Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Waar ik me meer aan stoor is het feit dat men met alle plezier (letterlijk) 700 miljoen uittrekt om te controleren of de speciale relativiteitstheorie (precies) klopt (het Gravity Probe B-onderzoek). Volgens mij zijn er een stuk betere doelen voor zo veel geld te vinden, maarja dat is natuurlijk weer te positief voor aantal mensen dat per dag sterft. Wat je volgens mij bijna vaker ziet is dat men alles klakkeloos aanneemt van 'de wetenschapper'. Natuurlijk mag dat ook wel, maar niet in de mate zoals je te vaak ziet.
||
Citaat:
Wat natuurlijk vrij ironisch en uitermate komisch is, is dat sommige mensen precies zou over jou denken.
||
Verwijderd
|
Citaat:
‘Maar, zonder deze ‘nerds’ zou die televisie van je nooit zijn uitgevonden!’ ‘zonder deze ‘nerds’ zou die televisie van je nooit zijn uitgevonden…’ Twee zinnen. De eerste persoon praat vanuit zichzelf, hij kiest ervoor om met een bepaald argument te komen. Het antwoord komt van iemand die niet vanuit zichzelf reageert, maar vanuit een conditionering. Wanneer de rede in het spel was geweest had hij gezien dat de televisie inderdaad niet had bestaan zonder wetenschappers. Wat ik hier wil zeggen is dat je pro-actieve en reactieve mensen hebt. Reactief staat voor decadent, immers, het betekent dat er geen innerlijke en morele kracht aan te pas komt. Dat anderen precies hetzelfde van mij denken kan je van te voren bedenken en je kan ook heel goed zien welke rol de partij heeft die hetzelfde terugkaatst, opdat ze hun rede niet hoeven in te schakelen en zo de confrontatie met hun eigen - wankele - waarheid niet aan hoeven te gaan. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|