Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-05-2005, 12:30
Upke
Upke is offline
Aan alle goedhartige mensen:
Falun Gong beoefenaars in Nederland en België vragen uw aandacht voor een principiële kwestie van moreel belang. Falun Gong, een Chinese methode voor zelfcultivatie gebaseerd op de leidende principes Waarachtigheid, Mededogen en Verdraagzaamheid, wordt in China al zes jaar lang wreed vervolgd. In al die tijd hebben Falun Gong beoefenaars wereldwijd zich strict gehouden aan deze leidende grondbeginselen en het geweld en onrecht dat hen ongedaan werd nooit met geweld beantwoord. De misdaden tegen de mensheid, zoals het vernietigen van morele waarden en normen, het ontzeggen van basisrechten als vrijheid van geloof en meningsuiting, de martelingen en het moorden kunnen echter niet ongestraft door blijven gaan. Aangezien vreedzame protesten, verzoeken tot dialogen, verzoeken uit de internationale gemeenschap en zelfs resoluties van het Amerikaans Congres en het Europese Parlement, de Chinese Communistische Partij er niet toe aan heeft kunnen zetten de vervolging te stoppen of zelfs maar bespreekbaar te maken, hebben Falun Gong Stichting Nederland, evenals talrijke Falun Gong vertegenwoordigingen wereldwijd, het initiatief genomen om langs juridische wegen tot een stop van de vervolging te komen en de verantwoordelijken direct aan te klagen.

Wij vragen u zichzelf te overtuigen van deze misstanden en als u vindt dat dit niet door de beugel kan, vragen wij u dit te bevestigen door onze online petitie te tekenen. Hiermee geeft u aan dat mensenrechten wereldwijd belangrijk zijn en gerespecteerd dienen te worden, dat genocide niet mag plaats vinden en direct moet stoppen, dat ethiek en deugdzaamheid nooit opgegeven mogen worden voor economische belangen, dat onrecht te allen tijde aangevochten moet kunnen worden en dat de vervolging van Falun Gong moet stoppen.

De bewijsvoering voor onze rechtszaak is in overvloede te vinden op o.a. het internet. Onze website bevat links naar talrijke onafhankelijke bronnen die de wreedheid en omvang van de vervolging van Falun Gong blootleggen. Kijk op www.faluninfo.nl. Onze petitie kunt u vinden op http://www.faluninfo.nl/petities.php.

Om onze aanklacht momentum te geven en kracht bij te zetten, vragen wij u deze e-mail ook door te sturen naar uw kennissenkring, familie en vrienden.

Dank u!

Deze mailing is oorspronkelijk verstuurd namens Falun Gong Stichting Nederland, www.faluninfo.nl / www.falundafa.org. Indien u deze e-mail ontvangt is uw e-mail adres ofwel verkregen via vrij toegankelijke websites of heeft een bekende u dit bericht doorgestuurd. Uw adres is niet toegevoegd aan mailinglijsten gerelateerd aan Falun Gong en slechts ten behoeve van deze eenmalige mailing gebruikt. Uit respect voor privacy van de ontvangers willen wij mensen die dit bericht door willen sturen naar bekenden verzoeken gebruik te maken van de optie BCC: om het adres verborgen te houden voor andere ontvangers.

Mijn excuses als deze tekst niet op de juiste plaats is gezet op dit forum. Maar ik wist zo snel geen betere plek te verzinnen als deze.
Advertentie
Oud 05-05-2005, 13:51
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Laat ik dit zeggen: het Westen (de democratieen) moeten China veel harder aanpakken. Maak duidelijk dat we op korte termijn zeer vergaande politieke hervormingen verwachten.
En - heel belangrijk - een keiharde garantie voor Taiwan. Misschien zelfs erkenning als onafhankelijke staat. Taiwan is democratie. China niet echt, om het heel zacht uit te drukkken. Het wordt tijd dat we China duidelijk maken dat een aanval op Taiwan door de vrije wereld niet zal worden getolereerd.

Als heb Bush echt menens is met democratie, dan steunt hij Taiwan voluit en ontvangt hij de president van Taiwan op het Witte Huis.

