![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar wat dan weer het stomme is, is dat ik sommige andere buikspieroefeningen met moeite doe (bijv. als je je beide benen helemaal naar beneden moet doen). Die laatste kan ik zelfs niet, tenminste, niet tot net boven de vloer. |
![]() |
|
Verwijderd
|
bij buikspieren moet je inderdaad goed de spanning erop weten te houden zoals al gezegd, als je het 'zomaar' 500x doet doe je het of niet goed of heb je redelijk sterke buikspieren en kun je eventueel verder trainen met gewichten op de borst of een andere oefening.
Bij pushups komt de kracht vooral uit de triceps en niet uit de biceps (zoals nogal eens gedacht wordt) dus om beter te kunnen opdrukken moet je je triceps extra trainen (want 1x opdrukken per dag schiet niet echt op natuurlijk). Je zou kunnen opdrukken met je knieen op de grond bijvoorbeeld en een andere goede oefening ervoor is triceps dip http://www.doctordanger.com/health/TriceptDip3.jpg postitie innemen van het plaatje en dan door je armen zakken met je kont richting de grond (niet gaan zitten ![]() als je eventueel je biceps nog wil trainen kun je dat met simpele gewichten doen als je die niet hebt kun je ook een voorwerp gebruiken (een vriend van mij is net begonnen met trainen en gebruikt cola-flessen oid.) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dus jij moet of idd sterke buikspieren hebben, of je doet het net niet goed ![]()
||
Citaat:
Dat is het meest voorkomende oorzaak dat je steken in je zij krijgt ![]() Nu probeer ik 3 uur van te voren te eten voor mijn voetbaltraining ![]()
||
![]() |
Citaat:
Maar dus die oefening, dat je op je rug ligt, je benen gestrekt omhoog en deze naar beneden brengt tot net boven de grond... Die kan ik niet. Dan gaat mn rug helemaal hol trekken en klappen mn benen gewoon op de grond... Terwijl ik dus wel aardige buikspieren heb... Moet ik daarvoor andere spieren trainen ofzo? |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Roken en weinig conditie Bubbeldoosje | 58 | 25-11-2008 00:08 | |
Lichaam & Gezondheid |
[Trainen & conditie] Schema Apomes | 9 | 11-12-2005 14:58 | |
Lichaam & Gezondheid |
Verbeteren/ verslechteren conditie Nebel | 5 | 12-10-2004 00:16 | |