Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-06-2002, 16:04
loefje
loefje is offline
Een paar weken geleden heb ik gedroomd dat ik een gigantisch probleem zou krijgen wat mijn vrienden kring betreft. Ik beschouwde dit als een nare droom tot een week geleden. Door een fout van ons beide praten mijn (ex)beste vriendin en ik niet meer met elkaar. Door deze ruzie heeft zij andere vriendinnen en vrienden van mij opgestookt om mij te gaan negeren en mij te beschouwen als een of andere gek. Dit vind ik niet vervelend want ik mis ze niet zo erg , maar het zit me toch dwars. Als ik die droom van weken geleden misschien als een beeld had beschouwd van wat me komen zou gaan had ik dit kunnen voorkomen.

Vinden jullie dat ik dit echt als een voorteken moet zien en voortaan elke droom te beschouwen als een teken , of vinden jullie dat het grote onzin is en dat ik er niets aan had kunnen doen?

Advertentie
Oud 10-06-2002, 16:09
pe
pe is offline
Ik zou proberen te voelen hoe zo'n droom voelt. Voelt het goed om hem als voorteken te voelen, of voelt het als onzin aan?

En oppassen kun je altijd wel doen, daarvoor hoef je de droom niet voor 100% te "geloven". Voorzichtig zijn kan wel zo verstandig zijn, ook al weet je niet of het wel of niet nodig is deze keer. Misschien krijg je na een paar keer genoeg ervaring om voor jezelf te kunnen kiezen.
Oud 10-06-2002, 16:15
loefje
loefje is offline
Ik denk dat ik het niet uithou om elke droom te geloven die ik heb. Ik zou gek worden door de stress . Bijvoorbeeld als de droom zegt dat mijn hamster dood gaat en dat ie dan na dat afscheidsproces van al die weken nog niet dood is. Ik zou het niet uithouden
Oud 10-06-2002, 16:37
pe
pe is offline
Daarom zou ik voorzichtig zijn en eerst goed voelen wat je zelf vindt van de droom. Niet blind geloven. Niet alle dromen zijn letterlijk waar. Als je bij zo'n hamsterdroom in paniek raakt dan zul je hem waarschijnlijk wel letterlijk blijven geloven, zonder goed te kijken.

Maar als je toch het gevoel zou hebben dat zo'n hamsterdroom serieus zegt dat het eraan zit te komen, dan heeft het geen zin natuurlijk om uit angst voor dit idee er niets van te willen weten. Dan kun je misschien iets denken van: Iedere hamster zal ooit een keertje doodgaan, ik moet dat (als mens) ook. En de dood van mijn hamster zal niet meer lang op zich laten wachten. Als je dit tegen jezelf zegt dan kun je jezelf erop voorbereiden en er dus tegen kunnen dat het zal gebeuren. Dat is vaak ook het nut van zulke dromen. Een droom zal wel weten waar je tegen kunt, dus als je het probeert zul je er vast wel tegen kunnen.

Maar je moet opletten dat je niet blind in alleen de beelden, het plaatje van de droom gelooft. Je moet proberen zo'n droom aan te voelen zo van: het kan een voorspelling zijn....of een waarschuwing....of mijn angst dat het gebeurt... enzovoort. En dan kiezen wat je het meest redelijk lijkt. Je kunt er ook aan wennen dat het bijvoorbeeld 50% kans is dat het gaat gebeuren. Dan wen je alvast aan het idee en kan het later meevallen.

Als je had gedacht dat de droom over de problemen met je vriendin uit zou kunnen komen, dan was je misschien voorzichtiger geweest en was het niet zover gekomen? Dat was toch beter geweest dan. Misschien heb je het nu wel laten gebeuren door die angst in je te volgen en het niet te willen geloven om het niet te hoeven denken.
Oud 14-06-2002, 15:36
Gatara
Gatara is offline
Ik heb een keer een eng voorgevoel gehad. 'k zat in de trein en wist niet waar ik het beste kon gaan zitten (er was overal genoeg plaats). Eerst zat ik ergens voorin, maar daar voelde ik me niet prettig en ging toen maar achterin zitten. Daar voelde ik me iets fijner, maar toch niet helemaal. En ik vond het ook een beetje idioot om op het balkon te blijven zitten. Dus ik liep maar weer naar voren en ging toen uiteindelijk zitten in het tweede treintoestel. Voelde me niet op mijn gemak, maar ach, het zou nog maar een paar minuten zijn. TOTDAT,.. we een soort van kiezelstenen tegen de onderkant van de trein hoorde slaan en de trein met piepende remmen stopte. Volgens mij trok ik spierwit weg. Maar goed...
wat bleek nu. Een jongen was onder trein gekomen. Die kiezelstenen waren hoogstwaarschijnlijk zijn botten.
Ik heb het voelen aankomen, maar wist het niet
Daar baal ik behoorlijk van. Maar ach, wat kon ik er tegen doen? Zeggen tegen de conducteur: er gaat iets ergs gebeuren met de trein? Hij/zij zou me voor gek hebben verklaard

Gatara
Ps.: het was overigens een ongeluk; geen zelfmoord.
Oud 14-06-2002, 15:44
Yule
Yule is offline
ik had dat gevoel afgelopen woensdag n8 nog, een goeie vriendin van me zou gaan stappen, en ze is nogal zelfverwonding en suicidaal etc. Maja, et ging veel beter, al weken nix gedaan, dus geen probleem. Ik ging nie stappen (ben gezakt dus was nie zo in de stemming...). en ik kon maar nie slapen, werd er helemaal gek van, net asof ik nog iets moes doen voor ik kon gaan slapen, asof ik iets vergeten was. Volgende ochtend zette ik m`n foon aan, had ik SMSjes van haar van toen ze thuis kwam, had te veel gedronken en lekker diep in d`r pols gesnede, gelukkig wel overleeft....

Regels voor berichten