Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-12-2001, 09:09
nosferato
nosferato is offline
Ik weet niet zeker of dit wel voor software is, maar ik plaats het toch hier omdat ik wil overclocken in me BIOS en das toch software.
Ik heb een computer waar een AMD processor in zit (900Mhz) Als ik in mijn bios ga kijken dan kan ik enkel de fsb veranderen van 100 naar 133 en dan gaat hij onmiddelijk naar 1200Mhz
Lijkt dat verstandig om te doen? Ik denk eigenlijk van niet, maar je weet maar nooit.
Als ik het zou proberen zorg ik wel voor genoeg koeling.

Is het ook mogelijk om een update te maken van me BIOS zodat ik misschien iets minder kan verhogen?

thanx

-nosferato-
Oud 29-12-2001, 09:18
Marc S
Marc S is offline
Je speelt met vuur...

900@1200 is wel een erg grote stap en zonder een goede koeling heb je binnen de kortste keren een goed doorgebakken CPU

Dit is volgens mij trouwens eerder iets voor H&T.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2001, 11:19
F10®!@n
F10®!@n is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Dit is volgens mij trouwens eerder iets voor H&T.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2001, 13:19
Verwijderd
hm.. van 9x100 naar 9x133.. op zich is het een beste stap, máár gezien het feit dat het een AMD is.. zorg voor retegoede koeling op je CPU en case.. en gaan met die banaan..

helaas trok mijnes 't niet van 10x100 naar 10x133.. en mn processor kwam idle aan op 34 graden, full load bleef dik onder de 40, casetemp was toen 9 graden celsius har.. maar het mocht helaas niet baten..

je zou eventueel ook 't ding kunnen unlocken, en bijvoorbeeld 8x133 of 7,5x133 gaan proberen..
Met citaat reageren
Oud 29-12-2001, 13:30
nosferato
nosferato is offline
en hoe kan je een amd unlocken? Ik weet dat het bij een pentium practisch onmogelijk is, maar over AMD heb ik nog niets gehoord/gelezen.

Weet er iemand een goede nederlandse uitleg, want ik vertaal niet zo graag. Als het dan al in een andere taal is, liefst Engels.

-nosferato-
Oud 29-12-2001, 13:52
MaNdArKdExTeR
MaNdArKdExTeR is offline
Citaat:
nosferato schreef:
en hoe kan je een amd unlocken? Ik weet dat het bij een pentium practisch onmogelijk is, maar over AMD heb ik nog niets gehoord/gelezen.

Weet er iemand een goede nederlandse uitleg, want ik vertaal niet zo graag. Als het dan al in een andere taal is, liefst Engels.

-nosferato-

Unlocken AMD Duron/Athlon

Een AMD Duron en een AMD Athlon (beide socket A) zijn beide te unlocken door de L1 bruggen te verbinden met potlood streepjes (ja je leest het goed ). Ter verduidelijking hieronder een afbeelding:

Zorg er wel voor dat de streepjes elkaar niet raken, want dan kan het zijn dat je multiplier niet veranderd of hele rare waardes gaat aannemen. Let daar dus goed op. Een HB vulpotlood of 1 tikkeltje zachter geeft het beste resultaat. Zijn de L1 bruggetjes echter intact en niet doorgelaserd heb je mazzel, je beschikt namelijk over een reeds unlockte processor .

edit: plaatje doet het niet, je moet maar hier gaan kijken: http://aphrodite.tweakers.net/~crew/...faq-unlock.jpg
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten