Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-09-2005, 18:10
Upke
Upke is offline
Misschien hebben mensen ooit gehoord van de CCP in China? Dat staat voor Chinese Communistische Partij. Deze Partij maakt zich schuldig aan het jarenlang vervolgen en onderdrukken van godsdiensten, of andere religieuze groepen mensen. Op deze link staat hier meer over: http://english.epochtimes.com/news/5-9-5/31978.html
Bijvoorbeeld sinds 1999 word de Qigongvorm Falun Gong vervolgd. Duizenden beoefenaars worden tot op de dag van vandaag naar werkkampen gestuurd en worden daar gemarteld. Ook het Tibetaanse volk word onderdrukt door de Chinese regering (misschien dat je er ooit televisiespotjes over hebt gezien). Zo ook Christenen en Katholieken, ze mogen daar zelfs geen bijbel hebben. De CCP beschouwd 'gelovigen mensen' als blokkades voor hun gezag en noemt ze staatsgevaarlijk, en dienen volgens hen niet alleen onderdrukt te worden, maar ook nog eens volledig uitgeroeid. Zo nu ook met de vervolging tegen Falun Gong: www.faluninfo.nl
Vrijemeningsuiting is iets wat ver te zoeken is in China. Eén verkeerd woord, of als je een andere mening hebt dan als de CCP en je verdwijnt achter de tralies of je beland in een werkkamp. Zijn er hier mensen die nog meer voorbeelden hebben over de CCP en haar kwade achtergrond? Of informatie hebben over vervolgingen door de CCP? Zo jah, dan hoor ik die graag.

Groeten van Guus

Laatst gewijzigd op 05-09-2005 om 18:37.
Advertentie
Oud 05-09-2005, 18:17
ecrivaine
ecrivaine is offline
Lijkt me toch geen groot nieuws... in zoverre tenminste dat dit al lang bekend is.
Maakt het natuurlijk niet minder erg.
Oud 05-09-2005, 18:21
Love & Peace
Love & Peace is offline
Achterlijke atheistextremisten.
Oud 05-09-2005, 18:23
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Wat zal ik hier eens over zeggen...
Oud 05-09-2005, 18:39
Verwijderd
Ik begrijp dat je begaan bent met het lot van FG-leden maar ik weet niet of het nu zo'n goed idee is dat je periodiek met zo'n topic komt en of dat plaats heeft op N&A
Oud 05-09-2005, 18:47
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
nare man schreef op 05-09-2005 @ 19:39 :
Ik begrijp dat je begaan bent met het lot van FG-leden maar ik weet niet of het nu zo'n goed idee is dat je periodiek met zo'n topic komt en of dat plaats heeft op N&A
Oud 05-09-2005, 19:10
Upke
Upke is offline
Citaat:
nare man schreef op 05-09-2005 @ 19:39 :
Ik richt me nu op de CCP zelf en wat ze allemaal doen om absolute controle te krijgen, doormiddel van vervolgingen en schendingen van mensenrechten (waaronder FG).
Oud 05-09-2005, 19:16
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
al een tijdje geleden stond er in de nrc een artikele over. dat er een nieuw soort koude oorlog komt enzo.
Oud 05-09-2005, 19:22
McCaine
McCaine is offline
Volgende in de serie: de NSDAP is eigenlijk toch niet een liefdadigheidsinstelling! Lees het allemaal in de volgende editie van Upke's Wonderbaarlijke Onthullingen!

Regels voor berichten