Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-06-2005, 03:51
Verwijderd
sinds een aantal maanden heb ik extreme angsten om te slapen, ik kan het alleen nog rustig als ik met anderen om me heen slaap (bijvoorbeeld mijn vriend).
zelfs met licht aan ben ik bang

Mede door nachtmerries en vreemde ervaringen, voelen dat er iets is.
Mijn nachtmerries zijn ook echt afschuwelijk, ik heb steeds de gevoelens dat ik wakker ben, in mijn dromen word ook altijd de link gelegd met geesten.

vannacht had ik ook een zeer vreemde ervaring, ik was wakker, probeerde te slapen, en ineens had ik het gevoel dat ik werd overgenomen door iets, ik begon te trillen en echt hevig te shaken, ik had geen gevoel nergens meer in, had wijdopengesperde ogen.. en toen was het weg

Ik ben echt heel bang door die ervaring en nu kan ik echt helemaal niet meer slapen

Herkennen mensen zo'n gelijk soortig probleem?
wat kan ik ertegen doen?

Door middel van foto's weet ik zeker dat er geesten in mijn huis zitten (veel orbs aangetroffen, zelfs 1 in de vorm van een gezicht)
Advertentie
Oud 17-06-2005, 09:38
JCG
JCG is offline
Citaat:
electropyri schreef op 17-06-2005 @ 04:51 :
sinds een aantal maanden heb ik extreme angsten om te slapen, ik kan het alleen nog rustig als ik met anderen om me heen slaap (bijvoorbeeld mijn vriend).
zelfs met licht aan ben ik bang

Mede door nachtmerries en vreemde ervaringen, voelen dat er iets is.
Mijn nachtmerries zijn ook echt afschuwelijk, ik heb steeds de gevoelens dat ik wakker ben, in mijn dromen word ook altijd de link gelegd met geesten.

vannacht had ik ook een zeer vreemde ervaring, ik was wakker, probeerde te slapen, en ineens had ik het gevoel dat ik werd overgenomen door iets, ik begon te trillen en echt hevig te shaken, ik had geen gevoel nergens meer in, had wijdopengesperde ogen.. en toen was het weg

Ik ben echt heel bang door die ervaring en nu kan ik echt helemaal niet meer slapen

Herkennen mensen zo'n gelijk soortig probleem?
wat kan ik ertegen doen?

Door middel van foto's weet ik zeker dat er geesten in mijn huis zitten (veel orbs aangetroffen, zelfs 1 in de vorm van een gezicht)
Ik denk dat het tijd word voor een exorcist. (no phun intended)
Oud 17-06-2005, 09:46
naatje287
naatje287 is offline
Dit is echt scary!!!
Oud 17-06-2005, 10:47
legatus
legatus is offline
Hypnogogische verschijnselen

http://groups.msn.com/allewetenschap...hijnselen.msnw
Oud 17-06-2005, 12:56
Verwijderd
Citaat:
legatus schreef op 17-06-2005 @ 11:47 :
Hypnogogische verschijnselen

http://groups.msn.com/allewetenschap...hijnselen.msnw
Hier heb ik inderdaad heel erg veel aan bedankt, dit neemt niet weg dat het probleem opgelost is omdat ik het vaak heb.. maar ik ga iig langs de huisarts voor kalmeringsmiddeltjes denk ik..
Oud 17-06-2005, 23:53
*oma*
*oma* is offline
Ik heb dat zelf ook. Door het te negeren en er niet meer overin te zitten is het weggegaan. Heel soms heb ik nog ewl zo'n nachtmerrie en dan ben ik inderdaad ook doodsbang. Gewoon negeren en niet aan overgeven. Probeer altijd het licht aan te doen. Je wordt vanzelf wel weer wakker, ookal is het op dat moment heel erg eng. Bij mij is het vanzelf weggegaan, ik woon dan ook samen en we slapen elke nacht samen, dus dat helpt ook wel. Ook als ik zo droomde probeerde mijn vriendje me daar weer uit te halen. Dat stelt ook wel gerust. Als je er verder nog over wil praten, mag je me ook wel pm-en oid
Oud 20-06-2005, 09:08
lady of the dark
lady of the dark is offline
Tsja, er kunnen in feite twee dingen aan de hand zijn. Of je hebt écht last van geesten, of er is iets met jou aan de hand. Probeer eens een nachtje in een ander huis (wel alleen in een kamer) te slapen en kijk wat er gebeurt. Ga na wanneer het allemaal is begonnen. Heb je glaasje gedraaid of andere domme dingen gedaan? Of heb je iets traumatisch meegemaakt? Je moet hier écht iets aan gaan doen. Alleen al door het feit dat je super slecht slaapt ga je er na een tijdje onderdoor. Je zou eigenlijk een therapeut op moeten zoeken die zowel psycholoog is als parapsycholoog. Ik heb zelf als kind zoiets meegemaakt. Wat precies de oorzaak was weet ik niet. Ik weet dat het spookte in het huis waar ik vroeger woonde, maar met mezelf ging het toen ook niet echt lekker, en ondanks ons spookje heb ik er later toch nog goed geslapen. Toen ik mijn bed verplaatst had (nou ja, door mijn vader laten verplaatsen, het was een zwaar ding) sliep ik er veel beter. Misschien is dat een ideetje. Maar alsjeblieft, doe er iets mee, zoek hulp.
Oud 20-06-2005, 12:24
KMBA
KMBA is offline
Waarom bang zijn? Jij bent voor eeuwig (je lichaam niet, maar je Ziel wel) en blijf gewoon chill [ik weet het, hte is makkelijk praten].

Adem in door je neus en uit door je mond langzaam.... lucht dat op? ja? mooi... nou... waarom zou je je druk maken, ze kunnen je toch niks maken, als je ze niks laat doen. Gewoon rustig blijven en [als je Christelijk bent] gewoon even een gebedje opzeggen als je dat maffe gevoel krijgt.

KMBA
Oud 21-06-2005, 15:57
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
die ervaring die jij daar had, vind ik ook een soort terug, denk ik, als ik te weinig slaap.

misschien zit je in een spiraal van angst - niet slapen - angst? dat lijkt me wel herkenbaar, en dat is ook helemaal niet raar.

kalmeringstabletjes, psychologen enz. zijn mss een redmiddel, maar probeer er dan eerst achter te komen wat het nu precies inhoudt. succes ermee!
Oud 22-06-2005, 22:35
*oma*
*oma* is offline
Ik denk niet dat het nodig is om hulp te zoeken op die manier. Je vriend of zo'n iemand kan je er goed bij helpen. Probeer je er niet meer op te focussen, dan gaat het vanzelf over.
Oud 23-06-2005, 08:21
lady of the dark
lady of the dark is offline
Citaat:
*oma* schreef op 22-06-2005 @ 23:35 :
Ik denk niet dat het nodig is om hulp te zoeken op die manier. Je vriend of zo'n iemand kan je er goed bij helpen. Probeer je er niet meer op te focussen, dan gaat het vanzelf over.
Ik denk dat hulp zoeken bij een vriend niet genoeg is. Je kunt echt beter hulp gaan zoeken bij een deskundige.
Oud 27-06-2005, 10:57
Sade
Sade is offline
Ik herken je verhaal wel voor een gedeelte. Ook ik droom dagelijks, en die dromen gaan een stuk verder dan 'normale' dromen. Als ik bij mijn vriend slaap, of hij bij mij, zijn de dromen wat milder, maar niet weg.

Over het gegeven dat er schijnbaar geesten in jouw kamer aanwezig zouden zijn, kan ik natuurlijk weinig zeggen. Zelf geloof ik ook niet zozeer in het vast kunnen leggen van geesten dmv een camera. Ik denk wel dat, mochten er geesten in jouw kamer aanwezig zijn, de dromen ook zouden aanhouden als je vriend bij je is.
Oud 27-06-2005, 11:09
Verwijderd
Zonder slaap begin je paranoïde te worden, dit kán een oorzaak zijn. In tijden van angst kan je altijd bidden tot God, of je nou geloofd of niet, Hij hoort je.
Oud 27-06-2005, 20:29
Vejji
Vejji is offline
weetje wat erg goed is?
die OERnuchtere instelling van ons,

gewoon gaan staan en roepen "hee flippo kom dan?!" o i d
serieus zodra je merkt dat er niks is, is er ook niks om te vrezen
Oud 14-07-2005, 15:23
Verwijderd
dat van dat hyperpompische en hypergogische zal ik melden aan mn psych

ik heb dit namelijk ook
Oud 28-07-2005, 12:06
Verwijderd
Ik herken dit ook idd. En bij mij word het vaak heftiger in tijden van stress of in tijden dat ik weinig slaap heb gehad..

Citaat:
Ik denk wel dat, mochten er geesten in jouw kamer aanwezig zijn, de dromen ook zouden aanhouden als je vriend bij je is.
Ik denk dat dit weinig met geesten te maken heeft. De minderheid van de mensen heeft controle over z'n dromen en angst en moeheid en alle factoren die er voor zorgen dat je dingen gaan horen/zien zijn niet opeens weg als je vriend bij je in je kamer slaapt..
Oud 30-07-2005, 19:19
Ennareeg
Ennareeg is offline
He, hoi. Ik heb het ook gehad. Ik had ook echt het gevoel dat er iets of iemand in mijn kamer afwezig was. Gelukkig heb ik het nooit gezien, maar ik had een soort van gevoel.
Na een hele tijd heb ik hulp gezocht bij een soort paranormale psycholoog. Die heeft me enorm geholpen om alleen te durven slapen, later ook dat ik met licht uit sliep.
Het is echt iets ernstigs, dus als ik jou was zal ik wel hulp gaan zoeken.
Oud 31-07-2005, 16:37
Droyd
Droyd is offline
Volgens mij heb ik iets gelijkaardigs.
Vaak vlieg ik van de werkelijkheid rechtstreeks in een droom. De droom speelt zich bijna altijd af op de plaats waar ik in slaap val, en aldus leek de hele zaak op een uittreding. Ooit gehad dat iedere muur van mijn kamer volhing met crucifixen wat niet te onderscheiden was van de werkelijkheid. Nachtmerries van overleden mensen, dat soort dingen. Ik heb vaak last van hele intense angsten op die momenten samen met een schijnbaar sterk verhoogde hartslag.

Ik neem Seroxat(antidepressiva) en toen mijn dosis hoog genoeg was bleven deze dromen volledig uit.

Volgens mij moeten er alternatieven zijn om dit soort dromen te onderdrukken. Ik had ooit een lijst gezien op wikipedia denk ik.
Oud 01-08-2005, 11:42
metallica
metallica is offline
ik heb dit ook, ik logeer momenteel bij een vriendin en daar slaap ik goed, maar zodra ik een weekendje thuis slaap kan ik niet slapen word ik constant wakker van vanalles. Helpt het eigenlijk om een huis als het ware uit te laten wijden ofzo. Gebeuren daar behoorlijk enge dingen...
Oud 03-08-2005, 01:12
*oma*
*oma* is offline
Citaat:
*oma* schreef op 22-06-2005 @ 23:35 :
Ik quote mezelf nu voor het eerst.
Je hoeft echt niet hulp buiten je vrienden ed te zoeken. Ik zeg dit niet om jou aan te vallen of iemand anders. Ik wil alleen duidelijk maken dat er niets ernstigs aan de hand is of iets dat moeilijk verhelpbaar is.
Praat erover met je vriend en laat het gewoon gaan. Dan gaat het vanzelf over.
Oud 12-08-2005, 22:39
mepsteen
mepsteen is offline
volgens mij is er nix paranormaals aan de hand, orbs kunnen van alles zijn(bijv stofdeeltjes) en dat gezicht is bedrog, je zoekt automatisch een herkenning erin, orde in chaos.
en het bang zijn als je alleen bent is meer een instinct, uit de oertijd.(als er een gevaarlijk beest in de bosjes zat waar jij bij in de buurt sliep )

Regels voor berichten