Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar als ik hieruit mag afleiden dat je eigenlijk voor herinvoering bent van een consequente, 'n'-loze spelling, dan ben ik het met je eens. Niet omdat dat nu zo esthetisch is, maar omdat dit de uitspraak het beste benadert.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
En daarnaast is het volgens mij wel degelijk: paddestoel (eerste deel heeft niks met een pad te maken, geheel is een versteende uitdrukking) hondenhok (gewoon volgens de basisregel) pannenkoek (gewoon volgens de basisregel) en ook stoelendans (gewoon volgens de basisregel) Bij die laatste woorden snap ik het probleem even niet. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Paddenstoel zeg je dus niet, net zo min als pannenkoek of paardenstal of hondenhok. Stoelendans is echter een van de weinige woorden waar de mensen uit Twente wel de tussen-N uitspreken. Die moet daar dus wel komen, in mijn nieuwe spelling. Voila. |
![]() |
||
Citaat:
Als Limburger zal ik zo'n spelling maar niet gaan doorvoeren. R zouë waffeel letters geschrap moete worde. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
ladingen ( kom er nog steeds niet uit ) jackvandoelen | 1 | 22-05-2007 16:29 | |
Liefde & Relatie |
brief.. versturen of niet? Sander Gessel | 37 | 10-01-2005 13:12 | |
Liefde & Relatie |
verder gaan of niet? Kuona | 18 | 26-11-2003 11:17 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
de bijbel klopt niet Korsakoff | 122 | 21-10-2003 17:18 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Geloof: Kwaad of niet? nps | 1 | 28-10-2002 16:06 | |
ARTistiek |
Verhaal - * Jesse en Lisa * Read it :)) U-NiQ | 7 | 14-01-2002 20:20 |