Nou, George, ... laat eens wat zien!
Oud 05-05-2005, 13:53
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 05-05-2005 @ 14:51 :
Laat ik dit zeggen: het Westen (de democratieen) moeten China veel harder aanpakken. Maak duidelijk dat we op korte termijn zeer vergaande politieke hervormingen verwachten.
En - heel belangrijk - een keiharde garantie voor Taiwan. Misschien zelfs erkenning als onafhankelijke staat. Taiwan is democratie. China niet echt, om het heel zacht uit te drukkken. Het wordt tijd dat we China duidelijk maken dat een aanval op Taiwan door de vrije wereld niet zal worden getolereerd.

Als heb Bush echt menens is met democratie, dan steunt hij Taiwan voluit en ontvangt hij de president van Taiwan op het Witte Huis.

Dat doet hij niet.

1.) In Taiwan zit geen olie
2.) De VS hebben veel te veel belang bij goede handelsbetrekkingen met China
Oud 05-05-2005, 14:19
T_ID
T_ID is offline
"Hmm, zielig, laten we helpen.

Ow shit, dat kost ons geld, mischien toch niet."
Oud 05-05-2005, 15:09
Verwijderd
Citaat:

Ik zeg niets meer, je bent gewoon hopeloos.
Oud 05-05-2005, 15:30
one.
one. is offline
Door Chef gezegd tegen discriminatie in het stadje South Park:

A munk in China set himself on fire for human rights! Today I will do the same! *pakt een monnik erbij en steekt hem in de fik*
Oud 05-05-2005, 17:33
Upke
Upke is offline
Citaat:
T_ID schreef op 05-05-2005 @ 15:19 :

Nee er zijn geen kosten aan verbonden. Op de site www.faluninfo.nl kun je het tabblad "petitie" aanklikken en vervolgens gratis je handtekening en mening erover geven. Hoe meer handtekeningen, hoe groter de kans dat de rechtzaak doorgaat tegen de Chinese overheid, en hoe groter de kans is dat de onnodige martelingen stoppen.
Oud 05-05-2005, 17:37
kalinho
kalinho is offline
Citaat:

kdacht dat Dit Was Het Nieuws pas zaterdag weer kwam, ^^is een mooi voorproefje
Oud 05-05-2005, 17:41
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Upke schreef op 05-05-2005 @ 18:33 :
Nee er zijn geen kosten aan verbonden. Op de site www.faluninfo.nl kun je het tabblad "petitie" aanklikken en vervolgens gratis je handtekening en mening erover geven. Hoe meer handtekeningen, hoe groter de kans dat de rechtzaak doorgaat tegen de Chinese overheid, en hoe groter de kans is dat de onnodige martelingen stoppen.
Ja, en de Chinese overheid gaat zich daar echt iets van aantrekken..
Oud 05-05-2005, 18:07
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 05-05-2005 @ 18:41 :
Ja, en de Chinese overheid gaat zich daar echt iets van aantrekken..
Nee, natuurlijk niet. Maar als je dat als criterium neemt om te beoordelen of zoiets kleins als het tekenen van een online petitie je tijd waard is, is het wel ernstig met je gesteld.
Oud 05-05-2005, 18:14
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
nare man schreef op 05-05-2005 @ 19:07 :
Nee, natuurlijk niet. Maar als je dat als criterium neemt om te beoordelen of zoiets kleins als het tekenen van een online petitie je tijd waard is, is het wel ernstig met je gesteld.
Waarom zou ik moeite steken in zoiets nutteloos? Als je echt denkt dat zoiets tekenen een goede daad is, of dat je er iets mee opschiet (zoals hendrix wellicht wel zal denken), dán is het volgens mij ernstig met je gesteld.
Oud 05-05-2005, 18:16
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
T_ID schreef op 05-05-2005 @ 15:19 :

(meestal) De harde werkelijkheid.
Oud 05-05-2005, 20:10
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 05-05-2005 @ 19:14 :
Waarom zou ik moeite steken in zoiets nutteloos? Als je echt denkt dat zoiets tekenen een goede daad is, of dat je er iets mee opschiet (zoals hendrix wellicht wel zal denken), dán is het volgens mij ernstig met je gesteld.
Als je het tekenen van een online petitie als moeite doen ervaart is het volgens mij zielig met je gesteld.
Oud 05-05-2005, 20:26
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Bloedpropje schreef op 05-05-2005 @ 21:10 :
Als je het tekenen van een online petitie als moeite doen ervaart is het volgens mij zielig met je gesteld.
Alles wat geen nut heeft vind ik teveel moeite. Lijkt me logisch.
Oud 06-05-2005, 02:43
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Sylph schreef op 05-05-2005 @ 16:09 :
Ik zeg niets meer, je bent gewoon hopeloos.
Leg eens uit... Waarom ben ik 'hopeloos'?
Oud 06-05-2005, 02:45
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 05-05-2005 @ 19:14 :
Ach, ik weet niet of men (wij?) hier iets mee opschieten. Wat ik wel weet is dat alle beetjes helpen. En misschien steek je wat mensen daar een hart onder de riem.

Ik ben idealistisch. Maar ook realistisch /
Oud 06-05-2005, 02:51
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 06-05-2005 @ 03:43 :
Leg eens uit... Waarom ben ik 'hopeloos'?
Ach, hou toch eens op met dat geblaat over het 'Vrije Westen', de 'Democratie', de 'Vrije Wereld' en het 'Westen', en hoe wij uit het 'Westen' het heft in eigen handen moeten nemen en de 'verderfelijke' niet-westerse landen moeten aanpakken.
Oud 06-05-2005, 11:25
Verwijderd
Ja, stop mensenrechtenschendingen in China, dat lijkt me een goed idee.

Nu alleen nog een realistische methode.
Oud 06-05-2005, 11:27
Upke
Upke is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 06-05-2005 @ 03:45 :
Ach, ik weet niet of men (wij?) hier iets mee opschieten. Wat ik wel weet is dat alle beetjes helpen. En misschien steek je wat mensen daar een hart onder de riem.

Ik ben idealistisch. Maar ook realistisch /
Precies alle beetjes helpen. Natuurlijk is deze petitie niet de enige actie tegen de Chinese overheid. Er zijn talloze acties en demonstraties geweest. Als men andere landen laat weten wat er gebeurt in China, dan kunnen de regeringen in andere landen laten zien dat ze het er niet mee eens zijn. Zo word de Chinese overheid steeds duidelijker gemaakt dat ze hier niet langer mee door kunnen gaan. Als je het teveel moeite of zinloos vind om even online je handtekening te zetten dan moet je dat zeker niet doen. Ik vraag slechts een beetje vrijwillige steun meer niet.

De mensen die wel hebben getekend wil ik alvast hartelijk bedanken!
Oud 06-05-2005, 11:28
Verwijderd
Citaat:
Upke schreef op 06-05-2005 @ 12:27 :
Precies alle beetjes helpen.
Daar ben ik het wel mee eens, alleen dit is niet "een beetje". Dit is gewoon helemaal niets.
Oud 06-05-2005, 11:29
Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Citaat:
Upke schreef op 06-05-2005 @ 12:27 :
Precies alle beetjes helpen. Natuurlijk is deze petitie niet de enige actie tegen de Chinese overheid. Er zijn talloze acties en demonstraties geweest. Als men andere landen laat weten wat er gebeurt in China, dan kunnen de regeringen in andere landen laten zien dat ze het er niet mee eens zijn. Zo word de Chinese overheid steeds duidelijker gemaakt dat ze hier niet langer mee door kunnen gaan. Als je het teveel moeite of zinloos vind om even online je handtekening te zetten dan moet je dat zeker niet doen. Ik vraag slechts een beetje vrijwillige steun meer niet.

De mensen die wel hebben getekend wil ik alvast hartelijk bedanken!
Maak ook gelijk een petitie tegen het Juche-regime van Kim Jong-Il in Noord-Korea
Oud 06-05-2005, 11:55
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Upke schreef op 05-05-2005 @ 18:33 :
Ik doelde er meer op dat je geen reacties van regeringen etc hoeft te verwachten, aangezien we grof aan handel met China verdienen.
Oud 06-05-2005, 12:03
Upke
Upke is offline
Citaat:
T_ID schreef op 06-05-2005 @ 12:55 :
Ik doelde er meer op dat je geen reacties van regeringen etc hoeft te verwachten, aangezien we grof aan handel met China verdienen.
Ow sorry dan had ik het verkeerd begrepen.

Misschien begrijpen jullie me verkeerd, ik heb deze petitie niet gemaakt, ik heb deze slechts van www.faluninfo.nl, en ik probeer er gewoon informatie over te verspreiden om zo meer handtekeningen te verzamelen.Op deze site kun je ook lezen dat hoe meer online handtekeningen, hoe groter de kans dat het openbaar ministerie de zaak in behandeling neemt. Dus ik denk dat je er het degelijk wel helpt.
Oud 06-05-2005, 13:35
Verwijderd
Steek je kand eerst in eigenboezem en stop mensenrechtenschendingen in Nederland.
Oud 06-05-2005, 14:12
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 06-05-2005 @ 14:35 :
Steek je kand eerst in eigenboezem en stop mensenrechtenschendingen in Nederland.
Hahahahaha!

Welke mensenrechtenschendingen?
Advertentie
Oud 06-05-2005, 14:13
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 06-05-2005 @ 15:12 :
Hahahahaha!

Kijk maar op straat bij stations, enz. Dan zie je er genoeg.
Oud 06-05-2005, 14:15
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:

Laatst nog, ik zei zo tegen een man dat zijn veters loszaten, dus hij kijken, en toen schopte ik tegen zijn hoofd, zei ik zo whahaha 1 april. Had hij me terug geslagen hij meende het serieus
Oud 06-05-2005, 14:53
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Hahahahaha!

Oud 06-05-2005, 15:44
Weiße Rose
Weiße Rose is offline
The requested URL /petities.php. was not found on this server.
Oud 06-05-2005, 16:06
Verwijderd
Laten we al het onrecht dat mensen over de hele wereld aangedaan wordt, stoppen.
Oud 06-05-2005, 16:13
Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Citaat:
S. schreef op 06-05-2005 @ 17:06 :
Laten we al het onrecht dat mensen over de hele wereld aangedaan wordt, stoppen.
Met een petitie
Oud 06-05-2005, 16:13
Verwijderd
Citaat:
Oni Shikio schreef op 06-05-2005 @ 17:13 :
Met een petitie
Beginnen met de Palestijnen en/of Tsjetsjenen?
Oud 06-05-2005, 16:16
Weiße Rose
Weiße Rose is offline
Citaat:
S. schreef op 06-05-2005 @ 17:13 :
Beginnen met de Palestijnen en/of Tsjetsjenen?
Dan kun je beter napalm gebruiken ipv een petitie.
Oud 06-05-2005, 16:16
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Met de Israeliërs natuurlijk! Daarna de Wit-Russen.
Oud 06-05-2005, 16:17
Levitating Nun
Citaat:
Rick Steiner schreef op 06-05-2005 @ 15:13 :
Kijk maar op straat bij stations, enz. Dan zie je er genoeg.
Err, relativeringsvermogen?
Oud 06-05-2005, 16:18
Verwijderd
Geweldige reacties.
Oud 06-05-2005, 16:18
Levitating Nun
Ik heb dan ook het idee dat men zo moe wordt van de Palestijnen. Ik iig wel.
Oud 06-05-2005, 16:20
Verwijderd
Maar dat betekent niet dat we onze ogen moeten sluiten voor het onrecht! Yay.
Oud 06-05-2005, 16:23
Levitating Nun
Du hast recht.
Oud 06-05-2005, 16:24
Weiße Rose
Weiße Rose is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 06-05-2005 @ 17:23 :
Du hast recht.
Ik bier.
Oud 06-05-2005, 16:25
Levitating Nun
Citaat:
Weiße Rose schreef op 06-05-2005 @ 17:24 :
Ik bier.
Ik niet
Oud 06-05-2005, 16:26
Weiße Rose
Weiße Rose is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 06-05-2005 @ 17:25 :
Ik niet
kom maar halen.
Oud 06-05-2005, 16:26
Verwijderd
'Ontopic' dan maar?
Oud 06-05-2005, 16:27
Levitating Nun
Citaat:
Weiße Rose schreef op 06-05-2005 @ 17:26 :
kom maar halen.
Maak maar geen grappen, want ik kom écht
Oud 06-05-2005, 16:33
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Upke schreef op 05-05-2005 @ 13:30 :
Mijn excuses als deze tekst niet op de juiste plaats is gezet op dit forum. Maar ik wist zo snel geen betere plek te verzinnen als deze.
N&A is inderdaad geen dumpplaats voor kettingbrieven en/of petities. Ik vraag me af of er überhaupt wel plek voor is op het forum. Misschien Onzin.

Regels voor berichten