Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-09-2005, 17:50
Virender
Virender is offline
Wat is slimmer? Een gameconsole van nu kopen, bijvoorbeeld PS2, Xbox of Gamecube of op een next-gen console wachten totdat het uitkomt en dat kopen, dus PS3, Xbox 360 en Nintendo Revolution? Wat raden jullie aan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-09-2005, 17:53
Verwijderd
WACHTEN! Je betaalt er meer voor, maar dan kun je wel weer ff vooruit. Voor de consoles van nu worden over een tijdje geen games meer gemaakt, en als er dan een spel uitkomt dat je leuk lijkt kan jij het niet spelen. Of je moet echt niet meer als die 150 euro voor een console willen betalen.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 17:57
Verwijderd
En zelfs als die nieuwe uitkomen is het slimmer om te wachten. Je hebt dan meer aanbiedingen, grotere selectie van games en iets lagere prijzen. Xbox kot alleen wel een stuk eerder dan de andere 2.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 17:59
Verwijderd
Citaat:
Morridin schreef op 19-09-2005 @ 18:57 :
En zelfs als die nieuwe uitkomen is het slimmer om te wachten. Je hebt dan meer aanbiedingen, grotere selectie van games en iets lagere prijzen. Xbox kot alleen wel een stuk eerder dan de andere 2.
Misschien kun je het beste wachten tot de andere twee komen, en dan de 360 kopen. Gegarandeerd dat 'ie dan nog eens extra afgeprijst word .
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 18:01
Virender
Virender is offline
Welke van de drie next-gens is eigenlijk de beste?
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 18:05
ikbenroy
ikbenroy is offline
Citaat:
Virender schreef op 19-09-2005 @ 19:01 :
*duikt in de schuilkelder met een helmpje op*
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 18:08
Virender
Virender is offline
Citaat:
ikbenroy schreef op 19-09-2005 @ 19:05 :
Wat? Hoe bedoel je? Ik snap het niet.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 18:09
Verwijderd
Citaat:
ikbenroy schreef op 19-09-2005 @ 19:05 :
, nou ja, ik zal neutraal doen: Dat ligt eraan waar je van houd. Ik ga (als eerst) voor de 360 (om xbox live), dat is het meest een multimedia console. De PS3 is het mooist, en de Revolution het meest vernieuwend. Kijk maar wat jij het belangrijkst vind. Dit stond overigens al in een ander topic.

@ 'hoezo ik snap het niet': Er kan zo nogal snel een flamewar ontstaan tussen de fanboys.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 18:23
CrazY G
CrazY G is offline
ik ga de 360 kopen om me zoet te houden totdat de ps3 komt, dan verkoop ik de 360 en voordat geld koop ik een revolution erbij voor de afwisseling met de ps3
Oud 19-09-2005, 18:24
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Virender schreef op 19-09-2005 @ 19:01 :

*Stormt als een bezeten dwaas het topic binnen*

AAAAAAAAAAAAAAAAAAH!

XBOX IS DE BESTE!!!!!! aLLEEN DE XBOX!!11!1!!!!!! dE STINKTENDO REVOLIOUTION IS VOOR KLEINE kDINEREN EN SONY GAySTAION IS TEH HOMOS!1!!11

AAAAAAAAAAAH11!!1!!!!!! aAAAAAAAAAHAAH!!!!
Oud 19-09-2005, 18:24
Q
Q is offline
Ik zat al te wachten vanaf de nintendo 8-bit en toen dacht ja, je kan wachten en wachten en wachten maar uiteindelijk zal dr iets uit blijven komen wat weer nieuwer en beter is dus dan blijf je net als ik wachten. Maar ik heb sinds kort een PS2 en daar heb ik geen spijt van eigenlijk, misschien spijt dat ik te lang heb gewacht

edit: Ik lees hier net boven me dat een of andere schreeuwlelijk vind dat ik gay ben ok... Maar toch vind ik de ps2 nog het leukst.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 18:36
Verwijderd
Och, ik luister naar Manowar en meer van dat soort bands. Ben het gewend om gay genoemd te worden, dus dat ik ook nog een PS2 heb en er heel blij mee ben boeit me verder niet
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 18:42
Benteknol
Benteknol is offline
gewoon diegene kopen die er nu zijn zijn veel meer spellen voor is goedkoper en alles en als je daar op uitgekeken ben koop je de next gen die flink in prijs zijn gedaald

btw next gen console spellen aan het begin maken ook nog geen vol gebruik van alles
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 19:21
Verwijderd
Behalve van de portemonee van de kopers
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 19:24
Benteknol
Benteknol is offline
Citaat:
Morridin schreef op 19-09-2005 @ 20:21 :
juistem
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 19:41
Dinalfos
Dinalfos is offline
Dat is toch logisch?
Oud 19-09-2005, 20:56
Big Boi
Big Boi is offline
Citaat:
Morridin schreef op 19-09-2005 @ 20:21 :
Oud 20-09-2005, 10:20
CrazY G
CrazY G is offline
je moet er wat voor over hebben

Citaat:
Het is gewoon cool dat je kan laten zien dat je de game in de winkel hebt gekocht enzo en de voorkant is dan ook helemaal vers enzo
B.I.G.
Oud 20-09-2005, 11:06
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
Bossen schreef op 19-09-2005 @ 18:53 :
WACHTEN! Je betaalt er meer voor, maar dan kun je wel weer ff vooruit. Voor de consoles van nu worden over een tijdje geen games meer gemaakt, en als er dan een spel uitkomt dat je leuk lijkt kan jij het niet spelen. Of je moet echt niet meer als die 150 euro voor een console willen betalen.
Oud 20-09-2005, 11:31
Koning
Koning is offline
ja en dan is de x360 uit, en dan kun je dan beter weer wachten op de x720 enz
Oud 20-09-2005, 11:52
Smobbo
Smobbo is offline
Als de next-gen uitkomen moet je de oude kopen, die dingen worden dan voor niets weggegeven (ook op marktplaats enzo, is nu eigenlijk al het geval). En aangezien je nog geen spel van de console kent heb je een gigantisch aanbod aan (goede) spellen. Spellen van 2 jaar oud zijn nu nog steeds cool (Ninja Gaiden bijvoorbeeld).

Heb je echter geld zat dan koop je natuurlijk een Xbox360... (of andere next gen, zelf neig ik naar de xbox (imho)).
Oud 20-09-2005, 12:07
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
als je nu een ps2 oid koopt, dan kun je meteen een hele zooi aan goeie games kopen voor budgetprijzen. als je straks een xbox360 oid koopt, dan kun je sowieso al een jaar wachten totdat je echt goeie games kunt kopen. tegen die tijd is de prijs sowieso gedaalt van die dingen. mijn advies : koop nu een ps2 (tenzij je nu al een console hebt staan), en wacht totdat de xbox360 (of ps3 of NRev) een jaar in de winkel liggen. dan is de prijs gedaalt en heb je niet zoveel last van het fenomeen 'typische launch-bout-games'.
Oud 20-09-2005, 12:51
Verwijderd
Yup, PS2 platinum games zijn nu maar 2 tientjes. Retegoedkoop voor titels die soms zelfs nog maar 3 maanden oud zijn. En aangezien er straks minder keus is omdat er minder uitkomt zullnen sommige toppers nog sneller platinum gaan
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 13:00
Verwijderd
Citaat:
Koning schreef op 20-09-2005 @ 12:31 :
ja en dan is de x360 uit, en dan kun je dan beter weer wachten op de x720 enz
Ja haha wat ben jij slim , ik hoop dat je toch ook wel doorhebt dat als een nieuwe console over 2 a 3 maanden uitkomt, het niet slim is dan nog een oude te kopen.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 13:45
Carn
Carn is offline
extra werken en kopen wat je leuk vind. Maar ik verwacht dat binnen niet al te lange tijd de huidige generatie weer n stukje goedkoper zal worden; dan is het best interessant om alsnog een ps2/xbox te kopen (en natuurlijk om bouwen/chippen) zodat je toch voor een leuk prijsje heel veel puike games kan spelen

Ik heb zelf geen omgebouwde console (heb nog een oud model ps2) maar ik zit er over te denken om rond de kerst gewoon zo'n nieuwe kleine ps2 te halen en er dan zo'n fliptop ding van te maken.
Oud 20-09-2005, 14:06
Verwijderd
Citaat:
Bossen schreef op 20-09-2005 @ 14:00 :
Ja haha wat ben jij slim , ik hoop dat je toch ook wel doorhebt dat als een nieuwe console over 2 a 3 maanden uitkomt, het niet slim is dan nog een oude te kopen.
Ik hoop dat jij wel doorhebt dat het juist wél slim is om een oude console te kopen als de nieuwe bijna uitkomt wanneer je niet zo kapitaalkrachtig bent om meteen 300-400 euro neer te tikken voor een console.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 14:09
Verwijderd
Citaat:
Morridin schreef op 20-09-2005 @ 15:06 :
Ik hoop dat jij wel doorhebt dat het juist wél slim is om een oude console te kopen als de nieuwe bijna uitkomt wanneer je niet zo kapitaalkrachtig bent om meteen 300-400 euro neer te tikken voor een console.
Dat ligt eraan hoe je het bekijkt, ik zou dan liever even doorsparen tot ik het alsnog heb, dan een generatie oudere console te kopen. Maar wat koning zegt is gewoon onzin, als een console over 2 a 3 maanden uitkomt zullen de meeste hardcore gamers daar voor gaan, om dan te zeggen dat je weer net zo goed kunt wachten op het volgende model is bullshit.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 14:13
Carn
Carn is offline
Mij lijkt het zoiezo niet slim om meteen een nieuwe, next-gen console te kopen. Vaak is er al een prijsverlaging na een paar maanden, of een leuke aanbieding met 1 of 2 games voor dezelfde prijs. Ook hebben ze vaak nog wat schoonheidsfoutjes; maar die zijn meestal pas uit het systeem gewerkt bij het 2de of 3de model :\
Oud 20-09-2005, 14:14
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef op 20-09-2005 @ 15:13 :
Mij lijkt het zoiezo niet slim om meteen een nieuwe, next-gen console te kopen. Vaak is er al een prijsverlaging na een paar maanden, of een leuke aanbieding met 1 of 2 games voor dezelfde prijs. Ook hebben ze vaak nog wat schoonheidsfoutjes; maar die zijn meestal pas uit het systeem gewerkt bij het 2de of 3de model :\
Daar zit ook wat in, ik ga waarschijnlijk (als eerst) voor de 360, maar denk dat ik 'm koop tegen de tijd dat de Revo of de PS3 uitkomen, dan is ie al wat verbetert EN in prijs verlaagt.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 15:05
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Bossen schreef op 20-09-2005 @ 15:09 :
Dat ligt eraan hoe je het bekijkt, ik zou dan liever even doorsparen tot ik het alsnog heb, dan een generatie oudere console te kopen. Maar wat koning zegt is gewoon onzin, als een console over 2 a 3 maanden uitkomt zullen de meeste hardcore gamers daar voor gaan, om dan te zeggen dat je weer net zo goed kunt wachten op het volgende model is bullshit.
dr zit anders wel wat in dat er altijd wel wat nieuws uit dreigt te komen. gewoon genieten van wat je hebt, zou ik zeggen.
Oud 20-09-2005, 15:44
Q
Q is offline
Citaat:
Carn schreef op 20-09-2005 @ 15:13 :
Dat is ook waar, plus dat je niet weet welke nieuwe games erop uitkomen en of die de moeite waard zijn. Zo zag je ook bij de PS2 wat een verschil er in oude en nieuwe model zitten, het oude model is bijna 2x zo dik en maakt een hoop herrie.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten