Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-08-2005, 12:17
Emoboy
Emoboy is offline
Van welke film mag er van jou een deel 2 komen?

mij:
-Equilibrium
Oud 30-08-2005, 12:43
Verwijderd
De makers van Equilibrium zijn of waren bezig met een nieuwe film, beetje zelfde stijl dacht ik. Leuke film wel, alles bij elkaar gejat maar toch vermakelijk.

Verder hoeven sequels niet zo van mij. Zijn toch altijd minder dan het origineel. Boondock saints mogen wel evt.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 13:06
Verwijderd
kung pow
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 13:09
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
G-Lo schreef op 30-08-2005 @ 13:43 :

Verder hoeven sequels niet zo van mij. Zijn toch altijd minder dan het origineel. Boondock saints mogen wel evt.
die bestaat al volgens mij
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 13:17
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
per piacere schreef op 30-08-2005 @ 14:06 :
kung pow
idd

> I would like a pound of nuts.
< That's a lot of nuts!
Oud 30-08-2005, 13:35
Verwijderd
Citaat:
G-Lo schreef op 30-08-2005 @ 13:43 :
De makers van Equilibrium zijn of waren bezig met een nieuwe film, beetje zelfde stijl dacht ik. Leuke film wel, alles bij elkaar gejat maar toch vermakelijk.

Ultraviolet

Boondock II: All Saints Day

Citaat:
per piacere schreef op 30-08-2005 @ 14:06 :
kung pow
Kung Pow 2: Tongue of Fury
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 13:44
Hero_Zero
Hero_Zero is offline
Het is niet een echte sequel, maar ik vind dat HBO een derde seizoen van Carnivale moet maken. Nu eindigt het tweede seizoen in het luchtledige. Gun de serie het waardige slot dat het verdient.
Oud 30-08-2005, 13:58
Haligh
Haligh is offline
glitter.
Oud 30-08-2005, 14:02
Verwijderd
Citaat:
Hero_Zero schreef op 30-08-2005 @ 14:44 :
Het is niet een echte sequel, maar ik vind dat HBO een derde seizoen van Carnivale moet maken. Nu eindigt het tweede seizoen in het luchtledige. Gun de serie het waardige slot dat het verdient.
Eens. Of in ieder geval een miniserie zoals bij Farscape.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 14:12
Sithan
Sithan is offline
Clueless
Oud 30-08-2005, 15:17
Wammus
Wammus is offline
Resevoir dogs
Oud 30-08-2005, 16:00
Verwijderd
Sequels zijn meestal maar stom.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 16:00
Verwijderd
Citaat:
wammus schreef op 30-08-2005 @ 16:17 :
Resevoir dogs
Nee man, dat verpest juist de film.

Dan gewoon een neiuwe film die zo z'n banden heeft met Reservoir Dogs (zoals Reservoir Dogs met Pulp Fiction, etc)
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 17:06
Verwijderd
In principe ben ik niet zo voor sequels, maar ik vond 'Before sunset' wel echt een prachtige sequel van 'Before sunrise'. Maar dat is uitzonderlijk naar mijn idee.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 17:22
Verwijderd
Citaat:
MadameMinke schreef op 30-08-2005 @ 18:06 :
In principe ben ik niet zo voor sequels, maar ik vond 'Before sunset' wel echt een prachtige sequel van 'Before sunrise'. Maar dat is uitzonderlijk naar mijn idee.
Dat is idd zo. Een sequel met betekenis
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 17:23
Verwijderd
Terminator 2 is ook erg goed, alhoewel Terminator 1 natuurlijk vele malen beter is.

Simpelweg omdat het concept/verhaal dan nog origineel is.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 17:25
Dinalfos
Dinalfos is offline
Niets mis met sequels, zolang er maar een goed script achter zit. Sowieso mogen ze van mij wel eeuwig doorgaan met bepaalde horrorfilmreeksen, zoals Hellraiser of Nightmare on Elmstreet.
Oud 30-08-2005, 17:34
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 30-08-2005 @ 18:23 :
Terminator 2 is ook erg goed, alhoewel Terminator 1 natuurlijk vele malen beter is.

Simpelweg omdat het concept/verhaal dan nog origineel is.
Qua uitwerking vond ik deel 2 spannender, mooier en leuker.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 17:52
Verwijderd
lol the tuxido vond ik wel leuk mag van mij ook wel een sequel van komen
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 18:55
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 30-08-2005 @ 18:22 :
Dat is idd zo. Een sequel met betekenis
Precies.

Ik vond hem zelfs beter nog dan Sunrise.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 19:01
noomy
noomy is offline
Er zijn een paar films waarvan je geen sequel moet maken omdat het niet nodig is omdat 1 film al genoeg te zeggen heeft zoals Grease 2 of Jeepers Creepers 2 waren totaal overbodig.
Maar ik zou wel een Grease 3 willen zien met de orginele cast daar waren volgens mij ook plannen voor.
En verder wil ik vooral dezelfde mensen samen in een film zien niet persé een vervolg.
Oud 30-08-2005, 19:02
King Ralph
King Ralph is offline
Citaat:
Het is de bedoeling dat er over ongeveer 9-10 jaar weer een sequel komt, ja.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 19:10
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Och, er zijn best wel een hoop sequels die beter dan het origineel zijn. En nee, dan heb ik het niet alleen over vervolgen op films die toch al kut waren
Oud 30-08-2005, 19:22
Verwijderd
Citaat:
King Ralph schreef op 30-08-2005 @ 20:02 :
Het is de bedoeling dat er over ongeveer 9-10 jaar weer een sequel komt, ja.
Dat zeg ik niet.

Citaat:
Dinalfos schreef op 30-08-2005 @ 20:10 :
Och, er zijn best wel een hoop sequels die beter dan het origineel zijn. En nee, dan heb ik het niet alleen over vervolgen op films die toch al kut waren
Ik ken er weinig. Maar ik weet ook wel dat ik er een hoop niet ken. Over slechte films heb ik het hier niet.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 19:27
Ketjing
Ketjing is offline
Snatch
Oud 30-08-2005, 19:28
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 30-08-2005 @ 20:22 :
Dat zeg ik niet.

Ik ken er weinig. Maar ik weet ook wel dat ik er een hoop niet ken. Over slechte films heb ik het hier niet.
Wacht, ik zei het verkeerd. Er zijn inderdaad relatief weinig vervolgfilms die het (gerespecteerde) origineel letterlijk overtreffen, maar er zijn er "zat" die danig dicht in de buurt komen dat ze eveneens een klassieke status bereiken.
Oud 30-08-2005, 20:23
Verwijderd
Citaat:
MadameMinke schreef op 30-08-2005 @ 19:55 :
Precies.

Ik vond hem zelfs beter nog dan Sunrise.
Ik niet. Sunrise was beter. Sunset miste het betoverende van 'die ene dag samenzijn'. De chemie was minder sterk. Natuurlijk was dat wel de bedoeling, omdat ze zo uit elkaar gegroeid waren, maar het maakte toch dat ik het eerste deel leuker vond.

Maar het scheelt niet veel
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 20:51
Joostje
Joostje is offline
Kids Return II: Return of Kids Return

alleen voor de titel dan.
Oud 31-08-2005, 08:55
Ace Ventura
Ace Ventura is offline
the usual suspects deel 2...en dies nu ook in de maak..onder de titel: searching for keyser soze...maakt me ook heel benieuwd...
Al geloof ik nooit dat ze deel 1 kunne evenaren
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 09:27
Verwijderd
Mjah, ik heb het niet zo op sequels.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 09:35
Johnnie-mannuh
Johnnie-mannuh is offline
Starwars deel 7,8 en 9!
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 10:41
Hero_Zero
Hero_Zero is offline
Citaat:
Ace Ventura schreef op 31-08-2005 @ 09:55 :
the usual suspects deel 2...en dies nu ook in de maak..onder de titel: searching for keyser soze...maakt me ook heel benieuwd...
Al geloof ik nooit dat ze deel 1 kunne evenaren
Wordt dat echt doorgezet? Waren het niet alleen toenaderingspogingen van wat producers richting een paar van de hoofdrolspelers in de Usual Suspects of ze in waren voor zo'n project?

Lijkt me niet echt een goed plan, want er zal dan voor een soortgelijke verrassing/plotwending of tenminste sfeer van de film gezocht worden, terwijl iedereen dat nu verwacht. Het moet een hele goede film zijn wil het zulke verwachtingen inlossen.

Verder zou het mogelijk zijn om een vervolg te maken op Rosemary's Baby, dat is al eens gedaan middels een tv-film losjes gebaseerd op de karakters uit het boek, maar het echte vervolg van Ira Levin Son of Rosemary is naar mijn weten niet verfilmd. Als Mia Farrow te porren zou zijn zou ze zelfs weer Rosemary kunnen spelen omdat Levin's verhaal dertig jaar na dato afspeelt. Maar de kans op een flutfilm met een dergelijk project is natuurlijk enorm groot.
Oud 31-08-2005, 15:55
Ace Ventura
Ace Ventura is offline
Eindelijk eens een sequel om écht naar uit te kijken. Een paar filmbazen lopen rond met plannen om een vervolg op The Usual Suspects te maken. Negen jaar nadat The Usual Suspects in 1995 uitkwam, vinden enkele producenten de tijd rijp om een sequel te maken van deze klassieker. The Usual Suspects was een groot commercieel succes dat ook fel gesmaakt werd door de critici. Na zijn release groeide The Usual Suspects uit tot een cultklassieker en een absolute topper in het genre.

In The Usual Suspects vertelt ooggetuige Verbal Kint aan de politie over een explosie in een haven en hoe het allemaal zo ver is gekomen. Via flashbacks zien we hoe vijf criminelen bij elkaar gebracht werden bij een "line-up". Ze besluiten hierna samen een overval te plegen. Maar er lijkt echter iemand achter de schermen de hele bijeenkomst op touw gezet te hebben. Ondanks zijn behoorlijk ingewikkelde plot, wist de film dus toch pers en publiek te overtuigen.

Stephen Baldwin, Benicio Del Toro, Kevin Spacey, Gabriel Byrne, Pete Postlethwaite, Chazz Palminteri en Kevin Pollack waren de belangrijkste acteurs uit het eerste deel. Palminteri die als agent Kujan jacht maakte op maffiebaas Keyser Soze is in de sequel alvast van de partij. Palminteri kijkt naar eigen zeggen al uit naar de opnames en zegt dat de eerste onderhandelingen gunstig verlopen. Palminteri verklapte ook dat de voorlopige titel Searching for Keyser Soze is. Of regisseur Bryan Singer of de andere originele acteurs opnieuw meedoen, is nog niet bekend. Maar dit is alvast een project om naar uit te kijken.

Dit bericht is uit maart/april....op Teletekst stond trouwes ook maandje terug dat kevin spacey al had getekend om opnieuw in de huid van keyser soze/verbal kint te kruipen...dus tziet er goed uit
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 17:52
Verwijderd
Citaat:
Sithan schreef op 30-08-2005 @ 15:12 :
Clueless
Heerlijke film, maar een sequel zou nooit net zo leuk kunnen zijn, al was het maar omdat die sfeer tien jaar geleden zo geschikt was.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 18:41
Uice
Uice is offline
Citaat:
wammus schreef op 30-08-2005 @ 16:17 :
Resevoir dogs
Bwaha. Wat zou daar dan in godsnaam in moeten gebeuren?
Oud 31-08-2005, 19:01
Hero_Zero
Hero_Zero is offline
Citaat:
Juice schreef op 31-08-2005 @ 19:41 :
Bwaha. Wat zou daar dan in godsnaam in moeten gebeuren?
Een echte sequel lijkt moeilijk, maar er zijn wel talloze geruchten dat Tarantino nog eens een film over de Vega brothers gaat maken, oftewel Vic (Mr. Blonde) en Vincent Vega. Tsja het is een long-shot maar veel fans van Tarantino zien het wel zitten. Ik zie de noodzaak voor zo'n project niet zo.
Oud 31-08-2005, 20:28
Verwijderd
Citaat:
Ace Ventura schreef op 31-08-2005 @ 09:55 :
the usual suspects deel 2...
Alsjeblieft niet zeg
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 09:41
Uice
Uice is offline
Citaat:
Hero_Zero schreef op 31-08-2005 @ 20:01 :
Een echte sequel lijkt moeilijk, maar er zijn wel talloze geruchten dat Tarantino nog eens een film over de Vega brothers gaat maken, oftewel Vic (Mr. Blonde) en Vincent Vega. Tsja het is een long-shot maar veel fans van Tarantino zien het wel zitten. Ik zie de noodzaak voor zo'n project niet zo.
Ik weet het, maar dat zou dus een prequel worden. Ik vind het wel een aardig idee.
Oud 01-09-2005, 16:11
Floris_22
Floris_22 is offline
Ik kan me wel een Forces Of Nature II voorstellen, aangezien ik het einde van de eerste mij niet kon bevredigen zeg maar.
En ook erg open, je kunt er nog verschillende kanten mee uit.
En ik vond de eerste erg leuk, Sandra Bullock en Ben Affleck deden het erg goed.
Oud 01-09-2005, 17:34
idontcare
idontcare is offline
ik wil wel een vervolg op team america, lekker kansloos
Reageren

Regels voor berichten