Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-08-2005, 21:50
Shock
Shock is offline
Na een topic over Afrikaans eten gelezen te hebben, wilde ik een gerecht maken met yam. Nu mijn vraag.. waar haal je dat spul? Hier in de dichtstbijzijnde toko's haal je 't niet al te makkelijk. Iemand idee, in de regio Dordrecht?
Oud 18-08-2005, 15:39
Verwijderd
Gewoon in de (Turkse) supermarkt? Voor zover ik weet is het gewoon zoete aardappel.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2005, 15:53
Verwijderd
Idd, hier heb ik het wel eens bij een toko gezien en op de markt hebben ze het ook wel eens.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2005, 16:14
Iduna
Iduna is offline
Chinatown in Rotterdam?
Met citaat reageren
Oud 18-08-2005, 17:03
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Hahahaha....

sweet potato.
En tis rotzooi ook, want t woord culinair krijgen ze neit echt uitgesproken daar

Eerst stamp je met een grote houten staaf (of gewoon een staafmixer) dat ding tot pulp zodat de maag t verteren kan.
Vervolgens is t te combineren met soep en rund of vis.
Het is echter zo goed als smakeloos en de pulp achtige substantie verandert wanneer oraal ingebracht in een soort van kauwgom die wanneer gecombineerd met de authentieke smaak en geur van op traditioneel (west) afrikaanse wijze bereid een stuiptrekking teweeg kan brengen waarbij de betekenis van het woord kokhalzen verbleekt

Nee maar serieus, waarom zou iemand überhaupt Yam willen eten als hij beschikking heeft over andere, meer voedingsrijke en smaakvolle (- en rijke) voedingsmiddelen???
Oud 18-08-2005, 17:20
Verwijderd
je kunt zoete aardappelen ook gewoon gaarkoken hoor
Met citaat reageren
Oud 18-08-2005, 17:49
Verwijderd
Citaat:
Ir. de Narie schreef op 18-08-2005 @ 18:03 :
Hahahaha....

sweet potato.
En tis rotzooi ook, want t woord culinair krijgen ze neit echt uitgesproken daar

Eerst stamp je met een grote houten staaf (of gewoon een staafmixer) dat ding tot pulp zodat de maag t verteren kan.
Vervolgens is t te combineren met soep en rund of vis.
Het is echter zo goed als smakeloos en de pulp achtige substantie verandert wanneer oraal ingebracht in een soort van kauwgom die wanneer gecombineerd met de authentieke smaak en geur van op traditioneel (west) afrikaanse wijze bereid een stuiptrekking teweeg kan brengen waarbij de betekenis van het woord kokhalzen verbleekt

Nee maar serieus, waarom zou iemand überhaupt Yam willen eten als hij beschikking heeft over andere, meer voedingsrijke en smaakvolle (- en rijke) voedingsmiddelen???
Ik heb het nu een paar keer gehad (meestal gewoon gekookt) en 't was altijd lekker... Misschien maak je het gewoon verkeerd klaar
Met citaat reageren
Oud 18-08-2005, 18:35
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Wie zegt dat ik t maak?

Ik heb t gegeten bij lokale bevolking, die t weer hebben omdat t in tegenstelling tot veel andere dingen daar niet duur en niet schaars is.

Het zal ook vast lekker klaar te maken zijn, maar je begrijpt, zo ver gaat mijn interesse naar yam inmiddels niet meer.
Maar t zal voornamelijk gaan om gerechten met ingrediënten die qua consistentie/structuur samengaan met een aardappel en rijk van smaak zijn om de smakeloosheid van de yam invulling te geven.
Oud 18-08-2005, 20:17
Shock
Shock is offline
Ik ga dus over 2 weken voor 3 maanden naar Ghana, bij m'n afscheidsfeestje wilde ik m'n vrienden dus op traditioneel west-Afrikaans voer trakteren
Maar goed, in Dordrecht zelf kijken ze je in alle toko's raar aan als je over yam begint?!?
Maar denk je dat je 't bij de Turk wel kunt halen dan? Het ís te proberen, maar ik schat de kans klein
Oud 18-08-2005, 22:40
Verwijderd
Kijk eens op de markt in Rotterdam. Elke dinsdag en zaterdag op het plein voor de Centrale Bibliotheek (bij station Blaak).
Met citaat reageren
Oud 18-08-2005, 22:51
Shock
Shock is offline
Citaat:
zuster schreef op 18-08-2005 @ 23:40 :
Kijk eens op de markt in Rotterdam. Elke dinsdag en zaterdag op het plein voor de Centrale Bibliotheek (bij station Blaak).
Pff, daar helemaal. En zaterdag heb ik al wat
Btw, kom je ook?
Oud 19-08-2005, 23:15
Verwijderd
Citaat:
Shock schreef op 18-08-2005 @ 21:17 :
Ik ga dus over 2 weken voor 3 maanden naar Ghana, bij m'n afscheidsfeestje wilde ik m'n vrienden dus op traditioneel west-Afrikaans voer trakteren
Maar goed, in Dordrecht zelf kijken ze je in alle toko's raar aan als je over yam begint?!?
Maar denk je dat je 't bij de Turk wel kunt halen dan? Het ís te proberen, maar ik schat de kans klein
Misschien moet je eens 'zoete aardappel' zeggen, dat ze dat wel begrijpen.
De groenteboer hier heeft het zelfs, zag ze vandaag liggen
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 17:33
Shock
Shock is offline
Inmiddels hebben we een knol die je met 3 mensen moet tillen, de laatste toko die we konden bedenken had 'm toch
Reageren

Regels voor berichten