Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-03-2009, 18:33
handschoen
Avatar van handschoen
handschoen is offline
Ik heb afgelopen donderdag kokend water over een deel van mijn benen gekregen. Ik heb het meteen langdurig gekoeld: eerst een half uur met stromend water, daarna met natte doeken en na een tijd weer een half uur met stromend water en daarna weer met natte doeken. Hierdoor heb ik de schade aardig weten te beperken, maar ik heb er toch wel wat eerste en tweede graads brandwonden aan over gehouden. Ik heb van de huisarts zilversulfadiazine meegekregen en dit smeer ik 1 a 2 keer per dag op mijn wonden en ik dek het af met steriele gaasjes. Inmiddels gaat het al weer een stuk beter en heb ook een stuk minder pijn.

Ik heb alleen 1 ding waar ik een vraagje over heb: er is een plekje dat er in de eerste instantie in ieder geval alleen maar rood uitzag (verder niks bijzonders aan te zien), maar inmiddels zijn er een soort donkere korstjes opgekomen. Kan dit een normaal verloop van het genezingsproces van een (in dit geval eerstegraads) brandwond zijn of hoort dit niet te gebeuren?
Met citaat reageren
Oud 02-03-2009, 18:41
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Ik heb mezelf weleens verbrand aan een oven. Bij de genezing kwam er ook een korstje op de brandwond, dus ik neem aan dat het niets ernstigs is. Als je er niet zeker over bent, neem dan contact op met je huisarts en stel dat vooral niet uit.
__________________
Guilty of being white.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2009, 19:40
Verwijderd
Korstvorming is onderdeel van het genezingsproces bij brandwonden.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2009, 19:49
Eomer
Eomer is offline
he jakkes

beterschap !
Met citaat reageren
Oud 03-03-2009, 10:25
handschoen
Avatar van handschoen
handschoen is offline
Bedankt voor de reacties!

Ben inmiddels wel gerustgesteld. Ik vond het een beetje raar dat er eerst niet veel bijzonders te zien was aan dat plekje (alleen rood) en dat er daarna korstvorming kwam. Maar als dat er bij kan horen, dan zit het denk ik wel goed. De rest ziet er namelijk ook wel steeds beter uit.
(al ziet het er esthetisch nog niet echt bepaald mooi uit, maar hopelijk trekt dat na verloop van tijd weer bij)
Met citaat reageren
Oud 03-03-2009, 20:41
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Ik denk dat je zo'n rood plekje een heel klein beetje kunt vergelijken met een oppervlakkig schaafwondje, is soms ook alleen rood maar kan toch een korstje geven. Hopelijk geneest het snel en mooi!
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid vraagjes over een brandwond ..
Sienna M
3 28-07-2010 19:50
Lichaam & Gezondheid brandwond
danielle84
9 10-08-2004 22:49
Lichaam & Gezondheid Brandwonden
Quiana
27 16-01-2003 18:30
Lichaam & Gezondheid brandwonden.
Verwijderd
17 05-10-2002 16:10
Huiswerkvragen: Exacte vakken Wie heeft er een werkstuk over brandwonden voor mij alsjeblieft. xxx
estiejoy
1 19-12-2001 21:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:36.