Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-09-2005, 18:50
Athlon
Athlon is offline
Ik heb vrijkaarten gewonnen voor de Formule1 om bij de vrije trainingen op vrijdag te zijn.

Nu heb ik dus gisteren vrij gekregen voor aanstaande vrijdag.

Nu werd ik vanmorgen misselijk wakker, en heb ook een aantal keer overgegeven vandaag... Nu ben ik dus bang dat ik morgen niet kan werken, oftewel; een dag rustig aan doen en uitzieken, zodat ik vrijdag naar Belgie kan. Die dag heb ik tenslotte al vrij.

Stel; ik ben morgen nog niet lekker genoeg om te werken, kan ik me dan zomaar ziekmelden?? Dat vinden ze toch raar neem ik aan?

Heb jij al weleens zoiets meegemaakt? Dat je op de dag voor je vrije dag ziek wordt?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-09-2005, 18:57
Verwijderd
Dat zou ik echt niet durven Misschien toch gaan en dan halverwege de dag (zichtbaar) ziek weggaan. Maar dan nog is het verdacht
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 19:00
ekki
ekki is offline
Nouja zeg. Als je ziek bent ben je toch gewoon ziek? Als je werkgever je serieus neemt en jij je werkgever, dan is er niets aan de hand lijkt mij. En als hij/zij dat wel denkt, stuurt hij/zij maar een arbo-arts. Lijkt me niet echt een probleem om je ziek te melden. Je kunt moeilijk gaan werken als je moet overgeven .
Oud 07-09-2005, 19:22
Verwijderd
Je kan je toch gewoon ziekmelden, en dan vrijdagochtend weer beter melden?
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 19:25
Nona
Nona is offline
Ziek is ziek, ook als je bijna een dag vrij hebt. Als je de hele dag moet overgeven kun je echt niet werken, dat snapt je werkgever ook wel.
Oud 07-09-2005, 19:28
Jolt
Jolt is offline
Je kan wel misschien je vrije dag terug krijgen.
Oud 07-09-2005, 19:55
FaZ
FaZ is offline
Heb ik wel eens gehad, de werkgever verdacht met toen van dronkenschap , heb het telefonisch duidelijk uitgelegd en toen nooit meer wat van gehoord.
Oud 07-09-2005, 21:11
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
moet gewoon kunnen. het wordt pas een ander verhaal als je je elke maand wel een keer ziekmeldt, maar normaal gesproken moet dit gewoon kunnen.
Oud 07-09-2005, 21:21
Miracle
Miracle is offline
Het lijkt mij niet zo heel raar. Vrij is vrij en ziek is ziek. Als je maar gewoon thuis bent, is het geen probleem.
Oud 07-09-2005, 21:37
Athlon
Athlon is offline
Citaat:
Miracle schreef op 07-09-2005 @ 22:21 :
Het lijkt mij niet zo heel raar. Vrij is vrij en ziek is ziek. Als je maar gewoon thuis bent, is het geen probleem.
Dat is dus juist het probleem; ik heb dinsdag vrijgevraagd voor aanstaande vrijdag ivm de plotseling gewonnen kaartjes.

Nu voel ik me sinds vanochtend beroerd.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 23:41
MB
MB is offline
Citaat:
Athlon schreef op 07-09-2005 @ 22:37 :
Dat is dus juist het probleem; ik heb dinsdag vrijgevraagd voor aanstaande vrijdag ivm de plotseling gewonnen kaartjes.

Nu voel ik me sinds vanochtend beroerd.
Als jij een gezonde vertrouwensband hebt met je werknemer, dan hoort het geen probleem te zijn...
Oud 08-09-2005, 10:10
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Jolt schreef op 07-09-2005 @ 20:28 :
dat zou ik niet proberen (vrijdag "ziek" zijn, naar de training gaan en je vrije dag terug krijgen) daar kun je wel gedonder mee krijgen.

maar je mag gewoon ziek zijn hoor, de dag voordat je vrij krijgt.
Oud 08-09-2005, 10:19
Balance
Balance is offline
Dan meld je je vandaag gewoon ziek. En als je morgen nog steeds ziek bent, dan ga je niet naar dat Formule 1 gedoe en blijf je dus nog op ziek staan. Ben je morgen wél beter, dan meld je je morgenochtend weer beter.
Gewoon eerlijk zijn hoor.
Oud 08-09-2005, 11:22
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Balance schreef op 08-09-2005 @ 11:19 :

Gewoon eerlijk zijn hoor.
idd.
Oud 09-09-2005, 17:07
LoeLoe
LoeLoe is offline
Hmm ik zit een beetje met eenzelfde probleem.. Ben net terug van een kamp wat ik met wat studiegenoten heb moeten organiseren voor een groep 7. In drie dagen tijd ben ik gewoon helemaal op..dik 50 km gewandeld, warmte, kinderen, slaapgebrek...

Wil liever morgen ook niet werken om even bij te kunnen tanken, want dat heb ik wel nodig. Anders loop ik er morgen ook maar als een lijk bij. Dus voor morgen wil ik me ook ziek melden maar we zitten dan met een roosterprobleem. Zou betekenen dat mijn bazin van 9 tot 12 alleen zou komen te staan (werken altijd met minimaal 2 mensen). KAn ik dus niet maken om af te bellen zullen de meesten van jullie zeggen.

Maar nu komt ook nog het volgende...
Bazin ligt niet lekker tussen de rest van de collegas en mij. Bovendien belde me ze dinsdagmorgen om half 8 uit bed om te vragen of ik die dag voor haar kon werken omdat zij oververmoeid was omdat het de vorige nacht errrrrug laat was geworden..Niet voor haar, maar voor mijn collega die anders alleen stond ben ik toen gaan werken. wAnt zij ligt dus echt niet lekker binnen de rest van dfe groep.

Nu kan ik dus morgen wel bellen dat ik ook ziek/oververmoeid ben.. maar dan zal ze dat waarschijnlijk opvatten als dat ik haar als het ware wil 'terugpakken'. Maar da's het dus nie helemaal.. ik denk dat ik morgen gewoon nodig heb om goed uit te rusten .. ook voor mijn voeten want die willen echt niet meer.

Wat zouden jullie doen? Toch het lef hebben en opbellen dat het echt niet gaat of toch maar gaan?
Oud 09-09-2005, 18:13
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Laat haar nu even iemand proberen te regelen, dat heeft ze toen blijkbaar ook gedaan.
Oud 10-09-2005, 09:36
Martin
Martin is offline
Citaat:
Jolt schreef op 07-09-2005 @ 20:28 :
Lekker redelijk, vind je niet? De vrije dag was je toch al van plan om op te nemen, dus die ben je kwijt. Voor de opbouw en opname van verlofuren ben je geacht volledig arbeidsgeschikt te zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 11:15
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Martin schreef op 10-09-2005 @ 10:36 :
Lekker redelijk, vind je niet? De vrije dag was je toch al van plan om op te nemen, dus die ben je kwijt. Voor de opbouw en opname van verlofuren ben je geacht volledig arbeidsgeschikt te zijn.
Dat doen werkgevers meestal jah, of het goed is weet ik niet zeker ik heb het iig wel eens gehoord dat het idd wel kon hoor maar misschien is dat wel op CAO hoogte geregeld
Oud 10-09-2005, 15:25
Roos
Roos is offline
Citaat:
Athlon schreef op 07-09-2005 @ 19:50 :
Stel; ik ben morgen nog niet lekker genoeg om te werken, kan ik me dan zomaar ziekmelden?? Dat vinden ze toch raar neem ik aan?
Als jij niet lekker genoeg bent om te werken, kan je niet werken. Dus dan moet je je ziekmelden.
Misschien vinden ze het verdacht, maar jij kan er ook niks aan doen dat je ziek bent.
Reageren

Regels voor berichten