Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-11-2008, 14:22
Bubbeldoosje
Avatar van Bubbeldoosje
Bubbeldoosje is offline
Ik rook nu ongeveer 5,5 jaar, eerst heel weinig maar sinds ongeveer mijn 18e best veel.
Hierbuiten heb ik altijd al een hele slechte conditie gehad, sporten vind ik vreselijk.
Voor dat ik rookte was ik ook vrij snel 'op' als ik hard gerend had bijvoorbeeld.

Ik merk wel dat ik de laatste tijd meer moeite heb met mijn ademhaling.
Zeker als ik ren, maar ook licht als ik niks doe...
Als ik even diep in en uit adem gaat het wel weer meestal.

Ik weeg 70 kilo, ben niet zo groot en doe ook niet zoveel.
Ik fiets bijvoorbeeld niet meer omdat ik nu een scooter heb.
Dat kan sowieso mijn nog slechtere conditie verklaren.

Maar ik ben bang dat als ik iets aan mijn conditie ga doen, dat ik dan iets doe wat mijn longen niet aan kunnen.
Omdat ik al last heb van kortademigheid.

Durf het ook niet zo goed aan iemand te vertellen, omdat ze dan allemaal heel bezorgd worden...
En ja, ik weet dat ik naar een arts kan gaan. Maar ook dat durf ik niet zo goed...
Herkent iemand zich hier misschien in? Of heeft iemand tips?

Ben nogal bang!

P.S. ik geef toe dat ik 30 sigaretten per dag rook...
__________________
De dorpsjeugd klit wat bij elkaar, in minirok en beatlehaar.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2008, 14:33
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
Waar ben je precies bang voor?
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 15-11-2008, 14:37
wallflower
Avatar van wallflower
wallflower is offline
Tips:
- Stop met roken.
- Ga sporten.

Moest je daar nou echt een heel topic voor openen?
__________________
i need so badly to believe that there is truth, that love is real
Met citaat reageren
Oud 15-11-2008, 14:41
Bubbeldoosje
Avatar van Bubbeldoosje
Bubbeldoosje is offline
Citaat:
Waar ben je precies bang voor?
Dat ik op een gegeven moment zo'n enge ziekte krijg ofzo
Of dat het gewoon astma is, omdat ik voor dat ik rookte ook al last had.
__________________
De dorpsjeugd klit wat bij elkaar, in minirok en beatlehaar.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2008, 14:43
Bubbeldoosje
Avatar van Bubbeldoosje
Bubbeldoosje is offline
Citaat:
Tips:
- Stop met roken.
- Ga sporten.

Moest je daar nou echt een heel topic voor openen?
Offtopic: Moest je nou echt een reactie geven?
__________________
De dorpsjeugd klit wat bij elkaar, in minirok en beatlehaar.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2008, 14:48
wallflower
Avatar van wallflower
wallflower is offline
Citaat:
Offtopic: Moest je nou echt een reactie geven?
Ja.

Citaat:
Dat ik op een gegeven moment zo'n enge ziekte krijg ofzo
Enge ziektes krijg je niet van sporten, enge ziektes krijg je van roken.
__________________
i need so badly to believe that there is truth, that love is real
Met citaat reageren
Oud 15-11-2008, 15:13
Neith
Avatar van Neith
Neith is offline
Citaat:
Dat ik op een gegeven moment zo'n enge ziekte krijg ofzo
Of dat het gewoon astma is, omdat ik voor dat ik rookte ook al last had.
Dat kan ja, zeker als je door gaat met roken. Kap er gewoon mee. Maar dat je nu al kanker hebt is onwaarscheinlijk.
Roken helpt je astma zeker niet in positive zin. Daarbij neemt door het roken je longfunctie veel harder af dan bij iemand die niet rookt, stoppen heeft altijd zin. Dus wat wallfower al zei:
Citaat:
Tips:
- Stop met roken.
- Ga sporten.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2008, 16:06
Verwijderd
Inderdaad stoppen met roken en gaan sporten, anders veranderd er weinig. Je hoeft niet meteen de marathon gaan lopen, maar begin met iets lichts, desnoods wandelen als je daar nu al last bij hebt. Ik denk dat het wel meevalt met dat je longen het niet aan zouden kunnen; vrijwel alle mensen die roken en ook heel veel mensen die enkel niet sporten (kans is groot dat het daarvan kwam voordat je rookte), laat staan mensen die (veel) roken èn niet sporten, hebben last van kortademigheid. Conditie opbouwen (en stoppen met roken) is het enige dat daar wat aan veranderd. Dat is niet anders wanneer je astma zou hebben of wat dan ook (en juist dan is stoppen met roken en gaan sporten nog belangrijker). Er zijn zoveel verschillende sporten; probeer dingen uit, er moet vast iets zijn wat je minder erg vindt dan de gemiddelde sport. En anders de scooter de deur uit en toch weer op de fiets gaan en ipv met de lift de trap nemen en dat soort dingen.

Jij bent degene die hier iets zult moeten veranderen.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2008, 16:14
JanDeVries
Avatar van JanDeVries
JanDeVries is offline
Hejj, mischien moet je stopen met roken en gaan sporten ofsoow
__________________
De huidarts vond het allemaal dermate logisch.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2008, 16:23
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Een enge ziekte krijgen als je stopt met roken en gaat sporten.. riiight. Het is andersom joh. Van stilzitten en je sufroken krijg je enge ziekten.

Je moet elke dag gewoon een sigaret minder roken dan de dag ervoor. Dan ben je na 30 dagen gestopt. En dan maar volhouden. En sporten. Niemand zegt dat het makkelijk gaat zijn. En niemand anders kan het doen dan jij. En als jij het wilt veranderen, moet je het ook echt doen.

Maar als je nu op je 20e al problemen hebt met je ademhaling, dan geef ik je niet echt een heel positief toekomstperspectief als je rustig door blijft paffen.

Hup, scooter en sigaretten de deur uit. Scheelt je ook echt teringveel geld trouwens.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 15-11-2008, 16:27
Verwijderd
Het is niet erg als je buiten adem (lijkt op kortademig) bent tijdens of na het sporten. Hoe vaker je buiten adem bent, hoe langer het duurt voordat je het bent...! Daar word je niet ziek van en dat is niet slecht.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2008, 16:37
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Tadaaaa!

__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 15-11-2008, 17:02
Bubbeldoosje
Avatar van Bubbeldoosje
Bubbeldoosje is offline
Bedankt voor jullie reacties, het stimuleert me stiekem wel
__________________
De dorpsjeugd klit wat bij elkaar, in minirok en beatlehaar.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2008, 17:04
Verwijderd
nou, sporters hebben hartstikke veel blessures en rokers niet, dus ik zou lekker thuis blijven zitten met een peukie hoor.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2008, 17:10
Verwijderd
En dankjewel he.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2008, 17:11
Verwijderd
Citaat:
nou, sporters hebben hartstikke veel blessures en rokers niet, dus ik zou lekker thuis blijven zitten met een peukie hoor.
en de gemiddelde verzwikte enkel of grote blauwe plek is veel ernstiger dan longkanker!
Met citaat reageren
Oud 15-11-2008, 17:12
Verwijderd
tuurlijk! en buiten kan je ook beroofd worden of nog veel erger!
Met citaat reageren
Oud 15-11-2008, 17:14
Verwijderd
Citaat:
tuurlijk! en buiten kan je ook beroofd worden of nog veel erger!
Op de fiets wordt je bijna niet beroofd en in de sportschool ook niet.
Als je daarentegen bij de in-uitgang staat en/of je tas open en dicht doet omdat je je sigaretten moet pakken of iemand een vuurtje aanbiedt, dan heb je meer kans!
Met citaat reageren
Oud 15-11-2008, 17:30
Bubbeldoosje
Avatar van Bubbeldoosje
Bubbeldoosje is offline
Ik moet zeggen dat ik wel ontzettend veel buiten ben, ik wandel vaak met mijn katten of ik hang wat rond in de buurt.
__________________
De dorpsjeugd klit wat bij elkaar, in minirok en beatlehaar.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2008, 17:31
Verwijderd
Citaat:
Ik moet zeggen dat ik wel ontzettend veel buiten ben, ik wandel vaak met mijn katten of ik hang wat rond in de buurt.
Dan kun je beter een sportige hobby zoeken voordat je beroofd wordt! Pas op!


Maar waarom sport je niet?
Met citaat reageren
Oud 15-11-2008, 17:43
Bubbeldoosje
Avatar van Bubbeldoosje
Bubbeldoosje is offline
Citaat:
Dan kun je beter een sportige hobby zoeken voordat je beroofd wordt! Pas op!


Maar waarom sport je niet?
Ik ben lui.
__________________
De dorpsjeugd klit wat bij elkaar, in minirok en beatlehaar.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2008, 17:54
Verwijderd
Citaat:
Ik ben lui.
Dan word je van zelf kortademig
Met citaat reageren
Oud 15-11-2008, 19:07
Verwijderd
mja ga dan minder roken en bewegen, pak de fiets ipv de scooter enzo maar ik denk stiekem dat je dit ook zelf wel kan bedenken, maar als je lui bent, dan niet, ga je toch lekker buiten adem chips zitten vreten enzo...
Met citaat reageren
Oud 15-11-2008, 22:35
Bubbeldoosje
Avatar van Bubbeldoosje
Bubbeldoosje is offline
Ik ben vandaag begonnen met 1 sigaret per uur te roken, dat zijn er ongeveer 15 per dag.
Als ik het volhoud halveert dat dus mijn roken per dag.

Roken jullie zelf trouwens niet?
Daarom vroeg ik ook eigenlijk advies, hoe andere rokers het ervaren.
__________________
De dorpsjeugd klit wat bij elkaar, in minirok en beatlehaar.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2008, 01:16
Verwijderd
Citaat:
Ik ben vandaag begonnen met 1 sigaret per uur te roken, dat zijn er ongeveer 15 per dag.
Als ik het volhoud halveert dat dus mijn roken per dag.
Een goed begin, maar stoppen is (natuurlijk) nog beter.

Ik rook inderdaad niet, dit oa omdat ik astma heb en bronchitis heb gehad, maar vooral ook omdat ik het smerig en ongezond vind. Ik ken wel mensen die roken en wat ik van hen hoor is dat ze weinig conditie hebben en snel buiten adem zijn, ook als ze wel sporten. Toen ze stopten met roken, ging hun conditie vooruit en ging het sporten ook stukken beter dan toen ze nog wel rookten.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2008, 01:54
Verwijderd
Citaat:
Ik ben vandaag begonnen met 1 sigaret per uur te roken, dat zijn er ongeveer 15 per dag.
Als ik het volhoud halveert dat dus mijn roken per dag.

Roken jullie zelf trouwens niet?
Daarom vroeg ik ook eigenlijk advies, hoe andere rokers het ervaren.
IK ben gestopt met roken op een leeftijd dat ik dacht, nu is het genoeg geweest ik kan best functioneren zonder zo'n stom staafje en omdat ik hoger op wilde komen met sporten!
Met citaat reageren
Oud 16-11-2008, 10:11
Verwijderd
ik rook wel en ik sport niet. sinds mijn 15e niet meer denk ik. mijn conditie en uithoudingsvermogen is prima, maar ik loop en fiets wel heel veel. stoppen is natuurlijk altijd gezonder en met enkel minderen kom je er denk ik niet, ook omdat je al aangeeft dat je last heb van je luchtwegen.
probeer eens wat vaker je scooter te laten staan en op die manier langzaam wat op te bouwen. als dat goed gaat (wat het na een tijdje zeker wel gaat, maar je moet gewoon even doorzetten), dan zou ik gewoon lekker gaan sporten. als je een sport vindt die je leuk vindt en zorgt dat je goede begeleiding hebt dan ga je heus niet instorten of iets dergelijks.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2008, 13:12
Verwijderd
Ik rook ook maar fiets/sport wel veel en mijn conditie is misschien niet zo goed als een topatleet maar mijn conditie is beter dan vrienden die niet roken
Met citaat reageren
Oud 17-11-2008, 00:24
Verwijderd
Stoppen met roken en meer sporten is goed advies voor de meeste rokende mensen

Meer fietsen, meer lopen. Misschien een gezellige groepssport zoeken? dan ben je toch net iets meer gestimuleerd om er regelmatiger mee bezig te zijn.

</niet-sportende roker>
Met citaat reageren
Oud 17-11-2008, 09:16
Melkfles
Avatar van Melkfles
Melkfles is offline
roken is dodelijk
roken is mongool'alike
roken is niet oke
van roken krijg je BSE

enzovoort
__________________
.
In my world everybody's a pony and they all eat rainbows and poop butterflies
Met citaat reageren
Oud 17-11-2008, 12:30
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Ik rook en ik sport sinds de zomervakantie niet meer. Maar ik rook niet zoveel, alleen 's avonds eigenlijk. Verder fiets ik wel elke dag en moet ik op mijn werk veel lopen en trappen op en af. Rokers hebben volgens mij meer vitamine C nodig, dus misschien daar meer van gaan eten. Minderen met roken en je er niet druk over maken helpt volgens mij ook wel. Niet binnen roken wil ook helpen met minderen.
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 17-11-2008, 19:22
Verwijderd
Citaat:
Ik rook nu ongeveer 5,5 jaar, eerst heel weinig maar sinds ongeveer mijn 18e best veel.
Hierbuiten heb ik altijd al een hele slechte conditie gehad, sporten vind ik vreselijk.
Voor dat ik rookte was ik ook vrij snel 'op' als ik hard gerend had bijvoorbeeld.

Ik merk wel dat ik de laatste tijd meer moeite heb met mijn ademhaling.
Zeker als ik ren, maar ook licht als ik niks doe...
Als ik even diep in en uit adem gaat het wel weer meestal.

Ik weeg 70 kilo, ben niet zo groot en doe ook niet zoveel.
Ik fiets bijvoorbeeld niet meer omdat ik nu een scooter heb.
Dat kan sowieso mijn nog slechtere conditie verklaren.

Maar ik ben bang dat als ik iets aan mijn conditie ga doen, dat ik dan iets doe wat mijn longen niet aan kunnen.
Omdat ik al last heb van kortademigheid.

Durf het ook niet zo goed aan iemand te vertellen, omdat ze dan allemaal heel bezorgd worden...
En ja, ik weet dat ik naar een arts kan gaan. Maar ook dat durf ik niet zo goed...
Herkent iemand zich hier misschien in? Of heeft iemand tips?

Ben nogal bang!

P.S. ik geef toe dat ik 30 sigaretten per dag rook...

KKKANKERRR!

30 sigaretten per dag? Hoe krijg je het weg...
Met citaat reageren
Oud 17-11-2008, 20:00
Bubbeldoosje
Avatar van Bubbeldoosje
Bubbeldoosje is offline
Citaat:
KKKANKERRR!

30 sigaretten per dag? Hoe krijg je het weg...
Geen idee, maar nu zijn het er 15 per dag
__________________
De dorpsjeugd klit wat bij elkaar, in minirok en beatlehaar.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2008, 11:53
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Je moet gewoon helemaal stoppen met roken. Ik rookte en ben van de een op andere dag helemaal gestopt. In nog geen 2 weken tijd merkte ik dat ik veel meer conditie had en dat was nog zonder er ook bij te sporten. Als je daarna gaat sporten schiet je conditie echt vooruit.

Nog een mooi voordeel van stoppen met roken, je wordt rijk. 30 sigaretten per dag... dan ben je toch echt minstens 6 euro per dag kwijt (?) en dat maal 30. Scheelt je toch mooi 180 eurie per maand. Kan natuurlijk meer of minder zijn, afhankelijk van wat je rookt. Maar dat is wel veel geld dat je steeds weer in de fik om zet jezelf ziek en zwak te maken.

Succes met het minderen. Mijn advies is toch in 1 keer te stoppen, zonder afbouwen. Dan effe je tanden op elkaar en discipline tonen en daarna ben je vrij van je zelfopgelegde slavernij.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2008, 13:04
Verwijderd
Spoiler
Met citaat reageren
Oud 18-11-2008, 14:13
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Geen idee, maar nu zijn het er 15 per dag
Niet stoppen tot je op 0 zit. Ik denk dat je het (letterlijk en figuurlijk) een hele opluchting zal vinden als je er eenmaal van af bent.

En als je gaat sporten, zul je merken dat er plotseling een wereld voor je open gaat. Zoek iets wat je leuk vind, zelfs al ga je hobbelen op een knol. Zorg dat je in beweging komt. Ga fietsen, doe rustig aan en je doet al een heleboel!
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 18-11-2008, 16:26
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
echt waar wat een achterlijk topic. stoppen met roken doos. klagen over kortademigheid maar ondertussen wel 30x op een dag giftige gassen in je longen zuigen...
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 19-11-2008, 15:41
Bubbeldoosje
Avatar van Bubbeldoosje
Bubbeldoosje is offline
Citaat:
Niet stoppen tot je op 0 zit. Ik denk dat je het (letterlijk en figuurlijk) een hele opluchting zal vinden als je er eenmaal van af bent.

En als je gaat sporten, zul je merken dat er plotseling een wereld voor je open gaat. Zoek iets wat je leuk vind, zelfs al ga je hobbelen op een knol. Zorg dat je in beweging komt. Ga fietsen, doe rustig aan en je doet al een heleboel!
Bedankt
__________________
De dorpsjeugd klit wat bij elkaar, in minirok en beatlehaar.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2008, 23:34
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Woorden als 'doos' en soortgelijke zijn natuurlijk niet nodig
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2008, 23:56
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Voel je vrij mijn post te bewerken om die schunnigheid hier weg te halen
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 20-11-2008, 07:52
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Bedankt
(ik bedoelde dus dat je niet moet stoppen met minderen, want in 1 keer stoppen is vast moeilijk (denk ik))
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 20-11-2008, 11:43
Bubbeldoosje
Avatar van Bubbeldoosje
Bubbeldoosje is offline
Citaat:
(ik bedoelde dus dat je niet moet stoppen met minderen, want in 1 keer stoppen is vast moeilijk (denk ik))
Dat dacht ik al te begrijpen
__________________
De dorpsjeugd klit wat bij elkaar, in minirok en beatlehaar.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2008, 16:20
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Bovendien, als je conditie slecht is, kun je echt niet zo hard sporten dat je jezelf doodrent ofzo hoor, daar heb je een enorme conditie en nog meer uithoudingsvermogen voor nodig. Don't worry
Met citaat reageren
Oud 20-11-2008, 20:46
Verwijderd
Citaat:
Geen idee, maar nu zijn het er 15 per dag
Het schiet al op dus.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2008, 22:07
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
In één keer stoppen is absoluut makkelijker dan langzaamaan minderen... (Ben zelf ondertussen 1,5 jaar gestopt)
Minderen is uiteraard beter voor je gezondheid maar je raakt er niet minder verslaafd van. Misschien zelfs wel meer omdat de sigaretten die je rookt alleen nog maar kostbaarder voor je worden.
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 21-11-2008, 10:30
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
In één keer stoppen is absoluut makkelijker dan langzaamaan minderen... (Ben zelf ondertussen 1,5 jaar gestopt)
dat verschilt ook van persoon tot persoon hoor. waarschijnlijk heb jij voor je besloot van de éne dag op de andere te stoppen ook al een tijdje onbewust minder en minder gerookt dan eerst, omdat je er ergens toch wel mee bezig was dat het niet goed voor je was enzo, niet?
bij mij was dat in elk geval toch. ik ben één van de vele 'nieuwjaarsdag'-stoppers (en één van de weinigen die het effectief gelukt is, waarschijnlijk ), maar het moment waarop ik besloot dat ik met nieuwjaar ging stoppen was een paar weken vroeger, en ik heb toen die laatste paar weken ook minder gerookt dan ik anders zou gedaan hebben.

als je nu een paar weken 15 sigaretten per dag rookt, en na die weken een tijdje 7 sigaretten per dag, en dan een tijdje 3 sigaretten per dag, en dàn helemaal stopt kan het ook lukken hé, 't is maar juist hoeveel karakter je hebt dat bepaalt of het stoppen je lukt, op welke manier je het aanpakt is daarbij van minder belang, volgens mij.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2008, 12:30
Bubbeldoosje
Avatar van Bubbeldoosje
Bubbeldoosje is offline
Citaat:
dat verschilt ook van persoon tot persoon hoor. waarschijnlijk heb jij voor je besloot van de éne dag op de andere te stoppen ook al een tijdje onbewust minder en minder gerookt dan eerst, omdat je er ergens toch wel mee bezig was dat het niet goed voor je was enzo, niet?
bij mij was dat in elk geval toch. ik ben één van de vele 'nieuwjaarsdag'-stoppers (en één van de weinigen die het effectief gelukt is, waarschijnlijk ), maar het moment waarop ik besloot dat ik met nieuwjaar ging stoppen was een paar weken vroeger, en ik heb toen die laatste paar weken ook minder gerookt dan ik anders zou gedaan hebben.

als je nu een paar weken 15 sigaretten per dag rookt, en na die weken een tijdje 7 sigaretten per dag, en dan een tijdje 3 sigaretten per dag, en dàn helemaal stopt kan het ook lukken hé, 't is maar juist hoeveel karakter je hebt dat bepaalt of het stoppen je lukt, op welke manier je het aanpakt is daarbij van minder belang, volgens mij.
Ik hoop dat ik het volhoud hoe deed jij dat?
__________________
De dorpsjeugd klit wat bij elkaar, in minirok en beatlehaar.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2008, 13:30
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Ik hoop dat ik het volhoud hoe deed jij dat?
ne vesse vrijer opscharen, niet-roker

nuja, ik wou sowieso wel stoppen, en toen heb ik twee weken voor één januari gezegd: "op één januari stop ik". en toen heb ik nog een beetje gerookt, maar niet geweldig veel ofzo, en toen heb ik met oudejaarsnacht mijn halfvolle pakje in de vuilbak gegooid (mijn beste vriendin en enige mederoker in de vriendenkring ging ook stoppen, dus kon ik het niet aan haar geven, vandaar de vuilbak) en sindsdien niet meer gerookt (wel één keer getrokken, zie volgende regel).
mijn beste vriendin is al gauw terug beginnen roken, en toen heb ik ergens in maart ofzo op een hele dronken avond nog eens stiekem van haar sigaret mogen trekken, en dat was ZO DEGOUTANT dat ik het sindsdien nooit meer in mijn hoofd heb gehaald. vandaag vier jaar, tien maanden en twintig dagen gestopt wel makkelijk tellen als je stopt op één januari, is misschien een idee


edit: oho, 't is eenentwintig november vandaag - vier jaar, tien maanden en eenentwintig dagen dan
Met citaat reageren
Oud 22-11-2008, 00:02
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Je moet denk ik een omslag in je levensstijl maken in plaats van jezelf alleen voor te nemen te gaan sporten en te stoppen met roken. Misschien is het handig dat eerst voor jezelf goed in kaart te brengen en te kijken wat je fout doet naar je eigen mening en vervolgens realistische doelen te stellen.
Je vindt jezelf ook lui en je denkt dat je niet kan sporten, nou ken ik wel een paar mensen die een omslag in hun leven hebben gemaakt dus het lijkt me niet onmogelijk maar je moet jezelf dit niet aanpraten. Als je zo doorgaat denk ik dat je moddervet gaat worden in de komende 10 jaar en je daarna ook nog eens een grote kans op kanker hebt.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2008, 13:59
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Wat betreft het sporten. Mensen hebben wel eens het idee dat je direct de sportschool in moet gaan als je geen conditie hebt of dagelijks buiten rondjes moet rennen.
Vergeet niet dat er ook heel veel andere sporten zijn voor mensen die al moe worden bij de gedachte aan die eerste zin. Een teamsport draait vaak veel meer om samenhorigheid en gezelligheid bijvoorbeeld, terwijl je toch sportier bezig bent. Voor mijzelf is het dansen waarbij ik nauwelijks het idee heb aan het sporten te zijn, terwijl ik me toch echt rot zweet. Dus ga niet met tegenzin naar een sportschool, want binnen twee maanden zul je zien dat je je al niet meer aan je abonnement houdt. Zoek iets wat je leuk vindt en vol kan houden.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid stoppen met roken:)
tikmaarwat
45 18-10-2005 20:39
Lichaam & Gezondheid Stoppen met roken
Nona
28 07-02-2005 18:10
Vrije tijd rokende sporters
ratsja
44 12-08-2004 21:02
Verhalen & Gedichten Winnaar verhalenwedstrijd: Kleine, groene beestjes en het vergaan van de aarde.
Verwijderd
13 03-12-2003 14:04
Verhalen & Gedichten verhalenwedstrijd: Kleine, groene beestjes en het vergaan van de aarde
Vlooienband
0 01-10-2003 14:30
Lichaam & Gezondheid roken?
women
39 18-12-2001 15:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:21.