Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-03-2004, 11:21
rodina
rodina is offline
Doe momenteel een MBO opleiding, 1jaars, stap volgend jaar over naar HBO.

Waarschijnlijk dat ik over anderhalve week fulltime ga werken, moet ik m'n stufi en m'n OV dan opzeggen, of kan ik dat aanhouden?
Oud 08-03-2004, 11:27
Verwijderd
Dat zal afhangen van de frequentie waarmee dat kan. Er staat mij iets bij van een halfjaar, dus dat je maximaal twee keer per jaar de status van je beurs en OV-kaart kunt wijzigen (bijv. aanvullend in basisbeurs, of week-OV in weekend-OV).

Je bespaart natuurlijk een halfjaar stufi en OV als je tijdens je halfjaar fulltime werk die spullen niet aanhoudt. De vraag is of dat kan, omdat we al een flink stuk in het tweede semester zitten natuurlijk. Zul je even moeten opzoeken op de site van de IBG denk ik
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 12:04
Verwijderd
Je stopt dus nu met je MBO opleiding?

Als je geen recht hebt op studiefinanciering, heb je ook geen recht op de OV-studentenkaart. Dit is in de volgende situaties het geval:

- je stopt met je studie of je zet je studiefinanciering stop

Je moet de kaart inleveren vóór of op de vijfde werkdag van de eerste maand waarin je geen recht meer hebt op studiefinanciering.

Wat gebeurt er als ik de OV-studentenkaart te laat inlever?
Lever je de OV-studentenkaart te laat in, dan kost je dat 68,- euro per halve maand. Die halve maand gaat in op de eerste dag van de eerste maand waarin je geen recht meer hebt op studiefinanciering.

bron: www.ib-groep.nl
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 13:56
SuperSanne
SuperSanne is offline
er was iets met "overbruggen"... volgens mij hoef je je stufi niet op te zeggen als er minder dan zoveel tijd (weet niet hoveel) tussen twee opleidingen zit... Misschien moet je ff bellen naar de IBgroep, die weten het waarschijnlijk wel
Oud 10-03-2004, 13:30
rodina
rodina is offline
en als ik me gewoon ingeschreven laat staan op school, en me pas aan 't einde van 't schooljaar uitschrijf.. Dan krijgik gewoon m'n stufi doorbetaald..

of is dat slecht?
Oud 10-03-2004, 13:53
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
rodina schreef op 10-03-2004 @ 14:30:
en als ik me gewoon ingeschreven laat staan op school, en me pas aan 't einde van 't schooljaar uitschrijf.. Dan krijgik gewoon m'n stufi doorbetaald..

of is dat slecht?
Hangt ervanaf wat goedkoper is. Bij opzeggen van je studie, kun je dacht ik vaak wel een gedeelte van je lesgeld terugbetalen. Op universiteit en HBO wel iig. Van MBO weet ik t niet zeker. Maar voor de maanden die je neti gebruikt kun je het betaalde geld dan teruggestort krijgen op je rekening en dan is t wel ahndig om school op te zeggen.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 14:56
Sven
Sven is offline
Citaat:
rodina schreef op 10-03-2004 @ 14:30:

of is dat slecht?
Mwa.. het is iig wel zonde.. misschien heb je die maanden stufi later nog eens nodig..
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 15:02
ganralph
ganralph is offline
1. als je je volledige collegegeld in het begin van het jaar betaald hebt, kun je een deel terugkrijgen als je eerder stopt.

2. je kunt je stufi op ieder moment (iedere 1e van de maand) stopzetten.

3. je kunt het ook niet doen, maar das op zich zonde, want die maanden gaan van je totale stufi-tijd af. je komt hierdoor misschien te kort tegen het eind van je studie.

4. als je fulltime gaat werken, moet je rekening houden dat je maar een bepaald bedrag mag verdienen. als je te veel verdiend, dan moet je je stufi weer (gedeeltelijk) terugbetalen. geld wat je verdient in de tijd dat je geen stufi krijgt, telt hiervoor volgens mij niet mee.
Oud 10-03-2004, 19:03
de ijsprinses
de ijsprinses is offline
Citaat:
ganralph schreef op 10-03-2004 @ 16:02:
1. als je je volledige collegegeld in het begin van het jaar betaald hebt, kun je een deel terugkrijgen als je eerder stopt.

dat is niet helemaal waar hoor. Ik ben vorige maand met mijn studie gestopt maar kon me niet meer uitschrijven en kreeg dus ook geen geld terug. Uitschrijven kan alleen tijdens het eerste jaar.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten