Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
met mijn buurvrouw waar ik hele goeie band mee had ik wist dat ze dood zou gaan had kanker maar wanneer was niet bekend en op een avond ik zat thuis en had heel erg de drang om naar haar toe kon alleen maar aan haar denken en op een gegeven moment werd ik heel verdrietig moest ook huilen en gewoon een erg vaag gevoel en een half uur later was er een lijkenwagen voor de deur... mijn opa kan binnen een paar weken en maanden sterven ik hoop dan niet dat ik het weer aanvoel want het is niet fijn er gaat zo`n vreemd gevoel door mij heen net alsof ik niet met 2 benen op de aarde sta.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Niet denken (over de dood iig) en wachten. |
![]() |
||
Citaat:
hey.. ik voel zo'n beetje prcies hetzelfde.. ik ga dan wel niet elke x checke of meouders nog leven... maar 's avonds in bed ga ik wel nadenken.. over hoe het zou zijn zonder... en ik ben bang om mensen te verliezen.. dit is echt zo'n ontzettend kut gevoel.. echt heel erg...
||
Citaat:
b) Dat is normaal, daarbij is het nog niet zolang geleden c) Ook dat is normaal, als je het over de dood hebt, tja, dan denk je aan de dood. Tenzij je niet nadenkt als je ergens over praat. Maar je hoeft het niet meteen in contact te brengen methet verliezen van dierbaren of jezelf, en dus hoeft praten over de dood helemaal niet eng te zijn. Daarbij, wie praat er nou meer dan 1 keer per week over de dood? Als dat wel zo is, misschien meot je dar dan eens verandering in brengen? Niet te gefixeerd raken op de dood. d) Daar heb je dan geen benul van. Dan is het nou eenmaal zo... Waarom zou je afscheid moeten nemen van mensen? Je herinnert mensen toch juist om wie ze zijn en/of waren en niet vanwege hun laatste uren? Moet je extra lief en leuk gaan doen als je weet dat je binnenkort dood gaat? Moet je je dan ineens anders gedragen? e) Je weet al dat je dood gaat, alleen nog niet helemaal wanneer. Dit is vaak hetzelfde met een ziekte, alleen is het aantal jaar dat je leeft met een ziekte vaak kleiner. f) Waarom zou je het meemaken? Afwachten en zien maar, het heeft geen zin om je daar van tevoren druk over te maken. edit: Dit is slechts mijn mening, niet onderbouwd met wetenschappelijke feiten, slechts met mijn eigen niet getoetste hypothesen en ervaringen. Laatst gewijzigd op 13-04-2004 om 23:04. |
Advertentie |
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Wat heb je vandaag gedroomd? Little Phoebe | 500 | 28-10-2013 16:07 | |