Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-06-2002, 21:26
Janet
Janet is offline
hallo mensen,

ik ben al heel lang verkouden (ook allergei erbei) maar als het dus heel erg is loop het water (als ik in bed leg) gewoon uit me oren.......is dit wel normaal???

want het is wel zeer gor!!!!

liefs Janet ik hoor het wel van jullie

P.S wie heeft dit nog meer????(zoja,wat hebbe jullie er tege gedaan??)
Oud 21-06-2002, 21:32
Markiex
Markiex is offline
klinkt als een middenoorontsteking. Gaat in principe vanzelf over maar als het te lang duurt kan je beter ff langs de dokter gaan.
Oud 21-06-2002, 21:37
Janet
Janet is offline
Citaat:
Markiex schreef:
klinkt als een middenoorontsteking. Gaat in principe vanzelf over maar als het te lang duurt kan je beter ff langs de dokter gaan.
hoe werkt dat dan???

het loopt er gewoon uit.....gaat hij me oren uitspuiten als het telang duurt!!!!
Oud 21-06-2002, 22:18
snoopy
snoopy is offline
had ik ook, toen ik oorontsteking had. Ik zou eventjes de dokter bellen, als ik jou was.
Oud 22-06-2002, 00:05
Markiex
Markiex is offline
Citaat:
Janet schreef:

hoe werkt dat dan???

het loopt er gewoon uit.....gaat hij me oren uitspuiten als het telang duurt!!!!
Ontstekingsvocht hoopt zich op in je middenoor en zoekt een weg naar buiten, via je oor dus (via klein gaatje door trommelvlies). Hij zal waarschijnlijk niet je oren uitspuiten maar eerder een kuurtje voorschrijven (oordruppels). Gewoon ff langs gaan als het te lang duurt.
Oud 22-06-2002, 09:25
Janet
Janet is offline
Citaat:
Markiex schreef:

Ontstekingsvocht hoopt zich op in je middenoor en zoekt een weg naar buiten, via je oor dus (via klein gaatje door trommelvlies). Hij zal waarschijnlijk niet je oren uitspuiten maar eerder een kuurtje voorschrijven (oordruppels). Gewoon ff langs gaan als het te lang duurt.
het duurt al een 4 maanden ofzo,is het nu dan dat ik naar de docter moet???
(soms hoor ik nix met 1 oor)
Oud 22-06-2002, 10:46
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Janet schreef:

Als het al 4 maanden duurt zou ik er zeker mee naar je huisarts gaan. Een verwaarloosde middenoorontsteking kan namelijk tot een chronisch loopoor of in het ernstigste geval tot blijvend gehoorverlies leiden. Bij een middenoorontsteking gaat het om een ontsteking die door een bacterie wordt veroorzaakt. De ontsteking is plaatselijk en bevindt zich achter het trommelvlies en rondom de stijgbeugel, maar kan ook verder in de buis van Eustachius voorkomen. Een middenoorontsteking gaat gepaard met een ophoping van gele etter en een rood gekleurd trommelvlies, waarbij je, zoals je zelf ook aangaf, slechter hoort. Je huisarts zal waarschijnlijk een gaatje in het trommelvlies prikken zodat de opgehoopte etter er uit kan lopen. Hoe de verdere behandeling zal verlopen (deze is absoluut noodzakelijk, vooral omdat je er al zolang mee rondloopt) is iets wat door je huisarts zal moeten worden beoordeeld.
Oud 22-06-2002, 11:32
TefnachT
TefnachT is offline
Ik heb precies hetzelfde en toen heb ik mijn oor laten uitspuiten (5 keer) En nu zit er nog 1 oor dicht en er komt witte vloeistof soms uitdruipen.... Het is nu al een half jaar of langer en de dokter zegt dat het oorsmeer nu weg is
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 16:52
Markiex
Markiex is offline
Citaat:
Janet schreef:

Ja, het is hoog tijd om eens naar de dokter te gaan. Betwijfel of hij een gaatje in je trommelvlies gaat prikken aangezien daar al een gaatje zit doordat je een loopoor hebt. Je krijgt waarschijnlijk een kuurtje ofsow. Wacht in het vervolg niet meer zo lang met zulke klachten (kijk het max een weekje aan), want voor de rest sluit ik me wel bij die wiskunde freak aan (waar heb je dat gevonden? ).
Oud 22-06-2002, 16:57
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
als ik jou was zou ik na 4 maanden idd even naar de huisarts gaan omdat je gehoor ook belangrijk is...en zware ontstekingen doen ontzettend veel pijn is mijn ervaring! en t lijkt me ook erg irritant als t vocht er steeds uitdruipt. mijn vriend heeft ook een chronische oorontsteking en hoort ook keiveel dingen niet dus als ik jou was toch ff naar de dokter!
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 17:09
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Markiex schreef:

Ja, het is hoog tijd om eens naar de dokter te gaan. Betwijfel of hij een gaatje in je trommelvlies gaat prikken aangezien daar al een gaatje zit doordat je een loopoor hebt. Je krijgt waarschijnlijk een kuurtje ofsow. Wacht in het vervolg niet meer zo lang met zulke klachten (kijk het max een weekje aan), want voor de rest sluit ik me wel bij die wiskunde freak aan (waar heb je dat gevonden? ).
Ik kwam die informatie tegen in het Margriet Medisch Gezinsboek, een van de medische naslagwerken die ik gebruik om hier vragen te beantwoorden. Ik ben het trouwens niet eens met je advies aan Janet om het nog maximaal een week aan te kijken. Ze loopt er al 4 maanden mee rond, reden genoeg voor mij om haar te adviseren om zo snel mogelijk naar haar huisarts te gaan en niet langer meer te wachten. Er hoeven zich bij die middenoorontsteking geen complicaties voor te doen, maar het lijkt me toch beter om het zekere voor het onzekere te nemen.
Oud 22-06-2002, 18:28
Verwijderd
Citaat:
mathfreak schreef:

Een verwaarloosde middenoorontsteking kan namelijk tot een chronisch loopoor of in het ernstigste geval tot blijvend gehoorverlies leiden.

ik heb ook een beetje zoiets, maar niet in de mate waar Janet het over heeft........maar dat heb ik echt al vet lang.......
M'n oren zitten ook vaak dicht enzo.....
Alleen heb ik niet speciaal oorpijn en ben ook niet verkouden.
Wel heb ik de laaste tijd een soort chronische keelpijn (niet heel erg hoor...)
Kan ik dat dan ook hebben *is bang*

Verder zou ik als ik Janet was dus wel naar de dokter gaan, want ik vind dat verhaal van mathfreak maar eng....
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 20:55
Markiex
Markiex is offline
Citaat:
mathfreak schreef:

Ik kwam die informatie tegen in het Margriet Medisch Gezinsboek, een van de medische naslagwerken die ik gebruik om hier vragen te beantwoorden. Ik ben het trouwens niet eens met je advies aan Janet om het nog maximaal een week aan te kijken. Ze loopt er al 4 maanden mee rond, reden genoeg voor mij om haar te adviseren om zo snel mogelijk naar haar huisarts te gaan en niet langer meer te wachten. Er hoeven zich bij die middenoorontsteking geen complicaties voor te doen, maar het lijkt me toch beter om het zekere voor het onzekere te nemen.
Mijn advies was niet om het nu nog een week aan te kijken...er staat "wacht in het vervolg". M.a.w. als het zich nog een keer voordoet, wacht dan geen 4 maanden maar ong een week. Er hoeven zich idd geen complicaties voor te doen maar recidiverende oorontstekingen geven je wel meer kans op gehoorverlies, dus reden genoeg om er wat aan te laten doen lijkt me.
Oud 22-06-2002, 21:18
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Markiex schreef:

Mijn advies was niet om het nu nog een week aan te kijken...er staat "wacht in het vervolg". M.a.w. als het zich nog een keer voordoet, wacht dan geen 4 maanden maar ong een week.
In dat geval had ik je advies verkeerd geïnterpreteerd. Bedankt voor je toelichting.
Oud 23-06-2002, 00:37
Mark
Mark is offline
Citaat:
Janet schreef:
hallo mensen,

ik ben al heel lang verkouden (ook allergei erbei) maar als het dus heel erg is loop het water (als ik in bed leg) gewoon uit me oren.......is dit wel normaal???

want het is wel zeer gor!!!!

liefs Janet ik hoor het wel van jullie

P.S wie heeft dit nog meer????(zoja,wat hebbe jullie er tege gedaan??)
Dat heb ik elke dag, is dat niet normaal dan??
Oud 23-06-2002, 13:38
Janet
Janet is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:

ik heb ook een beetje zoiets, maar niet in de mate waar Janet het over heeft........maar dat heb ik echt al vet lang.......
M'n oren zitten ook vaak dicht enzo.....
Alleen heb ik niet speciaal oorpijn en ben ook niet verkouden.
Wel heb ik de laaste tijd een soort chronische keelpijn (niet heel erg hoor...)
Kan ik dat dan ook hebben *is bang*

Verder zou ik als ik Janet was dus wel naar de dokter gaan, want ik vind dat verhaal van mathfreak maar eng....
ja zekers,ik vond het wel eng klinken!ik ga nu zekers naar de docter!moet moge toch naar de kaakchirurg!!
Oud 23-06-2002, 13:40
Janet
Janet is offline
Citaat:
snowboarder schreef:

Dat heb ik elke dag, is dat niet normaal dan??
blijkbaar niet maar ik ga nu zekers! jij ook?
Oud 25-06-2002, 18:13
M*girl
M*girl is offline
Dat is gewoon ieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeuw. Maar oft normaal is weet ik niet. Tip: de huisarts
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 20:04
Janet
Janet is offline
Citaat:
M*girl schreef:
Dat is gewoon ieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeuw. Maar oft normaal is weet ik niet. Tip: de huisarts
ja denk dat ik dat maar ga doen.....
Oud 28-06-2002, 19:56
Verwijderd
Ik heb ook eigenlijk altijd mijn neus dicht zitten. Soms verkouden, soms door de stof en soms door de allergie of hooikoorts. Maar ik heb geen last van vocht uit mijn oren, misschien moet je dat even melden bij je huisarts.

Love, Lis
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 05:14
Janet
Janet is offline
heys,dank jullie wel voor jullie advies en dnek zekers dat ik het ga op volgen als ik terug kom van me vakantie!want het doet soms ook pijn ofzo en dat lijkt me niet goed....
Oud 29-06-2002, 13:35
M*girl
M*girl is offline
Sterkte ermee!!
Met citaat reageren
Oud 30-06-2002, 19:46
Janet
Janet is offline
Citaat:
M*girl schreef:
Sterkte ermee!!
dank je!!!!