Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-09-2005, 13:31
Retinite
Retinite is offline
Ik heb twee laptops op het oog met beiden een andere processor:

Intel Pentium 4 532 3.06 Ghz (een mobile processor)

en

Amd Mobile Sempron 3300+

Welke is nou eigenlijk beter/sneller (als ik t zo zeggen mag ) want van sempron heb ik als processor-leek nog niet gehoord
want ik ben van plan om voor de notebook met de sempron te kiezen, maar als die processor echt ultrak*tbagger is dan zal ik er nog eens over denken...

iig alvast bedankt
Oud 02-09-2005, 15:24
M@rco
M@rco is offline
Pentium 4 532 is geen mobile processor, dat is een desktop processor die ze in een notebook hebben gepropt. Zou eerder voor de mobile Sempron gaan, laag stroomverbruik, goede prestaties.
Oud 02-09-2005, 15:24
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Over welke laptops hebben we het? want het gaat niet alleen om de processor natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 18:13
Alonso
Alonso is offline
Je kan beter doorzoeken naar laptops met zuinige CPU's imo, een Pentium M (in een centrino-systeem) of een AMD turion.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 00:26
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Retinite schreef op 02-09-2005 @ 14:31 :
Ik heb twee laptops op het oog met beiden een andere processor:

Intel Pentium 4 532 3.06 Ghz (een mobile processor)

en

Amd Mobile Sempron 3300+

Welke is nou eigenlijk beter/sneller (als ik t zo zeggen mag ) want van sempron heb ik als processor-leek nog niet gehoord
want ik ben van plan om voor de notebook met de sempron te kiezen, maar als die processor echt ultrak*tbagger is dan zal ik er nog eens over denken...

iig alvast bedankt
Waren doen jullie niet gewoon zijn vraag beantwoorden.
Pentium 4 is beter.

En de Sempron is budget, ze hebben waarschijnlijk wel allebei 64 bits instructie,
Oud 03-09-2005, 15:57
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Jolt schreef op 03-09-2005 @ 01:26 :
Waren doen jullie niet gewoon zijn vraag beantwoorden.
Pentium 4 is beter.

En de Sempron is budget, ze hebben waarschijnlijk wel allebei 64 bits instructie,
Maaaarrrrrrr; de P4 is niet gemaakt vor notebooks maar voor desktops, kortom, geen energie besparende functionaliteit en die dingen slurpen als de ziekte dus een zeer korte accu werktijd.

Ik heb zelf een Sempron 2800+ en die bevalt uitstekend, op accu zo'n 2,5 uur (Acer 1362WLMi).

Sempron is dan wel de budget versie van AMD, maarrrrr door het deisgn van AMD's architectuur is het een veel kleinere stap terug in snelheid dan bij Petium 4 -> Celeron. Amd's zijn niet zo gevoelig voor minder cash op de processor zelf. Pentiums wel.

Kortom, ik zou zeggen, ga voor Sempron. P4 is sneller, maar eigenlijk niet geschikt voor in een notebook. Semprons wel en qua snelheid zeer goed is mijn ervaring.

Pentium M daarin tegen is nog een stukje beter, maar ook 3 keer zo duur helaas. (Celeron M is overigens weer bagger).
Met citaat reageren
Oud 04-09-2005, 00:16
Jolt
Jolt is offline
Maar ligt helemaal wat je met een laptop wilt doen, wil je foto/video gaan bewerken kom je niet ver met een Sempron. Naja wel maar niet al te ver.

Wacht gewoon op de Dual Core versie van de Pentium M die in 2006/2007 het licht ziet.
Oud 05-09-2005, 11:49
Darko
Darko is offline
Citaat:
Jolt schreef op 04-09-2005 @ 01:16 :

Wacht gewoon op de Dual Core versie van de Pentium M die in 2006/2007 het licht ziet.
Als hij nu een laptop nodig heeft dan gaat hij echt niet wachten op Yonah.. Bovendien zijn de laptops waar de genoemde processors in zitten hoogstwaarschijnlijk een stuk goedkoper dan een laptop waar straks een dualcore pentium-m in zit..
Beetje nutteloos advies imho.
Oud 06-09-2005, 00:28
Party_P
Party_P is offline
ik weet niet wat je budget is, maar centrino laptops vind je voor onder de 900 euro

Voordelen ervan: zuinig, snel en relatief licht.
Oud 06-09-2005, 00:36
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Inderdaad, vraag je niet af welke sneller is, maar welke zuiniger is. Kijk desnoods in datasheets van de processorfabrikant. In m'n i8k zit een p3 die 34 Watt maximaal verbruikt.. En eh, dat is nogal veel, en dat is nogal onhandig.
Oud 06-09-2005, 06:22
Jolt
Jolt is offline
Dothan of Sonama is zowizo sneller dan een Sempron, en soms ook sneller dan een Pentium 4 Mobile.
Oud 06-09-2005, 12:10
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Jolt schreef op 06-09-2005 @ 07:22 :
Dothan of Sonama is zowizo sneller dan een Sempron, en soms ook sneller dan een Pentium 4 Mobile.
Meestal wel sneller denk ik, ik heb nu een Sonoma P-M 750/1.8 GHz en die presteert ongeveer even goed als een Pentium 4 Northwood op 3GHz of een AMD 64 op 3000+/1.8 GHz. En het stroomverbruik is erg laag, haal makkelijk 4.5 uur op een acculading
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 12:56
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 04-09-2005 @ 01:16 :
Maar ligt helemaal wat je met een laptop wilt doen, wil je foto/video gaan bewerken kom je niet ver met een Sempron. Naja wel maar niet al te ver.
Wie gaat er nu ook zware videobewerking op een laptop doen?
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 17:28
Jolt
Jolt is offline
Tja je hebt van die mensen.....die mobiel willen zijn en toch performance willen hebben
Oud 06-09-2005, 18:28
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 03-09-2005 @ 16:57 :
Amd's zijn niet zo gevoelig voor minder cash op de processor zelf. Pentiums wel.
WAT zit er op die processor?
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 02:25
Mestkever
Mestkever is offline
Citaat:
PIE schreef op 06-09-2005 @ 19:28 :
WAT zit er op die processor?
Geld
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren