Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-08-2005, 12:40
PhA3R
PhA3R is offline
halo ik gaa deze jaar ict doen en heb een brief ontvagen die vertelt welke spullen ik apart moet aanschaffen o.a harddisk van 10gb, ik wou vragen of iemand weet of het toegestaan is om een usb stick in plaats daarvan te gebruiken? of als je een laptop heb dat in plaats van een HD kan gebruiken?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-08-2005, 18:50
DP17
DP17 is offline
Waarom zou dat niet mogen?

USB is toch een externe harde schijf?
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 18:59
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
WTF ? wat voor school stelt dat nou verplicht...
Oud 17-08-2005, 19:23
DP17
DP17 is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 17-08-2005 @ 19:59 :
WTF ? wat voor school stelt dat nou verplicht...
Het moet allemaal geld kosten!
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 19:32
Verwijderd
Een harddisk van 10 GB? Knappe jongen die die nog nieuw in een winkel vindt.

Ontopic: alleen je school kan die vragen beantwoorden. Belletje/mailtje/etc.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 21:43
ijscoman
ijscoman is offline
Ik kan je vertellen dat een USB stick geen zin heeft die hard disk heb je echt nodig. Bij mijn vorige opleiding (mbo ict) moesten we ook allemaal een eigen hard disk aanschaffen van minimaal 10GB. Van school kregen we dan een removable hard disk rack waar we hem in moesten bouwen. In het practicum lokaal hadden we computers staan waar het hele sooitje dan in paste en daar deden we practicum lessen, in groepjes je eigen windows 2000 netwerk bouwen enzo. Na de les trok je je hard disk weer uit de computer zodat je altijd je eigen windows 2000 installatie bij je had. Een usb stick lijkt me in dit geval dus geen oplossing en zo duur zijn harde schijfen tegenwoordig niet meer, in iedergeval goedkoper dan het gemiddelde schoolboek. Ook raad ik je aan een behoorlijk grote hard disk aan te schaffen want je zit daar met andere ICTers dus stel je maar eens voor hoeveel warez er daar over het netwerk gaan vliegen die jij allemaal op je eigen hard disk mee naar huis kan nemen
Ik 'sleepte in iedergeval wekelijks zo'n 80gb mee naar huis om daar de versameling aan te vullen.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 22:03
Verwijderd
Ik hoef niet eens een schijf te kopen, het wordt ons alleen aangeraden om een mp3-stick te kopen. Verder gebruik ik een systeem van school met een bracket waarin ik mijn 'eigen' HD heb.

Maar als je dan toch een 10 gig schijf moet kopen, waarom dan niet meteen een Zen Touch of een Ipod?
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 22:13
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Dukko schreef op 17-08-2005 @ 23:03 :
Ik hoef niet eens een schijf te kopen, het wordt ons alleen aangeraden om een mp3-stick te kopen. Verder gebruik ik een systeem van school met een bracket waarin ik mijn 'eigen' HD heb.

Maar als je dan toch een 10 gig schijf moet kopen, waarom dan niet meteen een Zen Touch of een Ipod?
Om de reden die ik hier boven zojuist aan gaf.
Als het echt alleen maar om gegevens opslag gaat mag je er van uitgaan dat de school wel op het idee zou komen een USB stick of wat dan ook aan te raden. Dit is dus niet het geval, ze vragen specifiek om een hard disk dus mag je er van uitgaan dat het voor practicum lessen is. Mijn vorige school was overigens het Regio College te zaandam, een ROC.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2005, 19:00
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 17-08-2005 @ 23:13 :
Om de reden die ik hier boven zojuist aan gaf.
Als het echt alleen maar om gegevens opslag gaat mag je er van uitgaan dat de school wel op het idee zou komen een USB stick of wat dan ook aan te raden. Dit is dus niet het geval, ze vragen specifiek om een hard disk dus mag je er van uitgaan dat het voor practicum lessen is. Mijn vorige school was overigens het Regio College te zaandam, een ROC.
jah, scholen jagen hun leerlingen nooit onnodig op kosten. elke hbo-student heeft per se een laptop nodig, en boeken moet je natuurlijk allemaal nieuw kopen. Het collegegeld is al zo laag, daar kunnen ze natuurlijk geen studentenfaciliteiten van betalen.
Oud 18-08-2005, 20:13
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 18-08-2005 @ 20:00 :
jah, scholen jagen hun leerlingen nooit onnodig op kosten. elke hbo-student heeft per se een laptop nodig, en boeken moet je natuurlijk allemaal nieuw kopen. Het collegegeld is al zo laag, daar kunnen ze natuurlijk geen studentenfaciliteiten van betalen.
Mja studeren sucks. Vertel mij wat. Ik zit nu op het HBO, 1500 euro lesgeld per jaar en ieder kwartaal nieuwe boeken waar we vervolgens dan maar 1 of 2 hoofdstukken uit doen. Laptops heb je bij ons niet perse nodig maar er zijn wel faciliteiten voor zoals een draadloos netwerk door de hele school. Ik heb daarom ook maar een laptop aangeschaft want er zijn toch nooit computers vrij om achter te werken. Maar vanwaar ineens die uiting van pure frustratie?
Met citaat reageren
Oud 19-08-2005, 06:15
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 18-08-2005 @ 21:13 :
Mja studeren sucks. Vertel mij wat. Ik zit nu op het HBO, 1500 euro lesgeld per jaar en ieder kwartaal nieuwe boeken waar we vervolgens dan maar 1 of 2 hoofdstukken uit doen. Laptops heb je bij ons niet perse nodig maar er zijn wel faciliteiten voor zoals een draadloos netwerk door de hele school. Ik heb daarom ook maar een laptop aangeschaft want er zijn toch nooit computers vrij om achter te werken. Maar vanwaar ineens die uiting van pure frustratie?
omdat jij blijkt geeft dat je denkt dat scholen t belang van de leerling hoog hebben zitten. en omdat ik scholen die reclame voor laptops meesturen met inschrijfpakketten een beetje beu ben

