Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-08-2005, 13:12
Gigli
Gigli is offline
Omdat ik in september ga studeren, ontvang ik in juli en augustus een overbrugging van de IBgroep. Nu ben ik per 1 juli uitwonend, en heb dit doorgegeven aan de IBgroep, maar ontvang nog steeds de overbrugging inwonend . Heb al wel een klacht ingediend bij de IB, maar nog steeds geen reactie . Heeft iemand hetzelfde gehad en weet hoe je dat het beste kan oplossen?? Of denken jullie dat ik gewoon niet in aanmerking kom voor de overbrugging uitwonend?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-08-2005, 13:27
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Wanneer heb je aangegeven dat je per 1 juli uitwonend was? Volgens mij moet je dat van te voren aangeven omdat je het niet met terugwerkende kracht nog kan krijgen maar je hebt kans dat dat met overbrugging anders is dan met stufi, dat weet ik zo gauw ff niet.
Oud 28-08-2005, 14:38
Lilium
Lilium is offline
Ik heb ook aangegeven dat ik uitwonend ben in augustus. Toen kreeg ik een brief van de IB-Groep terug, waarin stond dat dit geen invloed heeft op de hoogte van mijn overbrugging. Als je twijfelt, kun je ook de IB-Groep even bellen.
Oud 29-08-2005, 05:08
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
die overbrugging is even hoog, of je nou thuis woont of niet.
Oud 29-08-2005, 07:38
Tiño
Tiño is offline
Ik heb wel ooit een overbrugging voor uitwonend gehad,maar toen woonde ik voor de overbrugbare periode ook al uitwonend.
Oud 29-08-2005, 08:19
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
was dat niet toevallig een overbrugging tussen twee periodes studiefinanciering in ? ik denk dat er hier nl. sprake is van een overbrugging tussen een periode tegemoetkoming studiekosten en stufi.
Oud 29-08-2005, 08:37
Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 29-08-2005 @ 09:19 :
was dat niet toevallig een overbrugging tussen twee periodes studiefinanciering in ? ik denk dat er hier nl. sprake is van een overbrugging tussen een periode tegemoetkoming studiekosten en stufi.
Nee, bij mij is de overbrugging ook op een uitwonende tegemoetkoming gebaseerd. Ik heb in juni eindexamen gedaan op de vavo en heb in juli 276,06Euro ontvangen en in augustus zelfs 356,27Euro. Ben overigens wel bang dat dat laatste een foutje is, vandaar dat ik 100Euro opzij heb gezet. Er staat bij de storting wel Tegemoetkoming Studiekosten, was daarom eerst aan het twijfelen of het wel een overbrugging was maar ik heb alles op tijd en correct doorgegeven dus ik ga er gewoon vanuit dat het klopt!

Edit: Ik stond voor de overbrugbare periode dus ook al als uitwonend ingeschreven.
Oud 29-08-2005, 08:49
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
die bedragen kloppen overigens denk ik wel; heeft iets te maken met lesgeldvergoeding voor lesgeld dat je in die maanden helemaal niet hoeft te betalen.
Oud 29-08-2005, 09:07
Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 29-08-2005 @ 09:49 :
die bedragen kloppen overigens denk ik wel; heeft iets te maken met lesgeldvergoeding voor lesgeld dat je in die maanden helemaal niet hoeft te betalen.
Ik hoop het, kon er op de site niet veel over vinden. Dacht namelijk dat de overbrugging alleen uit de 'basisbeurs' bestond, maar waarschijnlijk heb ik daar overheen gelezen! Overigens heeft de IB-groep er bij mij ook twee maanden overgedaan om de adreswijziging door te voeren. Ik weet natuurlijk niet of je het geld echt dringend nodig hebt, maar ik heb het met terugwerkende kracht gekregen (en in één keer zo'n groot bedrag ontvangen is ook wel heel erg prettig ).
Oud 29-08-2005, 11:16
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
had ik ook. ik heb in augustus voor 2 maanden ontvangen en in juli niks.

sowieso, als ze zeggen dat ze 'zo snel mogelijk' uit gaan betalen, dan bedoelen ze 'bij de volgende betaalronde', en die is altijd aan het einde van de maand pas.
Oud 29-08-2005, 18:24
Flijn
Flijn is offline
Even een snel (dom?) vraagje: krijgt iedereen die overbrugging, en moet je die aanvragen?

Want dan moet ik dat maar eens gaan doen
Oud 30-08-2005, 06:59
Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 29-08-2005 @ 12:16 :
had ik ook. ik heb in augustus voor 2 maanden ontvangen en in juli niks.

sowieso, als ze zeggen dat ze 'zo snel mogelijk' uit gaan betalen, dan bedoelen ze 'bij de volgende betaalronde', en die is altijd aan het einde van de maand pas.
Volgens mij was er wel een mogelijkheid om het eerder uitgekeerd te krijgen. Maar daarvoor zou TS even naar de IB-groep moeten bellen.

Citaat:
Even een snel (dom?) vraagje: krijgt iedereen die overbrugging, en moet je die aanvragen?
Ja (mits je 18 bent of ouder en een nieuwe opleiding gaat volgen). En die moet je aanvragen, ik geloof dat dat kon tijdens het invullen van de formulieren voor de aanvraag van studiefinanciering. Maar het kan nu nog, zou er wel mee opschieten.
Oud 30-08-2005, 08:46
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Flijn schreef op 29-08-2005 @ 19:24 :

Want dan moet ik dat maar eens gaan doen
je kan m aanvragen tot 4 maanden na het beeindigen van je vorige opleiding.
Oud 30-08-2005, 15:57
Gigli
Gigli is offline
en het wordt steeds erger....volgens de ibgroep krijg ik het niet omdat mijn wijziging op 28 augustus binnenkwam, terwijl ik al een bevestiging van hen had op mn nieuwe adres op 24 juli ze zijn echt gek geworden
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 16:28
Flijn
Flijn is offline
Ok, aanvragen dan maar.

Wel raar, ik had er echt nog nooit van gehoord
Oud 30-08-2005, 16:31
Sawna
Sawna is offline
De IB-groep doet erg raar met die overbrugging hoor, ik ben al een paar maanden bezig en heb zeker al 30x gebeld, en nog klopt niet alles.

Ik ook vroeg een overbrugging uitwonend aan, maar kreeg een voor inwonend. Na heel wat telefoontjes en confirmaties stond dan eindelijk in hun computer dat ik uitwonend ben, maar toen kreeg ik alsnog de inwonende vergoeding. Nu krijg ik het verschil als het goed is er bij de studifinanciering van september bij. Wat een gekut zeg.
Reageren

Regels voor berichten