Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je moet dit gedicht zien in relatie tot gedichten als 'SEKS' (van Marek) en 'confronteer jezelf', maar ook die van de Bijlmerflat. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik snap het nu ,denk ik, alhoewel ik er een ander verhaaltje bij had. Zie ook mijn reactie. Het is leuk dat je de lezer probeert te laten nadenken door minimalisme, maar imo is dit té minimalistisch. Uit je uitleg blijkt dat er een duidelijke boodschap achter het gedicht schuilt, maar die komt nu niet duidelijk naar voren doordat je alles zo vrij interpreteerbaar laat. Gelukkig heb je beschreven wat het denkkader is, maar dan nog, vind ik dit wel heel vrij voor zo'n duidelijk moraal.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je moet het aan de ene kant zien als iets groots, waar je tegelijkertijd de relativiteit van moet inzien. Zeker overheen gelezen? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik hoop dat je bereid bent om de volgende discussie op een waardige manier in te gaan. Ik wil beginnen met je een vraag te stellen. Kan jij mensen met grootheidswaanzin niet waarderen? En waarom (niet)? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het zijn die bizarre vormen die het aanneemt. Je grootheidswaanzin lijkt niet meer aan je posts te voldoen. Ook je vrij onoriginele actie om de mensen wakker te schudden, het herhaaldelijk posten van dit gedicht (waarbij ik twijfel of je nu wel de toestemming daadwerkelijk hebt, maar dat terzijde), je flauwe reacties op gedichten die in jouw ogen ronduit minderwaardig zouden moeten zijn, de denigrerende taal over fbs die het zeker niet verdienen, het is je onwaardig. Vandaar de teleurstelling. Je verzinkt in een parodie op jezelf. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Waarde Riven, wat is voor jou dan grootheidswaanzin? Wat betekent het? Wanneer lijdt iemand aan grootheidswaan? Waarom zou een product van iemand met grootheidswaan niet puur beoordeeld moeten worden op het product zelf? En daarnaast, heb je überhaupt het verschil begrepen tussen de karakters van James en Marek? Het is alsof je Erik de Vogel aanspreekt op straat en hem een arrogante zak noemt, naar aanleiding van rol in GTST. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
De dekking van deze gedichten zijn niet puur geschreven op de lezers en schrijvers van dit forum en de boodschap is veel groter dan wat er op Dansen op Papier wel of niet gebeurd. Daarmee is je argument dat deze 'act' - zoals jij het noemt - meer waarde had gehad in 2004 van geen waarde meer. Evenals het bijvoeglijk naamwoord 'achterhaald' - een waardeoordeel. Overigens, wanneer je het gedicht 'confronteer jezelf' leest - of mijn signature - zal je zien dat elk gedicht van mij van zichzelf geen enkele waarde bezit, net zoals dat geldt voor alle andere gedichten op deze wereld. Dat jij als argument voor onwetendheid op bepaalde zaken opgeeft dat het langs je heen is gegaan, is om meerdere redenen niet zo sterk. Het doet denken aan een farce als Srebrenica, een x aantal NSB'ers en aan Zorreguieta, die allemaal 'geen enkel idee' hadden van wat er gebeurde. Je stelt hier dat de miljarden mensen die onder de armoedegrens leven op aarde niet op sympathie van jou kunnen rekenen, zolang jij er niet van af weet. Als het langs je heen gaat kan jij er ook niets meer aan doen, zeg je. Vind je dan niet dat het de eigen verantwoordelijkheid van de mens is om zich te verdiepen in zijn omgeving en zichzelf te informeren over wat er om hen heen gebeurt. Zou het Kok niet hebben gesierd als hij geen troepen naar Srebrenica zou hebben gestuurd totdat hij zeker wist wat de gevolgen zouden zijn? Het allerbelangrijkste van de meest recente gedichten is toch om te wijzen op decadentie. En daarnaast dat de vorm niet zou moeten afdoen aan de inhoud. Wanneer iemand je wijst op een punt wat verbeterd kan worden moet je in alle gevallen bij jezelf te raden gaan om je te verbeteren, op welke manier dit ook wordt gezegd. Ook als deze persoon lijdt aan schizofrenie of grootheidswaan. Je lijkt je in jouw posts te bezondigen aan een paar hoofdregels van de decadentie. 'Je verveeld voelen door anderen, je geïrriteerd voelen door anderen en je beledigd voelen door anderen zijn allen pure indicatoren van decadentie. Ze duiden op een beperking van je eigen vrijheid door de heersende norm.' Tot slot zou ik je willen vragen om voortaan slechts authentieke argumenten te gebruiken en je waardeoordelen voor je te houden. Deze waardeoordelen, evenals de pogingen om voor mij in te vullen waarom ik bepaalde dingen doe of zeg, zijn niet van belang voor de discussie, zijn gericht op de man en duiden vooral je eigen irritatie aan. Ze zijn daarom dus niet valide. Bij voorbaat dank, James |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het verbaast me niet dat je de discussie wil opgeven. Om een of andere reden kan je niet objectief blijven in je posts. Een aantal voorbeelden daarvan zijn: 'Je lijkt het nog steeds niet te begrijpen', 'volkomen achterhaalde stunt', 'waar jij zo minachtend over hebt gedaan', 'wees eens niet zo vervuld van je eigen arrogantie' en 'die jij hier nu uithaalt om aandacht en interesse te wekken, zijn achterhaald (...) en overbodig'. In een discussie is het belangrijk dat je reageert op elkaars argumenten met andere argumenten en dat waardeoordelen, die eigenlijk niet thuishoren in een discussie, worden toegelicht. Dat deze toelichting ontbreekt is alleen maar tekenend voor het punt dat ik wilde maken. Dat jij het vergezocht vind dat ik mijn 'actie' vergelijk met zaken op wereldniveau snap ik niet. Is het immers niet mijn bedoeling geweest om de ernst aan te duiden van problemen die op de hele wereld voorkomen? Dat er iets op het moment zelf mij is ontgaan en niet heb kunnen meemaken omdat ik er eenvoudigweg niet was, wil niet zeggen dat ik er achteraf niet naar kan kijken en een mening vormen, desnoods er iets aan doen. Dat is precies wat ik ook zei in mijn vorige post. Je spreekt jezelf hier dus tegen. (vgl. Het is volkomen langs mij heen gegaan en interesseert me dan ook vrij weinig. ') Je zegt dat het gebruik van het woord decadentie in deze context je ontgaat. Ik neem aan dat je bedoelt dat de reden hierachter je ontgaat, want het 'gegooi' zelf heb je klaarblijkelijk waargenomen. Heb je dan geen link kunnen leggen met mijn aspect-definitie van decadentie als zijnde iemand die zich verveeld, geïrriteerd en beledigd voelt door anderen in relatie tot jouw eigen post waarin je aangeeft verveeld, geïrriteerd en beledigd te zijn? Ik zou het waarderen als je deze discussie op een waardige manier uitzit, maar ik zal er uiteraard begrip voor opbrengen wanneer je deze discussie laat voor wat het is, zonder dat ik daardoor verveeld, beledigd of geïrriteerd zal zijn. Met vriendelijke groet, James Laatst gewijzigd op 15-07-2005 om 16:36. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Buiten dat zit je hier op een forum. Een objectieve mening zul je bijna nooit krijgen, mensen relateren iets aan een nick en zullen nav die nick reageren. Dat heb je zelf kunnen uittesten met Marek. Wat betreft het langs me heen gaan, ik bedoelde dat het moment dat het gebeurde, ik er niet op heb kunnen reageren, heb kunnen 'intrappen' om het zo maar even te zeggen, en ook de reacties van het moment heb gemist. Ik kan alleen maar achteraf reageren. Daarom interesseert het me ook vrij weinig hoe dat moment is ontvangen geweest. Achteraf bezien geef ik mijn méning. En méningen zijn subjectief. Als je een objectieve reactie wilt, moet je een buitenstaander betrekken. Maar omdat je enige toelichting wil. Ik heb ooit dat voetbaldicht van je gelezen, volkomen ondergewaardeerd door velen, maar een knap staaltje werk. Zo heb je veel dingen die op het eerste zicht eenvoudig zijn, maar als je erdoorheen prikt, komt daar de ware aard van de moeilijkheidsgraad piepen. Maar dan opeens kom je met dit 'toneelstuk' (en dat is geen objectieve benadering, het ís een opvoering geweest) en met een actie die in mijn ogen niets bewijst. Dacht je nu echt dat je de enige bent die met een uc mensen op feiten wil drukken? En dan vooral die lange tekst waarin je mensen aanvalt die het niet verdienen (als je dat wel mocht vinden, dat is jouw zienswijze, maar ík vind het onterecht), post in volle overgave je gedicht gewoon net zo vaak tot ze het beu zijn. Als het zo belangrijk voor je was, waarom gaf je niet meteen uitleg, ipv te volharden in je koppigheid. Uiteindelijk is het nog steeds een scholieren-forum en niet iedereen heeft jouw iq, al eens over nagedacht? En dan je reacties op sommige gedichten van anderen. Het spijt me, maar in sommige van die reacties vind ik jouw objectiviteit anders ook ver te zoeken. Laat staan dat ik kan begrijpen dat jij zo'n reactie kan geven. Ik heb eigenlijk geen zin om er een lange post er van te maken, maar dat is al te laat geloof ik. En het terugtrekken uit een discussie kan misschien gezien worden als zwak van mijn kant of dat ik de discussie niet zou kunnen 'winnen', geen argumenten heb. Maar daar gaat het mij niet om. Ik heb willen aangeven dat ik het verval (wat ik verval vind, subjectiviteit ja!) jammer vind. Dat heb ik bij deze gedaan. Voor de rest heb ik geen tijd voor en geen behoefte aan zinloze discussies. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Beste Riven, Bedankt voor deze duidelijke post. Het is goed om te zien dat je het aantal waardeoordelen een beetje weet te beperken en dat je meningen ook behandelt als meningen, dat doet de duidelijkheid van de post goed. Natuurlijk klopt het dat meningen niet objectief zijn. Het is ook absoluut heel goed om je eigen mening te geven, zolang je er geen andere mensen bij betrekt en het ook beschouwt als een mening en niet als een feit. Je hebt inderdaad niet gezegd dat je objectief wilde zijn, maar wanneer jij een uitspraak doet en ik probeer je te overtuigen van het tegengestelde is het van belang dat de argumenten die worden uitgewisseld wél objectief zijn, omdat je anders een oneigenlijke discussie aan het voeren bent, die niet gaat over dingen zoals ze zijn. Dat je jouw mening uiteindelijk geeft - zonder tierelantijntjes - is erg goed en ik kan daar uiteraard ook wat mee. Echter denk ik dat wanneer je zou kijken naar de inhoud van de argumenten dat je jouw mening zou herzien, iets dat voor jou prettiger kan zijn. Wat je zei over dat mensen reageren op een nick slaat de spijker op zijn kop. Mensen reageren op een nick. Is dat geen uiterst kwalijke zaak als je dat vergelijkt met het doel van Dansen op Papier? Dit is een symptoom van decadentie en rijmt op geen enkele manier met hetgeen de meeste lezers uitstralen. In plaats van je beledigd te voelen zou je er over moeten nadenken en kijken hoe dit kan worden opgelost. Alleen al erover praten kan helpen. En dat het hier op Dansen op Papier gebeurt betekent dat het ook op andere plekken gebeurt. Op deze andere plekken kan het gigantische schade aanrichten. Ben je het daar mee eens? Het valt daarnaast op dat je mij vragen stelt waarop je al een antwoord denkt te weten, zoals de vraag waarom ik niet eerder uitleg had gegeven. Je ziet het feit dat ik dat niet heb gedaan als bewijs voor iets dat je stelt, maar het heeft niets te maken met de waarheid. Probeer je eens in te denken waarom die uitleg er niet bij staat? Misschien zijn er andere redenen? Het gebeurt zo ontzettend vaak dat mensen hun eigen waarheid creëren omdat ze zelf dingen invullen voor anderen en daar ontstaan veel misverstanden uit die uiteindelijk uitmonden in ruzies en oorlogen. Laatst gewijzigd op 17-07-2005 om 20:23. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Vanwaar die lamlendige discussie als volgens jou vergelijkbare werken "niet relevant" zijn. Op zichzelf is je gedicht banaal en uitgekauwd, dat weet je best.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Het beledigd voelen ging overigens ergens anders over. Maar laat dat dan nog terzijde. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Overigens ben ik totaal niet bezig met schoppen. @ Riven Ik had net een hele post geschreven, maar die is om een of andere reden verdwenen. Ik zal hem spoedig herschrijven als het nog lukt, ik ga bijna op vakantie. Wellicht kan je me anders toevoegen op msn, want onze discussie is niet meer zo ontopic. salve_et_vale@hotmail.com , mailen mag ook. Met vriendelijke groet, James |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Hm, ik vind dat je je er toch wel een beetje makkelijk vanaf maakt James ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mooi gedicht trouwens, van lbm! |
Advertentie |