Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-08-2005, 11:08
vosje16
vosje16 is offline
Ik vond dat het dringend tijd was dat ik iets aan mijn conditie deed. Ik was vroeger rederlijk sportief. 'k heb 5 jaar trampoline & tumbling gedaan, 2 jaar dansles en 2 jaar tennisles. Maar sinds meer dan een jaar doe ik al niets meer van sport. Deze zomer ben ik wel al enkele keren gaan tennissen maar na een half uur werd ik dan moe en stapte ik naar de bal ipv te lopen. Ik heb ook een vriend die veel aan sport doet en laatst waren we samen gaan fietsen maar ik denk dat het voor hem echt aan een slakkentempo was. Lang heeft de fietsrit trouwens ook niet geduurd...dus dat vond ik wel vervelend voor hem
Ik wil trouwens ook iets aan mijn armspieren doen want ik kan maar 1 keer opdrukken en dan nog gaat het heel moeizaam...achteraf trillen mijn armen van de inspanning.

Dus sinds gisteren ben ik beginnen "trainen". Ik (probeer) me iedere dag 1 keer op te drukken en doe 15 situps (buikje mag ook wat strakker) Maar nu vraag ik mij af na hoeveel tijd ik gemakkelijk 1 pushup ga kunnen doen en wanneer ik mag overschakelen naar bv. 2, 3, 5, 10? Zou dat moeten lukken na een weekje oefenen? Ohja, en bestaan er misschien minder lastige oefeningen voor de armen?

'k Ben ook nog van plan om elke week 20 min te lopen. (voor mn conditie hé) Het probleem is wel dat ik elke keer steken in mijn linkerzij krijg...Is daar iets aan te doen? Gaat dat weg naarmate ik meer getraind heb? Of komt het doordat ik iets fouts doe ofzo?

Alvast bedankt!

Laatst gewijzigd op 19-08-2005 om 11:12.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2005, 12:30
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Wat ik me afvraag he... Die sit-ups? Ga je dan helemaal omhoog met je lichaam totdat je rechtop zit of doe je alleen je borst omhoog en veer je zo kleine stukjes omhoog zeg maar?

Wat betreft dat eerste nml: Dan krijg ik dus echt last van mn rug. Wat betreft dat tweede: dan snap ik nooit dat sommige mensen daar zo weinig van doen, want dat voel ik dus bijna niet...
Met citaat reageren
Oud 19-08-2005, 12:32
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Lopen... Bedoel je hardlopen of gewoon wandelen? Dat van die steken zou ik ook wel eens willen weten, want ik krijg ze vaak ook. Terwijl ik geen slechte conditie heb.

Het kan te maken hebben met weinig vocht of te veel gegeten voordat je ging lopen, maar beide zijn bij mij niet het geval.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2005, 12:39
Grimmetje
Grimmetje is offline
De truc bij het doen van buikspieroefeningen (of eigenlijk elke oefening) is dat je spanning houdt op je buikspieren. Je moet dus met je rug nooit helemaal plat komen te liggen (dan lig je en rust je) en je moet ook niet helemaal naar boven komen (dan is de spanning op je buikspieren minimaal)
Oud 19-08-2005, 12:45
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Grimmetje schreef op 19-08-2005 @ 13:39 :
De truc bij het doen van buikspieroefeningen (of eigenlijk elke oefening) is dat je spanning houdt op je buikspieren. Je moet dus met je rug nooit helemaal plat komen te liggen (dan lig je en rust je) en je moet ook niet helemaal naar boven komen (dan is de spanning op je buikspieren minimaal)
Snap ik. Dan nog doe ik er meestal minstens 500.

Maar wat dan weer het stomme is, is dat ik sommige andere buikspieroefeningen met moeite doe (bijv. als je je beide benen helemaal naar beneden moet doen). Die laatste kan ik zelfs niet, tenminste, niet tot net boven de vloer.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2005, 12:48
Poeperd
Poeperd is offline
Ik doe altijd 100 sit-ups achter elkaar, en dan even wachten (ik ben ook niet zo goed ) en daarna weer 100. Dan idd hele kleine stukjes omhoog en niet met je rug op de grond. En als je er maar 15 achter elkaar kan is dat ook geen probleem, maar dan moet je net als ik even wachten en dan weer gaan. En probeer jezelf voor een uitdaging te zetten. Dan beloof je jezelf er deze keer 20 achter elkaar te doen en dan ga je dat proberen. En zo kom je steeds verder.

Met je armen kun je natuurlijk kleine gewichtjes kopen om daar eerst mee te oefenen. Maar kun je jezelf echt maar 1 keer opdrukken? En als je op je knieën rust ipv op je voeten? Misschien gaat het dan makkelijker. Daar doe ik er altijd 50 van, rusten en weer 50. Je moet niet echt kijken naar wanneer je er meer kan doen, gewoon proberen. Niet bij nadenken en kijken hoever je komt.

Oja, ga je ook heeeeeelemaal naar beneden als je je opdrukt? En dan weer heeeelemaal naar boven? Anders moet je proberen wat sneller te gaan, dan kom je wel niet zo laag, maar dan kun je er wel veel meer doen.

Misschien kun je ook gaan hardlopen. Als je 3 keer per week gaat, en je kijkt gewoon hoe ver je komt (neem 1 specifieke route) en stop dan gewoon niet. Klinkt heel stom, maar ik heb mezelf in het begin gewoon tot het aller aller aller uiterste gedwongen en dan kom je op een gegeven moment echt door alle pijn heen en dan voel je helemaal niks meer. Alleen de regelmaat van je voeten. Als je dan stopt heb je heel veel pijn, maar hee, je moet er wat voor over hebben
Oud 19-08-2005, 12:58
Verwijderd
bij buikspieren moet je inderdaad goed de spanning erop weten te houden zoals al gezegd, als je het 'zomaar' 500x doet doe je het of niet goed of heb je redelijk sterke buikspieren en kun je eventueel verder trainen met gewichten op de borst of een andere oefening.

Bij pushups komt de kracht vooral uit de triceps en niet uit de biceps (zoals nogal eens gedacht wordt) dus om beter te kunnen opdrukken moet je je triceps extra trainen (want 1x opdrukken per dag schiet niet echt op natuurlijk).
Je zou kunnen opdrukken met je knieen op de grond bijvoorbeeld en een andere goede oefening ervoor is triceps dip http://www.doctordanger.com/health/TriceptDip3.jpg
postitie innemen van het plaatje en dan door je armen zakken met je kont richting de grond (niet gaan zitten ) en dan weer omhoog en dit herhalen.

als je eventueel je biceps nog wil trainen kun je dat met simpele gewichten doen als je die niet hebt kun je ook een voorwerp gebruiken (een vriend van mij is net begonnen met trainen en gebruikt cola-flessen oid.)
Met citaat reageren
Oud 19-08-2005, 13:27
Grimmetje
Grimmetje is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 19-08-2005 @ 13:45 :
Snap ik. Dan nog doe ik er meestal minstens 500.

Maar wat dan weer het stomme is, is dat ik sommige andere buikspieroefeningen met moeite doe (bijv. als je je beide benen helemaal naar beneden moet doen). Die laatste kan ik zelfs niet, tenminste, niet tot net boven de vloer.
Hmzz, zoals al gezegd is, denk ik dat je ze dan niet echt goed doet. Ik doe er meestal zo'n 40 en dat dan tweemaal. En dat 3x per week. En ik heb een leuke sixpack. Maar ok, ik doe wel 4 verschillende soorten buikspieroefeningen..

Dus jij moet of idd sterke buikspieren hebben, of je doet het net niet goed
Oud 19-08-2005, 17:34
wr_faya
wr_faya is offline
Citaat:
vosje16 schreef op 19-08-2005 @ 12:08 :
Het probleem is wel dat ik elke keer steken in mijn linkerzij krijg...Is daar iets aan te doen? Gaat dat weg naarmate ik meer getraind heb? Of komt het doordat ik iets fouts doe ofzo?

Alvast bedankt!
Hoeveel uur van te voren eet jij; voordat je gaat hardlopen?
Dat is het meest voorkomende oorzaak dat je steken in je zij krijgt . Meestal als ik 2 uur van te voren eet; voel ik het al een beetje.
Nu probeer ik 3 uur van te voren te eten voor mijn voetbaltraining
Oud 21-08-2005, 18:00
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Grimmetje schreef op 19-08-2005 @ 14:27 :
Hmzz, zoals al gezegd is, denk ik dat je ze dan niet echt goed doet. Ik doe er meestal zo'n 40 en dat dan tweemaal. En dat 3x per week. En ik heb een leuke sixpack. Maar ok, ik doe wel 4 verschillende soorten buikspieroefeningen..

Dus jij moet of idd sterke buikspieren hebben, of je doet het net niet goed
Nou ja, ik doe ze al minstens 8 jaar zo, en meestal met begeleiding... Dus kan me niet voorstellen dat ik iets niet goed doe... Span aan, juiste hoogte, etc... Maar kan me dus ook niet echt voorstellen dat ik zulke sterke buikspieren heb...

Maar dus die oefening, dat je op je rug ligt, je benen gestrekt omhoog en deze naar beneden brengt tot net boven de grond... Die kan ik niet. Dan gaat mn rug helemaal hol trekken en klappen mn benen gewoon op de grond... Terwijl ik dus wel aardige buikspieren heb... Moet ik daarvoor andere spieren trainen ofzo?
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 18:03
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Misschien dat dit het is: Ik hou mn onderrug wel in de grond... Weet niet hoe anderen dat doen? Maar zoals ik al zei: ik krijg dan echt last van mn rug als ik dat doe. Op mijn dansschool deden ze ook niet anders dan met je onderrug in de grond...
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 18:18
*blijhoofdje*
*blijhoofdje* is offline
Ik sport ook weer sinds kort en had ook erge last van steken in de zij. Bij de sportschool zeiden ze idd dat dit kon komen door te weinig/te veel eten of drinken van te voren, of een verkeerde ademhaling. Een goede ademhaling gaat via de buik... De volgende keer dat ik weer ging sporten merkte ik bij mezelf dat het door de ademhaling kwam, het beste kun je dan even pauze nemen en rustig vanuit je buik ademhalen, dan is het zo weer over...suc6 met trainen!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten