Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|||
Allereerst bedankt voor de positieve, uitgebreide, serieuze reacties, daar ben ik echt blij mee
![]() Ten tweede, het sprookje over de jongen die een magische bonestaak beklimt en op een wolk een kasteel met een reus treft, heet in het Engels "Jack and the magic beans". In Nederlandse vertalingen heet de knul soms Jaap, soms Sjaak en soms Jan. ![]() Google vind ongeveer 8 keer vaker 'bonestaak' dan 'bonenstaak', maar de vorm mét tussen-n schijnt toch de goede te zijn. Ach, met planten zijn er zoveel uitzonderingen, zoals bereklauw. Trouwens, vanaf 1 augustus 2006 wordt paardebloem weer paardenbloem. ![]() Ik vind het leuk dat jullie zo diep in mijn gedicht hebben zitten graven, dat is zowel vermakelijk als leerzaam ![]() ![]() @xineof : Voor mij gaat epistemologie over wat we weten en kunnen weten, en wat weten is. Verder is een epistemologische bonenstaak ongeveer synoniem aan Boom der Kennis, en Wolk met hoofdletter benadrukt dat de wolk een plaats of misschien wel een (hemel-)rijk is. Dus inderdaad wel wat Bijbel-beelden maar niet inhoudelijk religieus. De altocumulus, ja, of misschien meer de cirrocumulus, in ieder geval schaapjeswolken. Dat leek mij wel duidelijk, de verwijzing naar schaapjeswolken? ![]() Ik vind je beslist geen onzin spreken (maar wel ![]() ![]() ![]() ![]() @Re3m: Mja, een andere wereld. Misschien wel. Ik wou er ook nog iets in dat wees naar Plato, en het woord ivoor. Dat moest dan combineren met melkwit, maar het bleek nogal terug te slaan op die torens en dat was niet de bedoeling ![]() ![]() De eerste strofe, ik weet het niet zo goed te zeggen, is denk ik een soort kenschets. De woorden zelf verwijzen naar drie verschillende foto's die ik had gezien op de dag van schrijven (nl. één van mij, en twee van twee andere forummers), maar het is het geheel dat een toon moet zetten. Een beetje de grootste gemene deler van de drie begrippen, denk ik. @Vogelvrij: Ik heb dat gevoel ook hoor, dat ik het niet snap. En dan heb ik het zelf nog wel geschreven ![]() @Thoughtful: Twee droeve gezichtjes in een toch positieve post ![]() ![]() ![]() Ik geloof dat ik me er maar bij moet neerleggen dat mijn woordgebruik typisch mij is. Eigenlijk is het ook wel iets om trots op te zijn, als het mij onderscheidt. Het is alleen jammer voor bij 'anonieme' dichtwedstrijden ![]() Zijn de woordspelingen niet te aanwezig? De trossen horen ook bij vieren en los hè? ![]() Hihi, ja, die wortels van drie, die vond ik wel geslaagd ![]() ![]() ![]() @James: Niks toe te voegen, ook geen reden voor je mening? ![]() Wolksnaam ![]() @Flower_4_u: Over je signature, ik denk juist dat wie wonderen zoekt, ze niet zal vinden... Dat terzijde trouwens, zoek de gelijkenis ![]() Citaat:
Citaat:
Strooi verheid over alles?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Waar had dat antwoord ook weer betrekking op?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|