Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-08-2005, 10:23
Kozak
Kozak is offline
Ik heb wat geboden op ebay en het object meot worden verzonden uit de USA. Nu vraagt die gast hoeveel het kost om naar Nederland te verzenden. Dit heb ik bij wel meer auctions zien staan.

Weet iemand hier ook meer over? Ik dacht dat shipping rates internationaal allemaal hetzelfde waren.
Oud 23-08-2005, 10:25
Verwijderd
Kan hij niet gewoon naar een postkantoor gaan en het daar vragen? Dan weet hij (en jij) het precies... Beetje gek dat hij dat aan jóu vraagt, imo Als ik dingen verstuur, zoek ik ook zelf de verzendkosten op.. lijkt me nogal logisch...
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 10:36
Jades
Jades is offline
Je kan het beste Fedex (www.fedex.com), UPS (www.ups.com) of DHL (www.dhl.com) gebruiken. Als je hen gebruikt is het binnen 2-3 werkdagen in Nederland zonder gedoe met de douane. En, je kan alles realtime volgen met hun tracking system. Als je het gewicht, de waarde en de afmetingen van het pakketje weet kan je zo uitrekenen op één van de bovenstaande sites hoeveel het precies gaat kosten. Als alternatief kan je USPS gebruiken, maar die zijn een stuk langzamer.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 20:15
AJMouse
AJMouse is offline
Citaat:
Jades schreef op 23-08-2005 @ 11:36 :
Je kan het beste Fedex (www.fedex.com), UPS (www.ups.com) of DHL (www.dhl.com) gebruiken. Als je hen gebruikt is het binnen 2-3 werkdagen in Nederland zonder gedoe met de douane. En, je kan alles realtime volgen met hun tracking system. Als je het gewicht, de waarde en de afmetingen van het pakketje weet kan je zo uitrekenen op één van de bovenstaande sites hoeveel het precies gaat kosten. Als alternatief kan je USPS gebruiken, maar die zijn een stuk langzamer.
dhl en ups gaat gewoon langs de douane (fedex weet ik niet). Er staat op wat er in het pakket zit (dat is de verzender daar verplicht, kan je liegen natuurlijk). Vervolgens als de waarde meer dan 100 euro is (weet het bedrag niet, ik had game spullen dat als cadeau werd opgeschreven door het bedrijf (das goedkoper verzenden) met een waarde van 150 euro) mag je er belasting over betalen. Ik mocht ruim 30 euro extra betalen aan de dhl man. Heb er ook over gebelt en alles.

Dus geen gedoe met douane, dat is niet geheel waar.
Oud 24-08-2005, 21:06
Jades
Jades is offline
Citaat:
AJMouse schreef op 24-08-2005 @ 21:15 :
dhl en ups gaat gewoon langs de douane (fedex weet ik niet). Er staat op wat er in het pakket zit (dat is de verzender daar verplicht, kan je liegen natuurlijk). Vervolgens als de waarde meer dan 100 euro is (weet het bedrag niet, ik had game spullen dat als cadeau werd opgeschreven door het bedrijf (das goedkoper verzenden) met een waarde van 150 euro) mag je er belasting over betalen. Ik mocht ruim 30 euro extra betalen aan de dhl man. Heb er ook over gebelt en alles.

Dus geen gedoe met douane, dat is niet geheel waar.
Nee daar heb je ook gelijk in, ik bedoelde dat de douane sneller doorlopen wordt indien één van bovenstaande koeriers gebruikt wordt. Niet dat je enige wetgeving ontloopt o.i.d.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 07:10
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
De kans dat je een naheffing krijgt is er ook niet altijd.

Bestel regelmatig onderdelen voor me auto uit amerika (meerdere malen per maand) en heb eerlijk gezegd nog nooit een naheffing gehad.

En als je het krijgt pech gehad je moet er gewoon rekening meehouden. Als het dan duurder uitkomt dan dat je het in nederland zou kunnen krijgen moet je het natuurlijk niet bestellen.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 18:17
AJMouse
AJMouse is offline
Klopt, ik heb et 1 keer gehad op 9 bestellingen ofzo.
Reageren

Regels voor berichten