Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-08-2005, 23:16
Verwijderd
Ik heb een brandwond op de palm van mijn hand.. Volgens mij is het een tweedegraadse, ze is niet heel groot maar het ziet wel rood en er is ook een kleine blaar op de grens met de pols.
Ik heb het onder water gehouden enzo maar moet ik nu ook nog naar de dokter? Het heeft wel vrij lang pijn gedaan maar nu is dat over.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 23:18
Mara
Mara is offline
Hoeft volgens mij niet.

Hoe kom je eraan?
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 23:21
Verwijderd
Hete vloeibare lijm
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 23:29
Mara
Mara is offline
Oh, dat gaat wel over dan

Gewoon even aanzien, als de blaar té groot en té dik wordt kan je naar de dokter gaan, maar ik denk niet dat 't nodig is.

Zelf al menig brandwondje gehad door keukenongelukjes
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 23:30
Verwijderd
Ok, bedankt Ik dacht al dat ik me teveel zorgen maakte maar ach.. En nu ga ik eens slapen
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 14:28
Maija
Maija is offline
En al wat beter?
Idd gewoon onder de kraan houden.
Ik heb ook een groot brandwond op mijn arm,

Heeft wel lang pijngedaan, en na 1 jaar zie je nogsteeds het duidenlijk zitten

Mentolzalf (ofzoiets, waarschijnlijk gewoon bij de aptotheek te krijgen) Helpt nogal de pijn te verlichten,
Ik wou dat ik dat vorigjaar al wist want bij mij was hetnogal groot en pijnlijk..
Maar dat helpt behoorlijk goed.

Hoe erg het is en wanneer je naar de huisarts moet gaan weet ik niet.
Oud 25-08-2005, 17:15
Roos
Roos is offline
Van www.ehbo.nl

en eerstegraads verbranding hoeft niet te worden afgedekt.
Bij tweedegraads brandwonden en derdegraads brandwonden is er vaak ook sprake van een kapotte huid. De brandwond moet daarom worden afgedekt. Dit geldt ook voor blaren die nog niet kapot zijn.
Brandblaren mogen niet worden opengemaakt! Dek de brandwond steriel af, bij voorkeur met metallineverband of anders met steriel gaas. Heeft u dit niet, neem dan een pas gewassen theedoek, servet of handdoek. Bij uitgebreide brandwonden kunt u als vervanger een schoon laken gebruiken. Bij vastzittende kleding, komt de kleding onder het verband te zitten. Breng zowel over de kleding als op de brandwond zelf het verband losjes aan.
Er mag niets op de wond worden gesmeerd. Allerlei huismiddeltjes - zoals boter, melk, tandpasta - mogen niet worden gebruikt. Ook brandzalf niet.
Oud 25-08-2005, 20:20
danielle84
danielle84 is offline
nou ik zou er niks opdoen!
ik had vorig jaar ook een brandwond op mijn enkel gaasje overheen gedaan en dat zat er dus helemaal aan vastgeplakt en dat doet echt pijn om dat los te krijgen....
maar bij mij was het dus open miss dat als het dicht is (blaar) dat er dan wel wat overheen kan.
maar ik was dus naar de dokter gegaan en die kan er niks aan doen en die gaf het advies; niets erop doen, laten drogen bij de lucht.
Oud 25-08-2005, 23:07
MTpower
MTpower is offline
voor ALLE brandwonden geldt:
Eerst water, de rest komt later!

Koelen is het allerbelangrijkste! Als je een brandwond niet koelt kan hij uitbreiden/erger worden.

Verder gewoon wat Roos zei
Met citaat reageren
Oud 26-08-2005, 07:52
W1A
W1A is offline
Ik heb ook ooit een tweedegraads brandwond gehad (op mijn been), maar ik ben toen direct naar de dokter gegaan. We waren op vakantie en de blaar was opengesprongen. Zij heeft me er toen zalf opgedaan en verbonden en ik heb het moeten verbinden todat het helemaal geheeld was.

Ik heb er eigenlijk heel weinig pijn aan gehad, maar ik heb wel de eerste dagen pijnstillers moeten slikken.

Ik denk dat je het dus beter kan afdekken.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2005, 08:19
Miracle
Miracle is offline
Er bestaan speciale gaasjes voor brandwonden, die zou je kunnen kopen bij de apotheek. Mocht je echt alleen een gewoon steriel gaasje hebben, dan kun je ook insmeren met vaseline en dan erop leggen. Zo voorkom je dat het aan je blaar gaat plakken.
Oud 26-08-2005, 10:04
ganralph
ganralph is offline
je hebt idd speciale gaasjes met een beetje zalf er op die heel erg goed werken tegen brandwonden. na een tijdje zie je er helemaal nix meer van.
zal thuis eens kijken hoe ze heten, maar ze zijn die euro wel waard...
Oud 26-08-2005, 10:53
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
ganralph schreef op 26-08-2005 @ 11:04 :
je hebt idd speciale gaasjes met een beetje zalf er op die heel erg goed werken tegen brandwonden. na een tijdje zie je er helemaal nix meer van.
zal thuis eens kijken hoe ze heten, maar ze zijn die euro wel waard...

Citaat:
Roos schreef op 25-08-2005 @ 18:15 :
Van www.ehbo.nl

Dek de brandwond steriel af, bij voorkeur met metallineverband of anders met steriel gaas. Heeft u dit niet, neem dan een pas gewassen theedoek, servet of handdoek.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten