Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Emoties is een manier van uiten van gevoelens, gedachten, hoe je je voelt, etc. Wat willypirate zegt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() alleen dat je het vervelend vind dat je pijn hebt is een emotie ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Waarom zou die 'geest' niet kunnen werken zonder emoties te uiten? Die kan die toch gewoon 'binnen' houden? Ik vind je stelling een beetje vreemd ![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() Dit zijn trouwens de enige 2 basis ervaringen die duaal zijn. De rest van emoties en gevoelens zijn gradaties of afgeleiden van deze twee. ![]()
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Er bestaat niet zoiets als een pure neutrale mening of gedachte , iemands gedachten of meningen zijn altijd vertroebelt door de eigen ervaringen. ![]()
Laatst gewijzigd op 04-09-2005 om 15:04. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
1 het denken aan of peinzen over iets 2 al dan niet subjectieve representatie van de werkelijkheid in de geest => conceptie, denkbeeld, gedacht, idee 3 mening ge·voel (het ~, ~ens, ~ens) 1 het vermogen om stoffelijke voorwerpen of druk- en pijngewaarwordingen te herkennen, te voelen => tastzin 2 wat men voelt, de lichamelijke gewaarwording van het voelen 3 vermogen om iets aan te voelen 4 wat men innerlijk gewaarwordt => sentiment Hm nee, ik geloof dat de van Dale ons ook niet echt verder kan helpen. Eerlijk gezegd ben ik maar van de 'standaard' definitie van de woorden uitgegaan, de betekenis die mensen er in het dagelijks leven aan toekennen. Ik ben het eens met willypirate dat de twee eigenlijk altijd onlosmakelijk verbonden zijn. Toch denk ik dat er wel een bepaald onderscheid is. Eigenlijk zijn voor mij gevoelens die gewaarwordingen die ons 'helpen' in interactie met onze omgeving en andere menselijke wezens. Vrijwel automatische reacties die ervoor zorgen (of zouden moeten zorgen) dat wij blijven leven en nageslacht produceren. Gedachten zijn, voor mij, die dingen die ik in woorden kan vatten. Als ik verliefd ben, voel ik vlinders in mijn buik, droom ik 's nachts van hem. De gedachte daarover is dan "Ik ben verliefd." En vervolgens: "Wat ga ik daaraan doen?" Gedachten hebben, denk ik, meer te maken met voor- en achteruit zien, met plannen, met logisch beredeneren, met causaliteit. Een precieze definitie weet ik daar echter niet voor. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het onderbewustzijn is dan een "oordeel" over toestand van lichaam en geest in de vorm van een neurale-kaart .(in o.a de sensomatorische gebieden,insula,RII ,enz) Het bewustzijn is dan een "vooroordeel" over de toestand van lichaam en geest. het zelf-bewustzijn is een "(voor)oordeel" over het bewustzijn en het onderbewustzijn. ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Dan is het weer een emotie ![]()
||
![]() |
Citaat:
Bijvoorbeeld spinnen en slangen veel mensen zijn er natuurlijkerwijze bang voor omdat het zo diep geworteld zit, door de loop der jaren ![]() Daarnaast kan ik nog een goed voorbeeld geven, je eet vet omdat je moet overleven maar in de hedendaagse maatschappij hoeft dat niet meer (overvloed aan voedsel) paar miljoen jaar geleden daarintegen waren vetreserves een van de belangerijkste overlevings kansen van de mens, omdat ze makkelijk een paar dagen niks konden eten. Nu vind ik het alleen maar een vervelende functie van ons lichaam :/ Offtopic: Sorry, voor de slechte opbouw
Laatst gewijzigd op 08-09-2005 om 16:08. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En dat sloeg terug op jouw commentaar omdat het een emotie is die zich duidelijk maakt zodra die ontbreekt. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Emotie is eigenlijk de sensatie van het "zijn" , naast die van gevoel , alleen verschillen ze in meta-fysische "zin" eigenlijk niet. De grens ervan is eigenlijk alleen virtueel.
![]() ![]() ![]() of is dit weer te vaag ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Klacht moslima omdat huisarts de toegang weigerde II arPos | 186 | 12-04-2010 20:55 | |
De Kantine |
Weerwolfspel #66 lid 2 Verwijderd | 500 | 18-02-2010 19:24 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Leven na de dood ** | 74 | 16-03-2009 09:27 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Waarom bestaan emoties? Boogie | 13 | 19-05-2004 19:43 | |
De Kantine |
Wat staat er onder je control+v deel II Tommie/Aligogo | 500 | 23-04-2004 12:12 | |
Muziek |
Akitsa Vakje88 | 73 | 13-02-2004 10:55 |