfenidaaygebruik bij ADHD alAhmad | 2 | 26-11-2016 08:31 | |
Psychologie |
Relatie tussen ADHD en voeding Marije_96 | 4 | 21-12-2013 23:17 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |