Allowa!
Wauw, m'n eerste berichtje hiero
Wat hier gezegd word herken ik helemaal ... Ik ga over zo'n 1.5 week beginnen op mn nieuwe school, HBO .. Best spannend allemaal ... Ik woon in een niet al te grote plaats (waar dus ook maar 1 basisschool is) en veel mensen elkaar kennen. Je kent het wel .. ons kent ons. Dat heeft voordelen maar soms helaas ook nadelen .. Achja.
Maar aniejweejz, ik dwaal een beetje af geloof ik. Wat ik wilde zeggen is dat ik nog altijd redelijk goed contact heb met een paar mensen van de basisschool. Vooral 2 vriendinnen van me die ik nog regelmatig spreek. Ze zitten op een andere middelbare school (jaja, zij moeten lekker nog een jaartje

), doen andere sporten en dergelijke en toch spreek ik ze nog vrij vaak.
In die 5 jaar tijd is er, vooral de laatste tijd, natuurlijk wel vanalles veranderd. Zo merk ik goed dat onze karakters steeds verder uit elkaar zijn komen te liggen ... Zij hebben hele andere vrienden dan ik en houden zich met andere dingen bezig.
Dit kan lastig zijn ... maar van de andere kant is het ook weer leuk! Zo vul je elkaar aan en leer je dingen van de ander.
Op de middelbare school heb ik weer hele andere mensen leren kennen, waarvan de meeste trouwens ook heel gezellig en leuk waren èn zijn! Van sommige weet ik gewoon dat ik ze nog best zal spreken op z'n tijd en sommige doen nu al net alsof ze me niet (meer) kennen. (Zo kwam ik vanmiddag een ex klasgenoot tegen in de stad. Dat vind ik nou zo stom ... Zelfs een 'hoi' kon d'r na die 2 maanden al niet meer vanaf!)
Maar goed, ik denk dat je je daar niet druk over moet maken. Many people will walk in and out your life but only true friends leave footprints! Ik zou m'n aandacht en energie vooral steken in de dingen die jijzelf leuk vind om te doen en waar je zelf plezier in hebt! Het klinkt misschien een beetje kort door de bocht maar het heeft weinig zin energie te stoppen in zaken/mensen/dingen waar je toch geen plezier aan beleefd. En al zeker niet als het niet van twee kanten komt ...
Ik zeg niet dat je je vrienden zomaar aan de kant moet zetten maar ik denk dat je verder moet kijken. Zo ontmoet je weer nieuwe mensen en zul je weer nieuwe dingen ervaren. Dat hoort ook gewoon bij je leven. Je vrienden veranderen maar jijzelf ook hoor!
Mijn advies: Sta open voor allerlei nieuwe dingen die op je afkomen en waar jij je goed bij voelt! Babbel en onderneem op z'n tijd nog gezellig met je 'oude vrienden' maar blijf niet hardnekkig aan ze plakken .. ! Als je 'oude vrienden' echt iets voor je betekenen, en vooral ook jij voor hen, zul je zien dat het wel goed komt, ook al spreek/zie je hen misschien wat minder ..
Lees m'n ondertiteling maar eens goed door ..
(Volgende keer toch maar een beetje beter letten op wat ik allemaal aan het kletsen ben voor ik weer zo'n lengte weet te produceren

)