Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-08-2005, 19:24
diamonde
diamonde is offline
Hallo,

Ik kan absoluut niet omgaan met die vage tabellen, maar heeft iemand enig idee wat je netto overhoudt van een bruto maandsalaris van 1460 euo?

bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-08-2005, 19:37
Mingster
Mingster is offline
doe je niet slecht
maar even googlen doet geen kwaad,
bovendien is er geen vaste omrekensom daarvoor, en hangt het af van allerlei factoren, succes
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 20:14
Verwijderd
Heel grofweg: trek er een derde vanaf en tel bij wat je overhoudt nog 200 Euro bij (Algemene heffingskorting, arbeidskorting e.d.). Dan zit je, nogmaals heel grofweg, bij wat je netto krijgt.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 20:20
diamonde
diamonde is offline
Haha nee niet slecht he... en daarbij studeer ik ook nog
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 20:33
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
zit je dan al niet snel boven het max wat je mag verdienen om financiering te behouden
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 20:34
diamonde
diamonde is offline
Ja krijg ook geen studiefinanciering nee..
Maar het is ook geen bijbaan.. Ik studeer aan particuliere universiteit en wissel mijn leerperiodes af met werkperiodes. Ik word zowel voor mijn werk- als leerperiodes per maand betaald, dus vandaar.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2005, 00:09
Datwiljeweten
Datwiljeweten is offline
ga naar www.loonwijzer.nl

succes
Oud 28-08-2005, 08:55
Unexplained
Unexplained is offline
Ongeveer 1100-1150 Euro per maand netto.
Dit is dan exclusief vakantiegeld, 13e maand, eventuele winstuitkering, et cetera. Ook is daarin niet de eventuele mobiele telefoon of auto van de zaak meegenomen.
Oud 28-08-2005, 09:54
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Idd je houd ongeveer 1000 a 1100 over.

Citaat:
WishfulDreaming schreef op 24-08-2005 @ 21:33 :
zit je dan al niet snel boven het max wat je mag verdienen om financiering te behouden
Jeps maar je kaqn dan iig studiefinanciering krijgen over de periode dat je nog niet boven het bedrag van 10.*** zit. Maar dat gaat bij haar niet op omdat het particulier is.

Zelf ga ik de mijne per 1 oktober of 1 november stop zetten omdat ik met mijn inkomen en hoeveelheid dat ik werk waarschijnlijk boven de 10.000 uitkom en ik heb geen zin in die boetes. Verder kan i kde niet gebruikte termijnen altijd krijgen in het jaar dat ik uitloop en dat doe ik wel vanwege me nevenactiviteiten en me werk
Ik moet vanaf februari stage lopen en neem in die eriode geen studiefiinanciering omdat ik anders met me stagevergoeding en "gewone" werk (en uit te betalen adv/vakantie uren) heel erg ver boven het bedrag kom

Laatst gewijzigd op 28-08-2005 om 09:59.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 09:33
Verwijderd
Ik heb een eigen vraagje dat hier wel terecht kan denk ik.

Ik heb pasgeleden een freelance opdrachtje gedaan en daar kreeg ik 1500 euro voor, we hadden dat bedrag netto afgesproken maar ja, ik kan geen BTW nummer aanvragen dus moest het gewoon op mijn rekening gestort worden. Nu ging er natuurlijk ook meteen allerlei heffing af en hield ik 1146 euro over.

Kan ik de rest, dus de loonheffing, nog wel terugvragen binnenkort via TJ biljet enzo?
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 12:16
Anaïs
Anaïs is offline
Als je in België een vakantiejob doet die neit langer dan 23 dagen duurt in de periode juli-augustus-september, dan verlies je slechts 2% van je brutoloon.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 11:05
Verwijderd
Citaat:
Danique schreef op 30-08-2005 @ 10:33 :
Ik heb een eigen vraagje dat hier wel terecht kan denk ik.

Ik heb pasgeleden een freelance opdrachtje gedaan en daar kreeg ik 1500 euro voor, we hadden dat bedrag netto afgesproken maar ja, ik kan geen BTW nummer aanvragen dus moest het gewoon op mijn rekening gestort worden. Nu ging er natuurlijk ook meteen allerlei heffing af en hield ik 1146 euro over.

Kan ik de rest, dus de loonheffing, nog wel terugvragen binnenkort via TJ biljet enzo?
Als je onder een bepaald bruto loon per jaar blijft, ik dacht 5000 euro gelezen te hebben, dan kun je alle loonheffing terugvragen. Je betaalt dan in principe bijna geen belasting.

Je kunt het wel het beste even navragen bij de belastingdienst, zij kunnen je o.a. ook de exacte maximumbedragen geven waaronder je geen inkomstenbelasting betaald.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten