Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-09-2005, 14:00
Smoozy
Smoozy is offline
Sinds vorige week is het gelukkig uit met mijn vriend, we hebben ruim 2 jaar een relatie gehad. Daarna heb ik tegen mezelf gezegd om maar eens lekker mezelf weer te zijn en te genieten van mn leven.

Nu ben ik 2a3 weken terug op introductie geweest met mijn nieuwe school. Daar was al een jongen waar het toen al mee klikte en ook op school spreken we elkaar regelmatig.

Gister was een BBQ en we hadden allebei wat gedronken, verder niks gebeurd. We zijn de hele avond best close geweest. Later nam hij me apart om te vragen hoe het tussen ons verder moest, ik vertelde hem over mn vorige relatie en dat ik eerst weer van het leven wilde genieten, hij zelf wist ook niet goed hoe hij het graag zag.

Vanavond komt hij langs om het er nog over te hebben. Maar ik weet niet waar ik de juiste keuze aan maak. Weer (even) genieten van mn eigen leventje of door mn gevoelens te volgen.

Hopelijk is/zijn er iemand(en) met goede raad!!
Oud 08-09-2005, 14:05
vixen
vixen is offline
Je komt net uit een relatie van 2 jaar, 'gelukkig'. Ik zou het eerst even rustig aan doen als ik jou was, gun jezelf de tijd om te kijken wat je nou echt wil. Mij lijkt het soieso een goed plan om even alleen te blijven, als die jongen je echt leuk vindt snapt hij dat en wacht hij ook wel totdat je de dingen op een rijtje hebt.
Oud 08-09-2005, 14:09
I C U
I C U is offline
Doe maar rustig aan! Twee jaar een relatie is lang, en om je dan meteen in iets nieuws te storten, lijkt mij niet verstandig.
Als jij je er prettig bij voelt, moet je het doen, maar het kan zijn dat je dus over een jaar of wat het idee hebt dat je een heleboel gemist hebt, juist omdat je continu in een relatie zat.
Tja... Lastig. Suc6 iig!
Oud 08-09-2005, 15:05
sail fan
sail fan is offline
Zoals ik hetlees (mischien heb ik het verkeerd) zegt je gevoel dat je voor die jongen moet gaan. In dit geval heb ikmaar 1 advies, ga ervoor en kijk hoe het loopt.
Oud 08-09-2005, 15:41
Verwijderd
Ik zou het een beetje rustig houden hoor. Anders stel je jezelf en hem alleen maar telleur.
Ik vind die jongen ook wel een beetje hard van stapel lopen, hij komt nu al praten over hoe het met jullie verder moet. Nou ja ik zou me daar echt niet prettig bij voelen (maar ja ik ken de situatie natuurlijk niet precies hoor!).

Verder moet je eigenlijk doen wat jou het beste lijkt. Wat voor jou het beste voelt etc. Wel denk ik dat je hem bijvoorbeeld eerst nog eens even wat beter kan leren kennen, voordat je echt besluit of je een relatie met hem moet aangaan.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 15:46
Al Murphy
Al Murphy is offline
Het is altijd gezonder om na een lange relatie wat pauze te nemen. Maar dan is de vraag ook of die pauze bij jou ingegaan is toen je het hebt uitgemaakt, of misschien leefde die relatie al maanden niet meer. Dan kan het best zijn dat je klaar bent voor nieuwe avonturen.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 16:02
WolterB
WolterB is offline
Ik vind t altijd zo ontzettend onbegrijpelijk dat mensen zeggen dat ze weer willen 'genieten' van hun eigen leven na een relatie. Binnen een relatie kan je imo net zo makkelijk genieten én kan je ook dingen nog eens delen. Natuurlijk is dat wel anders, maar als je onder genieten even flink kunnen sletten verstaat, vind ik sowieso niet echt een goede gedachte. Waarom een leuk iemand laten lopen om er even op los te kunnen gaan zoenen etc.?

Dat je het even rustig aan wil doen, is wel logisch, maar als het goed klikt, moet je niet gelijk tgen jezelf zeggen dat het niets gaat worden, want ik maak uit je verhaal wel op dat je iets voor hem voelt. Ook ben je eerlijk tegen hem geweest dat je voorlopig nog niets wil en als hij dat accepteert is er toch niets aan de hand?

Gewoon kijken hoe het gaat, hem niet aan het lijntje houden en eerlijk zijn ten opzichte van jouw gevoelens tegenover jezelf en hem.
Oud 08-09-2005, 16:05
Verwijderd
Citaat:
WolterB schreef op 08-09-2005 @ 17:02 :
Ik vind t altijd zo ontzettend onbegrijpelijk dat mensen zeggen dat ze weer willen 'genieten' van hun eigen leven na een relatie. Binnen een relatie kan je imo net zo makkelijk genieten én kan je ook dingen nog eens delen. Natuurlijk is dat wel anders, maar als je onder genieten even flink kunnen sletten verstaat, vind ik sowieso niet echt een goede gedachte. Waarom een leuk iemand laten lopen om er even op los te kunnen gaan zoenen etc.?

Dat je het even rustig aan wil doen, is wel logisch, maar als het goed klikt, moet je niet gelijk tgen jezelf zeggen dat het niets gaat worden, want ik maak uit je verhaal wel op dat je iets voor hem voelt. Ook ben je eerlijk tegen hem geweest dat je voorlopig nog niets wil en als hij dat accepteert is er toch niets aan de hand?

Gewoon kijken hoe het gaat, hem niet aan het lijntje houden en eerlijk zijn ten opzichte van jouw gevoelens tegenover jezelf en hem.
Ik vatte het op als 'ik verbrak mijn relatie om mezelf te zijn en van mijn leven te genieten, want mijn relatie was zo slecht dat dat niet kon'
Als je een goede relatie hebt, kun je inderdaad jezelf zijn en van je leven genieten en is het stom om het uit te maken, maar als je dat dankzij je relatie niet meer kan, dan is het volstrekt geen goede relatie en ben je beter af zonder die ander.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 16:10
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Sarah schreef op 08-09-2005 @ 17:05 :
Ik vatte het op als 'ik verbrak mijn relatie om mezelf te zijn en van mijn leven te genieten, want mijn relatie was zo slecht dat dat niet kon'
Als je een goede relatie hebt, kun je inderdaad jezelf zijn en van je leven genieten en is het stom om het uit te maken, maar als je dat dankzij je relatie niet meer kan, dan is het volstrekt geen goede relatie en ben je beter af zonder die ander.
Ben ik het mee eens, maar heel vaak (misschien niet in dit specifieke geval) wordt het gebruikt als in het is nu uit, ik wil weer genieten van het leven. Als je dat binnen je relatie niet kon, dan is er idd iets mis en is het goed dat je die relatie verbreekt, maar ik lees het best vaak hier en een echte invulling aan weer 'genieten' wordt niet echt gegeven, zal ook wel in elk geval anders zijn.

Het was dus meer iets wat me steeds vaker opvalt en ik vind het nogal een vage en onduidelijke bewoording die te veel kanten op kan gaan, waardoor verkeerde gedachten kunnen ontstaan
Oud 08-09-2005, 16:22
Smoozy
Smoozy is offline
In dit geval is het dus wel zo dat ik niet mezelf kon zijn tijdens die relatie, voorbeeld van een vicieus cirkeltje. Ik ben al aardig druk, kon hij niet tegen. Maar het grote probleem was ik en alcohol. Hij zeurde altijd dat ik niet dronk waar hij bij was, maar als ik wel dronk waar hij bij was, was het niet goed omdat ik dan "teveel" met andere praatte...

Maar ik denk inderdaad ook dat het beter is die jongen niet aan het lijntje te houden en hem te vertellen hoe ik erover denk. En dat ik even een lekkere pauze neem en dan weer verder zie. Bedankt voor jullie reacties!!
Oud 08-09-2005, 17:09
Verwijderd
mwah die jongen aan het lijntje houden vindt ik meteen wel weer erg negatief klinken. Jullie kunnen toch gewoon vrienden zijn of worden?! Of zit die mogelijkheid er dan helemaal niet in...
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 17:30
Smoozy
Smoozy is offline
Ja tuurlijk wel, maar wist het niet anders te omschrijven, net als die opmerking, over hoe het verder moest, het was niet zo'n diepgaande vraag. Maar helas kan hij vanavond niet komen en aangezien ik van het weekend naar huis moet spreek ik hem volgende week pas weer...
Oud 08-09-2005, 18:11
Lorelei
Lorelei is offline
Tja, je hebt 'm iig meteen verteld dat je het niet wist en ook waarom niet. Dat lijkt me een goed begin. Als ik jou was zou ik niet meteen weer in een relatie duiken. Je hebt een relatie van 2 jaar achter de rug en hebt die verbroken omdat je weer eventjes wilde kunnen genieten en vrij zijn en zo. Het lijkt me niet slim om dat binnen zo'n korte tijd alweer te veranderen. Daar ga je spijt van krijgen, waarschijnlijk. En dat is lullig voor hem en voor jou.
Oud 08-09-2005, 18:51
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 08-09-2005 @ 17:05 :
Ja, maar tegen die jongen zei ze toch ook: "ik vertelde hem over mn vorige relatie en dat ik eerst weer van het leven wilde genieten."
Hoezo? Alsof je dat in een relatie niet doet? Kijk, ik begrijp best dat je een tijd geen zin hebt in iemand anders erbij, maar om nou te zeggen dat je dan niet meer geniet? Ik zou me beledigd voelen, als ik die jongen was.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 19:29
Janhans
Janhans is offline
als je aangeeft dat je wilt genieten van je leven dan moet je kijken waar je meer van geniet, die ene jongen, je vrijheid of gwn iets korts met die jongen en daarna je vrijheid, tenzij je dat hem niet aan wil doen...
Reageren

Regels voor berichten