(en t rare is, dat t mij geen bal zou moeten kunnen schelen, ik kan t toch wel betalen. maar ik kan me zo voorstellen dat niet iedereen die studeert (veel) meer heeft dan alleen zn stufi, en dan vraag ik me af hoe die mensen dat dan moeten redden.)
Oud 19-08-2005, 07:18
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 18-08-2005 @ 20:00 :
Gelukkig kun je bij mij op de opleiding (natuurkunde VU en de wiskunde studenten eveneens) tegen een zeer lucratief aanbod een laptop (huur)kopen.

Voor 900 euro (512 mb geheugen, cd/dvd rewriter, 60 GB, 1,7 GHz Intel Celeron processor)via huurkoop.

Je betaalt in het eerste jaar 400 euro, 2e jaar 300 euro en in het 3e jaar 200 euro. En dan is hij van mij.

Tot die tijd is hij ook nog verzekerd (schade, diefstal) en allemaal licenties van programma´s (mathematica, labvieuw, labpro, origin etc.)

Groetjes
Ben(die hem zeer veel voor de opleiding gebruikt...ennuh...C&C Zero Hour
Oud 19-08-2005, 10:04
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 19-08-2005 @ 07:15 :
omdat jij blijkt geeft dat je denkt dat scholen t belang van de leerling hoog hebben zitten. en omdat ik scholen die reclame voor laptops meesturen met inschrijfpakketten een beetje beu ben

(en t rare is, dat t mij geen bal zou moeten kunnen schelen, ik kan t toch wel betalen. maar ik kan me zo voorstellen dat niet iedereen die studeert (veel) meer heeft dan alleen zn stufi, en dan vraag ik me af hoe die mensen dat dan moeten redden.)
Ik heb nooit zoiets gezegt, ik heb enkel aangegeven waarom er zo een harde schijf nodig is of ik het er mee eens ben is weer heel iets anders.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2005, 14:15
PhA3R
PhA3R is offline
alfast bedankt voor iedereen.

maar om elke dag een hd naar school en terug te dragen is niet echt verstandig denk ik, hds zijn heel gevoelig.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2005, 14:45
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 17-08-2005 @ 23:13 :
Als het echt alleen maar om gegevens opslag gaat mag je er van uitgaan dat de school wel op het idee zou komen een USB stick of wat dan ook aan te raden.
jawel, dat doe je wel. je denkt dat scholen het belang van de leerling hoog hebben zitten. zolang er nog scholen zijn die de aankoop van laptops aanmoedigen, en heel toevallig een leuke aanbieding meesturen van de computerzaak die naast de school zit, geloof ik dr geen barst van dat ze daar niet zelf beter van worden, en is er (dus) geen sprake van onpartijdige advisering van de student.
Oud 22-08-2005, 12:29
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 20-08-2005 @ 15:45 :
jawel, dat doe je wel. je denkt dat scholen het belang van de leerling hoog hebben zitten. zolang er nog scholen zijn die de aankoop van laptops aanmoedigen, en heel toevallig een leuke aanbieding meesturen van de computerzaak die naast de school zit, geloof ik dr geen barst van dat ze daar niet zelf beter van worden, en is er (dus) geen sprake van onpartijdige advisering van de student.
LOL? Ik geef enkel aan waarom er zo'n harde schijf gebruikt word en niet een USB stick. Ik vind het overigens wel bijzonder dat je meteen dit soort dingen denkt. Jammer dat Jambers niet meer op tv is had wel heel cool geweest als je daar te gast zou zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten